‘s Nachts door Amsterdam, buiten het centrum wandelen?

29-05-2019 23:03 31 berichten
Normaal kom ik alleen overdag in Amsterdam om te shoppen maar nu ga ik over een aantal maanden op reis en vlieg ik in de nacht. Nu dacht ik, als ik voor die paar uurtjes nou een hostel boek dan kan ik van daar zo door naar Amsterdam Centraal de nachttrein in naar Schiphol. Maar dan zal ik wel rond 02.00 een kwartiertje moeten lopen naar het station. Is dat als vrouw alleen wel veilig? Stomme vraag misschien, maar het is in een buurt die ik niet ken😅
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet doen.
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het ook niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Gaat er geen nachtbus?
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Als je naar amsterdam centraal loopt, loop je toch juist door het centrum?

Ik zou het prima doen. Heb jarenlang in Amsterdam gewoond en me eigenlijk nooit onveilig gevoeld.

Zou in praktijk waarschijnlijk een uber pakken omdat dat gewoon sneller is
Alle reacties Link kopieren
Kun je niet een taxi of Uber nemen?
Hallo?!
centrum kan prima hoor.
Alle reacties Link kopieren
Welk deel van Amsterdam?
Vanaf waar moet je lopen? Langs een park? Door een uitgaansgebied (met veel portiers op straat)?
Een zebra is geen paard met strepen
Alle reacties Link kopieren
Dan boek je toch een hotel met shuttle bus op Schiphol? Savonds lekker eten en naar bed.
Ik vraag me vooral af hoe lang je denkt te slapen als je om 2 uur alweer op pad bent.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga vaak bij vrienden op bezoek in Amsterdam. Ik loop als vrouw zijnde heel vaak 30 minuten in mijn eentje door Amsterdam midden in de nacht. Je kan misschien ook een bus nemen. Maar ik weet niet of dat dan rijdt. Of een uber. Maar lopen is prima te doen, zorg wel voor een volle telefoon (althans, niet leeg) dan voel ik me net altijd wat prettiger. Ik heb ook e n sigaret bij voor het geval dat.. dan laat ik een brandmerk achter op t hoofd van de persoon.. maar wellicht denkt menig mens normaal en niet zoals ik.
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
29-05-2019 23:17
Ik vraag me vooral af hoe lang je denkt te slapen als je om 2 uur alweer op pad bent.

Dit. Ik zou voor een hotel met shuttlebus naar Schiphol gaan. En anders met de taxi of Uber.
Alle reacties Link kopieren
Overigens een hoStel zou ik dan weer niet zo snel boeken als ik echt zou willen slapen voor 23:00. De 30 hostels waar ik ben geweest waren nou niet echt rustig aan t begin van de nacht.
Beter boek je een Ibis vlak bij Schiphol met een shuttleservice. Ga je vroeg eten in Amsterdam, dan naar t hotel, vroeg slapen en dan naar Schiphol.
Een zebra is geen paard met strepen
Ja ik besef me dat ik niet eens zoveel zal kunnen slapen, hooguit 3 uurtjes. Daarom vind ik zo’n hotel met shuttle bus voor €150 ook wel duur voor 3 uur slaap. Maar of een hostel rustig genoeg zal zijn is idd ook maar de vraag.

De enige andere optie zal zijn om 01.00 al aan te komen op Schiphol en dus 4,5 uur van te voren al daar te zijn. Dan haal je de nacht dus helemaal door.
Alle reacties Link kopieren
Ibis budget Amsterdam Airport: 79 euro.
Ik zou de nacht doorhalen.

Van de opwinding en de bezorgdheid dat je je wekker niet hoort doe je toch geen oog dicht.

Voldoende leesvoer en vocht mee (voor de controles!) en gaan.
Dank voor jullie reacties, die bevestiging had ik even nodig. Geen hostel dus en ws de nacht doorhalen. Proberen nog even te dutten op Schiphol zelf.
Alle reacties Link kopieren
Ik voel mij juist veiliger om s’nachts alleen te lopen door Amsterdam dan in bijvoorbeeld een dorp. In Amsterdam loop je namelijk nooit alleen, zeker niet door het centrum. In een dorp ben je vaker alleen op straat en kom je (heel) soms iemand tegen. Altijd het gevoel als mij dan iets overkomt er niemand in de buurt is, in Amsterdam zijn er altijd meerdere mensen om je heen.
Alle reacties Link kopieren
Ligt er aan in welk deel van Amsterdam je 15 min moet lopen. Als ik het goed begrijp is het 15 min richting Amsterdam CS? Dat is prima te doen, je loopt dan midden in het centrum.

Moet er wel bijzeggen dat ik al ruim 10 jaar in Amsterdam woon, waarvan ook een aantal jaar in mindere wijken. Dus misschien kijk je er anders tegenaan als je de stad niet goed kent.
Alle reacties Link kopieren
Fleecedekentje10 schreef:
29-05-2019 23:37
Dank voor jullie reacties, die bevestiging had ik even nodig. Geen hostel dus en ws de nacht doorhalen. Proberen nog even te dutten op Schiphol zelf.
Ik zou echt nog even kijken voor een ibis budget, die zijn meestal wel ok geprijsd, en mét shuttle.
Misschien dat je zelfs al je bagage kunt inchecken de avond er voor, kun je later weg met de shuttle :)
Een zebra is geen paard met strepen
Alle reacties Link kopieren
Viel mij de laatste keer op Schiphol juist op dat er best relaxte plekken zijn om even te liggen/dutten. Dat zou ik dan eerder doen denk ik, vast even rustig als een hostel op dat tijdstip.
Ik woon in het centrum van Amsterdam en loop heel vaak rond die tijd of nog later van en naar het station. Dan kom ik trouwens ook langs Bob’s Youth Hostel. Dat kan echt prima. Of ik loop/fiets naar huis van uitgaan ofzo.

Of het zin heeft weet ik inderdaad niet. Ga gewoon lekker vroeg naar Schiphol en neem zo’n rustbank.

[edit: ik had verkeerd gelezen, maar buiten het centrum loop ik ook ‘s nachts, zeker rond 2 uur]
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 30-05-2019 08:02
55.63% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Fleecedekentje10 schreef:
29-05-2019 23:37
Dank voor jullie reacties, die bevestiging had ik even nodig. Geen hostel dus en ws de nacht doorhalen. Proberen nog even te dutten op Schiphol zelf.
Je kunt toch proberen overdag te slapen? Of anders in het vliegtuig?

En ik zou een beetje wandelen door Amsterdam in de nacht niet vervelend vinden. Maar goed ik loop ook in de stad waar ik woon middenin de nacht rond. En daar kom ik best bijzondere vogels tegen. Heb de meest gezellige gesprekken in de nacht :) .
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Een kwartier wandelen vanaf centraal? Dat kan in Alle richtingen. Richting noord zou ik welvoorzichtig zijn. Je moet van te voren je route bepalen en parkjes etc mijden.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet doen maar ben een angsthaas wb alleen in het donker ergens lopen. Dat je waarschijnlijk iets van een koffer bij je hebt maakt het dan niet beter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven