Doorreiscampings; vooraf boeken of niet?

16-06-2019 15:50 54 berichten
Hi,

Half juli gaan we voor het eerst met de auto op vakantie. Eerste keer ver rijden, eerste keer kamperen, eerste keer met de (voor ons) nieuwe vouwwagen.. Beginners dus.

We hebben 2 kids, 2 en 4 jaar. We willen de reis naar Estartit (noord Spanje) in 2 dagen maken, dus met 1 overnachting onderweg. Vouwwagen slaapdeel staat in een kwartiertje dus vinden we geen probleem om op te zetten voor 1 nacht.

Het liefst rijden we op dag 1 het grootste stuk. Ik heb alleen nog geen idee hoelang we kunnen reizen met de kinderen, dus weet ook niet waar die overnachting moet zijn. En nu kan ik nergens vinden of je een camping voor 1 nachtje vantevoren moet boeken of dat ze vaak wel plek hebben.

Wie heeft hier ervaring mee, en weet hoe het zit? Moet je die campings vantevoren boeken of zover rijden als je kunt en is er dan altijd wel een plekje te vinden?
Alvast bedankt!

Andere tips ook welkom natuurlijk :) Welk tijdstip rijden jullie bijvoorbeeld het liefst?
Ik zou boeken. Gaar van het reizen moeten gaan zoeken is niks.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook alvast boeken. Kijk hoe lang de reis is en bedenk dan wat voor jullie haalbaar is. Zoek een camping en boek een nachtje. Hoef je er alleen nog maar naartoe te rijden. Fijne vakantie!
I told you walking was idiotic.
Alle reacties Link kopieren
ik zou toch voor 1 dag een hotel boeken, je bent bekaf na +-10 uur rijden! volgende dag na ontbijt snel weer op de snelweg. hierbij betaal je ook voor gemak en comfort. Hoelang ga je reis duren met een vouwwagen? hoe hard kan je rijden op de snelweg 80-130???
anoniem_272131 wijzigde dit bericht op 16-06-2019 16:11
21.60% gewijzigd
Boeken, je gaat in hoogseizoen na een lange rit toch niet zoeken als dat niet hoeft?
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 16-06-2019 16:11
1.19% gewijzigd
edda8 schreef:
16-06-2019 16:03
ik zou toch voor 1 dag een hotel boeken, je bent bekaf na +-10 uur rijden! volgende dag na ontbijt snel weer op de snelweg. hierbij betaal je ook voor gemak en comfort. Hoelang ga je reis duren met een vouwwagen? hoe hard kan je rijden 80-100??

Mijn vader kreeg vroeger gewoon 120/130 voor elkaar met een eend en zo zie ik nu het gros ook rijden.
Klopt hoor wat jullie zeggen, ter plekke nig.zoeken is echt vervelend. Maar ik weet niet of we na 6, 8 of 10 uur klaar zijn met rijden. Dus daarom lastig boeken, ik weet niet ter hoogte van wat.

Toch jammer als de camping veel te ver is, of juist terwijl we nog een paar uur verder zouden willen rijden.
Alle reacties Link kopieren
In 2 dagen naar Estartit? Iedere paar uur stoppen voor de kinderen zou ik zeker doen. Even wat bewegen . Met een vouwwagen kun je aardig doorrijden ( je voelt 'm niet achter de auto zoals een caravan. Helaas mag je in Nederland niet harder dan 90 km op de snelweg.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... de-snelweg

In 1 dag 800- 1000 km ga je slecht redden wanneer je voor de kinderen en de chauffeur geregeld moet stoppen. Kijk na hoe dat in Frankrijk of Duitsland zit met de snelheid.
Wij boekten van te voren geen camping. Camping boek op schoot en op een gegeven moment bellen of er wat vrij was. Is altijd gelukt. Soms na een paar campings bellen.
Wij vonden het prettig om vroeg in de ochtend weg te rijden.
Hoi Edda, in Frankrijk (grootste deel van onze reis) mag je 130. NL, Belgie en Spanje 90 als het goed is.

Google maps zegt 12 uur, maar dat is zonder file, zonder stops en zonder vouwwagen. Ik gok op een uur of 16?

Bedankt voor het meedenken he allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
16-06-2019 16:09
Mijn vader kreeg vroeger gewoon 120/130 voor elkaar met een eend en zo zie ik nu het gros ook rijden.
bedankt voor informatie :thumbsup:
Wij rijden met gezin ( en dus elke 2 uur stoppen en soms vaker.. ze moeten altijd toch ineens wel plassen vlak na een stop) meestal 800 km. Langer hebben we geen zin meer in. Maar zou best kunnen, halen 1000 km ook nog wel?

Hoe ver is het precies volgens een routeplanner? Geen woonplaats en bestemming noemen maar de afstand? Ik zou dan op 3/5de gaan zitten.
Alle reacties Link kopieren
op welke dag je op vakantie? op zaterdag zijn vaak de grootste files
Ik zou in een aantal steden / dorpen de plaatselijke campings zoeken.
En vooral de plaatselijke gemeentelijke camping (camping municipal).

Als je op tijd komt - lees: niet wacht tot 20u 's avonds om te stoppen - en maar 1 plaats nodig hebt is er meestal nog wel plaats.

Wij hebben standaard 3 adressen mee.
Is er geen plaats op plek 1 gaan we door naar camping 2.
Nog nooit dat derde adres nodig gehad.
En nog nooit van tevoren geboekt.

Wel al es onderweg gebeld of onze eerste keuze nog plaats had.


Ik gok dat jullie op die route ergens tussen Dijon en Lyon belanden :-).


Als je een hotel wil zou ik wel op voorhand boeken gezien je 2 kinderen mee hebt.
Elk beetje snelweg-hotel (of hotel vlakbij Beaune, Dijon, ...) heeft nog wel een kamer van 2 vrij, maar kamers van 4 kom ik niet zo gauw tegen.
Of je moet willen opsplitsen (jij met 1 kind op de kamer, hij met 1 kind op de kamer).
Seashore goed om te horen! Vind je het ambitieus, in 2 dagen?

We gaan met meerdere families en die vinden het allemaal heel normaal. Maar die hebben iets oudere kinderen en doen het elk jaar.
anoniem_658ddd131a3ea wijzigde dit bericht op 16-06-2019 16:23
Reden: genante typfout
0.26% gewijzigd
edda8 schreef:
16-06-2019 16:15
bedankt voor informatie :thumbsup:

Ik zou vooral kijken naar hoe hard je eigenlijk mag met dat gewicht van auto en aanhanger. Dat verschilt ook nog per land.

In Frankrijk mag je op de snelweg maar 100 met aanhanger en auto. En nog langzamer als die samen meer dan 3500kg wegen.
In belgie 120. Mits de combinatie niet zwaarder is dan die 3500 kg.

En in Spanje weet ik het niet, maar de anwb heeft vast we een mooi overzichtje.
Hebben jullie beiden een rijbewijs en wisselen jullie af?

Dan zou ik rustig 1.000 km aandurven.


Anders zou ik eerder gokken op 800 à 900 km, zeker met 2 kinderen op de achterbank.


Hier heeft man ook wel es 1.100 km in zijn ééntje gereden omdat we er dan waren, maar voor een eerste keer zou ik daar niet om staan te springen.
patsy84 schreef:
16-06-2019 16:11
Klopt hoor wat jullie zeggen, ter plekke nig.zoeken is echt vervelend. Maar ik weet niet of we na 6, 8 of 10 uur klaar zijn met rijden. Dus daarom lastig boeken, ik weet niet ter hoogte van wat.

Toch jammer als de camping veel te ver is, of juist terwijl we nog een paar uur verder zouden willen rijden.

Hoe lang rijden zijn je kinderen gewend? Vallen ze makkelijk in slaap in de auto?
Ik zou, afhankelijk van waar jullie wonen, voor of na Clermont Ferrand gaan zitten.
@lucifer het is ruim 1300 km. 3/5 hoop ik inderdaad te halen! Dat zou Lyon zijn.

@Belg007, een lijstje met opties en reserveopties lijkt me inderdaad een goed plan dan! Goed om te horen dat het jullie altijd lukt.
Liever een camping dan hotel, vaak net iets meer te doen met de kinderen. En een stuk goedkoper.
Zeker boeken!
Novotel is ook heel fijn, kinderen meestal gratis en ontbijt erbij.

Wij deden meestal de eerste dag 800 of 900 km en tweede dag de rest. Wij vertrokken nooit op zaterdag.

Ook wel eens vrijdag om 16.30 vertrokken en dan tot 22.30 door en dan een hotel.

Ook wel eens om 5.00 vertrokken en om 15.00 stoppen bij een novotel met zwembad. Aanrader!

Onze kinderen sliepen veel zodra ze in de auto zaten dus we konden lange stukken rijden.
Ik weet overigens niet van waar in Nederland jullie komen.

Maar als je enigszins kan vermijd dan Parijs.

De Périferique (de ring rond Parijs) is werkelijk ALTIJD drama.
En daar ben je dus véél te véél tijd kwijt.


Van hieruit in België rijden wij over Luxemburg en Nancy.
Ofwel Reims en Troyes.

Clermont-Ferrand 1 keer gedaan, maar nooit meer.
2 uur in de file gestaan in Parijs.
anoniem_376630 wijzigde dit bericht op 16-06-2019 16:32
27.96% gewijzigd
Ah je wilt echt geen hotel, laat maar dan.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik vind het ambitieus. Jaren geleden in 2 dagen 1000 km gereden met gemiddelde snelheid ( in Frankrijk) van 130 km/u . Snelheid kon prima maar we zijn toen niet zo vaak gestopt. Dochter was wat ouder dan jouw kinderen. We zijn toen in een hotel beland voor de overnachting. Dat was heel prettig.
Om nog een beetje oke aan te komen op je vakantie adres zou ik zelf voor 3 dagen kiezen.
Iets oudere kinderen kunnen zich ws ook wat beter vermaken onderweg.
Camping app installeren op je telefoon, bijvoorbeeld van ACSI. Dan tijdens je laatste stop campings bellen of er nog plek is. Voor doorreis campings zonder veel voorzieningen, moet dat makkelijk kunnen.
patsy84 schreef:
16-06-2019 16:27
@lucifer het is ruim 1300 km. 3/5 hoop ik inderdaad te halen! Dat zou Lyon zijn.

@Belg007, een lijstje met opties en reserveopties lijkt me inderdaad een goed plan dan! Goed om te horen dat het jullie altijd lukt.
Liever een camping dan hotel, vaak net iets meer te doen met de kinderen. En een stuk goedkoper.

Dat is te doen hoor... Maar ligt ook aan je kinderen. Zeker kleine kinderen. ;-)

Anders zou ik er lekker 2 overnachtingen van maken. Dan komen jullie een dagje later aan. Ook prima toch?

Ik zou alleen niet gokken op een camping met voorzieningen en veel tijd om wat te doen met die kinderen daar.

Dat red je niet met maar 1 stop denk ik. En ik zou er ook geen zin in hebben na een lange rit met moeie kinderen die boel op te zetten.
Mij is dat niet bevallen.;-)
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 16-06-2019 16:33
23.78% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven