Rondreis weg van de massa 8 dagen

26-05-2019 12:12 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zou nu een 8-daagse rondreis maken door Schotland maar ik heb vlak voor vertrek mijn enkel gebroken dus helaas moeten cancellen. Ik zou alleen gaan net als voorgaande jaren.

Ik kan pas in september (half of eind) weer op vakantie. Schotland valt dan af vanwege de kans op regen. Dat probeer ik gewoon volgend jaar nog een keer. Ik neig nu wel naar een bestemming waar het dan nog lekker weer is.

Omdat ik alleen ben valt er best wat af vanwege de prijs. Mijn budget is niet onbeperkt en ik weet nog niet eens of ik al m'n geld terugkrijg van Schotland.

Ik zoek een land (of eiland) wat landschappelijk heel mooi is, waar ik het massa toerisme kan ontvluchten, heb geen behoefte aan stedenbezoek, ga vooral voor mooie natuur, houd van het 'alleen op de wereld' gevoel, uiteraard lekker eten, liefst overnachten op de bonnefooi en een klein autootje huren om van A naar B te komen. En dus niet super duur.

2 jaar geleden was ik op La Palma. Vond ik erg de moeite waard. Het eiland was groot genoeg om dagtrips te maken en klein genoeg om op 1 plek te slapen. Dat hoeft nu niet perse. Vorig jaar was ik op Kefalonia. Persoonlijk vond ik dat te toeristisch. Wel een mooi eiland.

Wie heeft er tips voor me? Liefst max 4-5u vliegen?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Sardinië, mooie natuur, leuke dorpjes, mooie (prive) baaitjes. En genoeg restaurantjes waar je heerlijk (vis) kunt eten. Corsica is ook mooi.
Sicilië
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht gelijk aan la palma, maar daar ben je dus al geweest. Madeira staat ook nog hoog op m'n lijstje. In september heb je nog wel vrij veel keus. Ik ben aan het kijken voor een winterzon vakantie, maar om dat betaalbaar te houden kom ik enkel op all in Egypte wat ik niet wil of de drukkere Canarische eilanden. Waarschijnlijk wordt het Tenerife omdat daar het meeste kans is op goed weer en omdat het het best betaalbaar is. Maar dan huur ik wel een auto om weg te kunnen uit de drukte als ik wil.
kihei wijzigde dit bericht op 26-05-2019 12:36
65.40% gewijzigd
Vergeef me dat ik schreeuw wat ik niet weet en dat ik zwijg over wat helder is, dat ik nooit zeg wat ik bedoel en dingen roep die ik niet voel.
Alle reacties Link kopieren
Madeira
Alle reacties Link kopieren
Echt balen van jouw reis naar Schotland, maar troost je met de gedachten dat het daar nu echt met bakken uit de lucht komt (en dat wordt voor de rest van de week ook voorspeld).

Is IJsland misschien een optie?
Alle reacties Link kopieren
Corsica.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Isle of wight
Of een van de kanaaleilanden, klimaat vergelijkbaar met midden frankrijk (kust)
Alle reacties Link kopieren
Sardinië.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik wilde ook al Madeira suggereren. :D

Peloponnesos, misschien?

Het massa toerisme ontvluchten zou in die tijd best makkelijk moeten zijn.
Alle reacties Link kopieren
Als je van mooie natuur houdt en niet per se zomerse temperaturen wil, kan je ook IJsland overwegen. Misschien is dat wat te prijzig, maar soms zijn er ook goede deals te vinden. Je kan dan kiezen om Reykjavik als uitvalsbasis te nemen of een klein hutje op de hei als je echt alleen wil zijn.
Slovenië.
Alle reacties Link kopieren
IJsland is in die periode geen mooi weer meer. Corsica en of Sardinië of misschien de Azoren? Binnenland van Portugal is ook erg mooi en rustig.
Alle reacties Link kopieren
Montenegro is misschien ook een optie. Eind september nog lekker warm en wat ik ervan gelezen heb genoeg te zien met verschillende nationale parken zoals Biogradska Gora, Durmitor, meer van Shkodër.

Het staat nog op mijn lijstje, dus geen eigen ervaring.
Alle reacties Link kopieren
Zouden jullie dan Sardinie of Corsica kiezen qua natuurschoon en prijs? Ik neig dan eerder naar Sardinie omdat het Italiaans is en Corsica Frans. Maar misschien merk je daar niks van?

Vliegen naar Sardinie is ieg een stuk goedkoper dan naar Madeira.

Peloponessos lijkt me ook mooi!
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
erizito schreef:
26-05-2019 12:59
Montenegro is misschien ook een optie. Eind september nog lekker warm en wat ik ervan gelezen heb genoeg te zien met verschillende nationale parken zoals Biogradska Gora, Durmitor, meer van Shkodër.

Het staat nog op mijn lijstje, dus geen eigen ervaring.
Montenegro ben ik 9 jaar geleden geweest. Prachtig!
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
boannan schreef:
26-05-2019 12:59
Zouden jullie dan Sardinie of Corsica kiezen qua natuurschoon en prijs? Ik neig dan eerder naar Sardinie omdat het Italiaans is en Corsica Frans. Maar misschien merk je daar niks van?

Vliegen naar Sardinie is ieg een stuk goedkoper dan naar Madeira.

Peloponessos lijkt me ook mooi!
Qua bergen/natuur vond ik Corsica mooier, strandjes en eten is op Sardinië dan weer beter, allebei de moeite waard. Op Corsica hebben een deel van de autochtone inwoners overigens een hekel aan de Fransen van het vaste land als dat uitmaakt in je beslissing (ik weet no niet zo goed wat je bedoeld met je vraag of je er niks van merkt dat Corsica Frans is).
Alle reacties Link kopieren
Adelaar81 schreef:
26-05-2019 13:13
Qua bergen/natuur vond ik Corsica mooier, strandjes en eten is op Sardinië dan weer beter, allebei de moeite waard. Op Corsica hebben een deel van de autochtone inwoners overigens een hekel aan de Fransen van het vaste land als dat uitmaakt in je beslissing (ik weet no niet zo goed wat je bedoeld met je vraag of je er niks van merkt dat Corsica Frans is).
Ik houd meer van het Italiaanse leven dan het Franse zeg maar. Ik vind Italië altijd heel gastvrij en Frankrijk veel minder. Maar als Corsica mooier is en nog minder massaal zet ik me daar graag overheen 😜
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Alba_Rosa schreef:
26-05-2019 12:49
Als je van mooie natuur houdt en niet per se zomerse temperaturen wil, kan je ook IJsland overwegen. Misschien is dat wat te prijzig, maar soms zijn er ook goede deals te vinden. Je kan dan kiezen om Reykjavik als uitvalsbasis te nemen of een klein hutje op de hei als je echt alleen wil zijn.
IJsland heb ik al een keer een prachtige rondreis gemaakt. 2 weken in oktober. Kan ik iedereen aanraden!
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Sardinië en Madeira zijn prachtig maar toch ook zeer toeristisch.
Ik zou eerder naar de Azoren gaan.
Madeira!
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
26-05-2019 13:24
Sardinië en Madeira zijn prachtig maar toch ook zeer toeristisch.
Ik zou eerder naar de Azoren gaan.
Azoren is duur om rechtstreeks heen te vliegen.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Als je in september gaat zou ik als natuurliefhebster bij Zuid-Europa in je achterhoofd houden dat het op veel plaatsen heel heet en droog is, zeker de laatste jaren, waardoor net na de zomer alles uitgeput en dor is.
Om die reden ga ik, als ik die kant op wil, liever in het voorjaar.
Verder geen concrete tips, sorry.
nounou
boannan schreef:
26-05-2019 13:31
Azoren is duur om rechtstreeks heen te vliegen.
Hoe meer mensen ernaar toe gaan, hoe goedkoper het over het algemeen is.
Houd dat in je achterhoofd als je "weg van de massa" zoekt.
Alle reacties Link kopieren
boannan schreef:
26-05-2019 13:16
Ik houd meer van het Italiaanse leven dan het Franse zeg maar. Ik vind Italië altijd heel gastvrij en Frankrijk veel minder. Maar als Corsica mooier is en nog minder massaal zet ik me daar graag overheen 😜
Allebei de eilanden zijn schitterend qua natuurschoon, Corsica is wat ruiger. Ik geef zelf absoluut de voorkeur aan Sardinie, juist vanwege de Italiaanse sfeer en het lekkere eten.

Eerder werd Montenegro geopperd, prachtige natuur, dat wel, maar het was voor mij eens en nooit meer. Onvriendelijk personeel, overal Russen (Cyrillisch schrift) en op culinair gebied hadden wij trieste, fantasieloze ervaringen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven