Lissabon tips!

23-04-2019 15:26 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen,

Ik ga met hemelvaart voor het eerst naar Lissabon. Wat moet ik nou echt gezien, gedaan of gegeten hebben? Naast de standaard en bekende dingen ben ik ook op zoek naar wat verborgen pareltjes. Ik ga voor 4 dagen!

Dank!
Alle reacties Link kopieren
Naar Sientra...niet verborgen wel mooi.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Sintra!
Sintra!
Alle reacties Link kopieren
Pastel de belem eten, niet verborgen, wel erg lekker!
Find people who will make you better (M. Obama)
Alle reacties Link kopieren
Hoi evenontdekken,

Wat ik heel erg leuk vond toen ik in Lissabon was, was een ritje met de tram. Je hebt in het centrum van die ouderwetse trams die door allerlei leuke historische wijken rijden. Echt een aanrader! Verder is de wijk Alfama erg leuk, en de toren van Belem vond ik ook heel mooi. Oh, en 's avonds ergens een bar met Fadomuziek opzoeken is ook echt een aanrader!

Fijne vakantie alvast!
Alle reacties Link kopieren
AccioAvocado schreef:
23-04-2019 15:36
Hoi evenontdekken,

Wat ik heel erg leuk vond toen ik in Lissabon was, was een ritje met de tram. Je hebt in het centrum van die ouderwetse trams die door allerlei leuke historische wijken rijden. Echt een aanrader! Verder is de wijk Alfama erg leuk, en de toren van Belem vond ik ook heel mooi. Oh, en 's avonds ergens een bar met Fadomuziek opzoeken is ook echt een aanrader!

Fijne vakantie alvast!
Als je per se in tram 28 wil rijden, bereid je dan voor op een fikse wachtrij. Kun je beter een andere lijn pakken.
Find people who will make you better (M. Obama)
Alle reacties Link kopieren
Als je de tijd hebt kan je 1 dagje naar cascais. Heerlijk met de trein genieten van het prachtige dorp en strand 😍. Lissabon is sowieso prachtig en de bairo alto is geweldig om uit te gaan. (Barretjes) ik ben er 3 weken geweest voor mijn vorige studie en het is prachtig. Heel veel plezier!
Ik vond het Castelo en zijn uitzichten prachtig.

Ooit ga ik terug om de Belem-wijk fatsoenlijk te kunnen doen.
(Nu alleen de Torre gedaan.)

Vergeet zeker ook niet de Bairro Alto te doen.
Heerlijk om door te lopen.


Hou er rekening mee dat tram 28 maar "1 richting" rijdt.
Aan 't eind moet je uitstappen op een "niemandsland"-plein - echt totaal niets te zien - en kan je eventueel de volgende tram terugnemen, maar moet je opnieuw betalen.

Bij het heengaan hebben we overigens meer dan een uur in de rij gestaan.


Skip qua eten alles in de geburen van Praca do Comercio en de winkelstraten erop volgend. De tapa-bars rond de Barrio Alto zijn veel gezelliger.


Sintra niet gedaan, wel een dag richting strand en Cascais.
Leuk-strandstadje als je effe wil ontsnappen aan het stadse en de drukte van Lissabon.
De trein gaat overigens bijna volledig langs de kustlijn.


Pas op voor gekke Portugezen.
Zeker op zebra-paden wordt totaal niet naar voetgangers gekeken.
Loop er rustig door 't rood als het je veilig lijkt. Het is vaak veiliger dan oversteken bij groen.

Als je per metro gaat ... Hou rekening met de laatste metro.
Na 10 à 11 uur 's avonds raak je bijna nergens meer - wij zaten er in augustus - en kan je maar beter te voet lopen of een taxi zoeken.
"Effe gezellig blijven hangen in een fado-bar" is leuk maar realiseer je dat je nog in je hotel moet raken.
anoniem_376630 wijzigde dit bericht op 23-04-2019 16:17
0.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Met Hemelvaart naar Lissabon? Bereid je voor op enorme (!) drukte en fikse wachtrijen bij tram 28 en de tram naar Belem.

Ik zou de bus naar Evora of Elvas nemen, lekker ver de stad uit en de Alentejo in.
Hou er ook rekening mee dat als je met Ryan Air of een andere goedkope maatschappij vliegt je in Lissabon in "hal 2" toekomt.

Met heengaan kregen we eens uit het vliegtuig een bus-verbinding van aan 't vliegtuig naar hal 1.


Met terugkomen moesten we zelf maar uitvissen dat we dus in hal 2 moesten zijn.
Er zijn gelukkig bussen vanaf 1, maar die zitten standaard stampvol.

Vertrek dus op tijd!

Hou er rekening mee dat hal 2 ook standaard stampvol is.

Wij waren 2.5 uur op voorhand in hal 2 (3 uur of wat vantevoren aan de eigenlijke luchthaven) en hebben onze vlucht net nipt gehaald.

Zeker in zo'n druk weekend zou ik dus méér dan tijd genoeg nemen.
Alle reacties Link kopieren
Als je iets wil zien in tram 28 moet je zitten, staand zie je niks als je groter bent dan 1,50m. En er zijn maar een paar zitplaatsen, die zijn zo vol. Hou er ook rekening met veel zakkenrollers.
Ik vind die lijn zwaar overschat, je kunt prachtig wandelen vanaf Largo do Intendente naar de Alfama, onderweg zijn een aantal mooie uitzichtpunten. Dan heb je een deel van die tramlijn al gehad.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips allemaal! Sintra gaan we zeker doen!
Ik ben zeker voorbereid op enorme drukte. Als student is het helaas niet altijd makkelijk om tussen vakantie door te gaan, dus kom je al snel uit op vakanties en feestdagen.
Alle reacties Link kopieren
Mocht het erg lekker weer zijn, dan is een middagje strand bij Cascais of Estoril een aanrader. Je hebt dan gelijk ook een mooi treinritje langs de kust te pakken!
Het is dit weekend dertig graden in Lissabon. Kijk voor tips eens op Thuis in Lissabon, website en Facebook.
Alle reacties Link kopieren
De Cristo Rei, staat aan de overkant van de rivier Taag. Je neemt een boot naar de overkant en daar pak je de bus naar het standbeeld. Waanzinnig mooi uitzicht over de Taag en Lissabon. Op de terugweg kun je vlakbij de haven heerlijk eten in lokale tentjes.

Waar zit je? In de Rua da Vitória zit een heerlijke ijssalon. Tegenover de Basilica da Estrela zit een heel mooi park. Hier kun je heerlijk picknicken in het zonnetje.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
Eten in en restaurantje waar live fado zangers komen. Zo prachtig.
Alle reacties Link kopieren
Laat je in Sintra niet wijsmaken dat je met een bus(je) naar dat gekleurde paleis en het kasteel moet. Er loopt een mooie wandelroute de berg op! Echt niet ver.
Alle reacties Link kopieren
Kijk even op de facebook pagina van thuis in Lissabon. Een Nederlandse jonge dame die in Lissabon woont geeft tips en vaak ook info over wat er per week te beleven is in de stad! Veel plezier in ieder geval !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven