Naar Tel Aviv met Easyjet, hoe lang vantevoren aanwezig?

04-06-2019 13:39 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Komend weekend reis ik naar Israel met Easyjet vanaf Amsterdam.
Overal lees je dat je minimaal 3 uur van tevoren op Schiphol moet zijn vanwege uitgebreide controles. Maar de incheckbalies van Easyjet gaan pas 2 uur vantevoren open (we hebben ruimbagage bij ons die we daar moeten afgeven), dus dan heeft het toch helemaal geen zin om er al 3 uur van tevoren te zijn? We vertrekken heel vroeg in de ochtend, dus dat zou betekenen dat we om 4 uur al op Schiphol moeten zijn ipv 5 uur.

Heeft iemand hier recente ervaring mee?
..
Alle reacties Link kopieren
1,5 uur is ook meer dan prima hoor. Ze willen gewoon dat je er ver van te voren bent zodat je geld uit geeft op Schiphol. Je kan je bagage gewoon bij die self service shit doen zo gebeurd en de dan hups de douane door.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben drie keer geweest.
Eerste keer, 2016, vanaf Amsterdam kwamen er een soort beveiligers in de wachtruimte bij de gate die nog een keer je paspoort wilden zien. Dat kostte geen extra tijd omdat dat dat in de tijd gebeurde dat iedereen bij de gate zit te wachten tot je in het vliegtuig mag.

Tweede keer vanaf Brussel 2018, moest je in de wachtruimte bij de gate nog een keer je koffer laten controleren (openmaken) maar kostte ook geen extra tijd, weer dus omdat dat bij de gate gebeurde.

Misschien als je op het laatste moment komt aanlopen en je komt er dan achter dat ze nog een extra controle willen het stressen wordt. Wacht dus niet tot het laatste moment met naar de gate gaan.

Derde keer, dit jaar, vanaf Amsterdam was er helemaal geen verschil.

Terug is wat anders. Dan moet je echt in een lange rij om extra vragen te beantwoorden. Bij ons was het niet meer dan " wat jij jullie van elkaar" en "heb je zelf je koffer ingepakt" maar de vragen kunnen ook langer duren. Of ze pikken je er uit voor een extra controle. Dus heen zou ik me niet druk maken, terug een uur extra rekenen.

Veel plezier!
mariejan wijzigde dit bericht op 04-06-2019 13:53
18.35% gewijzigd
DeMessias schreef:
04-06-2019 13:47
1,5 uur is ook meer dan prima hoor. Ze willen gewoon dat je er ver van te voren bent zodat je geld uit geeft op Schiphol. Je kan je bagage gewoon bij die self service shit doen zo gebeurd en de dan hups de douane door.

Nou dat hups de doune door valt tegen want er is een tekort aan mensen bij de marechaussee.

https://nos.nl/l/2287028
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de snelle reacties. Fijn om ervaringen met TLV te lezen.
Dat scheelt weer een uurtje slaap vrijdagnacht, haha. Terug hield ik inderdaad al rekening met extra tijd, maar dat is dan ook niet zo'n probleem. Ik hou altijd al rekening met lange wachttijden voor de paspoortcontroles, maar dat is dan nadat je de bagage hebt afgegeven, dus binnen die 2 uur nadat de balies opengaan. Wij zijn gewoon een gezin met kinderen, dus ik verwacht niet al teveel gedoe.
..
Alle reacties Link kopieren
Ik vloog met el al, maar ik had die drie uur hard nodig! Voordat ik mijn koffer incheckte moest ik al interview vragen beantwoorden en als je dan net als ik pech hebt, moet je mee naar een aparte kamer waar ze je volledige koffer + handbagage gaan checken. Ik adviseer dus altijd om 3 uur van tevoren er te zijn, maar misschien had ik gewoon echt pech...
Alle reacties Link kopieren
Zoals het mij verteld is zijn er met El Al extra controles en dan heb je de extra tijd hard nodig. Met Easyjet niet. Met Turkish Airlines AMS - IST - TLV geen extra controles op Schiphol en enkel wat vragen aan de gate in IST, maar dat stelde weinig voor.

Wie eerder schreef over self-service bagage drop heeft vermoedelijk met een andere maatschappij gevlogen (KLM?). De laatste keer dat ik met Easyjet vloog vanaf Schiphol (<1 jaar geleden) hadden ze nog gewoon bemande balies in hal 3.
anoniem_383063 wijzigde dit bericht op 04-06-2019 14:24
0.92% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
MissWander schreef:
04-06-2019 14:07
Ik vloog met el al, maar ik had die drie uur hard nodig! Voordat ik mijn koffer incheckte moest ik al interview vragen beantwoorden en als je dan net als ik pech hebt, moet je mee naar een aparte kamer waar ze je volledige koffer + handbagage gaan checken. Ik adviseer dus altijd om 3 uur van tevoren er te zijn, maar misschien had ik gewoon echt pech...
Was dat op Amsterdam? Terwijl je in de rij stond om in te checken? Dat heb ik dus nog nooit meegemaakt. Maar zo gaat het in Israel zelf wel.
Alle reacties Link kopieren
Dat extra vroeg aanwezig zijn geldt in mijn ervaring vooral voor de terugreis vanaf Tel Aviv. Daar mag je rustig vier uur of meer voor uittrekken.
Ik was vrijdagnacht rond 3 uur op Schiphol en binnen 5 minuten door de douane.
Alle reacties Link kopieren
MissWander schreef:
04-06-2019 14:07
Ik vloog met el al, maar ik had die drie uur hard nodig! Voordat ik mijn koffer incheckte moest ik al interview vragen beantwoorden en als je dan net als ik pech hebt, moet je mee naar een aparte kamer waar ze je volledige koffer + handbagage gaan checken. Ik adviseer dus altijd om 3 uur van tevoren er te zijn, maar misschien had ik gewoon echt pech...
Maar ging de incheckbalie dan ook al 3 uur van tevoren open? Eerder kunnen ze je ook geen vragen stellen toch?
..
Alle reacties Link kopieren
MissWander schreef:
04-06-2019 14:07
Ik vloog met el al, maar ik had die drie uur hard nodig! Voordat ik mijn koffer incheckte moest ik al interview vragen beantwoorden en als je dan net als ik pech hebt, moet je mee naar een aparte kamer waar ze je volledige koffer + handbagage gaan checken. Ik adviseer dus altijd om 3 uur van tevoren er te zijn, maar misschien had ik gewoon echt pech...
Hier ook met El Al, een ramp.
Ik was er drie uur van tevoren, en toen bleek extra controle voor mijn "profiel" nodig te zijn. Dat zou meer tijd in beslag nemen, dus werd ik vriendelijk omgeboekt naar een latere vlucht, 24 uur later dus. Die heb ik wel gered, maar moest ruim 4uur van tevoren op het vliegveld zijn, en alsnog liep ik als laatste het vliegtuig in. Maar goed, het was dus wel met El Al, en ik had meerdere stempels uit Arabische landen in mijn paspoort.
Hou er wel rekening mee dat het op het vliegveld in TLV ook flink lang kan duren. Ligt een beetje aan je paspoort en of je alleen reist.
Alle reacties Link kopieren
cosima schreef:
04-06-2019 15:04
Hier ook met El Al, een ramp.
Ik was er drie uur van tevoren, en toen bleek extra controle voor mijn "profiel" nodig te zijn. Dat zou meer tijd in beslag nemen, dus werd ik vriendelijk omgeboekt naar een latere vlucht, 24 uur later dus. Die heb ik wel gered, maar moest ruim 4uur van tevoren op het vliegveld zijn, en alsnog liep ik als laatste het vliegtuig in. Maar goed, het was dus wel met El Al, en ik had meerdere stempels uit Arabische landen in mijn paspoort.
Hou er wel rekening mee dat het op het vliegveld in TLV ook flink lang kan duren. Ligt een beetje aan je paspoort en of je alleen reist.
Vanuit TLV kunnen ze het je inderdaad heel lastig maken, afhankelijk van waar je geweest bent, je profiel, doel van de reis, etc. Echter, als je 3 uur van te voren op het vliegveld bent mogen ze je de vlucht niet laten missen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt. Wij hebben geen stempels, want nooit eerder buiten Europa geweest en splinternieuwe paspoorten, speciaal hiervoor aangeschaft. Doel van de reis is toerisme, we kennen er niemand, en reizen met ons gezin met 3 kinderen, dus ik verwacht zelf niet veel geks. Heen gaan we met easyjet en terug met transavia.
..
Alle reacties Link kopieren
Oja, dat was ik vergeten. Ik had ook (toevallig want ik kom er wel) geen stempels van Arabische landen in mijn paspoort. Dat had ik wel van te voren gecheckt. Het valt anders te overwegen een nieuw paspoort aan te vragen.

Een nieuwe paspoort kan goedkoper zijn dan enorme vertraging oplopen en een hotelovernachting missen natuurlijk.
Dit voor anderen, ik zie dat TO splinternieuwe paspoorten heeft.

Note to myself: nooit met El Al die kant op gaan.
Alle reacties Link kopieren
Janis_Ian schreef:
04-06-2019 15:40
Echter, als je 3 uur van te voren op het vliegveld bent mogen ze je de vlucht niet laten missen.
Interessant! Waar staat dat? En wat als " ze" je toch je vlucht laten missen, wat dan? Ik had altijd het idee dat dat jammer de bammer was.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon die 2 uur van te voren er zijn. Easyjet heeft (bij mij) altijd vertraging.
Alle reacties Link kopieren
Twee weken geleden met Easyjet gevlogen: heenweg precies op tijd, terugweg 15 minuten eerder dan gepland.....
Alle reacties Link kopieren
Ook terug valt mee hoor. Ik had een Iraans visum in m'n paspoort zitten. Ik was erop voorbereid en had extra tijd op de terugweg ingepland, maar na 10 minuten ondervraging was het klaar en mocht ik door.
I may not be Meryl Streep, but I am not untalented.
Heenreis hadden we op Zaventem met Brussels Airlines geen enkel probleem. Bij aankomst in TA vroeg de grenspolitie enkel naar reisdoel en in welke hotels we verbleven. In Rusland duurde het bij mij veel langer!

Drie uur op de terugweg hadden wij wel nodig, vooral ivm overal moeten aanschuiven. Eerst de algemene bagagecontrole door de luchthaven zelf incl de vragen (zij doen een eerste label aan je koffer), dan de incheck/afgifte bagage bij de luchtvaartmaatschappij, en dan de grenspolitie nog. Ze waren trouwens vooral geïnteresseerd in onze relatie en waar onze familienamen vandaan kwamen :huh:

Veel plezier TO, wij hadden echt een geweldige vakantie!
Alle reacties Link kopieren
PiNuts14 schreef:
04-06-2019 16:17
Heenreis hadden we op Zaventem met Brussels Airlines geen enkel probleem. Bij aankomst in TA vroeg de grenspolitie enkel naar reisdoel en in welke hotels we verbleven. In Rusland duurde het bij mij veel langer!

Drie uur op de terugweg hadden wij wel nodig, vooral ivm overal moeten aanschuiven. Eerst de algemene bagagecontrole door de luchthaven zelf incl de vragen (zij doen een eerste label aan je koffer), dan de incheck/afgifte bagage bij de luchtvaartmaatschappij, en dan de grenspolitie nog. Ze waren trouwens vooral geïnteresseerd in onze relatie en waar onze familienamen vandaan kwamen :huh:

Veel plezier TO, wij hadden echt een geweldige vakantie!
inderdaad hier ook, tussen standaardvragen in (Waar verblijf je? hoe lang?) vroegen ze opeens wat de naam van mijn opa was.
Alle reacties Link kopieren
Mariejan schreef:
04-06-2019 16:06
Twee weken geleden met Easyjet gevlogen: heenweg precies op tijd, terugweg 15 minuten eerder dan gepland.....
Ging je ook naar tel aviv? Dat maakt het anders dan naar Londen.
Alle reacties Link kopieren
Heen gegaan vanaf Eindhoven, niks aan de hand.
Terug vanuit Tel Aviv was wat anders. Bij binnenkomst luchthaven al extra controle, vervolgens bij inchecken een hele ondervraging en er stond een lange rij voor ons.
Wij hebben onze vlucht maar nipt gehaald.

Maar ff over Israël: ik vond het een geweldige bestemming! Iedereen verklaarde me voor gek, maar ik heb er echt geen moment spijt van gehad.
Vooral Jeruzalem en Palestina (Bethlehem, Jericho,...) waren voor mij echte toppers!
Magicsunshine schreef:
04-06-2019 21:59
Heen gegaan vanaf Eindhoven, niks aan de hand.
Terug vanuit Tel Aviv was wat anders. Bij binnenkomst luchthaven al extra controle, vervolgens bij inchecken een hele ondervraging en er stond een lange rij voor ons.
Wij hebben onze vlucht maar nipt gehaald.

Maar ff over Israël: ik vond het een geweldige bestemming! Iedereen verklaarde me voor gek, maar ik heb er echt geen moment spijt van gehad.
Vooral Jeruzalem en Palestina (Bethlehem, Jericho,...) waren voor mij echte toppers!
Haifa vond ik ook prachtig, en de Dode Zee en Masada is een echte belevenis! Heb me ook geen seconde onveilig gevoeld, niet in Israël noch op de West Bank. Ook niet ‘s avonds laat of alleen in het OV. En het eten... Sowieso lekker, en voor vegetariërs en zeker vegans zeer toegankelijk. Ik zou zo terug willen :heart:
Pipistrello schreef:
04-06-2019 14:37
Ik was vrijdagnacht rond 3 uur op Schiphol en binnen 5 minuten door de douane.
Ik was er vorige week dinsdag en heb er ruim anderhalf uur over gedaan. Het zegt allemaal niks.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven