Help! Bedwantsen?

23-06-2019 23:19 147 berichten
Hoi!

Ik ben op vakantie in Bulgarije en ik ben bang dat er in mijn hotelkamer bedwantsen zitten :O

Ik ben hier sinds dinsdag en sinds vandaag heb ik op m'n rechterarm 6 rode bultjes zitten. Het lijken muggenbulten, maar ik ben de afgelopen 2 dagen bijna niet van m'n kamer afgeweest én ik heb geen ramen/deuren hier open staan. Met name omdat de bultjes allemaal op mijn ene arm zitten was ik bang dat het om bedwantsen zou gaan. Ik heb het matras gecheckt en er zitten onder het hoeslaken wel wat zwarte stipjes (uitwerpselen?). Omdat ik het niet zeker weet ben ik naar de receptie gegaan voor hulp. De congierge van het hotel voelde zich echter meteen aangevallen en zei dat die beestjes hier niet voorkwamen omdat ze geen houten bedden hadden. Tevens had ie het over bestrijdingsmiddelen in het gras en dat het hotel nieuw was. Volgens mij begreep hij er niet zoveel van en daarom ben ik bang dat het niet serieus genomen wordt. Hij ging nog wel bellen met een bedrijf wat blijkbaar de kamers elke week inspuit, maar volgens mij is er niets wat ervoor zorgt dat er geen bedwantsen kunnen komen?

Dinsdagochtend kom ik weer thuis en ik ben als de dood dat ik die beesten mee naar huis neem. Aangezien ik hier nog maar 1 nacht ben, maakt het verblijf me verder niet meer uit, mijn grootste zorg is dat ik ze niet mee neem naar huis. What to do?
Alle reacties Link kopieren
HAha geen bedwantsen omdat ze geen houten bedden hebben? Nee die man heeft je dan zeker niet begrepen. (of hij heeft weinig verstand van bedwantsen. of hij probeer je te verwarren)

Dit heb ik gevonden om te vermijden dat je ze mee je huis inneemt:

Neem je koffers en tassen niet mee naar binnen!
Haal buiten je kleren uit je koffer of tas, en doe ze daar in vuilniszakken.
Breng die vuilniszakken naar de wasmachine, en doe de kleren er meteen in.
Was de kleren op minimaal 60 graden.
Droog en strijk de kleren zo heet mogelijk.
Schrob alle naden en kieren van de koffers en tassen. Doe dat buiten. Gebruik ook daarvoor water van minimaal 60 graden.
@ Pinda-Kaas, volgens mij snapte die man idd niet wat ik bedoelde (ze spreken zo slecht Engels hier). En hij was volgens mij bang voor slechte reviews ofzo.

Ja, als ik thuis kom ga ik meteen met mn koffer naar de berging. Maar een paar praktische vragen; hoe zit het met de kleren die ik draag? Die kan ik pas in huis uitrekken, anders moet ik naakt over straat :proud: En de koffer ligt in mijn auto nadat ik van het vliegveld naar huis rijdt. Ook dat is stof, gaan ze zich dan niet in mijn auto nestelen?
Alle reacties Link kopieren
https://www.huisentuinmagazine.nl/10-ti ... estrijden/

Thuis je kleding etc in vuilniszakken doen en die in de zon leggen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Je kan je kleding ook in de wasdroger doen zonder ze eerst te wassen, dan krimpen ze niet en je koffers kan je stomen, dan werkt het best.
Alle reacties Link kopieren
Kissie30 schreef:
23-06-2019 23:34
@ Pinda-Kaas, volgens mij snapte die man idd niet wat ik bedoelde (ze spreken zo slecht Engels hier). En hij was volgens mij bang voor slechte reviews ofzo.

Ja, als ik thuis kom ga ik meteen met mn koffer naar de berging. Maar een paar praktische vragen; hoe zit het met de kleren die ik draag? Die kan ik pas in huis uitrekken, anders moet ik naakt over straat :proud: En de koffer ligt in mijn auto nadat ik van het vliegveld naar huis rijdt. Ook dat is stof, gaan ze zich dan niet in mijn auto nestelen?
als je echt bang bent kan je nog op het vliegveld je koffer in het plastic wisselen, dat kan meestal bij de bagage afgifte..

kleren die je aanhebt: direct doorlopen naar de wasmachine en je daar uitkleden en ze meteen wassen?

ik heb echt geen idee hoe groot de kans is dat je ze uberhaupt meeneemt hoor..
Pinda-Kaas schreef:
23-06-2019 23:39
als je echt bang bent kan je nog op het vliegveld je koffer in het plastic wisselen, dat kan meestal bij de bagage afgifte..

kleren die je aanhebt: direct doorlopen naar de wasmachine en je daar uitkleden en ze meteen wassen?

ik heb echt geen idee hoe groot de kans is dat je ze uberhaupt meeneemt hoor..
Ik zou iemand anders even een setje kleding in de berging laten leggen. Die beesten wil je echt niet in huis. Er hoeft er maar 1 af te vallen terwijl je naar de wasmachine loopt @(

Dat plastic vind ik een goede tip TO!
Alle reacties Link kopieren
https://www.bestrijdingsdienst.nl/bedwa ... x0QAvD_BwE
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Orișa schreef:
23-06-2019 23:43
Ik zou iemand anders even een setje kleding in de berging laten leggen. Die beesten wil je echt niet in huis. Er hoeft er maar 1 af te vallen terwijl je naar de wasmachine loopt @(

Dat plastic vind ik een goede tip TO!
Er is helaas niemand die kleding kan klaarleggen. Maar ik zou hier wel een badhanddoek kunnen kopen, die goed in plastic laten inpakken en dan om me heen slaan terwijl ik me in de berging uitkleedt 🙈

Dat van die koffer in plastic laten wikkelen is een goede!

Jemig wat een gedoe! En ik weet het niet eens zeker! Ik had eigenlijk gehoopt dat het hotel iemand zou sturen om het te bevestigen of uit te sluiten, maar dat zie ik niet gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
Kissie30 schreef:
23-06-2019 23:49
Jemig wat een gedoe! En ik weet het niet eens zeker! Ik had eigenlijk gehoopt dat het hotel iemand zou sturen om het te bevestigen of uit te sluiten, maar dat zie ik niet gebeuren.
beter het zekere voor het onzekere, het zijn rotdingen!
Alle reacties Link kopieren
Geen bloedvlekjes op het laken ?

http://www.bedwant.com/tag/bedwants/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
blijfgewoonbianca schreef:
23-06-2019 23:59
Geen bloedvlekjes op het laken ?

http://www.bedwant.com/tag/bedwants/
Op het laken heb ik geen vlekken gezien. Onder het matras zitten aan de zijkant wel wat zwarte stipjes.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
23-06-2019 23:59
Geen bloedvlekjes op het laken ?

http://www.bedwant.com/tag/bedwants/
ik ben ook een keer flink te grazen genomen, waren zeker weten bedwanten, maar er was geen bloedvlekje op de lakens te zien
Alle reacties Link kopieren
Kissie30 schreef:
24-06-2019 00:06
Op het laken heb ik geen vlekken gezien. Onder het matras zitten aan de zijkant wel wat zwarte stipjes.
https://www.google.nl/search?q=uitwerps ... 7revY-bd_M
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Pinda-Kaas schreef:
24-06-2019 00:08
ik ben ook een keer flink te grazen genomen, waren zeker weten bedwanten, maar er was geen bloedvlekje op de lakens te zien
https://www.google.nl/search?q=uitwerps ... rJpsom2jXM


Ook niet zoiets?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
https://www.zoover.nl/blog/tips/zo-voor ... -vakantie/


Check je verzekering.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Zoiets was ik online ook al tegen gekomen. Het is niet in die mate zichtbaar. Aan de zijkant van het matras zitten drie a 4 kleine zwarte stipjes. Maar ja, voor hetzelfde geld is dat iets compleet anders.
Pinda-Kaas schreef:
24-06-2019 00:08
ik ben ook een keer flink te grazen genomen, waren zeker weten bedwanten, maar er was geen bloedvlekje op de lakens te zien
Hoe wist jij het zeker? En wat heb je gedaan?
Alle reacties Link kopieren
https://www.volkskrant.nl/economie/bedw ... ~b1322c18/



“ Als u vermoedt dat u wantsen in de koffer heeft: wees rigoureus. Buiten uitpakken, alles heet wassen, invriezen of doodhongeren. En gooi eventueel dingen weg. Een nieuwe koffer of toilettas kost altijd minder dan een bedwantsenbestrijder. “
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Kissie30 schreef:
24-06-2019 00:16
Hoe wist jij het zeker? En wat heb je gedaan?
de zwelling was erger en de jeuk ook dan bijvoorbeeld bij een muggenbult
mijn moeder had ze ook
maar het meest herkenbare is dat ze heel typisch netjes op een rijtje zaten op mijn benen (ie onder de deken liggen...dus geen mug komt daarbij)
mijn moeder herkende het meteen, hotel gaf bij navraag aan problemen te hebben met de verdelging en reageerde heel adequaat
we kregen geld terug en zijn naar een ander hotel verplaatst

maar ik was helemaal niet op de hoogte dat ze zo makkelijk mee te nemen zijn, dus destijds niet bij stilgestaan
later geleerd dat ik erg geluk heb gehad
Waarom slaap je daar nog? En hoe weten mensen toch altijd zo zeker waar een paar gekke bultjes vandaan komen.
YellowLemon schreef:
24-06-2019 01:46
Waarom slaap je daar nog? En hoe weten mensen toch altijd zo zeker waar een paar gekke bultjes vandaan komen.
Ik slaap daar nu dus vannacht niet meer. Ik zit nu buiten op het terras te wachten tot het ochtend wordt 🙈

En ik weet niet zeker of die bultjes door bedwantsen komen, ik vermoed het. En daarom wil ik graag hulp van het hotel. Ik denk inmiddels nog iets zekerder te zijn van het bedwants verhaal. Ik vond in de rand van het matras iets wat op een huidje van een bedwants lijkt en ik krijg steeds meer bultjes erbij, allemaal op m'n rechterarm. Ik ben hier via Corendon, dus dat mogen ze morgen voor me oplossen 🤞
Kissie30 schreef:
24-06-2019 02:09
Ik slaap daar nu dus vannacht niet meer. Ik zit nu buiten op het terras te wachten tot het ochtend wordt 🙈

En ik weet niet zeker of die bultjes door bedwantsen komen, ik vermoed het. En daarom wil ik graag hulp van het hotel. Ik denk inmiddels nog iets zekerder te zijn van het bedwants verhaal. Ik vond in de rand van het matras iets wat op een huidje van een bedwants lijkt en ik krijg steeds meer bultjes erbij, allemaal op m'n rechterarm. Ik ben hier via Corendon, dus dat mogen ze morgen voor me oplossen 🤞
Pffoe sterkte. :hug:

Er was toevallig deze week een topic van iemand die een jaar na datum nog een negatieve review wilde plaatsen n.a.v. bedwantsen. Dus ik had even zoiets van hmmm bedwantsen.. sorry. :$

Ik hoop dat Corendon met een fatsoenlijke tegemoetkoming komt!
YellowLemon schreef:
24-06-2019 02:13
Pffoe sterkte. :hug:

Er was toevallig deze week een topic van iemand die een jaar na datum nog een negatieve review wilde plaatsen n.a.v. bedwantsen. Dus ik had even zoiets van hmmm bedwantsen.. sorry. :$

Ik hoop dat Corendon met een fatsoenlijke tegemoetkoming komt!
Thanks! Het huilen staat me nader dan het lachen op dit moment. Maar dat kan ook zijn omdat ik verschrikkelijk moe ben en gewoon graag wil slapen :|

Ik heb dat topic ook gezien idd, dit is alleen een wel iets andere situatie...
Heb je je koffer nu bij je op het terras? Herinner me dat ik ooit gelezen heb dat je je koffer niet in dezelfde ruimte als het bed moet laten staan, maar beter in de douche kunt zetten. Of meenemen naar terras in jouw geval, om kans te verkleinen dat bedwantsen via je koffer meeneemt.
Succes vandaag! Wat het ook blijkt te zijn, hoop dat Corendon het voor je op kan lossen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven