vakantie in de Provence of italie

03-05-2019 22:13 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

We zijn voor de komende zomervakantie op zoek naar een leuke reisbestemming. we hebben twee jonge kinderen 5 en 7. Nu denken we aan
de Provence of Italië. We zoeken mooie natuur, leuke stadjes/dorpjes, zwem mogelijkheid en gezelligheid, maar niet te massaal. Hebben er mensen goede tips qua omgeving?
Hartstikke bedankt alvast!
Alle reacties Link kopieren
Een strandvakantie is overal leuk. Het gardameer is al super, maar als je in de bouwvak vakantie gaat heel druk. Het is maar net wat je zoekt. Qua zon zee strand zie ik weinig verschil in Frankrijk of Italie.
Alle reacties Link kopieren
Zou eerder kijken waar er nog plaats is. Ik denk dat je aan de late kant bent om een zomervakantie boeken in het hoog seizoen.
De omgeving van st Paul de Vence
Alle reacties Link kopieren
Thanx Lisa, ik ga gelijk kijken, ben je daar zelf geweest?
Ja, heel vaak!
Ik zou ook voor Frankrijk gaan.

Je zegt niet te massaal, maar Disneyland Paris is echt super!

En als je in de Davy Crocket ranch verblijfd kun je vanuit daar nog naar andere plaatsjes, strandjes en bezienswaardigheden.

Ook is het niet zo ver reizen.
Alle reacties Link kopieren
Camping La Grenouille in de Gard (onder de Ardeche). Kleine kindvriendelijke camping middenin een gezellig Frans dorpje. Veel leuke uitstapjes maar niet massaal qua toerisme. Kan er wel erg warm zijn in hoogseizoen.
Alle reacties Link kopieren
Puglia, een prachtige regio in Italië die alles biedt wat jullie zoeken en nog niet zo heel toeristisch en ook nog eens heel betaalbaar.
Alle reacties Link kopieren
De andere meren zijn ook erg leuk in Italie, en minder massaal.
Alle reacties Link kopieren
mariekekol schreef:
04-05-2019 08:27
Puglia, een prachtige regio in Italië die alles biedt wat jullie zoeken en nog niet zo heel toeristisch en ook nog eens heel betaalbaar.
Ja, Puglia is echt heel leuk! Veel mooie stranden, mooie kleine dorpjes maar ook leuke steden zoals Otranto en Gallipolli of het iets grotere Lecce. Autootje huren is wel een must.
En niet in augustus gaan want dan hebben alle Italianen vrij en is het een stuk drukker.
Alle reacties Link kopieren
Aardappelpuree schreef:
04-05-2019 09:40
Ja, Puglia is echt heel leuk! Veel mooie stranden, mooie kleine dorpjes maar ook leuke steden zoals Otranto en Gallipolli of het iets grotere Lecce. Autootje huren is wel een must.
En niet in augustus gaan want dan hebben alle Italianen vrij en is het een stuk drukker.
Ik ben vorige maand drie weken in Puglia geweest en heb alles met openbaar vervoer gedaan, dat ging echt hartstikke goed. Treinen hebben wel veel vertraging, maar je komt in principe overal.
Er waren amper toeristen nu, heerlijk! In de zomer concentreren toeristen zich op een aantal plekken (o.a. Alberobello, maar daarbuiten zie je ze dan weer heel weinig, terwijl die hele vallei zo enorm mooi is!).

De Provence zou ik dan weer niet doen in de zomervakantie, knetterdruk overal!
Misschien kun je de Gard of Drôme overwegen?
De Provence is op de wegen met name in de spits idd druk. Maar een groot deel van Italie ook.
Puglia staat op mijn lijstje, maar is 2000 km met de auto dus dan moet je wel met het vliegtuig.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties! Puglia ziet er prachtig uit! Helaas alleen iets te ver rijden... We gaan waarschijnlijk voor ligurie. Is iemand hier bekend mee?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een aantal jaren geleden in Ligurië geweest, goede tips qua hotels/camping heb ik niet voor je maar met de trein langs de Cinque Terre was echt super!
Ik heb vorig jaar geprobeerd in Ligurie een camping te vinden maar ik vond niks naar ons zin. Ik hoor wel goede verhalen over Park Albatros, iets zuidelijker maar wij vonden dat te massaal.

Je kunt ook Corsica overwegen, alleen komen de bootkosten er dan nog bij.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Italië sowieso een heerlijk vakantieland met kinderen! Ik heb een keer gekampeerd in Ligurie, prima camping maar wel vol (en op die camping volop Nederlanders, wat ik altijd een beetje jammer vind voor het vakantiegevoel).
Mijn kinderen vonden het aquarium in Genua geweldig. Prijzig, maar zeker de moeite waard.
En voor tips kun je ook eens op deze site struinen: https://ciaotutti.nl/
Alle reacties Link kopieren
stippensokken schreef:
04-05-2019 12:50
Ik ben vorige maand drie weken in Puglia geweest en heb alles met openbaar vervoer gedaan, dat ging echt hartstikke goed. Treinen hebben wel veel vertraging, maar je komt in principe overal.
Er waren amper toeristen nu, heerlijk! In de zomer concentreren toeristen zich op een aantal plekken (o.a. Alberobello, maar daarbuiten zie je ze dan weer heel weinig, terwijl die hele vallei zo enorm mooi is!).
ohhh zo goed om te horen!is precies wat wij van plan zijn!!duurt nog even voor we gaan,maar al zo een zin in!heb je nog leuke tips?
Alle reacties Link kopieren
ben zelf in cinque terre geweest!heel leuk.hadden overnacht in 1 van die dorpjes daar,maar geen camping.daar geen tips voor
Alle reacties Link kopieren
Misschien staat hier iets bij? https://kleineitaliaansecampings.nl/regio/ligurie/
Klein en fijn, met zwembad (max. 70 staanplaatsen)

Italië, camping Il Falcone in Civitella de lago
Frankrijk, camping Des Favards in Violès

...niet verder vertellen, want het is er (nu nog) rustig.
Alle reacties Link kopieren
Ligurie is mooi, maar heeeeeel toeristisch!
Omgeving van Menton (Frans -Italiaanse grens) is echt fantastisch en biedt ook de mogelijkheid om Italie te bezoeken.

Zelf vind ik in Noord - Italie Rapallo en Portofino echt een plaatje. Wel een duur en erg toeristisch plaatje overigens...
Alle reacties Link kopieren
De Noord Italiaanse meren in de Alpen zijn echt schilderachtig. Ik ga eigenlijk nooit naar het Gardameer, omdat ik dat erg druk vind. Maar de andere meren zijn echt heel fijn.
https://www.google.com/search?q=meren+i ... e&ie=UTF-8
Vaak heb je leuke campings langs de meren. Hoe kleiner het meer, hoe minder druk. Maar vaak nog steeds leuke stadjes en dorpjes om rond te struinen en lekker te eten.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Waar je wel op voorbereidt moet zijn wanneer je de Italiaanse kust bezoekt: vrijwel alle stranden zijn gepacht door beachclubhouders, waardoor op het strand zijn vaak al een prijzige aangelegenheid is. Je krijgt er dan wel een lekker bedje voor en een mooie zandharker om naar te kijken.. Slechts kleine stukken zijn gemeentestranden waar je gratis op kan, maar dan zit je vaak hutjemutje wel tussen de rokende jeugd met grote radio's.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Een aantal jaren geleden waren wij een tiental dagen hier. Met een kind van 9 of 10. Gezellige, kleinschalige camping zonder al te veel poespas. Destijds een leuke vakantie gehad. Maar ik weet natuurlijk niet hoe het er nu is.

http://www.camping-dubrec.com/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven