Advies gevraagd Malediven.

17-06-2019 10:56 47 berichten
Hoi,

Volgende maand ga ik een week naar de Maledive. Veel gevonden op internet maar misschien is hier iemand al geweest. We hebben all inclusief, maar begreep al dat je dan bij beperkte restaurants mag /kan eten. Prima niet als het maar lekker is toch?
Daar zijn steekmuggen begreep ik ook? Klopt dat? Nu wil ik deed mee nemen maar zou wierook ook helpen voor in het huisje enz.
Iemand verder nog tips? Excursies wat is leuk om dan te doen?

Hoor het graag :sun:
Alle reacties Link kopieren
excursies op de Malediven ken ik eigenlijk niet behalve actieve dingen: mee met een catamaran etc

Geniet ervan ! De Malediven zijn echt zo mooi als je denkt hahaha, gewoon lekker niksen> beetje snorkelen, lezen en cocktails drinken
Dan laat ik de ananas lekker thuis. Scheeld weer met sjouwen. Nee heb male opgezocht op youtube en dat is voormij toch iets te druk..Jammer had graag het land zelf willen zien.
Zal zeker mooi zijn. Lekker even niks doen. Vorig jaar in 9 wk tijd onze woning verbouwd samen gaan wonen en daarna eigenlijk alleen maar door blijven klussen. Zolder isoleren, buitenkant verven. En nu touwen ( inplaats van de tuin opknappen hihi) We wilde een vakantie waarbij we konden uitrusten en niks moeten.. denk wel dat dat hier gaat lukken :lol:

Geld gaan we regelen..We dachten al dat het handig kon zijn. Dank je wel. :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
Hoop dat je een beetje mooi weer hebt. Je zit echt in het regenseizoen...als ik jou was zou ik kijken of je kunt omboeken naar november of andere locatie.

En vooral duiken!
Even uit pure zelf-interesse..... wat kost zo'n weekje Malediven nou? Weet iemand daar een leuke inschatting van te maken? Ik zou zelf niet in zo'n duur hotel hoeven met all-inclusive, maar een beetje comfortabel wel en aan het strand. En ik ga graag duiken dan.
De rest hier klinkt iig erg goed (veel manta's, veel groot spul, en die stomme trigger fish nemen we dan maar even voor lief).
Alle reacties Link kopieren
Als je goed zoekt kun je voor 2000 euro all-inn. Als je graag duikt zou ik een live-aboard overwegen.
Alle reacties Link kopieren
To, meer van het land zien, lukt eigenlijk het beste als je met een boot rond gaat. Het is immers een eilandenrijk.

Ik heb altijd een stapeltje dollars liggen, want buiten Europa is het altijd handig om te hebben.

Als je graag een luchtbed mee wilt nemen, kun je ook gewoon ergens zo'n normaal bedje kopen. Kleiner en lichter!

Mocht je een minibeetje artistiek zijn, is het ook leuk om in een boekje bij te houden wat je gezien hebt qua vissen. :-)

MarvelousMrsMaisel
Reken op ongeveer 2.000 euro voor 9-dagen all-inclusive. Als je gaat duiken komt daar nog wel het een en ander bij. Afhankelijk van wat je zelf meesjouwt qua spullen en of je veel bootduiken gaat/wilt doen of bij het huisrif al veel kunt zien. Ook is het te overwegen om dan ipv all-inclusive voor volpension te gaan. Dat hadden wij, omdat we toch de hele dag aan het duiken waren en duiken + alcohol geen hele goede combinatie is. Koffie/thee/water was bij ons trouwens gratis, fris 2 euro of zo.

Leeuw32, heb jij wel eens zo'n live aboard gedaan?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Omboeken ga ik niet doen. Ook in regenseizoen is het daar mooi. Af en toe een bui smelt ik niet van gelukkig. We willen nu omdat we daarvoor gaan trouwen.

All incl. Hebben we voor deze keer gedaan. Normaal gesproken huisje ergens dus voor de ene keer werk er hard voor :-D
Alle reacties Link kopieren
Zomerelfje schreef:
18-06-2019 16:57
Omboeken ga ik niet doen. Ook in regenseizoen is het daar mooi. Af en toe een bui smelt ik niet van gelukkig. We willen nu omdat we daarvoor gaan trouwen.

All incl. Hebben we voor deze keer gedaan. Normaal gesproken huisje ergens dus voor de ene keer werk er hard voor :-D
Ook met regen is het goed te doen. Kijk als het hele dagen giet, moet je het maar knus maken in je kamer. ;-)
Maar ook voor het geval je een beetje uit de zon moet blijven, neem in ieder geval een kaartspel of zo mee!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
18-06-2019 16:04
Even uit pure zelf-interesse..... wat kost zo'n weekje Malediven nou? Weet iemand daar een leuke inschatting van te maken? Ik zou zelf niet in zo'n duur hotel hoeven met all-inclusive, maar een beetje comfortabel wel en aan het strand. En ik ga graag duiken dan.
De rest hier klinkt iig erg goed (veel manta's, veel groot spul, en die stomme trigger fish nemen we dan maar even voor lief).
aal inclusive is wel aan te raden: alles moet daar ingevlogen of ingevaren worden en is daarom duur, bij all inn weet je tenminste waar je aan toe bent. Bedenk dat de Malediven vrijwel geheel uit hele kleine eilanden bestaat ( echt klein, niet idee Ameland maar idee in een half uur ,loop je het hele eiland rond) waar slechts 1 resort op het hele eiland is.

Als je een duiker bent dan raad ik je zeker een liveaboard aan, is echt fantastisch! Ik ben ooit met de Theia mee geweest, veel beter kan je het niet krijgen denk ik

https://theia.liveaboarddiving.net/
Alle reacties Link kopieren
Zomerelfje schreef:
18-06-2019 16:57
Omboeken ga ik niet doen. Ook in regenseizoen is het daar mooi. Af en toe een bui smelt ik niet van gelukkig. We willen nu omdat we daarvoor gaan trouwen.

All incl. Hebben we voor deze keer gedaan. Normaal gesproken huisje ergens dus voor de ene keer werk er hard voor :-D
Af en toe een bui? Ik hoop dat het meevalt! Maar ik heb andere verhalen gehoord. Het kan daar hele dagen regenen en je hebt er verder niks behalve strand/zwembad. Zou zeggen neem genoeg boeken mee. Als je dan zoveel geldt uit geeft aan een reis, waarom check je dan niet voor regenseizoen? In juli was mauritus/Bali of 100 andere bestemmingen zoveel beter geweest. Malediven ga je eigenlijk alleen heen voor duiken en zon.

Ik heb idd een live-aboard gedaan. Was geweldig :). Zou even moeten opzoeken welke dat was. Hopelijk in september een live board naar Soedan.
Ik heb het nagekeken en ja ik wist dat ik in het regen seizoen ging. Niet gelijk een oordeel geven aub. Zal zeker goed komen net de vakantie.
Leeuw32 schreef:
18-06-2019 15:34
Hoop dat je een beetje mooi weer hebt. Je zit echt in het regenseizoen...als ik jou was zou ik kijken of je kunt omboeken naar november of andere locatie.

En vooral duiken!
van de vier keer ben ik 3 keer in die maand als de TO gegaan. Er kwam elke dag rond 16:00 precies een kwartier tot half uur een bak regen uit de lucht. Om 17:00 was alles weer kurkdroog. Overigens, dan NOG met bewolking is het godsgruwelijk heet
MarvelousMrsMaisel schreef:
18-06-2019 16:04
Even uit pure zelf-interesse..... wat kost zo'n weekje Malediven nou? Weet iemand daar een leuke inschatting van te maken? Ik zou zelf niet in zo'n duur hotel hoeven met all-inclusive, maar een beetje comfortabel wel en aan het strand. En ik ga graag duiken dan.
De rest hier klinkt iig erg goed (veel manta's, veel groot spul, en die stomme trigger fish nemen we dan maar even voor lief).
All in de laatste keer 3800 PP maar ik zie via Voyage prive op de nieuwe eilanden all inclusive hele leuke aanbiedingen voor net geen 2 K staan.....
Oei... hoop knaken voor een weekje duiken, zie ik al. Bummer. TO, veel plezier daar! En als je durft... (en waarom zou je niet durven, maar ik hoor van veel mensen dat ze niet durven), maak een proefduik.
Ja hoop centjes maar waarschijnlijk kom ik er nooit meer dus ja. Gewoon doen dus. Genieten van de beestjes, zonnetje, water en al het moois en de rust.

Duiken ik ga er naar kijken, snorkelen ga staat al in de planning.
Alle reacties Link kopieren
Zomerelfje schreef:
18-06-2019 22:09
Ja hoop centjes maar waarschijnlijk kom ik er nooit meer dus ja. Gewoon doen dus. Genieten van de beestjes, zonnetje, water en al het moois en de rust.

Duiken ik ga er naar kijken, snorkelen ga staat al in de planning.
Vaak kun je een proefduik maken. Je krijgt dan van te voren uitgebreide instructie hoe alles werkt, vaak doe je nog wat oefeningen in het water en dan ga je onder begeleiding van een divemaster naar maximaal 10 (12?) meter diep. Klinkt als diep, maar dat is de breedte van een zwembad met 4 banen. Normaal als je dan even hard afzet en verder niets doet drijf je al bijna naar de andere kant. Onder water ga je ook nog eens naar boven (= makkelijker), dus in geval van nood ben je zo boven. De divemaster zal echt goed op je letten en je allerlei dieren en vissen aanwijzen.
Als je snorkelen niet eng vindt en een beetje zwemvaardig bent, is het heel goed te doen. Ik zie dat dit $ 145 kost. Prijslijst: http://diveoceanus.com/Downloads/Price% ... 202019.pdf

Ach en wat is veel geld. Belangrijkste is dat je het er voor over hebt toch!?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Zomerelfje schreef:
18-06-2019 22:09
Ja hoop centjes maar waarschijnlijk kom ik er nooit meer dus ja. Gewoon doen dus. Genieten van de beestjes, zonnetje, water en al het moois en de rust.

Duiken ik ga er naar kijken, snorkelen ga staat al in de planning.
Dat dachten wij ook. Inmiddels zijn we al meerdere keren terug geweest :-)

De meeste tips zijn al gegeven, maar ik heb er nog wel een paar.

Veel geld zou ik niet meenemen. Op de meeste eilanden gaat alles op de rekening, en reken je aan het eind van de vakantie af. De enige uitzondering, als ze er eentje hebben, zijn de aankopen in eventuele winkeltjes. Maar daar accepteren ze vaak zowel dollars als euro. Meestal kun je op de website van het hotel info vinden over hoe het op jouw resort geregeld is.

Houd er wel rekening mee dat prijzen altijd zonder BTW en service charge gegeven worden. Je moet dat dus nog bij de prijzen optellen, en dat kan voor duurdere uitgaven (zoals wellnessbehandelingen of dagtrips) nog best aantikken.

Vaak wordt er bij reizen gezegd "wat je vergeet kun je altijd ter plekke wel kopen", maar dat is op de Malediven niet zo omdat alles - zoals iemand al schreef - ingevlogen moet worden. Als je het wel kunt kopen, dan is het vaak erg duur. Neem dus dingen mee zoals een kleine huisapotheek, voldoende zonnebrandcrème en anti-muggenspul, etc. Als je het vergeet, dan is de keuze beperkt, en ben je voor een flesje zonnebrand zo een paar tientjes kwijt. (Om je een voorbeeld te geven; mijn man kreeg er ooit kiespijn en toen moesten we een dag wachten totdat er toevallig een staff member van het hotel een dagje naar Malé ging en daar wat ibuprofen voor ons kon kopen).

Neem absoluut ook wat lichaamsbedekkende kleding mee. Ook al zit je midden in het regenseizoen, dan nog schijnt de zon achter de wolken een stuk feller dan hier en verbrand je snel. Luchtige kleding met lange mouwen / tot op de enkels kan dan echt heel prettig zijn. Ik kies vaak voor katoen, want dat ademt beter.

Het weer kan meevallen of tegenvallen. Het kan weken achter elkaar non-stop regenen, en dat zou jammer zijn. Maar vaker zijn het hier en daar wat buien, en is het verder wel mooi. Een beetje bewolking is zelfs wel prettig, omdat de zon zo fel brandt.

Ik lees dat je al all-inclusive gaat. Mochten er dingen zijn die nog niet inbegrepen zijn in het all-in pakket, en je kunt dat bijboeken, dan raad ik je dat zeker aan. (Bijv een vaste toeslag per dag om ook drinken of speciale restaurants all-in te laten zijn). Het is op de Malediven namelijk zelden goedkoper om zaken apart af te rekenen.

Let goed op wat je meeneemt in je koffer. Check of medicatie ingevoerd mag worden, neem geen materiaal mee met (licht) erotische afbeeldingen, enz. De controles zijn naar mijn ervaring heel soepel (of zelfs niet-bestaand), maar als ze toch iets vinden wat op de verboden lijst staat dan ben je wel echt de pisang.

Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Twitter niks over de regering daar, je wordt dan in de gevangenis gegooid. En zorg ook niet dat je wordt aangerand of verkracht dan wordt je namelijk veroordeeld tot zweepslagen.
Gelukkig kun je je als toerist met een zak centjes wel afsluiten voor de schrijnende wantoestanden in dat land.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
19-06-2019 12:45
Twitter niks over de regering daar, je wordt dan in de gevangenis gegooid. En zorg ook niet dat je wordt aangerand of verkracht dan wordt je namelijk veroordeeld tot zweepslagen.
Gelukkig kun je je als toerist met een zak centjes wel afsluiten voor de schrijnende wantoestanden in dat land.
De huidige president (aangetreden in september 2018) is hard bezig om met name de politieke wantoestanden te adresseren. Zie voor meer info: https://www.hrw.org/world-report/2019/c ... s/maldives
Gelukkig heb ik geen twitter dus dat komt goed.
Lees ook dat je de ober en schoonmaker die elke dag komt je elke keer een fooi moet/ kan geven. Klopt dit? Maak mij niet uit maar dan is het wel handig als we wat dollars hebben. Moet het geld nog halen.


Ik kan nu inloggen bij emigrates . Tenminste dat hoopte ik. Heeft iemand hiermee ervaring? Moet naam ( achternaam enz) invullen maar het klopt niet volgens de site.. Dit staat er: vanaf 2 weken voor vertrek is het mogelijk om (onder voorbehoud van beschikbaarheid) een stoelreservering te maken op de website van Emirates.com via 'Een boeking beheren'. De benodigde ticketnummers en Boekingsreferentie zijn terug te vinden op de e-tickets. Ook is het dan mogelijk een speciale maaltijd aan te vragen .

:huh: :@@:
Alle reacties Link kopieren
Iets van het land zelf zien? De Malediven bestaat uit eilanden waar alles hetzelfde is. Zon, strand, zee, snorkelen, duiken, nachtvissen en eten.

Mijn eiland was 60 meter breed en 1.5 kilometer lang.

Ik zat er twee weken. Gelukkig was er toen WK voetbal.

Er is niks te doen. Ik zat in het regenseizoen en heb 3 bewolkte dagen gehad met plensbuien.

Het is prima om uit te rusten, snorkelen, boek lezen en te niksen.

Ik vond het na een week saai.
Alle reacties Link kopieren
Zomerelfje schreef:
01-07-2019 19:18
Gelukkig heb ik geen twitter dus dat komt goed.
Lees ook dat je de ober en schoonmaker die elke dag komt je elke keer een fooi moet/ kan geven. Klopt dit? Maak mij niet uit maar dan is het wel handig als we wat dollars hebben. Moet het geld nog halen.

Ik kan nu inloggen bij emigrates . Tenminste dat hoopte ik. Heeft iemand hiermee ervaring? Moet naam ( achternaam enz) invullen maar het klopt niet volgens de site.. Dit staat er: vanaf 2 weken voor vertrek is het mogelijk om (onder voorbehoud van beschikbaarheid) een stoelreservering te maken op de website van Emirates.com via 'Een boeking beheren'. De benodigde ticketnummers en Boekingsreferentie zijn terug te vinden op de e-tickets. Ook is het dan mogelijk een speciale maaltijd aan te vragen .

:huh: :@@:
Even hulp vragen via twitter? ;-) :biggrin:
Of via Facebook. Klantenservice reageert snel.
Maar je loopt vast bij het inloggen om in te checken. Gebruik je enkel je achternaam? Heb je de emailbevestiging bij de hand? Kopieer de gebruikte naam en het boekingsnummer.

Fooi geven. In principe als je all-inclusive zit hoef je geen fooi te geven. Dit heb je namelijk al afgekocht en het voordeel van all-inclusive is dus dat je geen geld bij je hoeft te hebben. Alhoewel sommige mensen het alsnog doen, want dan krijgen ze een betere service bij de bar, restaurantjes ed. Ik doe het eigenlijk nooit en als het mij erg goed is bevallen, stop ik aan het einde van de reis nog wel eens iets in de algemene tipjar.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven