Tips voor verblijf New York

23-04-2019 12:59 13 berichten
Volgend jaar is de planning samen met mijn partner naar New York te vliegen. Een ticket boeken is geen probleem, maar waar moet ik een hotel/appartement boeken? Ik heb totaal geen idee waar je het beste kunt verblijven. Ik heb al even rondgekeken op Expedia en Booking en daar is nog veel keus maar het gaat ook wel hard met de betaalbare verblijven.
Wie kan mij aan wijken/locaties/hotel/appartement ideeën helpen?
Alle reacties Link kopieren
het is maar net wat je wil

Ik zit in het Martinique van de Hilton groep. Vlakbij Empire state buidling.

Kies je wijk waar je wil zitten en je budget per nacht (100/150 USD is niets in NY)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben toevallig vorige maand naar New York geweest. Wij hebben zelf gekozen voor een hotel echt midden in het centrum. We zaten op 5 min loopafstand van Times Square en Herald Square/ Empire State waren 10-15 min lopen. Kamers in dit deel van de stad zijn over het algemeen klein, in de buitenwijken krijg je meer kamer voor je geld, maar dat is ook wat verder met de metro. In principe is de metro verbinding heel goed, dus het is maar net wat je leuk vindt. Ik vond het wel gaaf om in zo'n grote stad midden in de bedrijvigheid te zitten.

Wij hadden het 'Pod Times Square' hotel. Prima kamertje, op de 21e verdieping dus mooi uitzicht. Let er wel op dat je bij bijna alle hotels nog een soort van 'extra tax' moet betalen, die komt er achteraf bij. Is vaak iets van 20 dollar per kamer per nacht, dus komt neer op een dollar of 80/100 voor een midweek verblijf. Daar komt nog eens een deposit bij, die je wel weer terugkrijgt.
Alle reacties Link kopieren
Ik stuur je een pb
https://www.themavehotel.com/m/

Is een betaalbaar hotel, lekker ontbijten in het parkje om de hoek en je zit overal in de buurt! Echt een aanrader.
Alle reacties Link kopieren
Wij zaten in The Moderne New York, om de hoek van Broadway. Toen heel voordelig maar nu gerenoveerd en stuk duurder maar qua locatie goed.
Ik zou in elk geval proberen relatief dicht bij een metrostation te gaan zitten dan kan je alle kanten makkelijk uit.
Ik ben recent naar the leo house in Manhattan geweest. Het hotel is enigzins gedateerd maar ik vond het qua ligging ideaal en een onamerikaans goed ontbijt. De prijs vond ik voor NY begrippen ook meevallen
Dank voor jullie tips. Ga ze thuis nog een keer doorlezen!
Alle reacties Link kopieren
De pod hotels zijn wel redelijk up to date en als je hoog zit niet zoveel last van herrie
Alle reacties Link kopieren
Ik zou je niet per sé vastpinnen op één hotel of wijk. Meerdere wijken zijn leuk en hebben hun eigen charme. Ik ben zelf groot fan van de Upper West Side; dichtbij Central Park, veel leuke restaurantjes, en echt een relaxte sfeer. Maar ook Chelsea en Meatpacking zijn leuk, dan zit je wat dichter bij het uitgaansleven. East village is leuk, wat meer alternatief. Omgeving Times Square heeft groot aanbod, wel wat meer gericht op toeristen. Midtown east is wat rustiger, zou ik minder snel aanraden.

Wat ik meestal doe: op zowel booking.com als expedia je reisperiode selecteren. Dan sorteren op beoordeling. En dan kijken welke je het meeste aanspreken, ook op basis van de plek waar je wilt zitten. Succes!!
Alle reacties Link kopieren
Hebben de meeste hotels in New York bedwantsen of valt dat mee?
...
Alle reacties Link kopieren
Oslodeeerste schreef:
24-04-2019 19:38
Hebben de meeste hotels in New York bedwantsen of valt dat mee?
Ik heb dat nog nooit meegemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Vroeg boeken helpt. En niet op vakantie gaan in mei en september als het zakenseizoen op de top is in New York en alle hotels volgeboekt zijn.

Prijs: zodra je een stap in NY zet gaat de teller lopen. Alles is er duur. Een toeristisch hotel rondom Times Square is relatief goedkoop. Wel verschrikkelijk natuurlijk, maar je zit overal dicht bij.

De zakelijke hotels vind ik zelf fijner. Ook als ik prive in NY kom. Reken dan wel op 250 tot 400 euro per nacht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven