suitsuit handbagage koffer afmetingen

31-05-2019 12:49 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Ik heb de suitsuit fabulous fifties koffer gekocht van 55 cm. Volgens de afmetingen op internet (55x35x20) zou deze koffer precies voldoen aan de bagagematen van Corendon. Toen ik vandaag begon met het inpakken van mijn koffer zag ik een kaartje op de koffer hangen met de afmetingen 56x36x20. Dan voldoet deze koffer ineens niet meer aan de maten en is hij in de lengte en breedte 1 cm te groot. Zijn er mensen die wel eens met corendon hebben gevlogen met een handbagage koffer van suitsuit? werd er moeilijk gedaan over deze 1cm?
Ik hoor het graag :)
Alle reacties Link kopieren
Heb je de koffer al eens zelf opgemeten?
every journey starts with a single step
Alle reacties Link kopieren
Tsja, dan kan je koffer dus niet mee. Regels zijn regels tenslotte.
firedraakje schreef:
31-05-2019 13:01
Heb je de koffer al eens zelf opgemeten?
:lightbulb:
Je kunt pech hebben. Ik heb wel eens een koffer meegekregen die een centimeter te groot was, en verbaas me ook wel eens over de enorme hutkoffers die mensen soms meenemen in de cabine. Maar ook wel eens gehoord dat bij Ryan Air een millimeter te groot al moest worden ingecheckt.
Alle reacties Link kopieren
Het is het verdienmodel van deze organisaties, dus als hij boven de norm zit, neem je een risico.
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Joh als ik zie wat voor hutkoffers er mee gaan als handbagage, dan zou ik me echt geen zorgen maken.
Ik heb ook een suit suit handbagagekoffer en heb er nog nooit gedoe mee gehad. Heb er bij 3 verschillende maatschappijen mee gevlogen..Sterker nog, mijn koffer is altijd 1 van de kleinste die de cabine in gaat. Ik zie sporadisch dat handbagage gemeten worden in zo'n rek bij de gate. Dat doen ze alleen als de koffer al veel te groot oogt (of helemaal volgepropt zit). Met zo'n suit suit koffertje hoef je je écht geen zorgen te maken.
Doorgaans bepalen ze op zicht welke koffers te groot zijn als handbagage. Zelfs zeer ervaren luchthavenpersoneel zal het lastig hebben om die cm te spotten. Koffers die een stuk te groot zijn halen ze er wel zo uit.

Die cm kan wel het verschil maken tussen een bagagerek dat dicht kan of niet. En dát is de reden dat ze die afmetingen meedelen.
TrolleyDolly schreef:
31-05-2019 15:47
Doorgaans bepalen ze op zicht welke koffers te groot zijn als handbagage. Zelfs zeer ervaren luchthavenpersoneel zal het lastig hebben om die cm te spotten. Koffers die een stuk te groot halen ze er wel zo uit.

Of heeft iemand wel al eens meegemaakt dat zijn of haar handbagage in zo'n bak werd gezet om de afmetingen te checken?

Die cm kan wel het verschil maken tussen een bagagerek dat dicht kan of niet. En dát is de reden dat ze die afmetingen meedelen.
Yep. Ik heb een Samsonite handbagagekoffertje dat ik voor tig zakenreizen gebruikt heb. Nooit gevraagd om het formaat te checken.
Maar de keer dat ik ´m wat voller dan gewoonlijk had (leuk kado voor de kinderen tegengekomen) en hij wat uitpuilde, kwam een stewardess me met een streng gezicht uit de rij halen om te passen. Het paste gelukkig :muziek:

Maar ik denk dat het wel losloopt TO!
Ja hoor. Ik neem mijn Suitsuit koffertje altijd met succes mee als handbagage. :cheer2:
Wel vreemd dat er verschil is tussen de advertentie op internet en de maten op het label aan de koffer.
Ik zou er een mailtje naar de webshop aan wijden....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven