Camping in de Dordogne?

25-04-2019 21:29 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey,

Voor de zomer ben ik op zoek naar een leuke camping. Het is lang geleden dat ik vast op een camping ben gaan staan en ik weet niet zo goed hoe te zoeken in het vele aanbod... wie helpt?

Ik weet uit mijn jeugd dat in de Dordogne lekker veel te doen en te bezoeken is. We zijn een actief gezin die graag veel ondernemen.
Dus het liefst een plek die beetje centraal ligt. De Dordogne is groot....

De camping zelf die we zoeken is het liefst klein tot middelgroot met zwemwater (meer of eenvoudig zwembad) en ruime plekken.

Extra leuk met een speeltuintje erbij / diertjes om te kijken.

Nederlandse camping is geen bezwaar ook geen must.

Wie heeft voor ons een tip voor een camping of anders een stad van waaruit ik gerichter kan zoeken?

Thanx!
Alle reacties Link kopieren
Les Deux Vallées in Vézac schijnt erg leuk te zijn. Ligt zo ongeveer aan de rivier de Dordogne en in de buurt van Sarlat. Hij werd mij laatst door iemand aangeraden die heel enthousiast was, dus staat op ons lijstje..
Beter een half motto....
Alle reacties Link kopieren
Ik ken alleen de wat luxere canpings zoals Le Soleil plage in Vitrac en Le Paradis in st Leon sur Vezere.
De eerste ligt aan de Dordogne, wat echt geweldig was.
De 2e is NL en heel mooi
Het mooiste gedeelte van de Dordogne vond ik echt rond Sarlat en Domme.
En heel veel te zien op korte rijafstand.
In het hoogseizoen echter wel druk.
anoniem_337593 wijzigde dit bericht op 25-04-2019 21:44
13.62% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
https://campingledaguet.com/nl/

Heerlijke, rustige camping. Enige nadeel is dat de eerste fatsoenlijke supermarkt in Sarlat is en dat is zeker 30 minuten rijden. Een koelkast hebben is echt heel fijn, brood kan je je wel vers op de camping kopen.
Alle reacties Link kopieren
Le pech charmant is erg leuk en voldoet aan je wensen qua dierenweide en klein zwembad.
https://bel-ombrage.com/nl

Leuke camping, geen animatie, geen restaurant, wel ijs te koop. Grote plaatsen en geweldig rechttoe, rechtaan zwembad.

Redelijk centraal gelegen, makkelijk aan te rijden.
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk bedankt! Ik ga lekker alle tips bekijken 🤗 voorpret! Meer tips welkom :)
Alle reacties Link kopieren
Le Moulinal, zwembad en zwemmeer. Speeltuintjes, heerlijke camping.
Such a beautiful place to be with Friends.
https://www.camping-frankrijk.nl

Heel veel informatie en meningen over campings die echt betrouwbaar zijn.
Alle reacties Link kopieren
Bim schreef:
25-04-2019 21:33
Les Deux Vallées in Vézac schijnt erg leuk te zijn. Ligt zo ongeveer aan de rivier de Dordogne en in de buurt van Sarlat. Hij werd mij laatst door iemand aangeraden die heel enthousiast was, dus staat op ons lijstje..
Als kind hier +10 jaar gestaan en het is echt top. Een goede basic camping op loop afstand van Beynac en vlak bij allerlei leuke activiteiten
Alle reacties Link kopieren
We hebben vorig jaar echt een heerlijke vakantie gehad op camping Moulin de David. Heerlijk rustig en toch heel veel faciliteiten. Misschien niet super centraal maar binnen een straal van een uur kun je heel veel leuks doen.
Alle reacties Link kopieren
Camping Le port de Limeuil.
Erg leuk! Direct aan de dordogne, niet diep, dus ideaal om te spelen en met een band vanaf te gaan. De camping eigenaar zorgt voor brandhout, dus elke avond kampvuurtje maken aan de rivier.
Verder een simpel zwembad en heerlijk rustig.

https://www.leportdelimeuil.com/nl
Alle reacties Link kopieren
Dank allemaal! Er zitten veel leuke opties tussen!
Caming les mathevies met mijn vriend geweest buiten seizoen. Bijna niemand was er, dus weet niet hoe het is met hoogseizoen.
Vele goede reviews. Ze hebben met hoogseizoen foodtrucks staan. Supermarkt ongeveer 15 min rijden (dan ben je ook in Sarlat). Omgeving - veel sightseeing in de buurt. Kanoen op de dordogne was ook geweldig! Langs alle dorpjes/kastelen. Qua omgeving zit je heel goed.

Camping:
Klein
Zwembad(je)
Vriendelijke eigenaren
Ruime plekken (wel snel vol door populariteit)
Leuke bar en kids raak je daar niet snel kwijt.
Geen dierenweide, wel hond en kat;)
Alle reacties Link kopieren
Le Moulinal in Biron vond ik erg leuk. Maar is wel redelijk groot denk ik (van wat ik mij ervan herinner)
Supergroot zwembad (meerdere baden + glijbanen), meertje, restaurant, barretje, animatie, volgens mij meerdere speeltuintjes.
Alle reacties Link kopieren
Le clou zijn wij geweest vorig jaar in de mei vakantie geweest. Is geen hele grote camping. Ze hebben blijkbaar in de zomer wel wat animatie maar dat is niet erg groot. Wat wij erg leuk en lekker vonden is de Table d'Hôtes ofwel een drie gangen diner. Dit was erg goed en niet duur. Dit reserveren ze aan lange tafels aan de gasten die dit willen. Zit op zo 30 minuten van Salat als ik het mij goed herinner. In de buurt was erg veel te doen. Er was ook een zwembad en verschillende speeltuintjes.
In het zelfde plaatje zit nog een camping en die erg ruime plaatsen.
Alle reacties Link kopieren
Ik stem ook voor Mathevies! Wij zaten er in het hoogseizoen. Mooie ruime plekken. Camping was vol, maar niet te (gewoon gezellig). Foodtrucks zijn ideaal om niet altijd zelf te hoeven koken.
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud zijn de kinderen? Voor kinderen tot een jaar of 12 is camping Mas Du Midi een pareltje! Deze ligt wel iets zuidelijker, in departement Tarn et Garonne, maar met veel mooie dorpjes in de omgeving en veel activiteiten in de buurt om te doen (kanoën, raften, boomklimparcours etc). Camping is heel klein; twee gites en een stuk of 15 plekken voor tenten of caravans, maar die plekken zijn dan ook allemaal supergroot.
Klein zwembad aanwezig, een spelletjestent voor de kinderen, trampoline, badminton; de kinderen hebben in no-time vriendjes. Frank en Quinta, de Nederlandse eigenaren zijn supervriendelijk, houden drie keer per week een table d’hote, je kunt broodjes en frietjes bij ze bestellen, en enkele keren per week worden er marshmallows geroosterd bij het kampvuur, topper voor de kinderen.
Wij hebben hier twee jaar geleden echt een heerlijke tijd gehad!
Misschien is het voor dit jaar al vol, maar dan een volgend jaar...?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven