Valencia

22-04-2019 19:09 22 berichten
Over twee weken ga ik een weekend naar Valencia! Wat moeten we perse gaan zien/bezoeken? We willen in ieder geval fietsen huren en gaan fietsen.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad door het park wat vroeger een rivier was naar zee fietsen.
Verder naar de markthal en La Lonja
Wij hebben de rest eigenlijk gewoon lekker rondgeslenterd.
De streetart!
De overdekte markt.
Het hele centrum vond ik sfeervol en is goed te belopen.
Er zijn ook tuktuk tours die je ook langs dat moderne gebouw rijden. Als het regent zou je dat museum kunnen bezoeken.
Alle reacties Link kopieren
‘Dat musem’ welk dan? In de Stad van de Kunsten en Wetenschap heb je er al meerdere (en een aquarium).

Ik vond het paleis van de Marqués de Dos Aguas (waar het keramiekmuseum in gevestigd is) leuk. Verder churros eten, tapas, de centrale markt, Lonja en veel rondslenteren. De streetart die RB noemt is overal in de kleine steegjes. Overal zijn ook nog kleine pleintjes om lekker een hapje en drankje te nemen. (En horchata vond ik niet lekker)
Alle reacties Link kopieren
Museo de Bella Artes is gratis, mooi om even doorheen te wandelen.
erizito schreef:
22-04-2019 19:23
‘Dat musem’ welk dan? In de Stad van de Kunsten en Wetenschap heb je er al meerdere (en een aquarium).

Ik vond het paleis van de Marqués de Dos Aguas (waar het keramiekmuseum in gevestigd is) leuk. Verder churros eten, tapas, de centrale markt, Lonja en veel rondslenteren. De streetart die RB noemt ise overal in de kleine steegjes. Overal zijn ook nog kleine pleintjes om lekker een hapje en drankje te nemen. (En horchata vond ik niet lekker)
Ik ben die museums niet in geweest want maar 1 dagje en t was lekker weer, maar het leek me zeker een optie. In die moderne architectuurgebouwen waar ook een aquarium zit.

Churros is idd lekker!
En het is er niet duur op de terrasjes, betaalde maar 5 euro voor een flink glas mojito!
Alle reacties Link kopieren
En volg het locale ritme: ontbijt rond 9:30, lunch tussen 13:30 en 16:00 en avondeten ná 22:00 (of gewoon tapas en drankjes op een terras doen vanaf een uur of 19:00).
In Valencia zijn restaurants/terrasjes gelukkig de hele dag door open zodat je op 'n normale tijd kunt avondeten en naar bed kan.
Bedankt al voor de leuke tips!
redbulletje schreef:
22-04-2019 20:04
In Valencia zijn restaurants/terrasjes gelukkig de hele dag door open zodat je op 'n normale tijd kunt avondeten en naar bed kan.
Mijn zoon heeft daar gewoond en mij viel het tegen dat zo veel terrassen al zo vroeg dicht gingen. Je kunt daar wel uit gaan tot diep in de nacht maar dan wel binnen.
Blondie456 schreef:
22-04-2019 20:33
Mijn zoon heeft daar gewoond en mij viel het tegen dat zo veel terrassen al zo vroeg dicht gingen. Je kunt daar wel uit gaan tot diep in de nacht maar dan wel binnen.
Ik ben geen avondmens, dus was blij dat er geen middagsluiting was en je gewoon aan 't eind van de middag/vroeg in de avond op terras kon eten. Uitgaan doe ik sowieso niet.
redbulletje schreef:
22-04-2019 20:35
Ik ben geen avondmens, dus was blij dat er geen middagsluiting was en je gewoon aan 't eind van de middag/vroeg in de avond op terras kon eten. Uitgaan doe ik sowieso niet.
Ja, ik dus wel want uit gaan is het belangrijkste voor mij in de vakantie. Ik baalde echt dat ik om kwart over 12 geen nieuwe bestelling meer kon doen op een terras. We hadden dan weer wel een hotel met bar die lang open was met dakterras met uitzicht over heel Valencia.
Ik slaap meestal wel rond 22.30 als ik op vakantie ben, dus ik heb nog nergens last gehad van 'n sluitingstijd ;-D (behalve dan soms die rottige tussen de middag sluitingen)
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
22-04-2019 20:35
Ik ben geen avondmens, dus was blij dat er geen middagsluiting was en je gewoon aan 't eind van de middag/vroeg in de avond op terras kon eten. Uitgaan doe ik sowieso niet.
Hier ook zo. Tijdens vakanties en stedentrips wil ik best wat later eten maar ik lig er toch wel op tijd in, ben vroeg op.

Wij zaten daar in een appartement en gingen buiten de deur ontbijten voor een paar euro toast met ei en verse jus en koffie erbij.
redbulletje schreef:
22-04-2019 20:46
Ik slaap meestal wel rond 22.30 als ik op vakantie ben, dus ik heb nog nergens last gehad van 'n sluitingstijd ;-D (behalve dan soms die rottige tussen de middag sluitingen)
Dan hebben wij hele andere soort van vakanties. Om 2 uur naar bed is voor mij in de vakantie er op tijd in gaan om het een keertje niet al te laat te maken. Meestal is het veel later. Ik ben ook altijd moe als ik terug kom van vakantie.
Blondie456 schreef:
22-04-2019 20:54
Dan hebben wij hele andere soort van vakanties. Om 2 uur naar bed is voor mij in de vakantie er op tijd in gaan om het een keertje niet al te laat te maken. Meestal is het veel later. Ik ben ook altijd moe als ik terug kom van vakantie.
Klopt. Ik sta juist vroeg op en trek er dan op uit in de omgeving. Na een stevig ontbijt heb ik gedurende de dag niet veel trek op 'n lekkere koek of portie churros na, dus tegen de avond hónger!! ;-D En ook vrij vroeg slaap.
Ik hou niet van vroeg op staan en ontbijten doe ik ook niet aan hoewel we in de vakantie sommige dagen wel gebruik maken van een laat ontbijt. Thuis ontbijt ik echt nooit.

het strand in Valencia vond ik echt mooi behalve dat er wel heel veel vervelende mensen rond lopen met sieraden en jurken en massage's. Al zei je 10 dagen achter elkaar dat je geen interesse had dan kwamen ze op dag 11 weer vervelen. Ze maakten zelfs mensen wakker die lagen te slapen. Mijn zoon woonde daar en bleef daar last van houden en vooral de Chinese mensen met massage's .
redbulletje schreef:
22-04-2019 20:35
Ik ben geen avondmens, dus was blij dat er geen middagsluiting was en je gewoon aan 't eind van de middag/vroeg in de avond op terras kon eten. Uitgaan doe ik sowieso niet.
Wij zijn ook geen nachtbrakers. Ga met mijn vader van 70, broer en zus. En als wij de gehele dag geslenterd hebben in de stad,hebben wij het ‘s avonds wel een keertje gehad.
Alle reacties Link kopieren
Cinderella76 schreef:
22-04-2019 21:19
Wij zijn ook geen nachtbrakers. Ga met mijn vader van 70, broer en zus. En als wij de gehele dag geslenterd hebben in de stad,hebben wij het ‘s avonds wel een keertje gehad.
Leuk hoor, veel plezier. Ik vond het een hele leuke gezellige stad. Niet zo massaal als Barcelona.
dolfje schreef:
22-04-2019 21:21
Leuk hoor, veel plezier. Ik vond het een hele leuke gezellige stad. Niet zo massaal als Barcelona.
Dank je gaat vast goedkomen😊
Alle reacties Link kopieren
Dulce de leche om te ontbijten, lunchen of iets lekkers te eten overdag. Zaaaalige taarten, smoothies, broodjes etc. Een vestiging in rufaza en een net naast het oude centrum.
Alle reacties Link kopieren
Dulce de Leche wat viane noemt inderdaad! De broodjes en de taarten zijn echt TE lekker. Ze hebben hier ook heerlijke cappuccino. De rij kan soms wat lang zijn, maar als je eenmaal bent geholpen heb je binnen no time je eten en drankje op tafel staan!

Ga zeker een keer tapas eten bij La Renta Hora. Hier zit je tussen de locals, het eten is ontzettend goed en zeer betaalbaar! Wel is het aan te raden om vooraf even te reserveren.

Verder kan ik je zeker aanraden om Aqua de Valencia te drinken bij café de las horas. Het ziet er wat kitscherig uit van binnen, maar het is aan de andere kant ook weer ontzettend mooi! Er hangt een leuk sfeertje en de bediening is top! :)

Verder kan ik je zeker aanraden om te fietsen/ wandelen door het park Jardín del Turia. Een prachtig park waarbij je eigenlijk niet meer door heb dat je in de stad bent.

Verder raad ik je aan om de app Time to Momo te downloaden! Hierbij kan je wandelroutes kopen en zo kom je langs alle mooie bezienswaardigheden, leuke pleintjes, restaurants en nog veel meer! :D

Oja, en als je graag prullaria koopt, dan is Ale Hop de ideale winkel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven