E-visum Kenia

25-06-2019 16:28 14 berichten
Heeft iemand recente ervaring met het aanvragen van een e-visum voor Kenia? Ik heb een week geleden de aanvraag gedaan, in mijn account staat dat het approved is, maar ik heb nog geen mail(s) ontvangen. Hoe lang duurde het bij jou voor je het visum kreeg, en kreeg je daar een mail over? Ik heb nog even de tijd, maar zie het niet echt zitten om het Keniaanse telefoonnummer te bellen dat op de website staat :-)
Alle reacties Link kopieren
De verwerking van een online visumaanvraag duurt meestal twee werkdagen

dit vond ik.. Dus dan zou het deze week toch wel moeten komen ..
Ik hoor dus liever van iemand bij wie het ook ruim een week duurde :-) Morgen ga ik kijken of ik een mailadres kan vinden.
Al in je spamfilter gekeken?
Alle reacties Link kopieren
Oh dat had ik ook. Rechtsbovenin je aanvraagscherm staat een blauwe knop met downloads en die klik je aan en daar staat ie onder
Beter een half motto....
Alle reacties Link kopieren
Op die site van E-citizen log je weer in met je gegevens, dan ga je naar je naar Immigration Service en Get service. Dan klik je op View van je aanvraag en dan zie je rechtsboven in dus die blauwe knop Downloads.
Heb er zelf ook drie dagen over gedaan om dat te vinden :)
Beter een half motto....
Bim schreef:
25-06-2019 19:45
Oh dat had ik ook. Rechtsbovenin je aanvraagscherm staat een blauwe knop met downloads en die klik je aan en daar staat ie onder
Mag ik je zoenen?! Het is gelukt. Ik had al allerlei dingen aangeklikt, maar dit dus helemaal gemist. Dit puntje kan ook weer afgevinkt, heel erg bedankt.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
25-06-2019 20:07
Mag ik je zoenen?! Het is gelukt. Ik had al allerlei dingen aangeklikt, maar dit dus helemaal gemist. Dit puntje kan ook weer afgevinkt, heel erg bedankt.
:yes:
Ik zat bij mijn visumaanvraag op een e-mail te wachten die dus maar niet kwam, niet wetend dat die download er binnen een paar seconden al staat.
Beter een half motto....
Bim schreef:
25-06-2019 20:30
:yes:
Ik zat bij mijn visumaanvraag op een e-mail te wachten die dus maar niet kwam, niet wetend dat die download er binnen een paar seconden al staat.
Binnen een paar seconden, echt? Dat is wel erg. Ik ben anderhalf uur bezig geweest met het aanvraagformulier, inclusief zoeken naar adresgegevens en telefoonnummer van het hotel, etc. Wordt er niet eens naar gekeken. Sowieso is het natuurlijk een goudmijntje voor ze, de kans dat toeristen niet meer weg gaan is niet zo groot :proud:
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
25-06-2019 20:32
Binnen een paar seconden, echt? Dat is wel erg. Ik ben anderhalf uur bezig geweest met het aanvraagformulier, inclusief zoeken naar adresgegevens en telefoonnummer van het hotel, etc. Wordt er niet eens naar gekeken. Sowieso is het natuurlijk een goudmijntje voor ze, de kans dat toeristen niet meer weg gaan is niet zo groot :proud:
Nog erger: je kunt het ook gewoon op het vliegveld na aankomst kopen. Die rij was veel korter dan de rij met mensen die al een visa hadden :(. Maar toch altijd handig om het vooraf geregeld te hebben.
Beter een half motto....
Bim schreef:
25-06-2019 21:51
Nog erger: je kunt het ook gewoon op het vliegveld na aankomst kopen. Die rij was veel korter dan de rij met mensen die al een visa hadden :(. Maar toch altijd handig om het vooraf geregeld te hebben.
Dat werd mij voor Kenia van alle kanten afgeraden. Nou ja, ik heb ‘m.
Voor mijn kind niet, want op de officiële site stond dat het niet hoefde. Allerlei andere sites zeiden van wel, maar dat gaat vast goed :-)
Alle reacties Link kopieren
Ach, als het moet, koop je hem daar alsnog. Heel fijne reis in elk geval! Vakantie?
Beter een half motto....
Er is toch iets niet goed gegaan. Toen ik van de week het visum printte zag ik dat mijn geboortedatum verkeerd staat. Helaas ook in het aanvraagformulier dus het is een eigen schuldje. Ik snap er niets van, ik had er zo goed naar gekeken. Maar ja, wat nu? Het e-mailadres op de website werkt niet, en bellen zie ik ook niet zitten. Op Tripadvisor staan berichten van mensen die gewoon de gok hadden genomen, vaak Amerikanen die maand en dag hadden omgewisseld. Er schijnt niet heel scherp op gelet te worden in Kenia. Dus ga ik op goed geluk, of doe ik nog een nieuwe aanvraag (à 50 dollar)?
Tja, hoe lijkt je vastzitten in Kenia?

Mij bijzonder onprettig. Ik zou dus zeker een nieuw visum regelen. Bewust de regels overtreden lijkt me niet heel slim. En ik (denk) ook niet dat je heel ervaren bent om op het juiste moment aanbieden van smeergeld, dus ik zou zeker een nieuwe aanvraag indienen.

Maar fijne vakantie, jullie hebben een fantastische reis voor de boeg (denk ik)!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven