Dilemma zomervakantie

04-06-2019 10:11 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen!

Ik wil graag met mijn vriend in de zomer nog een weekje weg. Nu zitten we in dilemma; ik ben flexibel qua wanneer ik kan gaan, bijna afgestudeerd dus ik kan gerust eind juni/begin juli, voor de reguliere zomervakanti, weg. Vriend in principe ook; hij heeft nog nooit een onvoldoende gehaald op zijn opleiding en zal dus geen herkansing hoeven. Maar dat weet hij dus niet zeker, en dat krijgt hij ook pas in de eerste week van juli te horen. Dat hij dat risico niet durft te nemen snap ik, en gaan we ook zeker niet doen!

We willen graag een leuke bestemming in Spanje, Portugal of Griekenland, als er maar een beetje bedrijvigheid en strand in de buurt is, is het al gauw goed.

Nu is dus het dilemma; nu al vakantie boeken in de reguliere vakantie, wat dus een stuk duurder is of toch wachten en dan in de eerste week van juli boeken om de week erop al te vertrekken?

Heeft iemand ervaring met dat laatste? Is dat nog wel een beetje 'chill' reizen? Zijn er nog wel 'leuke' reizen over dan? Wat zouden jullie me aanraden?
Is die herkansing dan ook de eerste week van juli al? Ik zou gewoon nu al gaan en niet de drukte af wachten.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof dat ik zou proberen nu al een goedkoop ticket te boeken naar een bestemming die jullie leuk vinden en het verlies te nemen als het toch mis gaat en je vriend een herkansing heeft. Een of meerdere accomodaties zijn meestal nog wel te vinden, of ze via Booking met gratis annuleren reserveren, maar ja als je het pas zo laat weet dan zal dat lastig zijn.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
04-06-2019 10:14
Is die herkansing dan ook de eerste week van juli al? Ik zou gewoon nu al gaan en niet de drukte af wachten.
Ja hij heeft deze en volgende week nog les, daarna tentamens en dan een week niets en vervolgens beginnen de hertentamens.. dus nu is er geen kans om te gaan. Zijn laatste echte tentamen is 25 juni en de hertentamens beginnen anderhalve week erna ofzo al... en die anderhalve week zou hij dan nodig hebben om te leren mocht hij wel een hertentamen hebben.
Alle reacties Link kopieren
paperlantern schreef:
04-06-2019 10:16
Ik geloof dat ik zou proberen nu al een goedkoop ticket te boeken naar een bestemming die jullie leuk vinden en het verlies te nemen als het toch mis gaat en je vriend een herkansing heeft. Een of meerdere accomodaties zijn meestal nog wel te vinden, of ze via Booking met gratis annuleren reserveren, maar ja als je het pas zo laat weet dan zal dat lastig zijn.
Hmm dat kan ook, maar wel heel sonde als dan blijkt dat hij toch hertentamen heeft... Want dan ben je geld voor vliegticket toch al kwijt, denk ik.


Denken jullie dat er geen leuke bestemmingen meer vrij zijn als je begin juli boekt? We zouden evt ook eind augustus nog weg kunnen...
Alle reacties Link kopieren
En nog een week voor school weer begint? Dus ná de drukte?
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Wanneer zijn de herexamens afgelopen?
Ik zou nu voor daarna boeken. Dan heb je misschien nog een beetje keuze. Bij een last minute is het maar de vraag wat er nog beschikbaar is.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor een last-minute kiezen. Zoveel eisen hebben jullie niet, ik denk dat er heus nog wel wat te vinden is wat aan jullie eisen voldoet. Het lijkt me wel heel zonde als hij net nu voor het eerst een tentamen niet haalt en je dan je geld kwijt bent.

Wij hebben volgens mij ook wel eens een vakantie heel kort van tevoren geboekt en dat was een prima vakantie.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon een last minute boeken. Vakantie is een luxe....
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik denk dat ik nu zou boeken voor eind augustus als ik jou was. 1 deel van Nederland gaat dan als het goed is weer naar school dus hopelijk is het dan al wat minder druk / duur?
Vanaf 24/08 is de bouwvak in Nederland volgens mij voorbij dus daar zit je dan ook niet mee.

Ik ben zelf niet zo van de last minutes, als je bepaalde wensen hebt heb ik het idee dat je niet echt goedkoper uit bent.

In september kunnen jullie zeker niet?
anoniem_63c6752642792 wijzigde dit bericht op 04-06-2019 10:25
Reden: spelfout
0.12% gewijzigd
Ik zou nu een vakantie boeken voor na de tentamen/ herkansing periode. Heb je mooi even tijd om ontspannen alles voor te bereiden en gerust weg te gaan en je vriend heeft ook de tijd mocht een herkansing wel nodig zijn . Je kunt een last minute nemen maar is wisselend qua aanbod
Alle reacties Link kopieren
Enniepennniee schreef:
04-06-2019 10:19
Hmm dat kan ook, maar wel heel sonde als dan blijkt dat hij toch hertentamen heeft... Want dan ben je geld voor vliegticket toch al kwijt, denk ik.


Denken jullie dat er geen leuke bestemmingen meer vrij zijn als je begin juli boekt? We zouden evt ook eind augustus nog weg kunnen...
Jawel joh, genoeg nog. Anders boek je een vlucht en hotel/airbnb apart.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
En niet gaan vliegen? Dan zit je niet vast aan tickets en kamers zijn er zat te vinden voor een leuke prijs als je voor de drukte gaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga zelf ook in de eerste tweee weken van juli. Prima prijzen, verschilde naar mijn idee niet enorm veel met eind juni. Voor die paar tientjes meer zou ik in begin juli gaan na de herkansingen van je vriend. Geeft rust. Voor hem omdat hij gewoon kan herkansen en voor jou/jullie beide omdat de vakantie gewoon gepland staat en je niet opzoek hoeft naar een last-minute.
Alle reacties Link kopieren
Doubletree20 schreef:
04-06-2019 10:25
In september kunnen jullie zeker niet?
Nee september is helaas geen optie.. Dan moet mijn vriend weer naar school en heeft hij een of ander kamp.

Dus het is ofwel wachten en dan een week voor we willen gaan boeken, ofwel wachten en voor eind augustus boeken (nog steeds redelijk last minute) ofwel nu boeken en gewoon wat meer betalen, maar wel zeker zijn van een goede bestemming. Aangezien ik dus nog nooit last minute heb geboekt vraag ik me alleen af of er dan nog leuke plekken over zijn.
Alle reacties Link kopieren
Saartjepoes schreef:
04-06-2019 10:29
En niet gaan vliegen? Dan zit je niet vast aan tickets en kamers zijn er zat te vinden voor een leuke prijs als je voor de drukte gaat.
Nee we willen wel echt vliegen denk ik...
Alle reacties Link kopieren
ToosTosti schreef:
04-06-2019 10:29
Ik ga zelf ook in de eerste tweee weken van juli. Prima prijzen, verschilde naar mijn idee niet enorm veel met eind juni. Voor die paar tientjes meer zou ik in begin juli gaan na de herkansingen van je vriend. Geeft rust. Voor hem omdat hij gewoon kan herkansen en voor jou/jullie beide omdat de vakantie gewoon gepland staat en je niet opzoek hoeft naar een last-minute.
Ja, dit klopt wel.. allebei een heel druk en stressvol jaar gehad. Mijn vriend heeft niet een heel hoog budget maar ik wel, dan leg ik gewoon wat bij en dan is dit wel een goeie
Ga anders pas in september, ná het hoogseizoen.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
04-06-2019 10:56
Ga anders pas in september, ná het hoogseizoen.
Kan niet, dan heeft vriend weer school...
Alle reacties Link kopieren
Ik zou je willen adviseren om allereerst eens te kijken wat er op dit moment wordt aangeboden op vakantiewebsites, voor de week na de herkansingen. Allicht liggen de prijzen voor die week ver boven jullie budget.

Mijn vriend en ik hebben gisteren een 10-daagse vakantie geboekt naar Kroatië (vlucht en verblijf) en dat kostte ons ruim €2.000,-. En Kroatië is niet eens zo'n duur vakantieland. We vertrekken op 17 juli. In de week daarvoor lagen de prijzen nog een stuk lager.
Alle reacties Link kopieren
d-purevision schreef:
04-06-2019 15:51
Ik zou je willen adviseren om allereerst eens te kijken wat er op dit moment wordt aangeboden op vakantiewebsites, voor de week na de herkansingen. Allicht liggen de prijzen voor die week ver boven jullie budget.

Mijn vriend en ik hebben gisteren een 10-daagse vakantie geboekt naar Kroatië (vlucht en verblijf) en dat kostte ons ruim €2.000,-. En Kroatië is niet eens zo'n duur vakantieland. We vertrekken op 17 juli. In de week daarvoor lagen de prijzen nog een stuk lager.
Volgens mij kan TO dan ook juist weg. 17 juli is de bouwvak al in een deel van Nederland dus dat verklaart de prijs. Kijk op verschillende sites. Corendon en Vakantiediscounter hebben vaak goedkope zon / vliegvakanties. Ook loont het om te kijken of het goedkoper is om los een vlucht en verblijf te boeken ipv bij een van de genoemde organisaties.
Alle reacties Link kopieren
De vakanties vallen tussen 6 juli en 1 september geloof ik, waarbij de eerste twee weken nog wel te doen zijn omdat dat nog geen bouwvak is.
Dus ik zou kijken voor zo vroeg mogelijk na de hertentamens, augustus is sowieso duur en druk, begin juli wat minder.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou last minute boeken. Als alles goed gaat kunnen jullie eind juni weg. Dan is er last minute vast nog wel wat te krijgen. Lukt dat dan niet kun je alsnog eind augustus.
Alle reacties Link kopieren
irona schreef:
06-06-2019 15:07
Ik zou last minute boeken. Als alles goed gaat kunnen jullie eind juni weg. Dan is er last minute vast nog wel wat te krijgen. Lukt dat dan niet kun je alsnog eind augustus.
Klopt inderdaad! Al heb ik gezien dat eind augustus de prijzen ook nog wel meevallen. Voor 600€ pp kom je dan een heel eind, en dat is voor ons wel te doen.

Bedankt voor jullie tips!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de uitslag van het tentamen afwachten en dan meteen je last minute boeken als hij het gehaald heeft, of eerder als het tentamen supergoed ging. Als het tentamen niet gehaald is kun je alsnog in het hoogseizoen.

In juni is het overal mooi weer en niet te heet en te druk. Er is echt nog een hele hoop te krijgen voor een goede prijs. niet bang zijn of alle 'leuke' dingen dan al weg zijn hoor, er is namelijk in die periode gewoon meer vrij en dus juist meer kans dat je iets leuks vindt dan in het hoogseizoen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven