Koffer kwijt Schiphol

10-06-2019 12:14 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Man komt terug van een korte werkvakantie en is zijn koffer kwijt. Hij had een overstap in de VS. Hoe groot is de kans dat de koffer alsnog gevonden wordt? Hij baalt uiteraard want er zaten allemaal cadeautjes in...
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Helemaal kwijt zal die niet zijn toch?
Groot. Meestal komt die wel weer boven water na maximaal een dag of 3. Ik heb nog nooit gehoord van een koffer die niet meer terug kwam.
In mijn ervaring wordt een koffer meestal wel gevonden. Vaak weten ze al snel waar hij achtergebleven is en is hij na een paar dagen op de plek van bestemming.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
10-06-2019 12:16
Groot. Meestal komt die wel weer boven water na maximaal een dag of 3. Ik heb nog nooit gehoord van een koffer die niet meer terug kwam.
Ik ook niet, langste wat ik ooit gehoord heb is 2 weken, maar dat was niet op Schiphol. Laatst zat ik op een vlucht waar het halve vliegtuig zijn koffer kwijt was. Bleken ze niet goed gekeken te hebben, lagen gewoon nog in het ruim.
Alle reacties Link kopieren
Nou als je dat programma Bagage Battles ziet, lijken er een hele hoop koffers in het niet te verdwijnen, maar ik heb het nooit zelf meegemaakt, en degene van wie ik het hoorde had hem in een paar dagen terug
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
lattemachiato schreef:
10-06-2019 12:19
Ik ook niet, langste wat ik ooit gehoord heb is 2 weken, maar dat was niet op Schiphol. Laatst zat ik op een vlucht waar het halve vliegtuig zijn koffer kwijt was. Bleken ze niet goed gekeken te hebben, lagen gewoon nog in het ruim.
Dat had ik ook laatst! Echt enorm balen. Sta je al een uur op je bagage te wachten, zie je ineens op het scherm dat alle bagage op de band ligt. Gelukkig waren er nog zeker 20 andere reizigers die ook geen bagage hadden, dus we vermoedden dat er wel ergens iets niet helemaal lekker ging. Bleek de bagage een verkeerde afslag gemaakt te hebben, dus een half uur later kwam het alsnog. Daar zit je niet op te wachten na een vlucht van 12 uur.
Kans is groot. Komt echt wel boven water.* Meerdere malen meegemaakt. Gelukkig bij thuiskomst en niet op de heenweg!

Even afwachten maar.


*edit: zeker VS <-> NL
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 10-06-2019 12:34
10.46% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Balen.

Heeft hij er een bagagelabel met zijn gegevens aan zitten? Dus anders dan wat ze bij het inchecken er om doen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Mijn koffer was ook kwijt(de enige van de hele vlucht). Na 5 dagen werd hij keurig thuis bezorgd. Hij bleek op Schiphol verdwaald te zijn geweest. Wel lastig maar KLM heeft het toen allemaal keurig geregeld (er zat een jurk in die ik die week zou gaan dragen op een feest, die had ik op mijn reis nieuw gekocht, kon op kosten van KLM een nieuwe jurk aanschaffen. Werd keurig binnen 2 weken vergoed)
Een keer meegemaakt op Schiphol was er een dag later . De enige die miste van de vlucht dus zeer vreemd maar goed
Alle reacties Link kopieren
Goed excuus als je vergeten bent souvenirs te kopen ;-)
Hello, can you hear me?
Mijn vriend reist veel en is tot nu toe een koffer kwijt geweest. Dat was in Brazilië, maar gelukkig reist hij altijd in redelijk nette kleding zodat hij dat gewoon aan kon naar zijn conferentie (waar hij zelf moest spreken). Hij heeft wel schone onderbroeken en een overhemd gekocht. Na drie dagen werd zijn koffer in het hotel afgeleverd.
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
10-06-2019 12:30
Balen.

Heeft hij er een bagagelabel met zijn gegevens aan zitten? Dus anders dan wat ze bij het inchecken er om doen?
Dat denk ik niet. Zo zie je maar weer waarom dat wel handig is. Ik doe het ook nooit eigenlijk.

Fijn om te horen dat ze meestal wel teruggevonden worden. Ik geloof wel dat hij de enige van die vlucht was die zijn koffer kwijt is. Maar hij denkt dat er maar 2 op die vlucht zaten die dezelfde combi van vluchten hadden. Hij en zijn collega. Zijn collega had alleen handbagage.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
mariska1974 schreef:
10-06-2019 12:30
Mijn koffer was ook kwijt(de enige van de hele vlucht). Na 5 dagen werd hij keurig thuis bezorgd. Hij bleek op Schiphol verdwaald te zijn geweest. Wel lastig maar KLM heeft het toen allemaal keurig geregeld (er zat een jurk in die ik die week zou gaan dragen op een feest, die had ik op mijn reis nieuw gekocht, kon op kosten van KLM een nieuwe jurk aanschaffen. Werd keurig binnen 2 weken vergoed)
Dan is 5 dagen best lang.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Die komt wel weer terecht. Ikzelf hier op het moment al een week zonder koffer aan boord. Ik vloog naar Singapore via Hongkong en als enige dus koffer weg. In Hongkong ging het namelijk allemaal wat vreemd.

Koffer is wel al terecht en ligt in SIngapore. Jammer alleen dat wij niet meer in Singapore zijn en daar pas over een week of 2 weer zijn. Dan is mijn halve term alweer over.

Echt kwijt is mijn koffer nog nooit geweest, wel in totaal al 6 keer dat die er niet was na vliegen, zowel naar schiphol als naar buitenland.

Van bemanning wel meegemaakt dat koffers in het niks verdwenen na een hoop gedoe.
fietsen varen vrouwelijk doen
Alle reacties Link kopieren
Bij mij had waarschijnlijk een andere passagier mijn koffer meegenomen. Want er kwam steeds een koffer voorbij die op die van mij leek.
Binnen een week kreeg ik mijn koffer thuis bezorgd. Leuk is anders.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij is er een keer een koffer kwijtgeraakt. Op de heenreis. Nooit meer opgedoken. De vergoeding daarvoor was een schijntje, ik kan er nog kwaad om worden :furious:
Alle reacties Link kopieren
boannan schreef:
10-06-2019 12:41
Dan is 5 dagen best lang.
Ik had binnen een dag al de melding dat de koffer getraceerd was maar het duurde nog 4 dagen voor hij thuisbezorgd werd (ik woon op een waddeneiland vandaar dat het lang duurde)
Zakelijk reis ik altijd alleen met handbagage. Of in ieder geval met in mijn handbagage genoeg waarmee ik meteen bij mijn eerste afspraak fatsoenlijk voor de dag kan komen zonder iets te hoeven kopen. Heb altijd een schone set kleding in mijn handbagage.
Alle reacties Link kopieren
mariska1974 schreef:
10-06-2019 12:54
Ik had binnen een dag al de melding dat de koffer getraceerd was maar het duurde nog 4 dagen voor hij thuisbezorgd werd (ik woon op een waddeneiland vandaar dat het lang duurde)
Ah ok
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Ik ken één geval van koffer kwijt op een vlucht van AMS naar CIA. De benodigde tijd om hem alsnog geleverd te krijgen varieert per bestemming. Hoe meer vluchten, hoe sneller.
KLM belde met de vraag of ze thuis konden leveren of dat we liever wilden ophalen. Een dag later as ie thuis.
-Dudette- schreef:
10-06-2019 12:51
Bij mij is er een keer een koffer kwijtgeraakt. Op de heenreis. Nooit meer opgedoken. De vergoeding daarvoor was een schijntje, ik kan er nog kwaad om worden :furious:
Ik las net dat je bij KLM je schade vergoed krijgt tot 1131 SDR, ongeveer 1392 euro. Ik heb zelf altijd een reisverzekering die de werkelijke (dag-) waarde vergoed.
Waarom kreeg jij zo weinig?
anoniem_228429 wijzigde dit bericht op 10-06-2019 13:03
Reden: Gevonden
9.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
10-06-2019 12:59
Zakelijk reis ik altijd alleen met handbagage. Of in ieder geval met in mijn handbagage genoeg waarmee ik meteen bij mijn eerste afspraak fatsoenlijk voor de dag kan komen zonder iets te hoeven kopen. Heb altijd een schone set kleding in mijn handbagage.
Ik kom dan niet uit met die 100ml vloeibaar. Dat is eigenlijk altijd de reden dat ik incheck. Maar ik ben nooit voor maar 1 nachtje weg. Hij is nu ook 5 nachten weggeweest.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
10-06-2019 12:30
Balen.

Heeft hij er een bagagelabel met zijn gegevens aan zitten? Dus anders dan wat ze bij het inchecken er om doen?
Wat zou dat helpen denk je?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven