Rhodos leuk met kinderen?

29-05-2019 21:40 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ieder jaar is het weer hetzelfde liedje. Avonden lang surfen naar leuke vakantiebestemmingen, heel Europa kom ik door... alles is leuk, de keuze is gewoon te groot.
Nu heb ik mijn oog laten vallen op Rhodos. Is dit leuk met kinderen? Onze jongens zijn 7 en 11, echte waterratten, de oudste is een echte durfal. Wat is leuk om te doen? Heeft iemand tips en ervaringen?
Alle reacties Link kopieren
Dan zou ik jaar kreta gaan, in de buirt van chersonisos en star beach. Niet oo het resort zelf, maar wel op loopafstand ofzo. Daar kun je heerlijk zwemmen en coole glijbanen enzo. Wel veel jongeren op dat resort, daarom zou ik savonds ergens rustigers willen zitten. Keize genoeg in die buurt.
Rhodos zijn we met kleine kinderen geweest, wij vonden het zalig, maar heb toen niks gezien voor jongens van die leeftijd (kan dat ik het gemist heb hoor)
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij maakt het geen bal uit naar welke Zuideuropese bestemming je gaat. In feite zijn de hotels allemaal hetzelfde qua opzet en is er altijd een zwembad met een bar en ander vermaak. Buiten het hotel maakt het ook geen bal uit, want overal, of het nou Rhodos of Kreta of Korfu is, vind je in de toeristenoorden gewoon dezelfde soort terrasjes met dezelfde "authentiek" Griekse restaurantjes en dezelfde dorpjes.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Ben je niet rijkelijk laat met het boeken van de zomervakantie? Ik ben net terug van Kreta en de goede locaties zijn echt al compleet volgeboekt.
Alle reacties Link kopieren
Als je naar Rhodos gaat is (als Rhodos stad rechts zit) de “onderkant” van Rhodos leuker omdat je daar zandstranden hebt. Aan de andere kant heb je kiezelstranden.

Wij vonden het leuk maar het is al weer een tijd geleden dat wij er waren.
Alle reacties Link kopieren
Voor ons doen zijn we juist vroeg 😁
Afgelopen jaren hebben we max 2 weken voor vertrek geboekt.
Onze kinderen zijn niet van de animatie, zwembad is wel echt een must. We trekken er graag op uit, dus resort is minder belangrijk dan de omgeving. Eigenlijk ben ik dus meer op zoek naar tips om op,Rhodos te doen en ervaringen.

Ik heb ook al wel gekeken naar een losse vliegreis en dan een mooi appartement. De prijzen die je dan tegenkomt.....
Alle reacties Link kopieren
ongeduld2 schreef:
29-05-2019 22:42
Voor ons doen zijn we juist vroeg 😁
Afgelopen jaren hebben we max 2 weken voor vertrek geboekt.
Onze kinderen zijn niet van de animatie, zwembad is wel echt een must. We trekken er graag op uit, dus resort is minder belangrijk dan de omgeving. Eigenlijk ben ik dus meer op zoek naar tips om op,Rhodos te doen en ervaringen.

Ik heb ook al wel gekeken naar een losse vliegreis en dan een mooi appartement. De prijzen die je dan tegenkomt.....
Heb je je al verdiept in de historie en bezienswaardigheden van Rhodos en zo ja, is dát dan je reden om naar Rhodos te willen? Dan zou ik inderdaad op zoek gaan naar een accommodatie aldaar. Dus welke bezienswaardigheden wil je op Rhodos gaan bezoeken? Of verwacht je dat wij je gaan vertellen wat er op Rhodos is te zien en heb je je daar nog niet in verdiept?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
29-05-2019 22:47
Heb je je al verdiept in de historie en bezienswaardigheden van Rhodos en zo ja, is dát dan je reden om naar Rhodos te willen? Dan zou ik inderdaad op zoek gaan naar een accommodatie aldaar. Dus welke bezienswaardigheden wil je op Rhodos gaan bezoeken? Of verwacht je dat wij je gaan vertellen wat er op Rhodos is te zien en heb je je daar nog niet in verdiept?
Wat ben je weer gezellig vandaag Pejeka!

Sorry To, weinig tips want ik ben nooit op Rhodos geweest. Wel zie ik op Google een Water Park in Faliraki.
Alle reacties Link kopieren
Rhodos is een relatief klein eiland. Heel erg mooi, vooral het binnenland, het zuiden en de oude stad. Met kinderen moet je het juiste hotel kiezen, denk ik. Daar zullen ze zich voornamelijk vermaken.
Life is short. Eat dessert first.
Rhodos is leuk met kinderen, je kunt naar de vlindervallei (lekker koel). In het hoogseizoen kan het wel heel erg warm zijn. Een dag mee op een boot ook leuk. Verder lekker eten en heerlijke zee en aardige mensen. Verder niet veel verschil met Kreta inderdaad. Kos ook leuk, is fietseiland.
Is het niet veel te warm in het hoogseizoen?
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
29-05-2019 22:22
Volgens mij maakt het geen bal uit naar welke Zuideuropese bestemming je gaat. In feite zijn de hotels allemaal hetzelfde qua opzet en is er altijd een zwembad met een bar en ander vermaak. Buiten het hotel maakt het ook geen bal uit, want overal, of het nou Rhodos of Kreta of Korfu is, vind je in de toeristenoorden gewoon dezelfde soort terrasjes met dezelfde "authentiek" Griekse restaurantjes en dezelfde dorpjes.
Dit!
Het klinkt bot maar het is wel zo.

En ik ben wel eens op Rhodos geweest, net als op een stuk of 15 andere Griekse eilanden.
En op Rhodos is het hartstikke leuk voor jouw kinderen (net als op al die andere eilanden!)
En net als op al die andere plaatsen zijn er meer dan genoeg leuke uitstapjes voor een dag of tien.
Er zijn lekkere stranden en genoeg restaurantjes om lekker te eten.
Oh, en vergeet vooral het boottochtje niet!
pejeka schreef:
29-05-2019 22:22
Volgens mij maakt het geen bal uit naar welke Zuideuropese bestemming je gaat. In feite zijn de hotels allemaal hetzelfde qua opzet en is er altijd een zwembad met een bar en ander vermaak. Buiten het hotel maakt het ook geen bal uit, want overal, of het nou Rhodos of Kreta of Korfu is, vind je in de toeristenoorden gewoon dezelfde soort terrasjes met dezelfde "authentiek" Griekse restaurantjes en dezelfde dorpjes.
Dat is absoluut waar. Ik zou de uiteindelijke bestemming laten afhangen van wat er nog meer te doen is behalve, zon, zee, strand, maar mijn jongste dochter heeft niet veel meer nodig. Ik krijg haar eens mee naar een markt, grot of dierenpark, maar verder wil ze zonnen, zwemmen en ijs eten.
Op Rhodos ben ik nog nooit geweest. Wel Kreta, Samos en Corfu. Van die drie is Kreta het meest toeristisch en ik denk ook meest geschikt voor kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Als alles leuk is, vergelijkbare hotels en waterparken etc kies dan een land/eiland/ streek waar je zelf graag heen zou willen of waar iets is wat je graag zou willen zien. Jij hebt tenslotte ook vakantie.
En of je nu op Rhodos of Kreta of aan de Spaanse Costa zit als je alleen maar gaat zonnen en zwemmen maakt het niet uit, dat zou ik kijken naar welke accommodatie je het fijnst lijkt of naar reistijd of prijs.
Heb je echt zin om je kids met 30+ graden mee te slepen naar de oudheden op Rhodos? Als je zeven bemt wil je toch gewoon zwemmen en van glijbanen af de hele dag, dan ga je toch niet van alles doen....?

Maar goed ik ben dan ook kaliber: hele dag op t strand of zwembad. Snap niks van mensen die met dertig graden een auto huren en op pad gaan. Tot rust komen doe ik liggend op m'n kont in de buurt van verkoelend water!
Alle reacties Link kopieren
Rhodos is echt super leuk. Prima te doen ook hoogzomer. Je kunt naar de Ostrich farm gaan en dat combineren met de vlindervalei. Dagje thermen Kalithea of tsambika beach. Tochtje met de yellowsubmarine. Het is een veelzijdig eiland.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook op Rhodos geweest, leuk eiland.
Inderdaad dagje met boot, excursie met de jeep is ook leuk voor kinderen.
Er zijn veel excursies te boeken, zo uit mijn hoofd ook mountainbiken, snorkelen enzovoort
Wel erg warm in de zomer
Ik ben op veel plaatsen in Griekenland geweest, maar het leukste vond ik de stadshotels en niét de resorts. Als je in de stad woont, krijg je te maken met mensen die daar leven, de kinderen die naar school gaan, de haven waar de vissers werken, enz.
Dan moet je naar een strand lopen, maar het weegt niet op tegen de meerwaarde van het echte leven in de dorpen en steden.
Alle reacties Link kopieren
Kinderen gaan in de zomer niet naar school. Het stadse leven draait dan vooral om werken en geld verdienen.
Alle reacties Link kopieren
47084 schreef:
03-06-2019 09:46
Ik ben op veel plaatsen in Griekenland geweest, maar het leukste vond ik de stadshotels en niét de resorts. Als je in de stad woont, krijg je te maken met mensen die daar leven, de kinderen die naar school gaan, de haven waar de vissers werken, enz.
Dan moet je naar een strand lopen, maar het weegt niet op tegen de meerwaarde van het echte leven in de dorpen en steden.
Tsja ieder zijn ding. Ik zit liever in een omgeving zonder de herrie van de stad. Je kan de drukte van de stad ook opzoeken hè, net zo goed als dat je naar een strand moet lopen.
Je kan een boottocht doen en dan ergens snorkelen. Zelf vond ik het leuk om naar het vulkaaneiland Nisyros te gaan als dagtrip. Je kunt ook een dagje met de boot naar Marmaris. De meeste excursie zijn met een boottocht. Ook bijvoorbeeld naar Lindos. En je hebt een jungle Tour. Genoeg te doen dus voor jullie. Rhodos is een prima gezinsbestemming en ik zou zelf bijvoorbeeld 2 excursies boeken en nog zelf op 1 dag een rondje Rhodosstad doen. De andere dagen lekker de hele dag in het zwembad.
47084 schreef:
03-06-2019 09:46
Ik ben op veel plaatsen in Griekenland geweest, maar het leukste vond ik de stadshotels en niét de resorts. Als je in de stad woont, krijg je te maken met mensen die daar leven, de kinderen die naar school gaan, de haven waar de vissers werken, enz.
Dan moet je naar een strand lopen, maar het weegt niet op tegen de meerwaarde van het echte leven in de dorpen en steden.
Ik zou met twee kinderen van 7 en 11 wel lekker in een resort gaan. Zwembad voor de deur en vriendjes maken dan heb je zelf ook vakantie. Zeker als het maar voor een weekje is.
Alle reacties Link kopieren
Rhodes heeft veel leuke oudheden om te bekijken, verder idd zon zee en strand. Kijk eens bij eliza was here, die bieden pakketten aan met huurauto en accomodaties waarbij je niet in zo’n resort eindigt maar juist op een mooie plaats.
Alle reacties Link kopieren
Nisyros is, vanaf Kos beter te doen. Symi is wel dichtbij.
Alle reacties Link kopieren
Rhodos is leuk, vooral lindos vond ik geweldig om een dagje door te brengen, ook schitterende stranden. Tegenwoordig is last minute boeken niet méér zo goedkoop

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven