Ervaring Cathay Pacific

02-05-2019 22:53 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

In augustus vlieg ik met Cathay naar Thailand met een tussenstop in Hongkong. Zijn er hier mensen die tijdens de tussenstop (onze duurt 9 uur) de stad in zijn geweest? Ivm tijd etc..

Daarnaast ben ik gewoon benieuwd naar jullie ervaring met Cathay!
Alle reacties Link kopieren
Nee niet mee gevlogen maar is wel één van de best aangeschreven maatschappijen volgens mij.
Maar hoezo een tussenstop van 9 uur? Kan heel makkelijk direct toch of evt overstap Dubai?
Goede ervaring met de maatschappij. Je bent in Hong Kong wel echt een uur onderweg naar de stad.
Maar waarom niet een overnachting erbij geboekt? Hebben wij ook gedaan.
Ja mee gevlogen prima , service heerlijk eten .
Onze stop was maar 4,5 uur dus op de luchthaven gebleven .
Alle reacties Link kopieren
mijn man heeft recent gevlogen met hen, was heel goed bevallen.

Enne vliegveld van hongkong is niet zo ver van hong kong zelf. Je kan met een airport express naar kowloon. Leuk ;).
Alle reacties Link kopieren
Yes en yes. Ben met ze naar Australië geweest.

Erg goede service en goede vluchten.

Ook dagstop en Hong Kong in geweest
Is zeker de moeite waard om even de stad in te gaan. Kowloon is leuk. En Cathay is erg goed!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben met Cathay naar Bali gevlogen. Ik vond het tegenvallen. Stoelen doorgezeten, verouderd interieur, weinig beenruimte (maar dat is bij de meeste maatschappijen) en het eten vond ik echt slecht.

Ik heb maar 1 keer met ze gevlogen (wel een retour) dus misschien had ik een eenmalige misser.
Alle reacties Link kopieren
Cathay is prima, een van de betere maatschappijen wat mij betreft.

Onderweg naar Nieuw Zeeland ook tussenstop in HK gehad en naar Ngong Ping op Lantau Island geweest, wat gegeten, de Tian Tan buddha gekeken en rustig aan weer terug. Hadden negen uur ertussen.
-red- wijzigde dit bericht op 03-05-2019 09:26
5.48% gewijzigd
Cathay is heel erg prima. Zou ze zo weer boeken.

9 uur voor Hong Kong is krap. Misschien kun je een bustour doen? Op zo'n open bus? Dat lijkt me wel leuk. Of met een taxi naar een mall en weer terug.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel benieuwd waarom je hiervoor kiest, een overstap van 9 uur is niet mis.

Ik zou zelf denk ik kijken of je voor die uren niet een kamer in een airporthotel kan boeken maar ik ben een zenuwpees haha en zou veel te bang zijn om de luchthaven te verlaten en dan evt mijn vlucht te missen.

Ik vlieg zelf overigens altijd via Dubai naar Bangkok met een tussenstop van _+/- 2,5 uur.
Alle reacties Link kopieren
Vanaf het vliegveld naar het centrum is in HK (beetje afhankelijk van het tijdstip) toch wel een uur. Rekening houdend met het uit- en weer ingaan van het vliegveld blijft er niet veel tijd over in de stad zelf..

Wat je eventueel kan doen is naar Tung Chung, dat ligt vlak naast het airport. Vanaf hier heb je een kabelbaan naar Ngong Ping. Dat plekje stelt weinig voor want alles is gemaakt voor de toeristen (met oa een buddhabeeld), maar je bent er toch even uit. Vanaf Tung Chung kan je ook met de ferry naar Tai O (vissersdorpje maar ook wel heel toeristisch). Of je kan een stuk wandelen langs het water.
Alle reacties Link kopieren
vlaflippie schreef:
03-05-2019 12:24
Vanaf het vliegveld naar het centrum is in HK (beetje afhankelijk van het tijdstip) toch wel een uur. Rekening houdend met het uit- en weer ingaan van het vliegveld blijft er niet veel tijd over in de stad zelf..

Wat je eventueel kan doen is naar Tung Chung, dat ligt vlak naast het airport. Vanaf hier heb je een kabelbaan naar Ngong Ping. Dat plekje stelt weinig voor want alles is gemaakt voor de toeristen (met oa een buddhabeeld), maar je bent er toch even uit. Vanaf Tung Chung kan je ook met de ferry naar Tai O (vissersdorpje maar ook wel heel toeristisch). Of je kan een stuk wandelen langs het water.
Precies. Het is allemaal niet zo spannend, maar beter dan op het vliegveld blijven hangen.
Alle reacties Link kopieren
Meerdere malen met Cathay gevlogen, maar wel al weer een paar jaar geleden.
In vond het een prima maatschappij, voldoende beenruimte, eten viel niet tegen en ze komen tijdens de vlucht regelmatig langs met grote dienbladen drinken. Ook zijn er verschillende snacks te krijgen, zoals zakjes chips, chocolade of broodjes.
Maar ik moet wel zeggen dat veel maatschappijen wat zuiniger worden met het aanbieden van drinken en snacks, dus misschien is het bij Cathay nu ook wat minder. Wel kan je altijd om drinken vragen, zowel met als zonder alcohol.


Ik zou een paar uurtjes de stad ingaan. En dan naar Kowloon.
Je kunt bus A21 nemen vanaf het vliegveld en uitstappen bij de ladies market.
Je kunt ook de AirPort express nemen naar Kowloon station, is wel een stuk duurder dan de bus.

Bedenk me nu ineens dat de vluchten vanuit Nederland vroeg in de ochtend landen. Dan is er in de stad niets te doen. De meeste winkels gaan pas 10.30 uur open.
Als je om 07.00 aankomt sta je een half uur later bij de bus en ben je voor 08.30 in de stad waar alles nog gesloten is. Tegen de tijd dat het gezellig wordt moet jij alweer terug naar de luchthaven
In dat geval zou ik liever op de luchthaven blijven.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor al jullie reacties!

Ik kon tijdens het boeken van mijn reis kiezen voor 55 min overstap of 9 uur. Vandaar gekozen voor 9 uur. We komen om 06:00 aan in Hongkong en zijn nu van plan om naar de Victoria Peak te gaan. Daarna rechtsomkeer naar het vliegveld :)
Prima maatschappij. Vergelijkbaar met KLM. Stuk beter vond ik dan US airlines.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven