Van Lissabon naar Porto of van Lissabon naar Faro met kids?

13-05-2019 16:31 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik hoop dat er hier Portugal-kenners zijn.
In de herfstvakantie willen we met 2 kids van 7 en 10 naar Lissabon. Daar willen we 3 nachtjes blijven en dan met huurauto nog 3/4 dagen richting Porto of richting Faro. We zouden het liefst een paar dagen aan het strand verblijven. Wat raden jullie aan? We neigen naar het zuiden ivm het weer.

Dank alvast! Groetjes Suus
Heb je in Portugal in oktober niet veel last van storm en regen?
Alle reacties Link kopieren
Portugal is niet heel gunstig voor strandweer in oktober. Dan kan je beter costa del sol doen
Alle reacties Link kopieren
Wat bedoel je met 'naar het strand'? Is dat dagenlang liggen bakken?

Hoe dan ook zou ik voor het weer naar het zuiden (Faro) gaan inderdaad. In het noorden (Porto) kan het eind oktober al echt wel frisjes zijn.
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Alle reacties Link kopieren
In Porto heb je dan heel erg mazzel als het krap 20 graden wordt. Niet echt strand weer.

In Faro waait het vaak redelijk hard.
Na 3 dagen opgesloten zitten in een stad zou ik die kinderen niet nog es opsluiten in een andere stad.

Ik zou dus richting Algarve gaan.
Alle reacties Link kopieren
Naar het zuiden natuurlijk. Carvoeiro os erg mooi. Kleine baai.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik ben in 1995 op huwelijksreis geweest in de Algarve, laatste drie weken van oktober. Op de laatste dag na hebben we al die tijd perfect strandweer gehad.
Alle reacties Link kopieren
Porto Covo is ook schitterend, ligt zuidelijker dan Lissabon en betere kans op strandweer.
Dulcissime, totam tibi sibdo me...
Alle reacties Link kopieren
Niet helemaal je vraag, maar: van Lissabon naar Porto (en ook andersom dus :)) rijdt een soort hogesnelheidstrein, waarmee je echt voor heel weinig geld relaxt reist. In plaats van een auto huren zou je dat ook kunnen overwegen.

Vanwege het weer zou ik trouwens aan de Algarve gaan zitten in oktober.
Van Lissabon naar de Algarve is heel goed te doen met een auto. Je kunt het enorm treffen met het weer maar kan soms tegenvallen maar de omgeving is sowieso leuk. Wij hebben een keer een rondrit gedaan met een tuktuk, was erg leuk! Prachtige stranden aan de Algarve. Als je meer tips wil kan ik je die geven.
-Nienke- schreef:
13-05-2019 20:00
Niet helemaal je vraag, maar: van Lissabon naar Porto (en ook andersom dus :)) rijdt een soort hogesnelheidstrein, waarmee je echt voor heel weinig geld relaxt reist. In plaats van een auto huren zou je dat ook kunnen overwegen.

Vanwege het weer zou ik trouwens aan de Algarve gaan zitten in oktober.
Zouden ze die auto niet juist willen huren om wat van de omgeving te kunnen zien onderweg?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het de Algarve wordt! De afwisseling van stad-tripje-strandbestemming spreekt ons erg aan. En idd; auto omdat het veel vrijheid geeft.

Viva Amber; heb je tips voor leuk hotel? Of appartement? Ik zag dat het ruim 60 km van Faro luchthaven is, dus prima om van daaruit naar het vliegveld te vertrekken.

Iemand nog leuke tips voor hotel in Lissabon? Mag wel een beetje luxe op leuke locatie incl ontbijt.

2018 Anoniem: tips zijn welkom! Ik stel me zo voor dat we ‘s ochtends vroeg op vrijdag naar Lissabon vliegen, daar vrijdag-zaterdag-zondag zijn, en maandagochtend/middag huurauto ophalen en gaan rijden.

Ik las iets over een mooi NP op de route naar het zuiden. Eventueel zouden we onderweg ook nog een of twee overnachtingen kunnen doen. Dus dat we uiterlijk woensdag op strandbestemming aankomen en daar tm zaterdag blijven.

Dank alvast voor alle reacties die nog komen!
Willen jullie echt midden in de stad zitten?
Sintra, niet ver van Lissabon, is ook een gave locatie met veel toffe kastelen.
Alle reacties Link kopieren
Hi Redbulletje, de eerste paar dagen wel graag in Lissabon zelf. Hoeft niet perse A-locatie midden in het centrum, maar wel in de stad.
Alle reacties Link kopieren
Je zou voor leuke hotels eens kunnen kijken naar de Pousadas. Dat zijn hotels in historische gebouwen, kloosters, paleizen dat soort dingen. Als je ook wat cultuur mee wilt maken zijn ze wel echt cool.

Voor wat betreft de trip van Lissabon naar het zuiden, je hebt eigenlijk twee opties. Of de nieuwe snelweg nemen. Is een tolweg, kost een paar tientjes en je bent in 3 uurtjes in de Algarve. Over het algemeen vrij rustig want er zijn weinig mensen die de tol willen betalen. Of de oude weg langs de kust. Kost zonder te stoppen ongeveer 5 uur (maar je komt door allerlei dorpjes dus misschien wil je juist wel ergens stoppen).

Voor Lissabon geen hoteltips, beetje richting de rivier is wel leuk denk ik. In de wijk Bairro Alto ofzo. Maar ik zou meer letten op of je dichtbij een metrostation zit. Lissabon is een vrij uitgestrekte stad en er is wel een centrum maar daarbuiten zijn ook hele leuke dingen te doen. De metro is dan echt een aanrader.
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Alle reacties Link kopieren
borboletas schreef:
15-05-2019 12:07
Voor Lissabon geen hoteltips, beetje richting de rivier is wel leuk denk ik. In de wijk Bairro Alto ofzo. Maar ik zou meer letten op of je dichtbij een metrostation zit. Lissabon is een vrij uitgestrekte stad en er is wel een centrum maar daarbuiten zijn ook hele leuke dingen te doen. De metro is dan echt een aanrader.
Als je voor Bairro Alto kiest, let dan wel op dat een groot deel van die wijk uitgaansgebied is. Dat betekent dat het 's nachts -zeker rond het weekend- enorm rumoerig en druk is. Dat was de fout die ik maakte toen ik voor het eerst naar Lissabon ging.
Rondom Cais do Sodre idem.

Alfama heeft veel rustige en mooie straatjes om te overnachten, iets van de kathedraal af vooral. Of ga voor nog rustiger en zoek iets rond Intendente of Anjos. Met de metro/bus/tram ben je zo overal.
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk vind ik Porto veel en veel leuker en in de buurt ook prachtige stranden. Vanuit Porto centrum kun je gemiddeld met ca 15 min op het strand staan (metro,bus) Het weer is alleen wel vaak een stuk minder en daarnaast is het water (Oceaan) een stuk kouder dan in de Algarve + zijn de golven vele malen hoger waardoor het water ingaan vaak levensgevaarlijk is. Het voordeel is wel dat mocht het weer slecht zijn je in Porto natuurlijk veel meer te beleven hebt.

Als je echt voor een paar dagen strand wil gaan zou ik wel voor de Algarve kiezen al kun je daar in oktober ook flinke pech hebben met het weer en dan is het echt mega saai daar als je het mij vraagt....

Volgens mij zijn de waterparken ect ook dicht in oktober.
Alle reacties Link kopieren
Waarom de kust? Je zou ook via Evora naar Mérida kunnen rijden. Evora is een leuk stadje met tempels, goed eten en wijngaarden en zo in de omgeving (Alentejo) en Mérida is een oude Romeinse stad met fantastisch theater oude resten. Bovendien is het er vaak wat warmer dan aan de kust. En maar 3 uurtjes rijden totaal vanaf Lissabon.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven