Zeeland - wat is leuk?

15-05-2019 18:11 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Om mijn man te verrassen voor zijn verjaardag heb ik een nachtje in een luxe hotel bij Vrouwenpolder geboekt. We kunnen fietsen huren om de omgeving te verkennen. Mijn man vindt het ook leuk om in steden rond te lopen, lekker te eten, café te bezoeken en een beetje te winkelen. Ik had bedacht dat we naar Middelburg kunnen gaan hiervoor, of mogelijk naar Vlissingen of Goes. Zijn dit leuke steden om te bezoeken en welke is het meest aan te raden? Ik ben totaal niet bekend in Zeeland dus alle tips zijn welkom! Zijn er misschien ook mooie dorpen die de moeite zijn?
Alle reacties Link kopieren
Zierikzee is leuk, neeltje jans
I told you walking was idiotic.
Ik vind Veere altijd leuk om doen.

En als je dan toch aan 't water zit ... vergeet Domburg niet.

Of huur (elektrische) fietsen en zoek een fietsroute.

En als je moet kiezen tussen Goes of Middelburg vond ik Middelburg leuker.
Alle reacties Link kopieren
Vlissingen vind ik niks aan.
Domburg is 1 lange straat met veel eetgelegenheden en winkeltjes.
Ik zou dan Middelburg of Goes kiezen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Vlissingen kan je gerust overslaan...
Alle reacties Link kopieren
Middelburg.
En Veere is inderdaad ook leuk.
Alleen kalmte kan ons redden.
Alle reacties Link kopieren
Veere en Domburg zijn leuk. In Vlissingen kun je leuk over de boulevard lopen.
Middelburg is mooi.
Alle reacties Link kopieren
Middelburg vind ik een mooie en gezellige stad, veel leuker dan Goed.
Veere en Domburg zijn beide leuk, beide goed in één dag te doen, vond ik.
Zoals genoemd Middelburg en Veere is echt heel erg leuk.
Dat je Vlissingen wel kunt overslaan ben ik het absoluut niet mee eens. De binnenstad is inderdaad "niks" maar in Vlissingen kun je prachtig over de boulevard wandelen waar de zeeschepen vlak langs de kust varen. Ook de Oranjedijk (aansluitend op de boulevard) is een prachtige wandelboulevard langs de Westerschelde.
Aan het begin van de boulevard staat een windorgel en overal kun je zo het strand op lopen.
Ook Domburg is gezellig.

Tip: haal bij de VVV een stadswandeling van Middelburg, dan kom je door de prachtigste oude straatjes.
Alle reacties Link kopieren
Eens met Herfstappeltaart wat betreft Vlissingen. Ik ga er ook altijd graag heen. Er zit een prima Griek tegenover het Arsenaal en op Bellamypark zit een gezellig café.
dolfje schreef:
15-05-2019 18:46
Eens met Herfstappeltaart wat betreft Vlissingen. Ik ga er ook altijd graag heen. Er zit een prima Griek tegenover het Arsenaal en op Bellamypark zit een gezellig café.
:high5: .......en als je bij het standbeeld van Michiel de Ruijter op een bankje gaat zitten kun je leuk kijken naar het beloodsen van de schepen. De loodsboten van het Nederlandse en Belgische loodswezen varen af en aan. Je kunt daar de hele Oranjedijk overzien met de molen. Er staat een leuk friettentje vlakbij je bankje :-D
Middelburg, Veere en Zierikzee zijn leuk.
Domburg is nu nog wel oké, maar in hoogseizoen mij te toeristisch.
Vlissingen kun je overslaan, als het je om het centrum/winkelen gaat.
Rondje om het Veerse Meer fietsen, is ook leuk. Eventueel in te korten door veerpont van Wolphaartsdijk naar Kortgene te nemen.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 15-05-2019 18:57
14.29% gewijzigd
Middelburg, Veere en Domburg.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gek op Zeeland.
Middelburg vind ik een ontzettend leuke winkelstad.
Vlissingen slaan wij ook elk jaar over.
Domburg is ook leuk om even door te lopen. Net als Zoutelande, kun je heerlijk ijsje eten bij N'ice.
Wij vinden het leuk om in Schellach te kijken op de kaasboerderij en lekkere dingen mee te nemen.
Nou mensen lees nou toch mijn promopraatje voor Vlissingen. Er is ook echt veel leuks hoor. Oké, het centrum niet maar de rest wel! Nergens komen de grote zeeschepen zo dicht langs varen als daar!
herfstappeltaart schreef:
15-05-2019 19:04
Nou mensen lees nou toch mijn promopraatje voor Vlissingen. Er is ook echt veel leuks hoor. Oké, het centrum niet maar de rest wel! Nergens komen de grote zeeschepen zo dicht langs varen als daar!
Ooit in een piepklein Zeeuws-Vlaams dorpje geweest genaamd Ossenisse en Zeedorp.

Daar kon ik die dingen toch ook zowat aanraken op de dijk.


Als je teveel tijd hebt en doorsteekt via Terneuzen is Hulst overigens ook leuk om een uur of 2 rond te wandelen.
Belg007 schreef:
15-05-2019 19:08
Ooit in een piepklein Zeeuws-Vlaams dorpje geweest genaamd Ossenisse en Zeedorp.

Daar kon ik die dingen toch ook zowat aanraken op de dijk.


Als je teveel tijd hebt en doorsteekt via Terneuzen is Hulst overigens ook leuk om een uur of 2 rond te wandelen.

Leuk hè :)
Alle reacties Link kopieren
binkie schreef:
15-05-2019 18:54
Ik ben gek op Zeeland.
Middelburg vind ik een ontzettend leuke winkelstad.
Vlissingen slaan wij ook elk jaar over.
Domburg is ook leuk om even door te lopen. Net als Zoutelande, kun je heerlijk ijsje eten bij N'ice.
Wij vinden het leuk om in Schellach te kijken op de kaasboerderij en lekkere dingen mee te nemen.
Oh ik ben dol op kaas en kaasboerderijen, hier gaan we zeker even langs :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Ik kom uit zeeland, en kom er nog regelmatig want er woont nog familie. Ik ben het eens met de meeste tips; Veere en Middelburg zijn mooie stadjes om heen te gaan, Vlissingen is met name leuk om over de boulevard te lopen (misschien kun je via het MuZEEum in Vlissingen ook in de kazematten onder de boulevard? Dat weet ik niet zeker).

Het is niet super in de buurt van Vrouwenpolder, maar je kunt overwegen om (op de terugweg?) langs Baarland te rijden. Dorp zelf is niets aan, maar in een oude kerk daar hebben ze een restaurant waar je echt lekker kunt eten (De Kleine Toren van Baarland heet t). Ik vind het niet goedkoop, maar zeker de moeite, ook van het omrijden, waard!
SkiJuf schreef:
15-05-2019 19:20
Ik kom uit zeeland, en kom er nog regelmatig want er woont nog familie. Ik ben het eens met de meeste tips; Veere en Middelburg zijn mooie stadjes om heen te gaan, Vlissingen is met name leuk om over de boulevard te lopen (misschien kun je via het MuZEEum in Vlissingen ook in de kazematten onder de boulevard? Dat weet ik niet zeker).

Het is niet super in de buurt van Vrouwenpolder, maar je kunt overwegen om (op de terugweg?) langs Baarland te rijden. Dorp zelf is niets aan, maar in een oude kerk daar hebben ze een restaurant waar je echt lekker kunt eten (De Kleine Toren van Baarland heet t). Ik vind het niet goedkoop, maar zeker de moeite, ook van het omrijden, waard!

Dat kan inderdaad maar ik vond de kazematten tegenvallen. Had er meer van verwacht. In Vissingen is ook nog IGUANA. Een rieptielen-zoo.

TO als je in Vrouwenpolder logeert zou ik me echt tot Walcheren beperken. Mooie stadswandeling, winkelen en eten in Middelburg. Veere is pitoresk, een Anton-Pieckstadje, echt doen! Wil je met mooi weer nog een lekkere wandeling maken, bezoek de boulevard van Vlissingen.
Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
15-05-2019 18:38
Zoals genoemd Middelburg en Veere is echt heel erg leuk.
Dat je Vlissingen wel kunt overslaan ben ik het absoluut niet mee eens. De binnenstad is inderdaad "niks" maar in Vlissingen kun je prachtig over de boulevard wandelen waar de zeeschepen vlak langs de kust varen. Ook de Oranjedijk (aansluitend op de boulevard) is een prachtige wandelboulevard langs de Westerschelde.
Aan het begin van de boulevard staat een windorgel en overal kun je zo het strand op lopen.
Klopt hoor, maar TO schreef 'Mijn man vindt het ook leuk om in steden rond te lopen, lekker te eten, café te bezoeken en een beetje te winkelen. ' Dan moet je niet in Vlissingen zijn....
Alle reacties Link kopieren
In Middelburg heb je echt alles wat je man wenst! Winkels, café's en restaurants. En hele leuke wandelroutes (bij grote boekenwinkel op de markt). Erg leuke stad vind ik!
Alle reacties Link kopieren
Een nachtje?
Dan ben je met Middelburg en een lange strandwandeling wel het weekend door....
Neeltje Jans (was vroeger erg leuk; schijnt tegenwoordig erg tegen te vallen....) als je nog tijd over hebt. Anders gewoon even heen-en-weer fietsen over de dam.... ;-)
Alle reacties Link kopieren
Bunnybunny schreef:
15-05-2019 19:19
Oh ik ben dol op kaas en kaasboerderijen, hier gaan we zeker even langs :hyper:
Schellach ligt bij Middelburg trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de tips!! Ik denk dat we naar Veere & Middelburg gaan, en een rondje om de Veerse plassen maken met de fiets.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven