Tips voor eerste keer slapen op een slaapzaal in een hostel

17-06-2019 21:48 96 berichten
Binnenkort ga ik voor de eerste keer slapen op een (gemengde) slaapzaal. Het gaat maar om een nachtje dus dat is nog te overzien maar ik vind het wel spannend want ik slaap slecht/niet in een vreemd bed en dan ook nog eens met vreemden op een slaapzaal.

Ik neem zowiezo een eigen handdoek, toiletspullen, zaklamp etc mee maar ik vraag me ook af waar in m'n bril, telefoon(wekker) en leesboek zal laten tijdens het slapen. Nemen jullie daar een klein tasje voor mee die je naast je in bed legt? En wat zijn zo'n beetje de ongeschreven regels onder hostel gangers? Vanaf hoe laat is het bijvoorbeeld okee om in de ochtend te douchen als de rest nog ligt te slapen (slaapzaal is met eigen wc en badkamer)?

Ik ben geen aso of tokkie en ik hoop dat mijn kamergenoten dat ook niet zijn maar in hoeverre houd je rekening met elkaar en wat is okee?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook oordoppen meenemen. Mensen gaan naar bed en douchen wanneer ze willen.
Waarom neem je geen hotelkamer als je nu al weet dat je niet kan slapen?
.
Alle reacties Link kopieren
Dit is nogal afhankelijk van het soort hostel waar je slaapt, en in welk land. In bijvoorbeeld Nederland of Noorwegen zijn er hostel waar complete families met kinderen logeren, maar het kan ook zo zijn in een Aziatisch land dat je in een feesthostel slaapt. Dan is er de hele nacht herrie en is de keuken vies. In het kort alles kan. Wat voor hostel slaap je.
Overigens heb je wel vaak een plankje of zo bij je bed waarop je wat kleine spulletjes kan leggen, en ook altijd wel een bedlamp.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Ik zou dit cancelen en een hotelkamer boeken.
Zelf slaap ik niet onder zulke omstandigheden. Mensen snurken of maken andere geluiden. Veel te dicht op elkaar ook nog. En dan heb je vast ook mensen die veel later pas gaan slapen of veel vroeger opstaan.
TIp: doe het gewoon niet.
Alle reacties Link kopieren
O ja, oordoppen en een klein slotje voor aan je locker.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Je doet gewoon je eigen ding en je probeert daarbij niemand te storen. Als je echt vroeg weggaat, douche je 's avonds. Maar goed. Zo ben ik. En zo zijn lang niet alle hostelgangers. Oordoppen en slaapmasker mee dus.
Losse spullen kun je in je rugzak doen. Die legde ik altijd naast m'n hoofd.

Succes. Ik vind slaapzalen inmiddels de hel. Weet niet hoe oud je bent, maar na m'n 25e was 't echt niet tof meer. Ga liever voor een versie met gordijntjes / beetje eigen space.
Alle reacties Link kopieren
Slippers mee voor onder de douche
En een slaapmasker.

En tijd? Geen idee..
Alle reacties Link kopieren
Tip: oordoppen / herriestoppers meenemen.
Verder kun je best op tijd douchen, als je maar stil doet. Ik legde 's avonds altijd al de spullen klaar die ik de volgende ochtend vroeg nodig had. Niets zo irritant als kamergenoten die om 6 uur 's ochtends in hun plastic zakken zitten te rommelen.

Mijn telefoon legde ik vaak naast mijn kussen op het matras. Als er een nachtkastje was, dan daarop.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Begrijp niet dat je dat nachtje zo geregeld hebt.

Je slaapt slecht/niet op een gemengde zaal en je neemt zowat een halve nooduitrusting mee.

Was een kamertje voor 1 nacht in een hotelletje dicht bij hostel geen betere optie ?

Ja he.
Alle reacties Link kopieren
Ik neem altijd een lakenzak mee. Oordoppen idd.
Die spulletjes die je opnoemt leg ik altijd gewoon op Mn bed en onder Mn kussen
In mijn ervaring is het lastig rekening te houden met elkaar wbt tijden waarop je actief wil zijn. Mensen komen nog terug op de kamer midden in de nacht etc en willen uitslapen. Als jij dan vroeg weg wilt dan kan je moeilijk rekening houden met de mensen die nog slapen. Gewoon gaan douchen dus op het tijdstip wanneer jij wil, als je maar zachtjes bent :) Als je een bed onderop een stapelbed hebt, zou ik je bril gewoon onder het bed leggen. Ik had de belangrijkste dingen in een kluis, mijn kleren gewoon in mijn tas bij het bed en mijn telefoon lag 's nachts op te laden onder mijn kussen.

Ik heb positieve ervaringen met hostels tot nu toe! Altijd vriendelijke mensen op de kamer gehad. Ja, je wordt waarschijnlijk 's nachts wakker wanneer iemand op de kamer komt of als iemand vroeg in de ochtend vertrekt, maar je dut ook zo weer in. Dat is toch onoverkomelijk. Zolang je maar niet het licht aan doet en zachtjes bent, is het helemaal oke ;)
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
17-06-2019 21:53

Succes. Ik vind slaapzalen inmiddels de hel. Weet niet hoe oud je bent, maar na m'n 25e was 't echt niet tof meer. Ga liever voor een versie met gordijntjes / beetje eigen space.
Eens. Ik ontloop de dorms van de hostels ook al jaren, boek hooguit een single kamer.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Het wisselt inderdaad enorm per hostel.. je hebt hele nette waar ook families en ouderen in verblijven en van die echte vieze feesthostels, en ook best veel ertussen in. On the bright side: misschien is het wel helemaal niet druk en is die zaal niet helemaal vol, dat zou al schelen.

Tipje, neem het bovenste bed als het stapelbedden zijn. Ik heb eens gehoord van iemand die vanuit het bovenste bed naar beneden kotste namelijk, dat wil je niet meemaken!
Alle reacties Link kopieren
raffa schreef:
17-06-2019 21:59

Tipje, neem het bovenste bed als het stapelbedden zijn. Ik heb eens gehoord van iemand die vanuit het bovenste bed naar beneden kotste namelijk, dat wil je niet meemaken!
Gadver :O
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
raffa schreef:
17-06-2019 21:59
Het wisselt inderdaad enorm per hostel.. je hebt hele nette waar ook families en ouderen in verblijven en van die echte vieze feesthostels, en ook best veel ertussen in. On the bright side: misschien is het wel helemaal niet druk en is die zaal niet helemaal vol, dat zou al schelen.

Tipje, neem het bovenste bed als het stapelbedden zijn. Ik heb eens gehoord van iemand die vanuit het bovenste bed naar beneden kotste namelijk, dat wil je niet meemaken!
Met kans op jankende kinderen gedurende de nacht of is er wel 'n minimumleeftijd?
Ja, ik denk dat het mijn dood zou worden als ik dat mee zou maken
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
17-06-2019 22:07
Met kans op jankende kinderen gedurende de nacht of is er wel 'n minimumleeftijd?
Verschilt per hostel.

Ik heb weleens kinderen van een jaar of 8 in een hostel gezien. Die sliepen niet in de dorms maar hadden een privekamer met hun ouders.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
redbulletje schreef:
17-06-2019 22:07
Met kans op jankende kinderen gedurende de nacht of is er wel 'n minimumleeftijd?
Geen idee, ik heb nooit jankende kinderen meegemaakt in een hostel iig
De horror O_O
Als ik een hotel boek slaap ik waarschijnlijk net zo slecht en ik wilde een keer niet teveel uitgeven aan een slaapplek voor 1 nachtje. En oordoppen neem ik uiteraard ook mee.

Het hostel heeft wel goede reviews over het algemeen en kinderen zijn niet welkom.
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 17-06-2019 22:18
8.37% gewijzigd
Naast de oordoppen neem ik ook altijd een hamamdoek/grote handdoek mee die ik als een soort gordijntje op kan hangen als ik op het onderste bed lig. Zo heb ik toch een beetje privacy
Mensen komen en gaan wanneer ze willen. Douchen ook, er zijn altijd mensen die een rare vlucht moeten halen ofzo.

Je hebt een kluisje, en verder vaak een plankje om je boek etc op te leggen.
Alle reacties Link kopieren
TO, wat zeggen de online recensies van het hostel dat je geboekt hebt? En in welke plaats is het (als je dat wil zeggen)?

Sommige hostels zijn erg rustig en daar kun je best een nacht doorbrengen. Is het een goedkoop hostel in Amsterdam, dan zou ik daar meer over twijfelen. Grotere kans dat daar veel jonge toeristen op af komen die flink gaan stappen.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Ik heb alleen in Australie en Nieuw-Zeeland hostels gebruikt. Puur en alleen omdat dat nog enigszins te betalen was. Verschrikkelijk zeg. Nooit weer.

Inderdaad oordoppen. En voor de rest had ik mijn belangrijke spullen in mijn slaapzak. En een hammamdoek voor privacy.
Alle reacties Link kopieren
Relax, doe gewoon wat jij zelf prettig zou vinden.
Als je 's ochtends vroeg weg moet (voor zevenen bijvoorbeeld), is het dan een optie om de avond ervoor te douchen?

De meeste hostels hebben tegenwoordig gewoon een plankje, bij het hoofdeind, voor je bril enzo. Telefoon leg ik onder het kussen, die heb ik liever niet in het zicht.
Misschien kun je dat alvast zien op de foto's op hun website?

Mijn enige echte hostel-ergernis zijn mensen die op tijden waarop iedereen slaapt hun spullen in een knisperende plastic zak pakken. Niet doen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven