Tev Aviv/Jeruzalem/Bethlehem

14-06-2019 08:42 4 berichten
Hoi allemaal,

Wie heeft er tips/must do's etc voor Tel Aviv, Jeruzalem en Bethelehem :hyper: ?

Thanks!
Houd in je planning zeker rekening met de shabbat en bezoek als je kan ook de Dode Zee/Masada en Haifa!
Alle reacties Link kopieren
Tel Aviv: de Kerem HaTeimanim buurt en Jaffa
Jeruzalem: Yad Vashem
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad rekening houden met shabbat (vrijdagmiddag zonsondergang tm zaterdagmiddag zonsondergang). In Tel Aviv zijn tijdens de shabbat nog wel wat winkels/restaurants geopend, in Jeruzalem zeer zeker niet!

Vanuit Tel Aviv de bus naar Jeruzalem gepakt (ongeveer 60 min)
Jeruzalem vond ik zeer indrukwekkend, zelfs als niet gelovige. Dingen die ik bezocht heb: Church of Holy Sepulchre, Dome of the Rock (slechts heel vroeg in de ochtend en tussen de middag een uurtje geopend), graf van Oscar Schindler (net buiten oude stad bij Zion Gate), via dolorosa, Olijfberg, klaagmuur en de wirwar van straatjes van de oude stad zijn al een belevenis op zich.

Vanuit Jeruzalem de bus gepakt naar Bethlehem (ong 30 min), daar vervolgens een taxi/gids gehuurd die ons langs verschillende plekken heeft gebracht: walled off hotel (aanrader!!), geboortekerk, murals van Banksy en de Shepherds fields. Als je de mogelijkheid hebt zou ik zeker een nachtje verblijven in het Walled Off Hotel in Bethlehem, een bijzonder en uniek hotel!

Vanuit Jeruzalem ben je ook binnen een uur aan de Dode Zee, wij hebben nog Massada bezocht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven