Thailand budget

25-06-2019 20:54 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Volgende zomer (2020) zou ik graag met mijn gezin (2 ouders van 50 en 52, en 3 kinderen van 18,15 en 15) naar Thailand gaan. Ik had als budget ongeveer 7500/8000. Zelf had ik al gekeken naar de vliegtickets en die waren wel te doen (rond de 3000,-). De route is : Bangkok - Chiang Mai - Khao Sok - Ko Phangan - Ko Tao - Bangkok. Is het reëel om dit budget te hebben? We wilden zelf ongeveer 3 weken gaan. We zullen voor lange afstanden waarschijnlijk veel gebruik maken van binnenlandse vluchten, want de nachttrein met een gezin zie ik niet zo zitten. Ook vraag ik me af wanneer ik het best de vliegtickets kan boeken (rond de herfstvakantie?) en of ik Ko Phangan of Ko Samui moet kiezen? Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen!

Groetjes, Mees
Hangt er helemaal vanaf hoeveel je uitgeeft aan vluchten. 1500 per week dus 200 per dag kan op zich best voor 5 als je geen luxe verwacht.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de laatste keer in 3 weken ongeveer 1500 euro uitgegeven voor ongeveer dezelfde plekken. Inclusief vlucht, duiken en alcoholische drankjes. Verder niet veel luxe, maar ook zeker niet spartaans.

Het is te doen dus, maar dan is het wel op je budget letten.
Alle reacties Link kopieren
Het is niet heel ruim, vooral in hoogseizoen. Maar als je je goed voorbereid moet het lukken.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik op de vluchten nog wel wat kan besparen, want die 3000,- is een beetje geschat. Ik hoop dat ik voor de vlucht rond de 2500,- uit kan komen. De binnenlandse vluchten zijn vaak spotgoedkoop dus daar ga ik me geen zorgen over maken. Voor het verblijf hadden we rond de 2000,- voor 3 weken gerekend. Het budget voor het eten zit ik over te twijfelen, ik dacht zo rond de 1300,- met z'n 5en? Het zal vooral streetfood worden. Voor de binnenlandse vluchten zijn we rond de 350,- kwijt. Voor de activiteiten weet ik niet zeker wat voor 'n budget ik moet hebben. We willen bijvoorbeeld naar de olifanten in Chiang Mai en daar ook ziplinen, naar Khao Sok National Park, Kookcursus, (duiken in Ko Tao) en misschien nog wel meer. Dingen zoals ziplinen gaan we niet met zn allen doen, dus dat drukt de kosten wel! Als ik een beetje geluk heb met de vluchten, dan is het wel te doen denk ik!
Alle reacties Link kopieren
Ik ging 4 weken voor 1500 op alles er op en eran. Simpele hotels drukken de kosten vooral ;) o en nauwelijks alcohol en ik hou niet van souvenirs


Dus dit maal 5 plus een beetje ?
Voor een gezin is Ko Samui geschikter. Het is meer op families/gezinnen/stellen gericht.
Alle reacties Link kopieren
Op de overnachtingen hebben we wel wat zuinig gedaan. We slapen overal rond de 50/100 ,- per nacht. Op de eilanden hebben we wat luxere resorts gekozen. Alcohol wordt hier ook niet veel gedronken. Hebben jullie nog tips welke dingen je wél ter plekke moet boeken en welke niet? Accommodatie boeken we in ieder geval vooraf, want als gezin wil je wel wat zekerheid hebben. Qua excursies enzo weet ik niet echt hoe ik dat moet boeken. Ook weet ik niet hoe het in Thailand gaat met vervoer (ter plekke dan). Hoe kom ik vanaf mijn accommodatie naar mijn gewenste bestemming? Een taxi huren is misschien een idee, maar dan wel voor 5 personen.
Alle reacties Link kopieren
Vervoer is makkelijk ter plekke te regelen. op iedere straathoek zitten reis bureaus te het regelen, of je hotel.. kan allemaal.. Ik ben van de Grab.. zelf gewoon je vervoer via Grab regelen. Werkt ook Maar op de eilanden is dat er niet meen ik.

Wij vlogen met Eva air voor 550 retour :-) dus op tickets kan je ook nog wel wat besparen.. boek zo vroeg mogelijk. Emirates en Ethiad heeft ook vaak leuke prijzen.
Ik zou in plaats van Koh Phangnan naar Koh Pi Pi gaan.

Qua budget geen idee. Ik geef altijd veel meer aan eten uit dan ik van tevoren bedenk.
Alle reacties Link kopieren
Hatchi schreef:
26-06-2019 09:52
Voor een gezin is Ko Samui geschikter. Het is meer op families/gezinnen/stellen gericht.
maar Koh Samui is wel prijzig, de tickets zijn al aan de duurdere kant vergeleken met andere bestemmingen binnen Thailand en ook daar is het aan de prijs.
meesk schreef:
26-06-2019 07:50
Ik denk dat ik op de vluchten nog wel wat kan besparen, want die 3000,- is een beetje geschat. Ik hoop dat ik voor de vlucht rond de 2500,- uit kan komen.
.
3000 totaal is 600 pp. In het hoogseizoen is 500 pp niet realistisch als je een beetje redelijke verbinding wilt en meer dan handbagage mee wilt nemen. En voor een rechtstreekse vlucht is 600 pp al een koopje.
Alle reacties Link kopieren
lijkt mij vrij krap. Ik neem aan dat je niet echt budget gaat backpakken. Wij waren 6000 euro kwijt voor 3 personen en 16 dagen Thailand. We hebben echt niet heel luxe gedaan.

Ik zou je budget wat verhogen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Dank voor al jullie berichten! Ik had dit budget omdat een collega van mij met zijn gezin (2 ouders, 2 kinderen van 17/18) naar thailand voor 3 weken zijn gegaan met een budget van 6000,-! Natuurlijk kan je je reis zo duur maken als je wilt, maar ik dacht eigenlijk dat je met streetfood, niet al te dure hotels en niet veel drankjes het wel zou redden met 7500/8000. Wat vliegtickets betreft lijkt het mij wel degelijk mogelijk om vliegtickets te vinden tussen de 500/600,- Ik zoek altijd via skyscanner en heb al eerder spotgoedkope vluchten gevonden. Rechtstreekse vlucht is niet nodig, met een overstap kunnen wij wel leven. Wat ik echter niet wil is een vlucht van meer dan een dag met een overnachting in Kiev ;-) (Ukranian Airlines), lijkt me helemaal niks. Iemand stelde voor om naar Ko Phi Phi te gaan, het liefst zou ik dat ook willen, maar het lijkt me in het regenseizoen geen goed idee om naar die kant van Thailand te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ff een (duidelijk) kostenoverzicht:

Accommodatie = 1860,- (vaak inclusief ontbijt)
Vliegtickets ≈ 2500,-/2750,- (vanaf Brussel lukt vaak wel)
Vliegtickets binnenland ≈ 370,-
Eten ≈ 1300,- (bijna geen alcohol)
Excursies ≈ 1500,-

Is het budget voor eten genoeg (streetfood) of moet er nog wat bij/vanaf?
Als je de nachttrein van Bangkok naar Chiang Mai wil nemen moet je die wel van te voren reserveren want die zit vaak vol (en waarom zou je die niet met gezin nemen? Ik vind het juist wel een fijne manier van reizen). Binnenlandse vluchten zijn goedkoop maar worden wel duurder als de datum dichterbij is dus als je toch al een hele planning gaat maken en verblijf gaat boeken, boek dan ook je vluchten.

Olifanten in Chiang Mai moet je van te voren boeken maar ik zou het helemaal niet doen. Er zijn nu meerdere parken die zeggen dat ze een sanctuarium zijn en oude werkolifanten opvangen (en je mag er niet meer op rijden) maar uiteindelijk ben je nog steeds een rijke toerist die grof betaalt voor olifantenvermaak en ik vind niet dat we zo met dieren om zouden moeten gaan.

Duiken en dat soort activiteiten kan je makkelijk ter plekke regelen.

Als je bijvoorbeeld in Chiang Mai bent en je wilt met een excursie om tempels te gaan kijken (ze hebben van die dagtrips waarbij je naar Chiang Rai en omgeving gaat voor de witte tempel, zwarte huis, blauwe tempel) dan is dat super makkelijk te regelen. Via je hotel of via een van de vele reisbureautjes. Kookcursussen hoef je ook echt niet van te voren te boeken.

Taxi's zijn overal super simpel te regelen, er zijn ook busjes dus 5 mensen geen probleem. Let er alleen wel op hoe laat je aankomt op BKK en waar je hotel is want een deel van Bangkok staat tijdens de spits gewoon hopeloos vast.
12 euro pp per dag aan eten zou mij makkelijk lukken maar dan inderdaad regelmatig street food eten (voor mij geen straf in azie!).

Voor verblijf kan ik je aanraden: boek alles via booking.com. Je krijgt dan steeds betere aanbiedingen en je krijgt ook kortingscodes die je aan elkaar kan doorgeven. Ik heb bijvoorbeeld nog wel een kortingscode voor je voor 10% korting op je boeking. Boek je daarmee dan krijgen jij en ik korting. Daarna krijg je zelf zo'n code die kan je bijvoorbeeld aan je partner geven, die doet dan de volgende boeking en daar krijgen jullie allebei korting mee. Enz. Ik heb net een aantal maanden rondgereist en echt veel voordeel gehad aan dit systeem. Als je de code wil moet je me maar even een berichtje sturen.
Alle reacties Link kopieren
ik betaal volgens mij veelal voor binnenlandse tickets ( 2 stuks, retour zo`n 100 a 150,- ) Bijv. Bangkok/Phuket en Bangkok-Chiang Mai, ik denk dat je ticketbudget echt te krap is.

Ik denk dat je eetbudget wel prima is.
Alle reacties Link kopieren
Hoi guppekop,

Bedoel je mijn ticketbudget voor binnenlandse vluchten? Ik heb net nog naar binnenlandse vluchten gekeken voor deze zomer (dichtbij dus) en zo heb ik 1 retour Bangkok-Chiangmai (175,-), en 1 retour Bangkok-Surat Thani (195,-). Met 5 personen bij elkaar opgeteld kom ik dan toch echt uit op 370,-
€35 pp voor een retour Bangkok chiang mai? Is dat met bagage?
Lijkt mij erg weinig hoor. Dan heb je wel echt het allergoedkoopste ticket en dan moeten de dagen maar net uitkomen in je planning.
Mijn ervaring is dat een enkeltje begint rond de 20/25 euro en dat is dan zonder bagage en alleen op bepaalde dagen.
TO, je bent wel een beetje koppig. Je vraagt of het budget goed is en er wordt door meerderen gezegd dat het wat krap is. Waarop jij zegt dat het toch echt moet lukken.
Nu veel succes en plezier dan.
Ons budget deze zomer voor 4 personen was ongeveer 7500-8000 euro in totaal.
We hadden voor 2000 euro tickets maar tickets staan voor deze week dus goedkoper. Vrienden van ons die in het hoogseizoen gaan met zijn vieren betalen 2500 met overstap. Ik denk dat je voor 5 personen wel 3000 kwijt bent
Verder hadden wij een treinticket richting zuiden en 1 binnenlandse vlucht en dat was samen inclusief bagage nog eens 500 euro.
We zaten voor 4 personen op ongeveer 90-100 per nacht voor hotelkosten
Vertier dus eten drinken etc hadden we 75 euro per dag ingecalculeerd
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
26-06-2019 15:09
€35 pp voor een retour Bangkok chiang mai? Is dat met bagage?
Lijkt mij erg weinig hoor. Dan heb je wel echt het allergoedkoopste ticket en dan moeten de dagen maar net uitkomen in je planning.
Mijn ervaring is dat een enkeltje begint rond de 20/25 euro en dat is dan zonder bagage en alleen op bepaalde dagen.
ja, dat denk ik ook. Ik denk dat dit prijzen zonder bagage zijn. Ik betaalde vorig jaar nog in totaal 130,- USD voor 2 x retour Bangkok-Chingmai, wel met allebei koffer van 20 kg
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

sorry voor mijn koppigheid, ik denk dan ook dat de prijzen exclusief (ruim)bagage is! Ik zie wel dat je wel gewoon gratis 7kg mag meenemen. Ik had eigenlijk al veel research gedaan naar de vliegtickets enzo en was daarom een beetje een betweter (raar, want ik vraag het jullie natuurlijk!) Ik denk dat ik het zo graag wil, dat ik me tegen de waarheid verzet. Natuurlijk ben ik wel blij met jullie berichten, zodat ik mijn activiteiten/vervoer/accommodatie kan aanpassen aan mijn budget (toch nachttrein, goedkopere accommodatie).
Alle reacties Link kopieren
Anders misschien Maleisië? 2 jaar terug met 2 volwassenen en 2 kinderen 3 weken voor nog geen 5500 euro. Precieze uitgaven staan in het topic over kosten verre reizen. Echt niet budget gedaan toen en 3 binnenlandse vluchten. Paar dure accomodaties ( houten hutje op strand en 5 sterren hotel met zwembad op dak)
Veel westers gegeten ivm kinderen en vaak een taxi.
Aangezien je soms ook op intercontinentale vluchten nu apart moet betalen voor de bagage die je incheckt zou je kunnen overwegen om met 5 mensen 4 (of misschien zelfs 3?) koffers in de checken en de rest als handbagage mee te nemen. Scheelt ook weer!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven