Openbaar vervoer bergerac - chillac frankrijk

12-06-2019 12:01 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai,

in de zomer gaan wij naar een bruiloft in Frankrijk.
Nu landen wij op het vliegveld Bergerac en moeten wij naar een plek vlakbij Chillac.
De afstand is ongeveer 1,5 uur met de auto.

Nu zit ik een beetje te puzzelen met hoe we naar die plek moeten komen als we geen auto hebben.
Het liefst zou ik met het OV gaan om kosten te besparen, want een taxi is duur en een auto huren is duur.
Maar ik zou niet graag 4 uur onderweg willen zijn hehe.
Alleen heb ik veel moeite op het internet te vinden hoe het OV daar werkt en met het vinden van een of andere dienstregeling.

Heeft iemand hier verstand van het OV in Frankrijk??

Zou het heel erg op prijs stellen.

Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Ik mag toch hopen dat het bruidspaar of een ceremoniemeester jullie hier wel info over kan geven? Als ik in het buitenland zou trouwen (of buitenlandse gasten uit zou nodigen of mijn bruiloft) zou het er gewoon bijhoren mijn gasten goed te informeren.

Ik zou het dus ook gewoon aan hen vragen in eerste instantie, of ze je info kunnen geven hoe je van A naar B komt.

Zelf zou ik overigens waarschijnlijk wel een auto huren vanwege de vrijheid die je dan ter plekke hebt. Als je afhankelijk bent van OV of taxi zit je behoorlijk vast.
Alle reacties Link kopieren
Zijn er meer mensen die dan vliegen? Als je gezamenlijk een auto huurt drukt dat de kosten aanzienlijk.
Alle reacties Link kopieren
https://www.france-voyage.com/transport ... ival_asid=

Ik zou maar een auto huren. Dit is nog vanaf Bergerac. Van het vliegveld naar Bergerac is geen bus en ook geen trein. Taxi kost 18 euro als je het van tevoren reserveert. Dan de kosten van de reis hierboven nog. Je moet ook nog een paar keer overstappen en je rijdt aardig om.
Alle reacties Link kopieren
Autohuur kost minder dan 100 euro (voor 3 dagen) en dan ben je er veel sneller en je hebt ter plaatse nog wat aan je auto. Vervoer in dit soort kleine plaatsjes is er bijna niet, met een auto kan je de omgeving nog een beetje verkennen.
Alle reacties Link kopieren
veensteker schreef:
12-06-2019 12:12
https://www.france-voyage.com/transport ... ival_asid=

Ik zou maar een auto huren. Dit is nog vanaf Bergerac. Van het vliegveld naar Bergerac is geen bus en ook geen trein. Taxi kost 18 euro als je het van tevoren reserveert. Dan de kosten van de reis hierboven nog. Je moet ook nog een paar keer overstappen en je rijdt aardig om.
dit is wel precies wat je je voorstelt als je aan het OV in frankrijk denkt
Alle reacties Link kopieren
Pinda-Kaas schreef:
12-06-2019 12:05
Ik mag toch hopen dat het bruidspaar of een ceremoniemeester jullie hier wel info over kan geven? Als ik in het buitenland zou trouwen (of buitenlandse gasten uit zou nodigen of mijn bruiloft) zou het er gewoon bijhoren mijn gasten goed te informeren.

Ik zou het dus ook gewoon aan hen vragen in eerste instantie, of ze je info kunnen geven hoe je van A naar B komt.

Zelf zou ik overigens waarschijnlijk wel een auto huren vanwege de vrijheid die je dan ter plekke hebt. Als je afhankelijk bent van OV of taxi zit je behoorlijk vast.
Ik vroeg het hem, maar zij gaan zelf erheen rijden vanaf Nederland dus hij kon me niet verder hierover informeren.
En het is volgens mij een beetje de bedoeling dat je gewoon daar bent. Ze hebben een heel ding afgehuurd
met zwembad en eten en drinken enzo. Dus dan vind ik een auto huren alleen om erheen te komen en weg
te gaan ook weer zo wat.
Alle reacties Link kopieren
Pinda-Kaas schreef:
12-06-2019 12:15
dit is wel precies wat je je voorstelt als je aan het OV in frankrijk denkt
meh das bale dat het ov niet makkelijk zal gaan
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
12-06-2019 12:10
Zijn er meer mensen die dan vliegen? Als je gezamenlijk een auto huurt drukt dat de kosten aanzienlijk.
er zijn meer mensen die vliegen, maar die zullen waarschijnlijk vanaf maandag daar zijn. Wij zijn er
vanaf dinsdag vanwege oppas voor de kids.
Alle reacties Link kopieren
veensteker schreef:
12-06-2019 12:12
https://www.france-voyage.com/transport ... ival_asid=

Ik zou maar een auto huren. Dit is nog vanaf Bergerac. Van het vliegveld naar Bergerac is geen bus en ook geen trein. Taxi kost 18 euro als je het van tevoren reserveert. Dan de kosten van de reis hierboven nog. Je moet ook nog een paar keer overstappen en je rijdt aardig om.
bedankt voor deze link iig

ben bang met deze info dat het toch een andere optie zal worden
Alle reacties Link kopieren
meid1989 schreef:
12-06-2019 12:18
Ik vroeg het hem, maar zij gaan zelf erheen rijden vanaf Nederland dus hij kon me niet verder hierover informeren.
Ze hebben dus niet echt aan hun gasten gedacht, eigenlijk.

Kijk of je met meerdere mensen een auto kunt huren die gelijk met jullie vliegen dan scheelt het kosten.
Ook hierin zou ik als organisator een bemiddelende rol in spelen overigens, maar zo te horen hoef je dat niet te verwachten.
Alle reacties Link kopieren
meid1989 schreef:
12-06-2019 12:18
meh das bale dat het ov niet makkelijk zal gaan
het is over het algemeen een ramp, lullig voor je dat jullie het zelf moeten uitzoeken/oplossen

goede kennissen of vrienden die al op maandag daar zijn die jullie misschien op kunnen halen met hun (huur)auto?
Alle reacties Link kopieren
Ga met de auto vanaf Nederland.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
12-06-2019 12:34
Ga met de auto vanaf Nederland.
Tickets zijn al geboekt
Alle reacties Link kopieren
Pinda-Kaas schreef:
12-06-2019 12:29
het is over het algemeen een ramp, lullig voor je dat jullie het zelf moeten uitzoeken/oplossen

goede kennissen of vrienden die al op maandag daar zijn die jullie misschien op kunnen halen met hun (huur)auto?
We kennen voor de rest niet heeel veel mensen daar. Plus vind ik het niet leuk om aan mensen te vragen 1.5 uur te gaan rijden voor ons

Tis vervelend, maar komt wel goed.
Alle reacties Link kopieren
Pinda-Kaas schreef:
12-06-2019 12:22
Ze hebben dus niet echt aan hun gasten gedacht, eigenlijk.

Kijk of je met meerdere mensen een auto kunt huren die gelijk met jullie vliegen dan scheelt het kosten.
Ook hierin zou ik als organisator een bemiddelende rol in spelen overigens, maar zo te horen hoef je dat niet te verwachten.
wij komen een dag later aan dan dat het feest begint, dus dat is ook niet echt een mogelijkheid
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel kost een taxi dan?
Pinda-Kaas schreef:
12-06-2019 12:22
Ze hebben dus niet echt aan hun gasten gedacht, eigenlijk.
Dit.
Ik vind het eerlijk gezegd nogal egoïstisch.
Zou zelf altijd een plek boeken voor mijn gasten waar het makkelijk te komen is, óók juist met het openbaar vervoer. En anders zou ik een busje inzetten om mijn gasten op te halen van vliegveld/trein. Best wel aso om ook nog te verwachten dat iedereen een auto huurt!
Alle reacties Link kopieren
Taralina schreef:
12-06-2019 13:59
Dit.
Ik vind het eerlijk gezegd nogal egoïstisch.
Zou zelf altijd een plek boeken voor mijn gasten waar het makkelijk te komen is, óók juist met het openbaar vervoer. En anders zou ik een busje inzetten om mijn gasten op te halen van vliegveld/trein. Best wel aso om ook nog te verwachten dat iedereen een auto huurt!
Nou je het zegt!
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg dus aan hem. Hoe gaan jullie er eigenlijk heen? Toen antwoordde hij dat hij met de auto ging. Hij vroeg aan mij hoe we gingen. Ik antwoordde met het vliegtuig. Vroeg die hoe duur de tickets waren. Ik zeg € 183,50 p.p. Hij zegt zo pff duur man. En dan denk ik uuuhh ja vind ik ook, maarja jij viert het daar in frankrijk, in het hoogseizoen :hyper: We moeten er toch op 1 of andere manier komen
Alle reacties Link kopieren
Taralina schreef:
12-06-2019 13:59
Dit.
Ik vind het eerlijk gezegd nogal egoïstisch.
Zou zelf altijd een plek boeken voor mijn gasten waar het makkelijk te komen is, óók juist met het openbaar vervoer. En anders zou ik een busje inzetten om mijn gasten op te halen van vliegveld/trein. Best wel aso om ook nog te verwachten dat iedereen een auto huurt!
ongelooflijk egoistisch

wij zullen waarschijnlijk uiteindelijk ook in het buitenland trouwen, nou reken maar dat ik een complete reisgids in elkaar draai en zorg dat iedereen overal makkelijk kan komen. Vind het echt aso dat je daar niet over nadenkt en je gasten het zelf maar uit laat zoeken
Alle reacties Link kopieren
Pinda-Kaas schreef:
12-06-2019 14:34
ongelooflijk egoistisch

wij zullen waarschijnlijk uiteindelijk ook in het buitenland trouwen, nou reken maar dat ik een complete reisgids in elkaar draai en zorg dat iedereen overal makkelijk kan komen. Vind het echt aso dat je daar niet over nadenkt en je gasten het zelf maar uit laat zoeken
je gasten zullen je dankbaar zijn :cheer: <--niet sarcastisch bedoeld
Alle reacties Link kopieren
meid1989 schreef:
12-06-2019 14:57
je gasten zullen je dankbaar zijn :cheer: <--niet sarcastisch bedoeld
er is hier een 'afschuwelijke bruiloften en partijen' topic en daar heb ik de afgelopen jaren een hoop van geleerd
Alle reacties Link kopieren
veensteker schreef:
12-06-2019 12:12
https://www.france-voyage.com/transport ... ival_asid=

Ik zou maar een auto huren. Dit is nog vanaf Bergerac. Van het vliegveld naar Bergerac is geen bus en ook geen trein. Taxi kost 18 euro als je het van tevoren reserveert. Dan de kosten van de reis hierboven nog. Je moet ook nog een paar keer overstappen en je rijdt aardig om.
Inderdaad, wij zitten vaak te zeiken over het OV in Nederland, maar we zijn echt verwend!

In Frankrijk zijn er hele streken waar je gewoon niet kan komen. Ook in dat schemaatje: een (1!) bus per dag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven