Alleen naar Peru

09-06-2019 17:27 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik sta op het punt een ticket te boeken voor 3,5 week Peru en september en krijg ineens koudwatervrees. Zijn er wel mensen van mijn leeftijd (28) daar nog in hostels en dergelijke slapen of ben ik daar echt te oud voor? Merk zelf dat ik hostels fijner vind omdat je toch makkelijker aanspraak hebt en er vaak grote gemeenschappelijke ruimtes zijn.

Heb eerder alleen door Azië gereisd maar ben benieuwd hoe het in Peru is. Iemand ervaringen? Of kan iemand mij het laatste zetje geven tot boeken ;)
Alle reacties Link kopieren
Doen!

Maar ‘s avonds niet alleen over straat en kijk uit voor shady taxi’s.
Alle reacties Link kopieren
Doen!!

En 28 is helemaal niet oud om in hostels te slapen ;)
Oei 28 al? dan zou ik helemaal niet meer weggaan.
Murrmurr schreef:
09-06-2019 19:18
Oei 28 al? dan zou ik helemaal niet meer weggaan.
Inderdaad. Ik raad rode geraniums aan en ribfluwelen gordijnen. Maar goed, dat ben ik, en ik ben 38, dus misschien wat minder bij de tijd.
JonathanStrange schreef:
09-06-2019 19:22
Inderdaad. Ik raad rode geraniums aan en ribfluwelen gordijnen. Maar goed, dat ben ik, en ik ben 38, dus misschien wat minder bij de tijd.
Wow... mad respect dat je de weg naar deze internetwebsite gevonden hebt.
Murrmurr schreef:
09-06-2019 19:26
Wow... mad respect dat je de weg naar deze internetwebsite gevonden hebt.
Ik weet niet waar ik precies ben, maar ik vind het een mieters interessante internetpagina, maar ik kan nog geen steunkousen vinden, helaas. De goegle is niet open, denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Zorg dat je voor aankomst al n hotel ofzo geboekt hebt in n goede buurt en vraag of zij n taxi voor je kunnen regelen.
Cum non tum age
Nee hoor, daar ben je echt niet te oud voor. Soms kun je ook eenpersoonskamers boeken als je niet tussen het geklets en gegiebel wilt liggen. Of gewoon wat meer privacy wilt.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me een prima idee. Voor mij is het al 10 jaar geleden, maar toen waren er echt wel mensen met diverse leeftijden.
Oh als je een trek wil doen naar machu pichu, boek dat ook vast. (Als je met de trein wil kun je het trouwens beter ook vast boeken).
Alle reacties Link kopieren
prada schreef:
09-06-2019 19:55
Nee hoor, daar ben je echt niet te oud voor. Soms kun je ook eenpersoonskamers boeken als je niet tussen het geklets en gegiebel wilt liggen. Of gewoon wat meer privacy wilt.
Ja kan me herinneren dat er best veel hostels zijn met eigen kamers en wel gemeenschappelijke zit/eetruimte.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor alle ‘duwtjes’! Heb inmiddels geboekt ;)

Toch altijd fijn om nog even een check te hebben! Heb inmiddels één hostel geboekt voor bij aankomst en ga me inderdaad alvast verdiepen of ik machu pichu moet gaan boeken.
Alle reacties Link kopieren
Cocopelli hostel, zit op 2 plekken geloof ik, super gezellig!
En komt helemaal goed, super land en meer dan genoeg backpackers
Alle reacties Link kopieren
diedietje schreef:
10-06-2019 00:09
Cocopelli hostel, zit op 2 plekken geloof ik, super gezellig!
En komt helemaal goed, super land en meer dan genoeg backpackers
Toevallig daar mijn eerste nachten geboekt!
Alle reacties Link kopieren
JonathanStrange schreef:
09-06-2019 19:28
Ik weet niet waar ik precies ben, maar ik vind het een mieters interessante internetpagina, maar ik kan nog geen steunkousen vinden, helaas. De goegle is niet open, denk ik.
:lol:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Veel plezier TO!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Leuk dat je geboekt hebt! Veel plezier! Lijkt me een prachtig land.
Alle reacties Link kopieren
Whadiepooh schreef:
10-06-2019 08:47
Toevallig daar mijn eerste nachten geboekt!
Super! Dan komt het wel goed haha.

Wij hebben rondgereisd met Peru Hop, heel gezellig en veilig bussysteem
Alle reacties Link kopieren
https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... reisadvies
Alle reacties Link kopieren
In Latijns Amerika zijn veel accommodaties een mix van hotel en hostel (ook al heten ze bijvoorbeeld 'hostal'). Ook als je dan een privékamer neemt, heb je nog steeds een gedeelde keuken en woonkamer of patio waar je heel makkelijk andere reizigers ontmoet.

In Lima zou ik verblijven in het historische centrum, bijvoorbeeld in Hotel España. Daar nam ik meestal na een uur of 6 's avonds al taxi's.
In Cuzco in Hotel Niños. Daar nam ik meestal na een uur of 9 's avonds taxi's (idem voor Arequipa). Het is niet zo veilig als Azië.

Machu Picchu: ligt eraan of je per se de Inca Trail wilt lopen (vaak al maanden van tevoren volgeboekt), of het ook prima vindt om er met de trein heen te gaan, of via een ander trail erheen te lopen (Lares, Salkantay, Inca Jungle Trail ipv Inca Trail).

Leer van tevoren zoveel mogelijk Spaans! Ga op een cursus in je eigen stad. Dat maakt het reizen daar veel leuker en makkelijker. En het is een investering voor de rest van je leven, er zijn zo veel supermooie diverse landen waar je met Spaans terecht kunt. En je hoort het ook veel in Amerikaanse series en films, leuk als je dat dan ook kan verstaan.

Vergis je niet in de reisafstanden en tijden binnen Peru. Over 400 km kan je rustig 9 uur met de bus doen of zelfs 12 uur, door die steile Andesbergen. Nachtbussen kunnen een optie zijn (al mis je dan supermooie uitzichten), of vliegen.

En lees je in over hoogteziekte.

Logistiek handige routes zonder al te veel zigzaggen of dubbel reizen, kun je nadoen uit een Lonely Planet reisgids of naäpen van bijvoorbeeld Djoser/ Baobab / Shoestring / Koning Aap of andere organisaties die daar georganiseerde reizen organiseren. Neem dan wel meer tijd dan zij nemen, die reisorganisaties jakkeren vaak als een gek door landen heen, en die hoeven natuurlijk niet ter plaatse nog de bustickets te boeken enzo.
Lees je ook in over hoe het werkt met de bussen. Toen ik er was (1998 en 2006), had elke busmaatschappij een eigen terminal in bijvoorbeeld Lima, en was het handig om een dag van tevoren je ticket te regelen. Maar nu is het vast allemaal anders, ik denk via internet te boeken ofzo.
You can never have too many hats, gloves and shoes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven