Ryanair

10-06-2019 11:48 10 berichten
Hallo

Ik weet dat ik met Ryan air kan bellen maar ik denk ik probeer het eerst hier, voor ik een heel gesprek in het Engels moet voeren.


Binnenkort ga ik op vakantie met Ryan air
Ik heb samen met een paar anderen het vliegticket gekocht.

Nu heb ik besloten dat ik samen met mijn dochter toch een paar dagen eerder er heen wil gaan.
De terugvlucht neem ik dan wel gelijk met de rest( de datum die we al geboekt hebben)

Ik zag dat ik de vlucht kon wijzigen maar dit kost mij minstens 60 euro, terwijl een nieuwe vlucht kopen(enkeltje) ons samen maar 42 euro kost.

Ik las dat je je terug weg gewoon kon gebruiken als je de heenweg niet gebruikt.

Ik vroeg me nu af is het mogelijk dat ik dus die retour vlucht gewoon laat staan. Dan een nieuwe vlucht boek voor een nieuwe datum en die gebruik. En dan de terug weg die van de retourvlucht neem?

En zullen de andere die wel gewoon op de eerst afgesproken datum vliegen hier geen problemen mee krijgen?

Hopelijk heb ik het een beetje duidelijk uitgelegd
Alle reacties Link kopieren
Meestal is het zo dat je de retourvlucht niet kunt gebruiken als he op de heenvlucht niet bent op komen dagen.
Maar dat is bij Ryanair anders?

En hebben jullie gezamenlijk 4 (bijvoorbeeld) tickets geboekt, of allemaal zelf voor dezelfde vertrekdatum?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon even chatten met Ryanair regels veranderen en zij zijn toch de gene die je hier het juiste antwoord op kunnen geven.
Alle reacties Link kopieren
Als je de heenvlucht niet gebruikt, kan je de terugvlucht ook niet gebruiken. Dat is voor hun een zg. "No show".
ik geef mn bek ook maar een douw
Passagiers die hun heenreis niet gebruiken, kunnen hun terugreis wel gebruiken.

Dit staat bij Ryan air.
Nee we hebben gezamenlijk 4 tickets geboekt, vandaar dat ik twijfel hoe ze het zien dan als er een deel wel is en een deel niet.

Maar ik zal dan vanmiddag toch maar me best doen om een goed gesprek te voeren in het Engels..
Kun je niet met je boekingsnummer inloggen en wijzigingen aanbrengen?
In dit geval annuleer je de heenvlucht van jezelf en je dochter. Volgens mij krijg je dan ook nog de luchthavenbelasting terug.
En dan boek je voor jullie tweeën de nieuwe heenvlucht.

Maar ik zou het voor de zekerheid het in overleg met Ryanair doen. Je kunt ook chatten, als je dat fijner vindt dan bellen.
Ik kan helaas niks aanpassen online omdat we met meerdere een gezamenlijk ticket hebben gekocht.

De chat is een robot word ik ook nog niet veel wijzer van helaas.
Heb nu eerst via fb een bericht gestuurd en anders moet ik maar bellen
Kijk even hier:
https://www.ryanair.com/be/nl/nuttige-i ... -niet-reis

Je kan dus blijkbaar niet eens annuleren. En kan evengoed je terugvlucht gebruiken.
Ik zou dus gewoon die eerdere heenvlucht boeken.
Je koopt bij Ryanair twee losse tickets (enkele reizen) en geen retourticket.
Alle reacties Link kopieren
Chat is overigens geen robot. Heb zelf al meermaals via de chat contact gehad en dat is echt heel fijn. Beter al bellen want dat vind ik zelf veel onduidelijker

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven