Rondreis west canada, tips zijn welkom.

06-06-2019 22:03 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lezers,

In september gaan mijn vriend en ik een rondreis maken door west-canada. Dit is voor ons nieuw en hoop dat ik van jullie tips mag krijgen.
Ik heb een opzetje gemaakt over waar we heen willen en hoelang we hier willen blijven. Ik ben bang dat ik op sommige plekken te lang/tekort blijf of dat ik te veel wil plannen in 3 weken tijd.

dag 1 Amsterdam - vancouver
dag 2 vancouver
dag 3 vancouver - nanaimo (vancouver island) doorreizen naar campbell river.
dag 4 campbell river
dag 5 campbell river - mac millan provincial park doorreizen naar ucluelet
dag 6 ucluelet
dag 7 ucluelet - squamish
dag 8 squamish - whistler
dag 9 whistler
dag 10 whistler - joffre lakes en door naar clear water
dag 11 clear water - jasper
dag 12 jasper
dag 13 jasper
dag 14 jasper - banff
dag 15 banff
dag 16 banff
dag 17 banff ( kootenay en yoho meepakken als we dit nog niet hebben gedaan)
dag 18 banff - dinosaur national park en doorrijden terug naar vancouver dit wel langs een andere route en een tussenstop maken. bijvoorbeeld yank.
dag 19 yank - vancouver
dag 20 vancouver (alleen voor te overnachten!! dus mogen later aankomen zodat we nog wat tussendoor kunnen bekijken.
dag 21 terug naar huis.

Ik hoor heel graag wat jullie hiervan denken.

Groetjes melissa :)
Alle reacties Link kopieren
Waarom helemaal weer terugrijden naar vancouver? Is dat ook haalbaar in 1/2 dagen?

Wij hadden ongeveer dezelfde route en zijn dus via Calgary terug gegaan, daar was toen ook de Stampede.
In vancouver (wij 2 nachten geweest) waren veel drugsverslaafde dus we waren blij dat we op vancouver island zaten, dat was zo mooi,daar ga ik echt nog een keer naar toe terug.

De apps m@ps.me (kaarten vooraf met WiFi downloaden, dat is een routeplanner zonder WiFi) en de app tripadvisor hebben onze reis echt tot een succes gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Plus er zijn hier al heel wat topics over.
Alle reacties Link kopieren
[quote=esther55 post_id=30018352 time=1559881329 user_id=120585]
Waarom helemaal weer terugrijden naar vancouver? Is dat ook haalbaar in 1/2 dagen?

Wij hadden ongeveer dezelfde route en zijn dus via Calgary terug gegaan, daar was toen ook de Stampede.


Is één dag voldoende voor de Stampede? ik ga er dit jaar toe, en kan er eventueel 2 van maken
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Alle reacties Link kopieren
We hebben al geboekt om via Vancouver weer terug naar huis te vliegen. Het was echt heeel veel duurder om via Calgary terug te vliegen. Dus vandaar dat we hiervoor gekozen hebben.
Alle reacties Link kopieren
Op het AllesAmerika forum hebben ze ook een subpagina over Canada, post daar je route eens. Daar kunnen ervaren Canada vakantiegangers je goed helpen.
Alle reacties Link kopieren
Hoe ga je reizen? Heb je een camper en ben je flexibel om ergens langer of korter te blijven? Dan zou ik alleen globaal een route uitstippelen en gewoon gaan rijden. Je ziet ter plekke wel wat leuk is, waar je wat langer wilt blijven of waar je het in 1 dag wel gezien hebt (al dan niet omdat het er stikt van de toeristen, Lake Louise in ons geval).
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een ongeveer gelijke route gedaan 5 jaar geleden, maar dan andersom (als laatste naar Vancouver Island). Is prima te doen in 3 weken dit.
Heb je alle hotels al geboekt? Vooral in Jasper en Uclelet is de accommodatie beperkt en duur, dus boek op tijd! Banff is wat beter te doen maar waarschijnlijk ook druk.

Vancouver als stad vonden wij ook niet zo leuk (en erg achteruit gegaan de afgelopen jaren, 15 jaar geleden was het een ontspannen stad. Maar dat was de vraag niet).
Mocht je 'vroeg' terug zijn in Vancouver: wij vonden Capilano Suspension Bridge Park erg leuk, ligt in het noorden van Vancouver. Wel duur.
The owls are not what they seem
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel voor jullie reacties. Dit is voor ons inderdaad een route uitgestippeld zodat we een soort van richtlijn hebben. We zijn erg flexibel hierin. We hebben alleen de eerste twee nachten geboekt in Vancouver en voor de rest niks. We gaan in september dus zal het al een stuk rustiger zijn. Verwacht dan ook niet dat we moeilijker een slaapplek zouden vinden. We reizen met auto trouwens 🤗
Alle reacties Link kopieren
Eerste weekend van september zijn veel Canadezen vrij en is het overal enorm druk. September is ook juist wel een maand waarin veel mensen reizen die niet afhankelijk zijn van schoolvakanties. Reken er dus maar niet op dat je zomaar overal plaats hebt, zeker in de drukke gebieden zoals Jasper en Banff. Wij reserveerden steeds een paar dagen vooruit, maar zijn wel een paar keer moeten uitwijken naar een andere locatie dan we eigenlijk wilden.

Wij hadden een paar jaar geleden grofweg deze route:
Calgary- Banff- Kootenay NP- Yoho NP- Moraine Lake en Lake Louise- Icefields Parkway naar Jasper-Wells Gray PP- Whistler-Vancouver. Toen geen ruimte om Vancouver Island erachteraan te plakken helaas. In Banff waren we twee dagen, in Jasper vier. Banff vonden we niet zo gezellig.

Wij hebben er destijds voor gekozen de route andersom te rijden. En maar goed ook, toen wij er waren ging het al vrij vroeg in het seizoen sneeuwen en een paar dagen nadat we weg waren uit Jasper werd de Icefields Parkway deels afgesloten wegens sneeuwval. Overigens hebben we ook 25 graden gehad in Whistler toen, het kan zeker in september alle kanten op met het weer.
Alle reacties Link kopieren
LadyL0101 schreef:
07-06-2019 09:04

Mocht je 'vroeg' terug zijn in Vancouver: wij vonden Capilano Suspension Bridge Park erg leuk, ligt in het noorden van Vancouver. Wel duur.
Goed alternatief is de Lynn Canyon Suspension Bridge. Mooi park en kost een habbekrats ten opzichte van Capilano.
Bannf en Jasper zou ik wel echt boeken, ook in september. Je hebt anders grote kans dat je in je auto moet slapen vertelde de mensen ons daar. Zeker Jasper is niet erg groot & zit dus ook snel vol.

Wij hebben op Vancouver Island ook nog een tripje naar het noorden gemaakt (telegraph cove). Ik vond dat het zelf erg waard, maar het is wel even een stukje uit je route.

Lake Louise zou ik inderdaad vroeg zijn, daar zijn anders megaveel touristen. Banff zelf is ook erg toeristisch, maar de ligging is wel ideaal verder.
Alle reacties Link kopieren
beter jasper en banff een aantal dagen van tervoren reserveren. wij vertrekken 14 september. toen jullie in jasper en banff verbleven pakte jullie dan hetzelfde hotel en bezochten jullie vanuit daar de mooie plekken of verschillende hotels?
Wij hadden in Banff en in Jasper een apart hotel. We vonden dat zelf fijner omdat we dan steeds een deel van de icefields parkway konden bezoeken zonder meteen 2 uur in de auto te zitten. De rit is prachtig hoor, maar we wilden zo veel mogelijk bekijken langs die weg & ook nog wat hiken in de omgeving.
Alle reacties Link kopieren
Jasper is klein. Uclelet ook. Echt boeken, want het zit zo vol. Zeker als het in september mooi weer is en de Canadezen zelf ook op vakantie gaan.

Jasper en Banff zijn een paar uur rijden uit elkaar. Wij hebben inderdaad 2 aparte hotels geboekt.
The owls are not what they seem
Alle reacties Link kopieren
En BC staat voor bring cash ....
Mijn oom is vorig jaar september geweest, wilde begin mei een b&b/hotel boeken voor half september in Jasper maar alles zat al vol.
In Jasper/Banff/Ucluelet/Tofino is de keuze niet heel groot en heb je kans dat alles vol zit.

Ik ben drie keer in dit gebied geweest, net twee weken terug van de laatste trip.

* Tofino vind ik leuker dan Ucluelet.
* Terug van Banff naar Vancouver kan op zich met 1overnachting maar worden twee lange dagen, weinig tijd voor stops en als je de pech hebt dat de weg door Glacier national Park afgesloten is (kan soms in september voor een paar uur of dagen vanwege sneeuwval) is omrijden bijna geen doen meer (in de zin dat het nachtwerk wordt). En er komt bij dat Yoho, Glacier, Revelstoke park en the Okanagan en Osoyoos echt veel te bieden hebben. Ik zou daar zeker 1 of 2 nachten extra plannen.
* Vancouver is niet meer zo fijn als 8 jaar geleden, Stanley park en Gastown vond ik nog steeds wel leuk, maar er zijn heel veel zwervers en je moet echt oppassen voor zakkenrollers.
Alle reacties Link kopieren
super bedankt siska 74 heb echt wat aan je reactie, heb er nog even naar gekeken.
Even alles op een rijtje gezet waar we heen willen en dan even de dagen invullen.

vancouver (2 overnachtingen)
nanaimo
campbell river (1 overnachting)
ucluelet of tofino (1 of 2 overnachting)
squamish ( 1 overnachting)
whistler ( 2 overnachtingen)
kamploops ( 1 overnachting)
clearwater
jasper ( 3 overnachtingen)
lake louise
Banff (3 overnachtingen)
Drumheller ( 1 overnachting)
Revelstoke ( 1 overnachting)
hope ( 1 overnachting)
vanuit hope terug rijden naar vancouver op de dag van de vlucht ( late vlucht om half 5 en autohuur op het vliegveld)

en dan nog even kijken voor een andere tussenstop had zelf revelstoke en hope opgeschreven. of zijn er leukere plekken op deze weg??

ik heb nu alles bij elkaar opgesteld en uitgaande van 2 nachten toffino of ucluelet 18 nachten staan. we hebben 20 nachten. iemand nog een tip waar we het beste een extra nacht kunnen plannen of waar korter en ergens anders langer??
Alle reacties Link kopieren
Wat zoek je in drumheller, dat is toch niet handig op de route?
Idee: vanuit Banff op het gemak naar Radium Hotsprings door Kootenay NP heen (mooi!) en dan daar een nachtje slapen en evt de hotsprings meenemen. En daarna door richting Revelstoke.
Alle reacties Link kopieren
In clearwater een extra nacht plannen om Wells Gray in te gaan?
Suspension Bridge is een tourist trap (hoge prijs en je bent er in 'n uurtje doorheen)
Whistler is leuk om de Peak2Peak te doen inclusief de stoeltjesliften naar boven in de sneeuw!
Op Vancouver Island is Telegraph Cove een gave plek om walvissen te gaan spotten (geen industriele scheepvaart dus minder vervuiling en meer walvissen)
Ga vanuit Jasper zeker met de boot naar Spirit Island!
Alle reacties Link kopieren
dankjwel,
wij wilde naar drumheller om naar dinosaur national park te gaan.
Alle reacties Link kopieren
telegraph cove is een goede inderdaad ! dan een overnachting in campbell river en 1 in telegraph cove.
Misschien dan ucluelet/toffino overslaan omdat het anders een stuk extra reistijd is??
Alle reacties Link kopieren
of misschien 1 nacht campbell river, 1 nacht telegraph cove, 2 nachten ucluelet/tofino..?
Je kunt vanuit Vancouver in 1 dag in Telegraph Cove zijn inclusief genoeg fotostops. Ik ben zelf niet in Campbell River geweest, dus weer niet of dat de moeite waard is. Zelf vond ik Tofino wel heel mooi, ook de weg er naartoe met al die met mos begroeide bomen. Cathedral Cove.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven