Advies gevraagd Malediven.

17-06-2019 10:56 47 berichten
Hoi,

Volgende maand ga ik een week naar de Maledive. Veel gevonden op internet maar misschien is hier iemand al geweest. We hebben all inclusief, maar begreep al dat je dan bij beperkte restaurants mag /kan eten. Prima niet als het maar lekker is toch?
Daar zijn steekmuggen begreep ik ook? Klopt dat? Nu wil ik deed mee nemen maar zou wierook ook helpen voor in het huisje enz.
Iemand verder nog tips? Excursies wat is leuk om dan te doen?

Hoor het graag :sun:
Alle reacties Link kopieren
Neem al je (plastic) afval weer mee in je koffer.

https://maldivesfinest.com/trash-island
Top. Thuis let ik hier ook op en in het buitenland neem ik mijn eigen tasjes enz mee. Je heb anders zi snel afval.. niet normaal.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook een hervulbare fles meenemen en elk klein plastic flesje weigeren. Ook in restaurants vragen of ze jouw fles willen vullen ipv een elegant flesje op tafel.
Alle reacties Link kopieren
Wierook tegen muggen helpt niet. Deet, klamboe ed wel.
Hoe de regels zijn mbt waar je wel/niet mag eten qua restaurant is lastig te zeggen, want dit verschilt natuurlijk per resort/hotel. Meestal leggen ze het wel uit als je arriveert, zo niet, gelijk navragen.

O ja, je mag geen afgodsbeelden importeren. Wij kwamen uit Sri Lanka en Boeddha beeldjes en zo moest je op de luchthaven inleveren (kreeg je op de terugweg weer terug). Het is nl een islamitisch land. En je mag ook geen alcohol importeren, dus niet kopen in de dutyfree shops als je onderweg naar de Malediven bent, maar wachten tot de terugweg.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Hervulbaar flesjes neem ik dan mee. Wierook dus niet. Alcohol drink ik niet dus komt goed uit. Beeldjes ook niet meenemen..

Ben zo benieuwd.. ook naar de vliegreis enzo. Nog nooit zo lang gevlogen ook..
Alle reacties Link kopieren
Zomerelfje schreef:
17-06-2019 11:45
Hervulbaar flesjes neem ik dan mee. Wierook dus niet. Alcohol drink ik niet dus komt goed uit. Beeldjes ook niet meenemen..

Ben zo benieuwd.. ook naar de vliegreis enzo. Nog nooit zo lang gevlogen ook..
Met wie vlieg je en hoe? Ik vloog met Emirates via Dubai (overstap).
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik ga ook met Emigrates vliegen,overstap in Dubai.
Alle reacties Link kopieren
Zomerelfje schreef:
17-06-2019 13:09
Ik ga ook met Emigrates vliegen,overstap in Dubai.
Top! Emirates is super! Service aan boord is prima, ook vond ik dat je relatief veel ruimte had. Eten/drinken was ook prima. En een gratis personal entertainmentsystem. Echt veel films gekeken die vluchten.
Vlieg je op de heenweg via Sri Lanka of gelijk vanuit Dubai naar Male?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Fijn om te lezen Dianf. Eten ben ik ook wel benieuwd naar eet geen vlees..maar als ik het goed heb, zou er genoeg keuze zijn zowel op het eiland als in het vliegtuig. ( economy)
Ik ga gelijk naar Male toe. Weekje maar daar verder niks.
Meermaals geweest.
Eten is meestal subliem

Tip! Wat je ook doet, tijdens her snorkelen NOOIT het koraalrif aanraken. Niet met je handen, niet op gaan staan. Het gaat namelijk meteen dood.
Tip2; het is triggerfish paarseizoen. Blijf bij de nesten uit de buurt. Ze doen normaal niets, behalve als ze een nest hebben. Dan zijn ze zwaar territoriaal. Genoeg mensen die door die slagtanden zwaar bloedend uit het water kwamen. Ze wemmen op hun zij. Even. Googelen en je herkent ze zo daarna.
Tip 3; ga naar de zee kijken als ze zon net opkomt. Alle grote nachtrovers trekken dan terug naar open en diep water. Machtig om te zien.
Tip4; reefsharks (white tips) doen. echt. niks. Echt niet.
Sla een dagtrip male over. Er is niet veel noemenswaardigs te zien.

Qua eten het is niet all inclusive zoals mensen gewend zijn in turkije of griekenland. Er is echt een overload aan diverse vissen, vegetarische keuzes etc etc. Geloof me, je komt ogen te kort. ;)
Wij hebben nooit last van muggen gehad trouwens. Ik heb er nooit een gezien op de eilanden
Alle reacties Link kopieren
Zomerelfje schreef:
17-06-2019 13:36
Fijn om te lezen Dianf. Eten ben ik ook wel benieuwd naar eet geen vlees..maar als ik het goed heb, zou er genoeg keuze zijn zowel op het eiland als in het vliegtuig. ( economy)
Ik ga gelijk naar Male toe. Weekje maar daar verder niks.
Wel handig als je voor het vliegtuig van te voren doorgeeft dat je vegetarisch wil, dan weet je zeker dat je iets vegetarisch hebt, maar ze houden er wel rekening mee op die vluchten. Fijn dat je gelijk door vliegt naar Male. Wij kwamen uit Sri Lanka en die vlucht ging vervolgens door naar Dubai. Maar op de heenweg moesten de mensen voor Male eerst mee naar Sri Lanka en dan weer terug naar Male.

In het resort waar ik zat, waren heul veul lekkere vegetarische gerechten (oa curry). Er komen ook veel mensen uit India ed, dus ze zijn vaak goed ingespeeld op vegetariërs ed.

Neem een snorkelmasker en zo mee! Als je niet kunt snorkelen bij de Decathlon heb je van die maskers met pijp ineen. Ideaal voor beginners.
Orangetree schreef:
17-06-2019 13:40
Sla een dagtrip male over. Er is niet veel noemenswaardigs te zien.

Qua eten het is niet all inclusive zoals mensen gewend zijn in turkije of griekenland. Er is echt een overload aan diverse vissen, vegetarische keuzes etc etc. Geloof me, je komt ogen te kort. ;)

Eens. Tijdens de rondreis door Sri Lanka volgens mij 3 kg afgevallen, was in 5 dagen Malediven er wel weer bij. Wat was dat kwalitatief goed en lekker! En van alles wat proberen, was helaas niet te doen. Teveel keus. Ook mooi en smakelijk opgemaakt.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Nog een tip. Neem geen hakken mee. Zelfs in het restaurant ligt een zandbodem. Sippertjes zijn meer dan zat. Bare foot luxury noemen ze dat ;). Op slippers na draag je weinig anders. En smeren! Hoger dan hoog. Je zit OP de evenaar en je verbrand (ik ook met mijn donkere huid) in no time!
Vestje ook niet nodig, het blijft bloody hot. Ook ‘s nachts. Lichte kleding. Korte dingetjes. Iets met een mouwtje, en belangrijk! Je verbrand tijdens het snorkelen. Koop een snorkelshirt!! Doordat je in het water ligt merk je het niet maar juist dan gaat het extra hard. Kun je gewoon voor 9 euro ofzo bij de decathlon kopen.
En een onderwatercamera! Daar gebeurt het allemaal. Op het eiland is er weinig te doen. Dus boeken mee!
Verder gewoon een beetje over het water staren, beetje poedelen in zee of het zwembad. Twee bladzijdes in je boek lezen, weer wat zwemmen, Je druk maken wat de kok nu weer aan giga hoeveelheden diner en lunch heeft neergezet en wat je NU weer moet kiezen. Ga je voor 2 of toch 3 dessertjes, de alcoholvrije cocktails (ik drink ook niet) en maar bovenal..., GENIETEN. Wij gaan volgend jaar weer. Kan nu al niet wachten.
Alle reacties Link kopieren
Orangetree schreef:
17-06-2019 14:24
Nog een tip. Neem geen hakken mee. Zelfs in het restaurant ligt een zandbodem. Sippertjes zijn meer dan zat. Bare foot luxury noemen ze dat ;). Op slippers na draag je weinig anders. En smeren! Hoger dan hoog. Je zit OP de evenaar en je verbrand (ik ook met mijn donkere huid) in no time!
Ligt aan het resort. Resort waar ik zat had gewoon harde vloeren in de restaurants, bar en zo.
Er worden vaak ook gratis dingen aangeboden zoals een basic Yoga-les. Leuk om te doen. Verder gingen wij voornamelijk duiken, dus geen tijd gehad voor veel activiteiten.

Maar neem idd wat te lezen mee!! En ik neem ook altijd een zaklampje mee als ik naar het buitenland ga, voor het geval de stroom uitvalt.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Orangetree schreef:
17-06-2019 14:38
Verder gewoon een beetje over het water staren, beetje poedelen in zee of het zwembad. Twee bladzijdes in je boek lezen, weer wat zwemmen, Je druk maken wat de kok nu weer aan giga hoeveelheden diner en lunch heeft neergezet en wat je NU weer moet kiezen. Ga je voor 2 of toch 3 dessertjes, de alcoholvrije cocktails (ik drink ook niet) en maar bovenal..., GENIETEN. Wij gaan volgend jaar weer. Kan nu al niet wachten.
haha ja dit inderdaad, veel meer is er ook niet te doen behalve watersporten.
Wat ben ik blij met jullie!! Heerlijk om alle adviezen te lezen. Heb er echt wat aan.

De muggen tja als er 1 mug is die weet altijd mijn vriend te vinden.. x 50 ofzo :facepalm:

Shirtje dus kopen. Ik ga kijken op internet.
Snorkel ding heb ik besteld. Had snorkel en flippers maar die ben ik kwijt :cry: nu roze gekocht hahaha... dus ik ga aankomen.. nou ja ben dan toch net getrouwd dus hoef niwt meer in mijn jurk te passen.
Zaklampje , slim gelukkig ook wel een lampje op mijn tel maar toch.

Heb nog een wateropblaas ananas. Handig voor op het water of ben ik dan vlees op de BBQ?

Male is dus weinig? Jammer had wel iets van het land zelf willen zien. De zee op was wel in de planning ben wel water meisje. Heerlijk

Onderwater camera..moet een boekje maken wat ik mee moet nemen haha. Dit is zo fijn!

Vega in vliegthuig ga ik doorgeven. Dat kan vanaf volgende week volgens mij..
Hakken draag ik zomers weinig. Gelukkig maar hihi.

Vraag: moet ik dollars mee nemen of is de kreditcard voldoende?
Genieten ga ik doen. Ben zo benieuwd!!
Alle reacties Link kopieren
naar welk eiland ga je?
Ik ga naar nalaguraidhoo.
Alle reacties Link kopieren
Zowel je creditcard als dollars meenemen. Die dollars kun je altijd terug wisselen (of bewaren voor een volgende reis). Contant geld meenemen is sowieso namelijk handig, maar ik zou verder alles op je creditcard zetten.

Male is volgens zeggen niet heel bijzonder. Ik zou mijn geld dan eerder aan een sunsetcruise of snorkelcruise besteden! Volgens mij ben je namelijk wel buiten mantaseizoen, maar ze zwemmen er nog wel, het is zo gaaf om ze te zien!

Ik heb zelf voor als ik ga snorkelen een langere zwemshort. Damesshort zijn erg kort (net over je kont), dus ik heb een leuke herenshort gekocht, dan verbranden mijn bovenbenen in ieder geval niet. Zo'n ananas of zo is vast leuk! Maar sowieso moet je goed uitkijken dat je niet verbrand. Dus op het heetste van de dag de schaduw in.

Onderwatercamera is inderdaad leuk! Er is ook een duikschool, daar hebben ze vaak boeken waarin je vissen en andere zeedieren kunt opzoeken. Dan weet je ook wat voor vis je gezien hebt!

Het ziet er uit als een mooi resort! Ben toch wel een beetje jaloers, want het is daar zo mooi! Maar super leuk dat jullie gaan!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven