Naar Zwitserland of Duitsland

16-06-2019 16:51 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me leuk om met dochterlief in de zomervakantie met de trein een paar dagen naar Zwitserland of Oostenrijk te gaan. Of Duitsland.
Ik ben in alle drie de landen totaal niet bekend. Dus hoop dat hier goeie tips komen :)

Ik zie veel (dure) treinkaartjes, wat is de goedkoopste en handigste manier te reizen? Op de bonnefooi gaan of vooraf boeken?

Wat is een mooi gebied of stad? We willen wel de bergen zien, maar ook een dagje stad.
We willen geen doe vakantie.
claudia2010 wijzigde dit bericht op 16-06-2019 17:14
2.60% gewijzigd
Zou gewoon met de auto gaan. Veel goedkoper dan de trein en je bent flexibeler op de plaats van bestemming.
Beide landen vind ik mooi, maar Oostenrijk is wel goedkoper. In het hoogseizoen zijn zelfs eenvoudige pensions in Oostenrijk redelijk aan de prijs.
Je kan al voor € 39 p.p. naar Berlijn, enkele reis.

Jaaa, vooraf je treinkaartje kopen. Ver van tevoren zijn de treinkaartjes goedkoop.

Ik kwam daar te laat achter.
Ik: "De treinkaartjes voor volgende maand zijn nu opeens veel duurder."
Vriendin: "Dat weet toch iedereen, dat de treinkaartjes duurder worden naarmate je dichter op de reisdatum zit."
Ik: "Eh..."

En in Berlijn is er genoeg te zien, voor jou en je dochter.
P.S.
In je titel staat Zwitserland of Duitsland.
In de OP staat Zwitserland of Oostenrijk.

Duitsland is dus afgevallen?
Berchtesgadener land en dan een dagje Salzburg.
Alle reacties Link kopieren
Als budget een overweging is, dan zou ik Zwitserland verder vergeten. Dan is Duitsland beter te doen, of eventueel van daar nog doorreizen naar Tsjechië. Maar houd er rekening mee dat de zomervakantie overal duurder is dan normaal, en de goede goedkopere accommodaties zijn vaak al volgeboekt.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
16-06-2019 16:54
Zou gewoon met de auto gaan. Veel goedkoper dan de trein en je bent flexibeler op de plaats van bestemming.
Ik heb helaas geen auto tot mijn beschikking.
Salzburg is prachtig én sfeervol! Vlak er buiten zit je al tussen de bergen.
Alle reacties Link kopieren
Odense schreef:
16-06-2019 16:58
Je kan al voor € 39 p.p. naar Berlijn, enkele reis.

Jaaa, vooraf je treinkaartje kopen. Ver van tevoren zijn de treinkaartjes goedkoop.

Ik kwam daar te laat achter.
Ik: "De treinkaartjes voor volgende maand zijn nu opeens veel duurder."
Vriendin: "Dat weet toch iedereen, dat de treinkaartjes duurder worden naarmate je dichter op de reisdatum zit."
Ik: "Eh..."

En in Berlijn is er genoeg te zien, voor jou en je dochter.
Haha, oké. Ik zou nu al kunnen reserveren voor augustus?
Berlijn is dochter geweest met school. Ik kan vragen of ze er nog eens voor open staat.
Alle reacties Link kopieren
Odense schreef:
16-06-2019 16:59
P.S.
In je titel staat Zwitserland of Duitsland.
In de OP staat Zwitserland of Oostenrijk.

Duitsland is dus afgevallen?
Nee excuus. Alledrie zou een mogelijkheid zijn.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
16-06-2019 17:09
Berchtesgadener land en dan een dagje Salzburg.
Ga ik onderzoeken :thumbsup:
En vliegen? Ik zie een retourtje Wenen in augustus voor 106,- p.p.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
16-06-2019 17:11
Als budget een overweging is, dan zou ik Zwitserland verder vergeten. Dan is Duitsland beter te doen, of eventueel van daar nog doorreizen naar Tsjechië. Maar houd er rekening mee dat de zomervakantie overal duurder is dan normaal, en de goede goedkopere accommodaties zijn vaak al volgeboekt.
Ik denk ook dat ik zal schrikken van de prijzen. Ik zag tripjes voorbij komen van de treinreiswinkel en dat was heeeel erg schrikken.
Claudia2010 schreef:
16-06-2019 17:15
Ga ik onderzoeken :thumbsup:

Vliegen op Munchen en dan de trein pakken naar bijvoorbeeld Traunstein. Goed te doen.
Alle reacties Link kopieren
De Harz is goed bereikbaar vanuit Nederland. Met de trein ben je via Hannover vrij snel in Goslar of Quedlinburg bijvoorbeeld.
Vanuit daar kun je prachtig wandelen door de bergen, maar de stadjes zelfs zijn ook zeker de moeite waard. Prachtige vakwerkhuizen overal.

De vanaf-prijs voor een treinkaartje is 29 euro per enkele reis, vanaf elk station in Nederland naar Goslar. Overnachtingen en eten/drinken zijn niet zo duur in Duitsland. Ik had er voor 39 euro per nacht een vierpersoons appartement vorig jaar.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
16-06-2019 17:18
En vliegen? Ik zie een retourtje Wenen in augustus voor 106,- p.p.
Zou een goeie tweede optie zijn als treinen hem niet gaat worden. Ik ben zo weg van treinreisjes :hyper: en niet echt van vliegen.
claudia2010 wijzigde dit bericht op 16-06-2019 17:21
5.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
https://www.nsinternational.nl/nl/onze- ... stemmingen hierbij een overzicht zomertrein rechtstreeks richting Franse kust is ook nog een optie. Treinen met deze treinen is super luxe!
Alle reacties Link kopieren
Innsbruck is een leuke stad en vanuit diverse dorpen goed met de trein te bereiken.
In een dorp kan je weer met een gondel de berg op en wandelen & rodelen.
Voor een paar dagen zou ik niet verder gaan dan Duitsland, maar voor een week of langer absoluut Oostenrijk. 😍
Alle reacties Link kopieren
Allemaal leuke landen!
Kijk eens op de treinreiswinkel, www.treinreiswinkel.nl
Je kan hier treinkaartjes boeken, maar ook complete vakanties inclusief accomodaties. Zij kunnen het ook, mocht je lang van tevoren boeken, voor je reserveren zodra het kan.

Fijne vakantie!
In Duitsland is buiten de spits reizen vaak goedkoper (andere 2 landen weet ik het niet van).
Soms scheelt het ook nog om het via de site van de DB zelf te boeken (db.de).
Alle reacties Link kopieren
stippensokken schreef:
16-06-2019 17:19
De Harz is goed bereikbaar vanuit Nederland. Met de trein ben je via Hannover vrij snel in Goslar of Quedlinburg bijvoorbeeld.
Vanuit daar kun je prachtig wandelen door de bergen, maar de stadjes zelfs zijn ook zeker de moeite waard. Prachtige vakwerkhuizen overal.

De vanaf-prijs voor een treinkaartje is 29 euro per enkele reis, vanaf elk station in Nederland naar Goslar. Overnachtingen en eten/drinken zijn niet zo duur in Duitsland. Ik had er voor 39 euro per nacht een vierpersoons appartement vorig jaar.
De Harz is leuk.
Maar als je echt bergen wil, meer in de sfeer van Zwitserland, dan moet je naar Zuid Duitsland tegen de Oostenrijkse grens.
Het is er wel veeeeel goedkoper dan Zwitserland. Maar Zwitserland is ook veeeeel mooier. Vliegen op Geneve of Basel en dan treinen. Je hebt ook veel speciale kortingskaarten voor de trein daar. Kijk eens op treinreiswinkel voor ideeen (oh dat was al genoemd ;-) )
impala wijzigde dit bericht op 16-06-2019 18:12
7.07% gewijzigd
.
Claudia2010 schreef:
16-06-2019 17:13
Haha, oké. Ik zou nu al kunnen reserveren voor augustus?
Berlijn is dochter geweest met school. Ik kan vragen of ze er nog eens voor open staat.
Yep.
Alle reacties Link kopieren
stippensokken schreef:
16-06-2019 17:19
De Harz is goed bereikbaar vanuit Nederland. Met de trein ben je via Hannover vrij snel in Goslar of Quedlinburg bijvoorbeeld.
Vanuit daar kun je prachtig wandelen door de bergen, maar de stadjes zelfs zijn ook zeker de moeite waard. Prachtige vakwerkhuizen overal.

De vanaf-prijs voor een treinkaartje is 29 euro per enkele reis, vanaf elk station in Nederland naar Goslar. Overnachtingen en eten/drinken zijn niet zo duur in Duitsland. Ik had er voor 39 euro per nacht een vierpersoons appartement vorig jaar.
Klinkt heel goed, ga ik nu verder bestuderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven