Tips route en verblijf Namibie gevraagd

24-04-2019 12:20 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij willen volgend jaar naar Namibie , ik heb dus nog even . Maar omdat we in het hoogseizoen moeten en ik overal hoor en lees dat veel populaire plekken al langer dan een jaar vantevoren vol zitten , hoop ik dat er hier wat ervaringsdeskundigen zijn die me op weg kunnen helpen.

Het plan is nu om een auto met twee daktenten te huren en een combi te maken tussen kamperen en lodges. We willen niet elke dag uren rijden ( reizen met een kind van 8) en overal minimaal 2 dagen blijven.

Plan voor nu is :
- 2 nachten Windhoek , even bijkomen. Daar auto ophalen.
- 1 nacht Daan Viljoen campsite . Vlakbij Windhoek. Even het kamperen uitproberen.
- Solitaire . Een of twee nachten ? Waar ? Mag dus ook lodge zijn
- Sesriem. Ik wil heel graag in Desert Quiver camp verblijven , puur vw locatie. Graag 2 nachten maar wil daarna op de campsite binnen de Sossusvlei staan ivm de zonsopkomst. 1 nacht. Goed idee zo , of niet ?
- Walvis Bay. Graag een nacht in Pelican Lodge. 2 nachten vind ik te duur ( zo n 1000EUR per nacht )
- 3 nachten Swakopmund . Iemand tips voor fijn verblijf ? Camping daar ziet er goed uit maar lijkt me heel winderig , zo aan de kust.
- 2 nachten Damaraland , Madisa camp

Vervolgens willen we richting Etosha maar via waar ? Palmwag ? Waar dan ? Kennissen verbleven in Grootberg Lodge maar ik lees veel slechte reviews ( ben ik nogal gevoelig voor merk ik)

Dan Ethosa. Hoelang verblijven in Ethosa ? Willen eerst naar Olifants ruscamp. Hoeveel nachten ? En dan ? Okaukejo denk ik vw de waterhole. Lees ik ook niet veel goeds over en de waterhole villa’s zijn erg duur.

En vanaf hier loopt de route een beetje vast. Hoe terug naar Windhoek ? Mooie lodge om af te sluiten ?

Wat mogen we niet missen en wat zijn andere dos en donts ?

Bedankt !
Alle reacties Link kopieren
Walvis Bay. Graag een nacht in Pelican Lodge. 2 nachten vind ik te duur ( zo n 1000EUR per nacht )

Namibië staat ook nog op mijn lijstje, maar accommodatie van 1000 euro per nacht?! O_O

Komt er dan iemand je billen afvegen na wc bezoek ofzo?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Leuk! Wij gaan komende zomer 4 weken met onze 2 kinderen (6&8). Meeste is al geboekt, maar ook nog een aantal dingen open. Ik lees dus graag mee en kom later nog even terug om te delen wat we zoal geboekt hebben (nog niet echt uitgeprobeerd dus hoe het bevalt).
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn drie jaar geleden naar Namibië geweest.

Windhoek is niet heel spannend, ik zou de volgende dag meteen verder trekken.

Wij hebben twee nachten in Etosha verbleven in Halali. Niet heel bijzonder wat betreft accommodatie, maar voor de waterhole zeker de moeite waard. De nacht daarop sliepen we net buiten etosha in Mokuti Lodge. Een stuk luxer en had er graag nog een dagje extra gerelaxed.

Let goed op de afstanden die je gaat rijden. Je zit al snel langer dan verwacht in de auto.

Terug naar Windhoek zijn wij bij de Waterberg plateau beland. Prima voor een tussenstop, maar ik zou er niet teveel tijd besteden.
Alle reacties Link kopieren
Dit is echt een reis die ik via een organisatie zou boeken zoals bijvoorbeeld Fox of Riksja. Zij kunnen de routes voor je bedenken, weten welke accommodaties goed zijn of niet, welke activiteiten er te doen zijn en waar je die moet boeken etc. Naar mijn ervaring is het toch wel fijn om tijdens zo'n reis een aanspreekpunt te hebben. Je kunt dan wel zelf reizen en bepalen wat je wilt doen, maar je hebt wel achtervang voor als er wat gebeurd.
Alle reacties Link kopieren
florita schreef:
24-04-2019 12:55
Leuk! Wij gaan komende zomer 4 weken met onze 2 kinderen (6&8). Meeste is al geboekt, maar ook nog een aantal dingen open. Ik lees dus graag mee en kom later nog even terug om te delen wat we zoal geboekt hebben (nog niet echt uitgeprobeerd dus hoe het bevalt).
Leuk, graag !!
Alle reacties Link kopieren
Als je op bijzondere plaatsen wilt verblijven zou ik wel zo snel mogelijk boeken. Bij ons zaten een aantal lodges al vol en wij hebben negen maanden van te voren alles geboekt.

Het geld dat je aan de Pelican Lodge wilt uitgeven zou ik eerder besteden aan een leuk boottripje in Walvisbai. Dan komen de pelikanen vanzelf aan boord.

Geef trouwens niet al je geld uit aan georganiseerde safaritochtjes. Wij hebben in de kalahari de eerste week een excursie gedaan incl. diner onder de sterrenhemel. Dat was erg leuk en er werd veel verteld. maar alle dieren ga je toch wel zien als je door Etosha komt. Na twee weken is een giraffe ook al een stuk minder interessant ;-)
Alle reacties Link kopieren
Takkie1 schreef:
24-04-2019 13:25
Dit is echt een reis die ik via een organisatie zou boeken zoals bijvoorbeeld Fox of Riksja. Zij kunnen de routes voor je bedenken, weten welke accommodaties goed zijn of niet, welke activiteiten er te doen zijn en waar je die moet boeken etc. Naar mijn ervaring is het toch wel fijn om tijdens zo'n reis een aanspreekpunt te hebben. Je kunt dan wel zelf reizen en bepalen wat je wilt doen, maar je hebt wel achtervang voor als er wat gebeurd.
Wij reizen de hele wereld rond en hebben nog nooit iets via een organisatie geboekt. Ook Namibie kan je prima zelf regelen, heel makkelijk. Ik pik af en toe wel iets uit de routes van bijv de Djoser site maar ik vind het veel leuker om zelf te regelen.
Alle reacties Link kopieren
MMXVIII schreef:
24-04-2019 13:17
Wij zijn drie jaar geleden naar Namibië geweest.

Windhoek is niet heel spannend, ik zou de volgende dag meteen verder trekken.

Wij hebben twee nachten in Etosha verbleven in Halali. Niet heel bijzonder wat betreft accommodatie, maar voor de waterhole zeker de moeite waard. De nacht daarop sliepen we net buiten etosha in Mokuti Lodge. Een stuk luxer en had er graag nog een dagje extra gerelaxed.

Let goed op de afstanden die je gaat rijden. Je zit al snel langer dan verwacht in de auto.

Terug naar Windhoek zijn wij bij de Waterberg plateau beland. Prima voor een tussenstop, maar ik zou er niet teveel tijd besteden.
Ik wil 2 nachten in Windhoek blijven om gewoon even bij te komen van de reis , niet om Windhoek te bezichtigen. Ook ivm ons kind is het wel even lekker om niet meteen na een urenlange vlucht meteen in de auto te springen.
Alle reacties Link kopieren
MMXVIII schreef:
24-04-2019 13:29
Als je op bijzondere plaatsen wilt verblijven zou ik wel zo snel mogelijk boeken. Bij ons zaten een aantal lodges al vol en wij hebben negen maanden van te voren alles geboekt.

Het geld dat je aan de Pelican Lodge wilt uitgeven zou ik eerder besteden aan een leuk boottripje in Walvisbai. Dan komen de pelikanen vanzelf aan boord.

Geef trouwens niet al je geld uit aan georganiseerde safaritochtjes. Wij hebben in de kalahari de eerste week een excursie gedaan incl. diner onder de sterrenhemel. Dat was erg leuk en er werd veel verteld. maar alle dieren ga je toch wel zien als je door Etosha komt. Na twee weken is een giraffe ook al een stuk minder interessant ;-)
Ja dat van dat snel boeken hoor en lees ik ook overal ! Vandaar dat ik nu al bezig ben een route ingeklaard te zetten . Hoe liep jullie route ?
Alle reacties Link kopieren
rascalles schreef:
24-04-2019 13:34
Ja dat van dat snel boeken hoor en lees ik ook overal ! Vandaar dat ik nu al bezig ben een route ingeklaard te zetten . Hoe liep jullie route ?
Windhoek - Kalahari (Auob vlakbij Gochas) - sossusvlei - swakopmund - twyfelfontein - Etosha (halali) - Etosha (Mokuti) - Waterberg plateau - windhoek

Hier hebben we twee weken over gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Takkie1 schreef:
24-04-2019 13:25
Dit is echt een reis die ik via een organisatie zou boeken zoals bijvoorbeeld Fox of Riksja. Zij kunnen de routes voor je bedenken, weten welke accommodaties goed zijn of niet, welke activiteiten er te doen zijn en waar je die moet boeken etc. Naar mijn ervaring is het toch wel fijn om tijdens zo'n reis een aanspreekpunt te hebben. Je kunt dan wel zelf reizen en bepalen wat je wilt doen, maar je hebt wel achtervang voor als er wat gebeurd.
Nee joh, juist niet. Kun je prima zelf.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
- Solitaire: camping Cha-re (boesman).
- Sosus oasus campsite (sesriem), vlakbij de ingang van duin 45, Duin 45 beklimmen om de zonsopgang te zien is echt een magische ervaring!
- alte brucke in swakupmund, 2 nachten om heerlijk even bij te komen.
- spitzkoppe campsite, super mooie omgeving, wel afgelegen en basic voorzieningen. Maar echt de moeite waard!
- etosha: okaukuejo of namutoni. Bij beiden kan je ook kamperen. 1e heeft hele dure villa's, 2e wat goedkoper.
Alle reacties Link kopieren
Drakestina schreef:
24-04-2019 14:14
- Solitaire: camping Cha-re (boesman).
- Sosus oasus campsite (sesriem), vlakbij de ingang van duin 45, Duin 45 beklimmen om de zonsopgang te zien is echt een magische ervaring!
- alte brucke in swakupmund, 2 nachten om heerlijk even bij te komen.
- spitzkoppe campsite, super mooie omgeving, wel afgelegen en basic voorzieningen. Maar echt de moeite waard!
- etosha: okaukuejo of namutoni. Bij beiden kan je ook kamperen. 1e heeft hele dure villa's, 2e wat goedkoper.
Maar als je vlakbij de ingang van de Sossusvlei staat dan ben je toch niet op tijd om voor zonsopgang binnen te zijn ?
Alle reacties Link kopieren
De camping is binnen de toegangspoort dus kun je ruim op tijd zijn voor de zonsopgang op duin 45. De rest van Sesriem mag pas een half uur later naar binnen, dus is het ook nog relatief rustig.
Rij ook nog door naar Big Daddy en ren er vanaf naar Dead Vlei. Vond ik nog veel gaver dan Duin 45

Spitzkoppe, niet overslaan, geweldig!

Vlakbij Windhoek is nog een hele mooie lodge met camping: Düsternbrook, daar hebben wij nog een paar nachten gestaan. Ze hebben hun eigen park met Cheetas. Kampeerplek nr 1 is supermooi, aan de rivier.

Swakopmund vond ik geen reet aan en Walvisbaai eerlijk gezegd ook niet. De Namib ligt er vlakbij, daar kun je wel weer fantastisch kamperen.

Ik wil je wel de link naar ons blog geven over Namibië. Kun je tips opdoen en fotos kijken. Stuur me ff een email op mayou apestaart hotmeel punt nl en dan stuur ik het je toe.
Alle reacties Link kopieren
Twee keer geweest. Via explore-namibia.com geboekt, dat zijn Nederlanders. Als je niet via hen wilt gaan; ze hebben ook goede routes op hun site staan. Veel zit al een jaar van tevoren vol geboekt, door reisorganisaties.

Wij hebben gekampeerd en soms een lodge gepakt. Was top!

Ik Etosha is in het park zelf verblijven wel echt gaaf. Wij zaten er net buiten.

Kijk ook eens naar Epupa falls tegen de grens met Angola. Niet veel mensen gaan daarheen, wij vonden het er heerlijk. Terug uit het noorden is eigenlijk alleen Warerberg een tussenstop. Is niet bijzonder maar wel handig.

Windhoek 2 nachten zou ik zeker niet doen. Ook niet om op adem te komen. Beter auto huren en twee uurtjes naar het zuiden rijden.

Tweede keer zijn wij naar Namibië en Botswana geweest. Caprovi strook is geweldig!
Alle reacties Link kopieren
batjang schreef:
25-04-2019 07:16
Twee keer geweest. Via explore-namibia.com geboekt, dat zijn Nederlanders. Als je niet via hen wilt gaan; ze hebben ook goede routes op hun site staan. Veel zit al een jaar van tevoren vol geboekt, door reisorganisaties.

Wij hebben gekampeerd en soms een lodge gepakt. Was top!

Ik Etosha is in het park zelf verblijven wel echt gaaf. Wij zaten er net buiten.

Kijk ook eens naar Epupa falls tegen de grens met Angola. Niet veel mensen gaan daarheen, wij vonden het er heerlijk. Terug uit het noorden is eigenlijk alleen Warerberg een tussenstop. Is niet bijzonder maar wel handig.

Windhoek 2 nachten zou ik zeker niet doen. Ook niet om op adem te komen. Beter auto huren en twee uurtjes naar het zuiden rijden.

Tweede keer zijn wij naar Namibië en Botswana geweest. Caprovi strook is geweldig!
Dankjewel. Ik had explore Namibie al eerder ergens voorbij zien komen , ga zo even lezen op hun site.

En idd bizar hoe alles vol zit. Ik wilde Desert Quiver Camp boeken en zit al helemaal vol tm 2021 ongeveer. Hoe dan ?
Alle reacties Link kopieren
Omdat iedereen bang is dat'ie te laat is en dus boekt men steeds vroeger.
Alle reacties Link kopieren
mayou schreef:
25-04-2019 09:17
Omdat iedereen bang is dat'ie te laat is en dus boekt men steeds vroeger.
Ik heb het over aug 2020 he 😱

Bedankt voor je link! Te gek !
Alle reacties Link kopieren
Leuk jullie ervaringen te lezen. Wij gaan dus komende zomer en zullen de volgende route aanhouden:
- Windhoek (1 dag lodge net buiten windhoek en daarna een nacht op een camping in de buurt)
- Sesriem, 1 nacht die camping net in het park en 2 nachten er vlak buiten op de Oasis campsite) Die eerste ochtend kunnen we dan het duin beklimmen en de tweede dag nog naar de Deadvlei bijvoorbeeld.
- Daarna door naar Swakopmund via Mirabib campsite.
- 4 nachten Swakopmund in een airbnb
- Daarna door via Ugab save rhino resort naar Damaraland voor een dag of 6.
Deze nachten zijn nog niet geboekt, dus alle tips zijn welkom! (ik dacht aan
Madisa camp, maar dan is er nog steeds wel ruimte voor andere plekken)
- 4 nachten in Etosha (Olifantsrus, Okaukuejo , Halali , Namutoni )
- via Waterberg plateau terug naar windhoek

We hebben 4 weken en gebruiken een auto met 2 daktenten. We doen relatief rustig aan en slaan dus ook het zuiden over, omdat we graag ook af en toe dagjes willen kunnen hangen bij een zwembad of eens een dagje doen waar we zin in hebben zonder dat alles al vast ligt (we hebben 2 kinderen van 6&8).

Tips zijn natuurlijk altijd welkom! We hebben trouwens de hotspots in nov geboekt en dat was nog net te doen, maar ik denk dat campings makkelijker zijn dan lodges. Op andere plekken (buiten de hotspots) is het stukken rustiger.
Alle reacties Link kopieren
Oh leuk te lezen , jullie route. Heb je enige idee of je de daktenten aan elkaar kunt ritsen ? Ergens vind ik het ook geen fijn idee dat ons kind alleen in een daktent ligt , ofzo...

Is de Oasis camping de camping in de Sossusvlei ? Dus voorbij de ingang ? En jullie blijven in Etosha 4 nachten totaal en verkassen elke dag ?

Medisa camp lijkt me geweldig , staat hoog op het lijstje.

Ik vind het boeken van eea wel ingewikkeld. Alles lijkt via tussenpersonen of iets te gaan en de campings reageren niet tot nu toe.
Alle reacties Link kopieren
rascalles schreef:
25-04-2019 13:02
Oh leuk te lezen , jullie route. Heb je enige idee of je de daktenten aan elkaar kunt ritsen ? Ergens vind ik het ook geen fijn idee dat ons kind alleen in een daktent ligt , ofzo...

Is de Oasis camping de camping in de Sossusvlei ? Dus voorbij de ingang ? En jullie blijven in Etosha 4 nachten totaal en verkassen elke dag ?

Medisa camp lijkt me geweldig , staat hoog op het lijstje.

Ik vind het boeken van eea wel ingewikkeld. Alles lijkt via tussenpersonen of iets te gaan en de campings reageren niet tot nu toe.
Volgens mij kunnen de daktenten niet aan elkaar. Bij ons zijn ze natuurlijk wel groter en liggen ze samen, dat scheelt. Ik had wel bedacht om op plekken waar het om de een of andere reden niet goed voelt ze daar samen in een tent te laten liggen, gewoon op te splitsen, dus 1 ouder+kind per tent. Misschien uiteindelijk niet nodig, maar dat kan altijd. Ik snap je gevoel dus wel.

Oasis ligt net aan de andere kant van de ingang, dus buiten het NP. De camping in het park hebben we voor 1 nacht, zodat we op tijd het duin op kunnen. Verder zag Oasis er wat relaxter uit qua camping, dus hebben we besloten die de andere 2 nachten te gebruiken.

Inderdaad 4 nachten Etosha (wij zijn nogal van de natuur en dieren :) ) en elke dag rijden we een stukje verder. Totaal dus 4 campsites.

Boeken viel me wel mee (behalve die echt afgelegen campings, die reageren niet echt, maar ik las dat die ook niet echt vol zitten, dus we doen denk ik een deel op de bonnefooi), maar die campings in NP's moet je inderdaad boeken via de Namibia Wildlife Resorts (NWR).
Alle reacties Link kopieren
ps. voor diegenen die er (wellicht met kinderen) al geweest zijn: wat voor schoenen raad je aan om mee te nemen? Ik dacht aan slippers+dichte gympen, of zijn stevige sandalen handiger? Waarop hebben jullie vooral gelopen? (Sorry TO, ik zal buiten deze vraag je topic niet verder kapen)
Alle reacties Link kopieren
Ik had bergschoenen en Birkenstocks bij me. Was prima.

Mirabib was mooi, Homeb is ook erg de moeite waard.

Daktenten kunnen niet aan elkaar geritst worden, staan naast elkaar op het dak. Dan ga jij toch met je kind en je man alleen, of vraag om een grote daktent, je hebt ze van 1.60 breed, wellicht ook in de verhuur.
Alle reacties Link kopieren
rascalles schreef:
25-04-2019 09:54
Ik heb het over aug 2020 he 😱

Bedankt voor je link! Te gek !
Reisorganisaties boeken gewoon voordat ze reserveringen hebben. Er komen toch wel reserveringen. Daarom is zo veel al niet meer beschikbaar zo lang van tevoren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven