Reizen
alle pijlers
Alleen naar Peru
zondag 9 juni 2019 17:27
Ik sta op het punt een ticket te boeken voor 3,5 week Peru en september en krijg ineens koudwatervrees. Zijn er wel mensen van mijn leeftijd (28) daar nog in hostels en dergelijke slapen of ben ik daar echt te oud voor? Merk zelf dat ik hostels fijner vind omdat je toch makkelijker aanspraak hebt en er vaak grote gemeenschappelijke ruimtes zijn.
Heb eerder alleen door Azië gereisd maar ben benieuwd hoe het in Peru is. Iemand ervaringen? Of kan iemand mij het laatste zetje geven tot boeken
Heb eerder alleen door Azië gereisd maar ben benieuwd hoe het in Peru is. Iemand ervaringen? Of kan iemand mij het laatste zetje geven tot boeken
zondag 9 juni 2019 19:26
Wow... mad respect dat je de weg naar deze internetwebsite gevonden hebt.JonathanStrange schreef: ↑09-06-2019 19:22Inderdaad. Ik raad rode geraniums aan en ribfluwelen gordijnen. Maar goed, dat ben ik, en ik ben 38, dus misschien wat minder bij de tijd.
zondag 9 juni 2019 19:28
zondag 9 juni 2019 20:09
zondag 9 juni 2019 20:10
Ja kan me herinneren dat er best veel hostels zijn met eigen kamers en wel gemeenschappelijke zit/eetruimte.
maandag 10 juni 2019 08:50
JonathanStrange schreef: ↑09-06-2019 19:28Ik weet niet waar ik precies ben, maar ik vind het een mieters interessante internetpagina, maar ik kan nog geen steunkousen vinden, helaas. De goegle is niet open, denk ik.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
maandag 10 juni 2019 19:41
Super! Dan komt het wel goed haha.
Wij hebben rondgereisd met Peru Hop, heel gezellig en veilig bussysteem
maandag 10 juni 2019 21:02
maandag 10 juni 2019 22:20
In Latijns Amerika zijn veel accommodaties een mix van hotel en hostel (ook al heten ze bijvoorbeeld 'hostal'). Ook als je dan een privékamer neemt, heb je nog steeds een gedeelde keuken en woonkamer of patio waar je heel makkelijk andere reizigers ontmoet.
In Lima zou ik verblijven in het historische centrum, bijvoorbeeld in Hotel España. Daar nam ik meestal na een uur of 6 's avonds al taxi's.
In Cuzco in Hotel Niños. Daar nam ik meestal na een uur of 9 's avonds taxi's (idem voor Arequipa). Het is niet zo veilig als Azië.
Machu Picchu: ligt eraan of je per se de Inca Trail wilt lopen (vaak al maanden van tevoren volgeboekt), of het ook prima vindt om er met de trein heen te gaan, of via een ander trail erheen te lopen (Lares, Salkantay, Inca Jungle Trail ipv Inca Trail).
Leer van tevoren zoveel mogelijk Spaans! Ga op een cursus in je eigen stad. Dat maakt het reizen daar veel leuker en makkelijker. En het is een investering voor de rest van je leven, er zijn zo veel supermooie diverse landen waar je met Spaans terecht kunt. En je hoort het ook veel in Amerikaanse series en films, leuk als je dat dan ook kan verstaan.
Vergis je niet in de reisafstanden en tijden binnen Peru. Over 400 km kan je rustig 9 uur met de bus doen of zelfs 12 uur, door die steile Andesbergen. Nachtbussen kunnen een optie zijn (al mis je dan supermooie uitzichten), of vliegen.
En lees je in over hoogteziekte.
Logistiek handige routes zonder al te veel zigzaggen of dubbel reizen, kun je nadoen uit een Lonely Planet reisgids of naäpen van bijvoorbeeld Djoser/ Baobab / Shoestring / Koning Aap of andere organisaties die daar georganiseerde reizen organiseren. Neem dan wel meer tijd dan zij nemen, die reisorganisaties jakkeren vaak als een gek door landen heen, en die hoeven natuurlijk niet ter plaatse nog de bustickets te boeken enzo.
Lees je ook in over hoe het werkt met de bussen. Toen ik er was (1998 en 2006), had elke busmaatschappij een eigen terminal in bijvoorbeeld Lima, en was het handig om een dag van tevoren je ticket te regelen. Maar nu is het vast allemaal anders, ik denk via internet te boeken ofzo.
In Lima zou ik verblijven in het historische centrum, bijvoorbeeld in Hotel España. Daar nam ik meestal na een uur of 6 's avonds al taxi's.
In Cuzco in Hotel Niños. Daar nam ik meestal na een uur of 9 's avonds taxi's (idem voor Arequipa). Het is niet zo veilig als Azië.
Machu Picchu: ligt eraan of je per se de Inca Trail wilt lopen (vaak al maanden van tevoren volgeboekt), of het ook prima vindt om er met de trein heen te gaan, of via een ander trail erheen te lopen (Lares, Salkantay, Inca Jungle Trail ipv Inca Trail).
Leer van tevoren zoveel mogelijk Spaans! Ga op een cursus in je eigen stad. Dat maakt het reizen daar veel leuker en makkelijker. En het is een investering voor de rest van je leven, er zijn zo veel supermooie diverse landen waar je met Spaans terecht kunt. En je hoort het ook veel in Amerikaanse series en films, leuk als je dat dan ook kan verstaan.
Vergis je niet in de reisafstanden en tijden binnen Peru. Over 400 km kan je rustig 9 uur met de bus doen of zelfs 12 uur, door die steile Andesbergen. Nachtbussen kunnen een optie zijn (al mis je dan supermooie uitzichten), of vliegen.
En lees je in over hoogteziekte.
Logistiek handige routes zonder al te veel zigzaggen of dubbel reizen, kun je nadoen uit een Lonely Planet reisgids of naäpen van bijvoorbeeld Djoser/ Baobab / Shoestring / Koning Aap of andere organisaties die daar georganiseerde reizen organiseren. Neem dan wel meer tijd dan zij nemen, die reisorganisaties jakkeren vaak als een gek door landen heen, en die hoeven natuurlijk niet ter plaatse nog de bustickets te boeken enzo.
Lees je ook in over hoe het werkt met de bussen. Toen ik er was (1998 en 2006), had elke busmaatschappij een eigen terminal in bijvoorbeeld Lima, en was het handig om een dag van tevoren je ticket te regelen. Maar nu is het vast allemaal anders, ik denk via internet te boeken ofzo.
You can never have too many hats, gloves and shoes