Egypte november

11-06-2019 15:30 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
We gaan dit jaar voor het eerst op vakantie naar Egypte. Even lekker ertussenuit, zon zee strand en verder niks onder het motto; de zee is overal nat en het strand is overal van zand. In plaats van 12 uur vliegen naar Aruba hebben we dit keer voor Egypte gekozen.

Mijn enige zorg is de periode, we gaan nl. in november. Zijn hier Egypte liefhebbers die ervaring hebben met een strandvakantie naar Hurghada in november? Waar moet ik rekening meer houden qua weer?
Maar zoek je dat niet uit, voor je gaat boeken? Of zeg ik heel wat raars?

Verder, google eens op weer november Egypte...
Alle reacties Link kopieren
https://www.klimaatinfo.nl/egypte/hurghada.htm
Alle reacties Link kopieren
Het kan nog heerlijk warm zijn in november. De dagen worden wel wat korter. Dwz rond 15-15.30 uur wordt t kouder op het strand. Neem ook voor ‘s avonds een paar vestjes/jasjes en lange broeken mee.

Soms is de wind koud op t strand maar dan zetten ze n windscherm om je heen. Het water wordt ook wat frisser. Snorkelen kan prima maar wat minder lang dan anders.
Alle reacties Link kopieren
Hou er rekening mee dat het 's avonds behoorlijk af kan koelen (zeker als het waait). Maar verder prima weer voor een strandvakantie hoor! Het water is ook nog lekker, zo vlak na de zomer.
Wij zijn eind november, begin december geweest en we hebben prachtig weer gehad. De eerst week was het nog heerlijk 's avonds maar de tweede week werd het wat koeler en had je wel een jasje of vest nodig. Het was er wel al om half 5 pikkedonker.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
11-06-2019 15:34
Maar zoek je dat niet uit, voor je gaat boeken? Of zeg ik heel wat raars?

Verder, google eens op weer november Egypte...
Oh jawel, maar internet en werkelijke ervaringen spreken elkaar erg tegen. Op internet vindt je vooral statistieken. Ik wil het graag horen uit de mond van mensen die er een aantal keren in die periode zijn geweest
Alle reacties Link kopieren
Dit zegt me dus helemaal niks
Alle reacties Link kopieren
Bergje65 schreef:
11-06-2019 15:48
Oh jawel, maar internet en werkelijke ervaringen spreken elkaar erg tegen. Op internet vindt je vooral statistieken. Ik wil het graag horen uit de mond van mensen die er een aantal keren in die periode zijn geweest

Maar de statistieken zeggen toch juist veel meer? Toeristen die vorig jaar zomer in Nederland zijn geweest zullen denken dat we hier nooit regen hebben en altijd prachtig heerlijk zomerweer. Wie dit jaar komt, komt dan van een koude kermis thuis.
Blondie456 schreef:
11-06-2019 15:42
Wij zijn eind november, begin december geweest en we hebben prachtig weer gehad. De eerst week was het nog heerlijk 's avonds maar de tweede week werd het wat koeler en had je wel een jasje of vest nodig. Het was er wel al om half 5 pikkedonker.
Echt? Dat lijkt me werkelijk niets aan voor een zon/strandvakantie.
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
11-06-2019 15:42
Wij zijn eind november, begin december geweest en we hebben prachtig weer gehad. De eerst week was het nog heerlijk 's avonds maar de tweede week werd het wat koeler en had je wel een jasje of vest nodig. Het was er wel al om half 5 pikkedonker.
Om 16.30 uur? ik ben goedgelovig maar dit kan ik me niet voorstellen
Ik vond de dagen te kort en de temperatuur te laag. Voor mij niet weer.
Bergje65 schreef:
11-06-2019 16:03
Om 16.30 uur? ik ben goedgelovig maar dit kan ik me niet voorstellen
Iets later. Rond 1700 gaat de zon al onder dan.
Het is vroeger en sneller donker dan in nederland, maar daar ben je zó aangewend. Tegen een uur of vier gewoon van het strand af en een drankje doen.
Lekker temperatuurtje nog.
Kijk uit voor de buffetten, veel mensen krijgen maag en darmklachten daar.
Alle reacties Link kopieren
Bergje65 schreef:
11-06-2019 16:03
Om 16.30 uur? ik ben goedgelovig maar dit kan ik me niet voorstellen
Nou, iets later, maar het scheelt niet veel: https://www.zonsondergang-tijden.nl/hoe ... da-egypte/
Alle reacties Link kopieren
In november kun je qua weer normaal gesproken beter op Aruba zitten. Maar daarvoor is het nu al te laat denk ik? Het is niet slecht, maar het koelt al vroeg erg af en het is vroeg donker. Ik vond het vooral qua kleding vervelend. ‘s Ochtends lange broek met trui, daarna wat zomers aan en dan eind vd middag weer iets warms aantrekken.
Alle reacties Link kopieren
Bergje65 schreef:
11-06-2019 15:49
Dit zegt me dus helemaal niks
Dan ga jij toch lekker af op verhalen van mensen die daar toevallig een keer geweest zijn.

Doet me denken aan een collega die met kerst naar de Canarische eilanden ging en nauwelijks zon heeft gezien. Helemaal verontwaardigd want het jaar daarvoor was haar zwager er met kerst geweest en toen was het prachtig weer.
Alle reacties Link kopieren
Ga naar El Gouna ipv hurgada. El Gouna is echt een heel leuk dorpje vlakbij hurgada. Met leuke winkeltjes en terrasjes. En heel belangrijk, je wordt er amper lastig gevallen door opdringerige winkeliers. Het is er schoon en de dieren worden daar goed behandeld. Wij zijn in december geweest. Overdag was het ongeveer 26 graden maar het koelt in de avond wel snel af. Toen was het 15 graden. En zo snel donker is het daar echt niet hoor.
Alle reacties Link kopieren
Mocht je nog niet geboekt hebben kies dan inderdaad voor El Gouna. Niet te vergelijken met Hurghada. Dit is n soort van Europa in Egypte. Sharm El Sheikh vindt ik ook veel leuker dan Hurghada. Ook mooier snorkelen.
Het mooiste deel vond ik rondom Luxor, en logeren in Maritim Jolie Ville op een eiland in de Nijl. Ook mooi: de paleizen. Logeer in Alexandrië in Koning Faroeks voormalige zomerpaleis, in Cairo in het Mena House hotel, en in Luxor in het oude winterpaleis, allemaal historische plaatsen met een verhaal. Boeken via Miriam Kok van Kingfisher Tours in Luxor. Afsluiten met een paar dagen strand naar voorkeur.
Bergje65 schreef:
11-06-2019 15:48
Oh jawel, maar internet en werkelijke ervaringen spreken elkaar erg tegen. Op internet vindt je vooral statistieken. Ik wil het graag horen uit de mond van mensen die er een aantal keren in die periode zijn geweest
Ook daar heb je niks aan. St. lucia wordt niet vaak getroffen door een orkaan ten opzichte van de andere eilanden bij wijze van. Ik kom er vandaan. Maar toch heb ik de spreuk ‘the carribean. Could be a heaven lost or a hell found’ met landslides en dode kinderen aan toe een keer of 8 meegemaakt. Aldaar wonend en hier wonend maar daar op vakantie. Of...het is gewoon bloedmooi weer met de geur van mango in de lucht, overvliegende Ara’s en 32 graden.

Je hebt NIETS aan ervaringen van anderen. Geen enkele ervaring van anderen geeft je garantie
Alle reacties Link kopieren
Egypte is prima te doen in november. Ga zelf wel eens in december.
Kan iets meer waaien en de temperatuur is gemiddeld genomen 23-27graden overdag.

Wordt zo'n beetje op dezelfde tijd als in NL donker maar dat lijkt me geen probleem? Voor 's avonds gewoon een vest/windstopper en lange broek mee. Vind het zelf heerlijk om daar toch nog een soort van zomer te hebben als het hier al bijna vol op winter is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven