Alleen op vakantie - groepsreis

12-05-2019 12:56 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil deze zomer graag op vakantie maar omdat vrienden allemaal niet mee willen/kunnen, wil ik graag alleen gaan. Ik zat te denken aan een groepsreis. Ik zat zelf te denken aan Oost-Europa. Mijn nicht had ooit een Singlereis gemaakt. Ik dacht dat dit alleen voor vrijgezellen was, maar ze zei dat het gewoon mensen waren die alleen op reis wilden, meestal single maar niet altijd. Ik ben in een groepsreis wel bang dat er allemaal stelletjes een vriendengroepjes zijn en dat je alsnog niet snel aansluiting vindt.

Heeft iemand daar ervaringen mee en tips? Voor goeden organisaties, reizen of bestemmingen?
Alle reacties Link kopieren
Waarom ga je met een groeps reis en niet gewoon alleen? Ik ben momenteel ook een week in mn eentje weg, záálig.
Internagelaktisch
Kun je dat niet zien bij groepssamenstelling?
Srprsme en dan de Solo Together. Erg leuk. Met bestemming onbekend
Alle reacties Link kopieren
Maaique schreef:
12-05-2019 13:01
Waarom ga je met een groeps reis en niet gewoon alleen? Ik ben momenteel ook een week in mn eentje weg, záálig.
Met zo'n groepsreis is alles al lekker gepland en leer je ook nog nieuwe mensen kennen. Hoe ziet zo'n vakantie in je eentje er dan uit? Ik weet niet of ik wel alleen wil. Een weekendje weg alleen lijkt me wel leuk, maar voor langere tijd, ben ik toch wel graag onder mensen voor mijn gevoel.
Alle reacties Link kopieren
Treurniet12 schreef:
12-05-2019 13:06
Srprsme en dan de Solo Together. Erg leuk. Met bestemming onbekend
Super leuke tip. Ik had al vaker naar Srprsme gekeken, wist niet dat ze ook groepsreisjes aanboden. Ga ik meteen eens bekijken.
Alle reacties Link kopieren
Wat wil je doen? Verschillende steden langs? Een stad bezoeken? Naar het strand?

Je kunt ook gewoon alleen op reis gaan, niets mis mee.
Ik heb ervaring met groepsreizen, meestal gewoon gemengd, één keer 'n singlereis omdat die datum me beter schikte. Met 'n singlereis heb je ook gewoon helften van koppels waarvan de partner niet reist, of zussen, of vader en zoon etc. En dat heb je in algemene groepsreizen ook. De mensen komen toch voor het land, niet om romantisch bij elkaar te blijven kleffen als koppel, anders zouden ze niet met 'n groep mee gaan.

Meeste ervaring heb ik met Djoser. Landen waar ik veilig en makkelijk kan reizen als vrouw alleen, ga ik niet met 'n groep mee. Maar voor landen in Afrika en Zuid Amerika vind ik het een uitkomst.
Alle reacties Link kopieren
Helemaal alleen lijkt me ook niks aan. Dus ik zou sowieso voor een groepsreis gaan.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
huisduif schreef:
12-05-2019 13:19
Wat wil je doen? Verschillende steden langs? Een stad bezoeken? Naar het strand?

Je kunt ook gewoon alleen op reis gaan, niets mis mee.
Ik heb de afgelopen jaren al vaker stedenstripjes gemaakt. Dus ik zat meer te denken aan natuur, actief. Een rondreis leek me wel wat. Ik zat te kijken naar Kroatië. Daar heb je mooie natuur, kan je raften en hiken enzo, maar ook strand en cultuur. Alleen ben ik helaas niet iemand met veel energie. Dus met een té actieve reis, ben ik bang dat ik het niet trek.

Ik hoef niet heel ver weg ofzo. Ik vind dat er genoeg mooie dingen in Europa nog te zien zijn. In verband met "vliegschaamte" vind ik een bus of treinreis ook wel optie. ;)
Madeliefjees schreef:
12-05-2019 13:32
Helemaal alleen lijkt me ook niks aan. Dus ik zou sowieso voor een groepsreis gaan.
Alleen vind ik juist zalig! Zeker in veilige landen als USA waar je lekker kunt roadtrippen en mooie natuurparken kunt bezoeken.

Oost-Europa zou ik weer lastiger vinden vanwege de taalbarriere. Veel Europeanen spreken niet eens Engels of Duits. En in Oost Europa staan veel bewegwijzeringen in voor ons onbegrijpelijke taal aangegeven.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
12-05-2019 13:23
Ik heb ervaring met groepsreizen, meestal gewoon gemengd, één keer 'n singlereis omdat die datum me beter schikte. Met 'n singlereis heb je ook gewoon helften van koppels waarvan de partner niet reist, of zussen, of vader en zoon etc. En dat heb je in algemene groepsreizen ook. De mensen komen toch voor het land, niet om romantisch bij elkaar te blijven kleffen als koppel, anders zouden ze niet met 'n groep mee gaan.

Meeste ervaring heb ik met Djoser. Landen waar ik veilig en makkelijk kan reizen als vrouw alleen, ga ik niet met 'n groep mee. Maar voor landen in Afrika en Zuid Amerika vind ik het een uitkomst.

Ja ik snap die single reizen niet helemaal. Bij de ene website staat dat het echt voor vrijgezellen is, bij de andere weer dat het voor alleengaanden is.

Ik zal Djoser eens bekijken. Ik vind het wel belangrijk dat het een beetje met mensen van mijn leeftijd is denk ik.
Aardvarkentje schreef:
12-05-2019 13:37
Ik heb de afgelopen jaren al vaker stedenstripjes gemaakt. Dus ik zat meer te denken aan natuur, actief. Een rondreis leek me wel wat. Ik zat te kijken naar Kroatië. Daar heb je mooie natuur, kan je raften en hiken enzo, maar ook strand en cultuur. Alleen ben ik helaas niet iemand met veel energie. Dus met een té actieve reis, ben ik bang dat ik het niet trek.

Ik hoef niet heel ver weg ofzo. Ik vind dat er genoeg mooie dingen in Europa nog te zien zijn. In verband met "vliegschaamte" vind ik een bus of treinreis ook wel optie. ;)
Laat je die onzin van vliegschaamte niet aanpraten joh! Echt te zot voor woorden dat je daardoor de écht gave bestemmingen aan je neus voorbij zou laten gaan.
Aardvarkentje schreef:
12-05-2019 13:39
Ja ik snap die single reizen niet helemaal. Bij de ene website staat dat het echt voor vrijgezellen is, bij de andere weer dat het voor alleengaanden is.

Ik zal Djoser eens bekijken. Ik vind het wel belangrijk dat het een beetje met mensen van mijn leeftijd is denk ik.
Ik zou niet zo snel op die echte singlesreizen vertrouwen eerlijk gezegd, bij Djoser en Fox gaat om de rondreis, bij singlereizen in Europa zou ik bang zijn in een hitsige datinggroep terecht te komen. Een reisorganisatie met de naam Crusj zou ik in elk geval links laten liggen.
anoniem_109047 wijzigde dit bericht op 12-05-2019 13:43
6.59% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
12-05-2019 13:42
Ik zou niet zo snel op die echte singlesreizen vertrouwen eerlijk gezegd, bij Djoser en Fox gaat om de rondreis, bij singlereizen in Europa zou ik bang zijn in een hitsige datinggroep terecht te komen.
Ja het moet ook geen partyvakantie worden voor 18 jarigen. 'S avonds lekker eten en daarna stappen is prima, maar ik wil vooral toffe dingen zien en doen!
Voordeel van Djoser vind ik het vrijheid/blijheid principe. Je hotels en vervoer van A naar B etc zijn geregeld, maar op de plaatsen van bestemming bepaal je zelf of je er alleen of met 'n paar groepsleden op uit trekt. Dus er is geen verplicht samen moeten eten ofzo. Meestal ontstaan er al snel subgroepjes waarmee je uit eten gaat.
Hoe oud ben jezelf en wat is je budget?
Je kunt de groepssamenstelling meestal bekijken. Vaak is het van alles wat. Paar koppels, paar alleenstaanden, een bevriend stel, paar mensen die in hun eentje gaan omdat partner niet van reizen houdt.

Bewust voor alleenstaanden heb ik nooit gedaan omdat ik beetje vreesde dat er bij sommigen een soort “jacht” zou kunnen ontstaan van de reis als date gebruiken en daar had ik weinig zin in. Al waren er soms ook mensen op een gewone groepsreis die een beetje die houding hadden... of van een vriendin van vroeger weet ik dat ze expres keek of er wel voldoende alleenreizende mannen in een bepaalde leeftijdscategorie tussen zaten omdat zij hoopte op een relatie.

Één keer heb ik de groepssamenstelling niet opgevraagd en bleek ik dus wel de enige alleenreizende in een groep. Dat vond ik toch wel minder.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben twee jaar geleden met Simi op groepsreis naar Ierland gegaan, omdat er op dat moment niemand was die met me mee wilde. Voor die reis kon je je alleen of met z’n twee opgeven, maar uiteindelijk waren er maar twee die elkaar al kenden. Heb echt een super leuke tijd gehad en daarna ook nog een paar keer met de groep afgesproken toen we weer in Nederland waren. Ik zou het zeker doen als ik jou was!
Zoals verwacht loopt alles anders
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
12-05-2019 13:45
Hoe oud ben jezelf en wat is je budget?
Ik ben 26. Ik heb niet per se een budget in gedachten. Ik zat een beetje te denken aan rond de 1000 euro. Maar als het iets heel tofs in en ver weg, dan wil ik er ook wel meer aan uitgeven.
Alle reacties Link kopieren
Wici schreef:
12-05-2019 13:48
Ik ben twee jaar geleden met Simi op groepsreis naar Ierland gegaan, omdat er op dat moment niemand was die met me mee wilde. Voor die reis kon je je alleen of met z’n twee opgeven, maar uiteindelijk waren er maar twee die elkaar al kenden. Heb echt een super leuke tijd gehad en daarna ook nog een paar keer met de groep afgesproken toen we weer in Nederland waren. Ik zou het zeker doen als ik jou was!
Wat leuk om te lezen. Bij Simi kan je ook echt op leeftijdscategorie selecteren. Dus ik zat vooral al daar te kijken en bij Mambo. Ierland is trouwens geweldig ik ben er 2 jaar geleden met vriendinnen geweest, volgend jaar willen we er roadtrip maken. Dus Ierland wordt het voor mij deze zomer niet.
Alle reacties Link kopieren
Check inderdaad de groepssamenstelling voordat je boekt. Ik heb ooit een groepsreis geboekt toen ik 30 was en de jongste na mij was 59. Ook dacht ik dat de groep maar 12 mensen groot was, maar er bleken ook nog 20 Britten mee te reizen. Maw heb ik €5000,- betaald om 2 weken lang met een grote groep bejaarden op vakantie te gaan. Hoewel de reis zelf mooi was, heb ik er echt enorm van gebaald.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb goede ervaringen met Shoestring.
Ik heb een aantal groepsreizen gemaakt.

Ik ging met Crusj, Shoestring, Mambo, Amorgos en Nosun.

Als je vragen hebt, hoor ik het wel!
redbulletje schreef:
12-05-2019 13:42
Ik zou niet zo snel op die echte singlesreizen vertrouwen eerlijk gezegd, bij Djoser en Fox gaat om de rondreis, bij singlereizen in Europa zou ik bang zijn in een hitsige datinggroep terecht te komen. Een reisorganisatie met de naam Crusj zou ik in elk geval links laten liggen.
Ik was met Crusj en het was geen datingreis ofzo, juist een gezellige groep.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven