Marmaris

14-05-2019 11:55 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve lezers,

Mijn vriend en ik gaan in september naar Marmaris op vakantie. We zijn allebei wel van het relaxen, maar zouden ook graag wat willen wandelen o.i.d. in een natuurrijke omgeving. We willen niet afgelegen zitten.

Enig idee waar mooie natuurstukjes zijn in marmaris? Of in de omgeving?

Welke excursies goedkoop en goed geregeld zijn? En via waar dit loopt?

Of overige tips uit eigen ervaring?

Hoor het graag van jullie.

Jenny
Een mooie wandeling is vanaf het strand van Marmaris naar Icmeler lopen. Ik vind trouwens zelf Icmeler veel leuker dan Marmaris. Het is er veel relaxter en Icmeler staat er om bekend dat ze niet zo opdringerig zijn.
Alle reacties Link kopieren
Eens met Blondie456 west betreft Icmeler. Je kunt daar trouwens ook met de taxiboot heen, heel leuk.

Verder leuk: tour naar Turtle Beach!
Afrader: Moonlight cruise (Dan ga je op een boot 30m van de kust, krijgt gratis eten maar drankjes moet je betalen, en pas na een uur of 2,5 vaar je terug. Een soort kroeg waar je niet uit kunt dus).
Turtle beach excursie erg tof.
Icemeler veel leuker dan Marmaris, ik vond Marmaris overvol en heel opdringerig
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn vorig jaar naar mamaris geweest met corendon. Prima bevallen. Excursie: zeeschildpadden. Ga je naar een opvang, stukje strand waar ze eieren leggen. Een hele dag rustig varen (geen zee), lunch, stukje geschiedenis (graven in de bergen en soort thermen vanuit de oudheid), strand (eigen tijd).
Zelfs de kinderen (5-9) vonden het geweldig.
Not my circus, not my monkeys
Alle reacties Link kopieren
Het reisadvies voor Turkije is aangescherpt.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~bd10ee7f/
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Off topic. wat is een betrouwbare website voor het aanvragen van een visum voor Turkije?
Alle reacties Link kopieren
Bergje65 schreef:
14-05-2019 14:41
Off topic. wat is een betrouwbare website voor het aanvragen van een visum voor Turkije?

Gewoon de officiële van Turkije zelf natuurlijk https://www.evisa.gov.tr/nl/
Alle reacties Link kopieren
Vreselijk oord, ooit eens met toenmalige schoonfamilie geweest, nooit weer.

Bovendien dapper al voor september te boeken in een land waar zoveel gezeik is.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Milli Park
http://nationalparksofturkey.com/marmar ... onal-park/

Verder Turks ontbijten bij çinar of Asparan in een mooie omgeving

Dagje naar Datça prachtige rit en mooi authentiek dorp

Wandelen naar icmeler mooie tocht langs zee ongeveer 1 1/2 uur .
Alle reacties Link kopieren
Hallo, Viva dames

Ik ga in Juni ook naar Marmaris, en voor tweede keer met vliegtuig. Ik heb alleen weleens meegemaakt spullen in te kleine daypack te hebben meegenomen waardoor ik mijzelf praktisch zwaar heb gemaakt tijdens vliegreizen en douane. Ik heb nu dus ook een reisrugtas/backpak aangeschaft maar hoe deel je dan bagage in? Gebruiken mensen dan opvouwbare rugzakken of vacuum? Ik heb trouwens ook kapotte koffer meegemaakt maar op bij de terug reis werd het pas opgemerkt bij douane maar ik heb geluk gehad geen schadeclaim hoeven te regelen.

Heeft er iemand tips?

En kan er gesnorkeld worden in Marmaris?

Ismay ;-) :daisy:
Alle reacties Link kopieren
vandale schreef:
14-05-2019 15:53
Vreselijk oord, ooit eens met toenmalige schoonfamilie geweest, nooit weer.

Bovendien dapper al voor september te boeken in een land waar zoveel gezeik is.

Waar is geen gezeik tegenwoordig? Amsterdam is ook onveilig. Als je zo denkt kun je nergens meer heen, dat hoeft voor mij niet.
Jennepen94 schreef:
15-05-2019 08:34
Waar is geen gezeik tegenwoordig? Amsterdam is ook onveilig. Als je zo denkt kun je nergens meer heen, dat hoeft voor mij niet.
Had je verder wat aan de tips ?
Alle reacties Link kopieren
Als ik naar Turkije zou gaan, koos ik niet voor Marmaris om verschillende redenen;
- Ik vind de stad ongezellig, langgerekt, weinig uitstraling
- De natuur eromheen niet bijzonder
- Erg op jongeren gericht

TO schrijft dat ze van relaxen houden, en wandelen. Die twee criteria koppel ik niet aan Marmaris, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Bodrum lijkt dan meer geschikt, of Incekum (onder Kemer)
Alle reacties Link kopieren
Yildizlar schreef:
15-05-2019 09:07
Had je verder wat aan de tips ?
Ja super!! Het park lijkt me zeer tof.
Dankjewel voor het doorgeven.

Jenn
Bergje65 schreef:
15-05-2019 13:33
Als ik naar Turkije zou gaan, koos ik niet voor Marmaris om verschillende redenen;
- Ik vind de stad ongezellig, langgerekt, weinig uitstraling
- De natuur eromheen niet bijzonder
- Erg op jongeren gericht

TO schrijft dat ze van relaxen houden, en wandelen. Die twee criteria koppel ik niet aan Marmaris, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Bodrum lijkt dan meer geschikt, of Incekum (onder Kemer)
Ik vind in Bodrum het strand niks. Wij gaan voor de derde keer naar Gumbet. Ligt er vlak bij en vind ik veel leuker en gezelliger.
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
18-05-2019 22:27
Ik vind in Bodrum het strand niks. Wij gaan voor de derde keer naar Gumbet. Ligt er vlak bij en vind ik veel leuker en gezelliger.
Gümbet is niet meer dan een lange doorgaande weg met alleen maar barretjes en twaalf in n dozijn resraurantjes. Speciaal gecreëerd voor het toerisme. De avonden staan in het teken van drank, versieren en drank. Heb ik jarenlang succesvol aan meegedaan hoor, tot het ochtendgloren, daar niet van. Wel prima hotels en fijne stranden overigens.
Bodrum is sfeervol en minder plat. Maar inderdaad geen zandstrand.
Marmaris is n vreselijke ordinaire toestand. Ben daar 1 keer geweest en in de hoogste boom geklommen vanwege t gebruik van baby aapjes aan kettingen bij discotheken. Twee weken mee bezig geweest. Wat n kutvakantie was dat o_o
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond marmaris wel erg leuk, leuke barstreet en leuke restaurants langs het water. Ik ga dit jaar weer naar alanya, omdat mijn beste vriendin daar woont, excursie cappadocie staat weer op de planning.
Alle reacties Link kopieren
Als je van Alanya houdt dan houd je w.s. ook van Marmaris ja :mrgreen:
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven