Welke dagkaart NS is wel geldig op Koningsdag?

25-04-2019 14:43 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
As zaterdag wil ik een dagje naar Nijmegen. Helaas geen kortingsactie/ dagkaart van NS kunnen vinden die op deze zaterdag geldig is. Zijn er hier Google wonders die met mij mee willen zoeken?
Korting op reguliere prijs is ook al mooi meegenomen. Volle mep (ruim 40 euro retour) vind ik namelijk best prijzig.

Thnx!
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik heb ook gezocht, maar alle kaartjes zijn niet geldig.

NS heeft wel vaak oranjeretour waarbij je met 20% korting kan reizen, dat scheelt wel iets. Even opgezocht en deze hebben ze helaas niet dit jaar. Misschien heeft spoordeelwinkel nog een actie voor een dagje Nijmegen?

Edit: spoordeelwinkel is ook niet geldig zie ik nu. Ik denk dat je geen andere keus hebt dan een andere dag gaan of de volle mep betalen.
Ik heb een NS flex abbonement wat 5 euro kost en per maand opzegbaar is, hiermee reis in het weekend met 40& korting. Misschien dat je daarmee uiteindelijk voordeliger uit bent?
flaffy wijzigde dit bericht op 25-04-2019 14:52
48.34% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
https://www.ns.nl/spoordeelwinkel/uitje ... etour.html
Alle reacties Link kopieren
Niet geldig op koningsdag helaas.
Alle reacties Link kopieren
Volgens de NS:

Reizen op feestdagen met een actiekaartje
Heeft u een actiekaartje gekocht (bijvoorbeeld uit de Spoordeelwinkel, HEMA, Kruidvat etc.)? Dan reist u ook op feestdagen de gehele dag vrij, uitgezonderd Koningsdag.

Mocht één van je vrienden een voordeelurenkaart hebben, dan mag je wel meereizen. Die is namelijk wel gewoon geldig.
Groepstickets zijn ook niet geldig. (Is trouwens wel lekker goedkoop als je met een groepje weg gaat!)

Gok dat de NS met deze uitsluiting wil voorkomen dat het nog drukker wordt in de trein dan het met Koningsdag vaak al is.
dianaf wijzigde dit bericht op 25-04-2019 15:22
9.78% gewijzigd
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ze zijn natuurlijk ook niet gek bij de NS.
Als je één keer per jaar de trein gebruikt, op zo'n dag, betaal je de volle mep.
Heb je wel een geldige OV-chipkaart? Anders komt dat er ook nog bij.
Een dal-voordeelkaart haal je er al uit als je een paar keer per jaar een uur in de trein zit.
https://www.ns.nl/abonnementen/dal-voordeel.html
nounou
Alle reacties Link kopieren
Dank voor het meedenken!
@flaffy; dank voor de tip van NS flex. Dat klinkt nog wel interessant!
Het oranje kaartje hebben ze dit jaar voor 5 mei ingezet (bevrijdingsfestival) die ga ik dus ook even onthouden voor 5 mei!

Dal voordeel ga ik ook over denken. Ik heb periodes dat ik helemaal niet met de trein reis en dan ineens weer 3x vlak achter elkaar dus wellicht kan dit nog wel uit ook
Alle reacties Link kopieren
@diana; meereizen op voordeelkaart ga ik even voor rondkijken. Goede tip!
Alle reacties Link kopieren
Vroeg op het station gaan staan en roepen of je met iemand mee kunt met een voordeelkaart? Of een oproepje plaatsen.
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
25-04-2019 16:35
Vroeg op het station gaan staan en roepen of je met iemand mee kunt met een voordeelkaart? Of een oproepje plaatsen.
Dit is ook wel een goede! Denk dat je niet eens vroeg hoeft te zijn, het is overal wel druk.
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
25-04-2019 16:35
Vroeg op het station gaan staan en roepen of je met iemand mee kunt met een voordeelkaart? Of een oproepje plaatsen.
Het is zaterdag dus de voordeeluren kaart is ook de hele dag geldig!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Reis je vaker met de train? Dan zou ik kijken bij NS Fles. Kun je per maand kiezen welk abonnement je wilt.
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, NS flex heb je er al heel erg snel uit! Zelfs als je maar een paar keer buiten de spits een relatief kort traject reist in een maand ben je al voordeliger uit. Als je slechts één keer per maand reist over een lang traject dan zijn die kortingskaartjes voordeliger. In dit geval: als je op die twee dagen reist over een lange afstand: dan kan je met weekend vrij voor 32 euro reizen. Moet je niet vergeten om je abonnement op tijd stop te zetten of om te zetten naar bv. dalvrij.

Overigens: als je nog geen persoonlijke ov-kaart hebt dan ben je wel te laat om dit te regelen.
Houd er rekening mee dat zaterdag geen treinen tussen Nijmegen en Boxmeer rijden. Zondag rijden er helemaal geen treinen rond Nijmegen. Dus dan heb je ook weinig aan je kaart ;).
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
26-04-2019 11:46
Houd er rekening mee dat zaterdag geen treinen tussen Nijmegen en Boxmeer rijden. Zondag rijden er helemaal geen treinen rond Nijmegen. Dus dan heb je ook weinig aan je kaart ;).
Hoezo? Vervangend vervoer heb je ook een kaart voor nodig..
Seriously?
MeredithGrey schreef:
26-04-2019 11:59
Hoezo? Vervangend vervoer heb je ook een kaart voor nodig..
Oh ja, tenzij je idd op Koningsdag (!!!) in een NS-bus gepropt wilt worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven