Weekendje zee NL

05-06-2019 13:18 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik willen een weekendje naar de zee ergens in Nederland. Vriend heeft geen rijbewijs, en ikzelf vind het eng om afstanden van meer dan + 50km te rijden. Het lijkt ons fijn om vanuit Groningen met de trein te reizen naar de bestemming. In eerste instantie hebben we Scheveningen in ons hoofd, is te doen met de trein naar Den Haag en dan verder met de tram. Maar daar ben ik al vaker geweest en ik vind het juist leuk om ergens heen te gaan waar we nog niet zijn geweest.

Weten jullie nog een leuke bestemming aan de zee in NL, wat te doen is met de trein? En mocht je nog een andere leuke bestemming/camping weten, tips zijn welkom. Wij houden van zee, natuur, ontspanning en zijn ondernemend. We willen trouwens niet naar een eiland.
Alle reacties Link kopieren
Zet je over je angst heen. Ga naar Julianadorp, Egmond aan Zee of Bergen.
Dan las je wat meer pauzes in en omdat je via de afsluitdijk gaat, is het verkeer direct beter hanteerbaar. En de A7 opgedraaid en dan is het immer gerade aus en heb je pas weer in Joure met een opletten-op-de-borden te maken :)
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
05-06-2019 13:20
Zet je over je angst heen. Ga naar Julianadorp, Egmond aan Zee of Bergen.
Dan las je wat meer pauzes in en omdat je via de afsluitdijk gaat, is het verkeer direct beter hanteerbaar. En de A7 opgedraaid en dan is het immer gerade aus en heb je pas weer in Joure met een opletten-op-de-borden te maken :)
Ik wil het heeeel graag. Maar heb ontzettend last van paniekaanvallen met afstanden rijden, word dan duizelig achter het stuur. Ben er stap voor stap mee bezig om hier overheen te komen maar ben bang dat dit net iets te veel gevraagd is.
Ik dacht ook aan Egmond aan Zee. Via de Afsluitdijk rijdt dat best makkelijk.
En als je echt met het openbaar vervoer wilt kun je met de trein naar Alkmaar en dan is het vanuit Alkmaar nog geen 20 minuten met de bus.

En het is dat je geen eilanden wilt, anders zou ik Terschelling kunnen aanraden, dan pak je de trein naar Leeuwarden en vanuit Leeuwarden naar Harlingen-Haven.
Ik zou naar Vlieland gaan. Niet ver rijden van Groningen uit.
vlindertje1991 schreef:
05-06-2019 13:24
Ik wil het heeeel graag. Maar heb ontzettend last van paniekaanvallen met afstanden rijden, word dan duizelig achter het stuur. Ben er stap voor stap mee bezig om hier overheen te komen maar ben bang dat dit net iets te veel gevraagd is.

Niet doen hoor, ga alsjeblieft niet de weg op als je je niet goed voelt. Zandvoort/Haarlem iets? Mooi natuurgebied in die buurt.
redbulletje schreef:
05-06-2019 13:27
Ik zou naar Vlieland gaan. Niet ver rijden van Groningen uit.

Nou weet ik dat het best hard gewaaid heeft gisteren, maar de laatste keer dat ik keek was het nog een eiland ;-)
Star² schreef:
05-06-2019 13:28
Nou weet ik dat het best hard gewaaid heeft gisteren, maar de laatste keer dat ik keek was het nog een eiland ;-)
Haha ;-D niet ver rijden naar de ferry en op het eiland mag je je auto niet mee dus een goed compromis.

TO; zet je over je rijangst heen door dagelijks te gaan rijden en vaker verder weg. Heb je veel profijt van.
Alle reacties Link kopieren
Den Helder, of Vlissingen. Allebei prima te doen met de trein. Niet heel flitsend, dat niet.
The owls are not what they seem
Alle reacties Link kopieren
eens met RB: ik zou ook de Wadden kiezen vanuit Groningen
LadyL0101 schreef:
05-06-2019 13:31
Den Helder, of Vlissingen. Allebei prima te doen met de trein. Niet heel flitsend, dat niet.

Ben je ruim 4 uur onderweg van Groningen naar Den Helder. Er gaat geen trein over de Afsluitdijk he? ;-)
Alle reacties Link kopieren
Vanuit Groningen zou ik Schier zeggen, maar ja dat is een eiland....

Bloemendaal aan Zee is leuk, moet je wel nog met een bus. Hetzelfde geldt voor Noordwijk of Egmond aan Zee. Zandvoort kun je natuurlijk wel met de trein komen, maar is niet mijn favoriete bestemming.
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
05-06-2019 13:33
Ben je ruim 4 uur onderweg van Groningen naar Den Helder. Er gaat geen trein over de Afsluitdijk he? ;-)
Klopt. Schier met de bus en boot is sneller, denk ik. En prachtig. Maar ja, to wil geen eiland.
The owls are not what they seem
Alle reacties Link kopieren
LadyL0101 schreef:
05-06-2019 13:34
Klopt. Schier met de bus en boot is sneller, denk ik. En prachtig. Maar ja, to wil geen eiland.
Of Borkum. Maar een eiland en niet in Nederland.
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
https://wadden.groningen.nl/bijzondere-plekken
Alle reacties Link kopieren
vlindertje1991 schreef:
05-06-2019 13:24
Ik wil het heeeel graag. Maar heb ontzettend last van paniekaanvallen met afstanden rijden, word dan duizelig achter het stuur. Ben er stap voor stap mee bezig om hier overheen te komen maar ben bang dat dit net iets te veel gevraagd is.
Is dat vanwege het rijden of vanwege het uit het zicht zijn van d'olle Grieze?
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Er schijnen aan de Duitse kant van de Noordzeekust ook best leuke badplaatsen te zijn. https://www.duitsekust.nl/
Alle reacties Link kopieren
100 km is echt niet anders dan 50 km, leer je grenzen te verleggen.

Moet het perse Noordzee strand zijn? Of mag het ook een leuk strand aan het IJsselmeer of de Waddenzee zijn?

Kijk eens bij spoordeeluitjes of dat je een leuke trip ziet staan? Zaterdag gaat het best wel heel hard waaien, dus ik weet niet of dat het strand dan een goed idee is. Normaal gesproken is het met de Pinkeksterdagen altijd heel erg druk op het strand.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Vanaf station Leiden is het strand van Noordwijk goed aan te fietsen (OV_fiets). Persoonlijk vind ik Noordwijk iets rustiger en daarmee leuker dan Scheveningen.
Maar in Scheveningen heb je natuurlijk de uitwijkmogelijkheid om even in Den Haag rond te zwerven.

Het strand van Ouddorp is ook prachtig, maar volgens 9292 is dat 4 1/2 uur vanaf Groningen. Dat is wellicht teveel van het goede.

Vlieland en ook Ameland is echt prachtig. Je zegt dat je niet naar een eiland wilt. Waarom niet?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeggen Egmond of Bergen aan Zee, hoewel Groningen-Alkmaar wel een best eind is met de trein.

Of Katwijk aan Zee? Het is misschien niet zo'n heel bruisende badplaats, zeker niet op zondag. Maar je kunt er wel mooi wandelen langs het strand en door de duinen, plus het is goed bereikbaar (bus vanaf Leiden, wat weer een directe verbinding met Groningen heeft).
Alle reacties Link kopieren
Toen wij een weekendje in Haarlem waren vond ik Bloemendaal aan Zee én Zandvoort goed te doen met de bus/trein. Allebei een minuut of 20 dacht ik. En Haarlem is óók een erg mooie & leuke stad.
Alle reacties Link kopieren
Neem opnieuw rijlessen, je klinkt heel onzeker in de auto. Ik kom je in deze toestand niet graag tegen op de weg.
Alle reacties Link kopieren
Anonievrouwtje schreef:
05-06-2019 14:26
Neem opnieuw rijlessen, je klinkt heel onzeker in de auto. Ik kom je in deze toestand niet graag tegen op de weg.
Dit! Hier moet je echt iets aan doen. Zo zonde om je leven te laten beperken door een irreële angst. En het lijkt me handig als je vriend zijn rijbewijs ook haalt. Misschien geeft het rust als je weet dat je kan wisselen als het niet meer gaat. Door aan zulke angsten toe te geven wordt het uiteindelijk alleen maar erger. Hier moet iets aan te doen zijn.
Anonievrouwtje schreef:
05-06-2019 14:26
Neem opnieuw rijlessen, je klinkt heel onzeker in de auto. Ik kom je in deze toestand niet graag tegen op de weg.
Dit ja. Wat heb je nou aan een rijbewijs als je bijna niks durft?
Alle reacties Link kopieren
Nieuwe rijlessen hoeft niet eens
gewoon veel kilometers maken

Toen ik mijn rijbewijs pas had, ging ik elke zaterdagochtend een eind rijden (nog beetje rustig op de weg). En zocht dan enge stukken op: Snelweg, een dijk etc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven