Primatour of Suprimal bij zeeziekte

27-06-2019 09:33 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort gaan wij walvissen spotten in Californië. Ik heb altijd enorme last van zeeziekte maar daar nog nooit iets voor ingenomen.
Nu lees ik over primatour en suprimal. Welke werken het beste? Het gaat om een 2 a 3 uur durend tochtje dat start om 8 uur in de ochtend. Ik moet dus iets hebben wat niet uren van te voren ingenomen hoeft te worden. Benieuwd naar ervaringen.
Alle reacties Link kopieren
Je zou ook nog kunnen kijken welke reispillen er in Amerika te koop zijn en de ervaringen kunnen vergelijken. Ik lees hier heel veel goede berichten over dramamine:

https://www.drugs.com/comments/dimenhyd ... kness.html
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik primatour (eigen-merk Kruidvat, scheelt veel geld) en dat helpt mij prima
Alle reacties Link kopieren
Pillen van het merk Kwells schijnen ook heel goed te werken, maar die zijn dan weer te koop in Engeland. Misschien dat je nog iemand kent die voor die tijd in Engeland komt?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
https://www.kruidvat.nl/kruidvat-25mg-r ... /p/2444009
Deze dus
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
27-06-2019 09:44
Ik gebruik primatour (eigen-merk Kruidvat, scheelt veel geld) en dat helpt mij prima
+1
En het hoeft niet uren van tevoren ingenomen te worden, gewoon gelijk innemen als je uit bed komt.
Alle reacties Link kopieren
Een middel tegen reisziekte van een eigen merk drogisterijketen helpt bij mij prima tegen luchtziekte. Zeeziek, luchtziek en wagenziek is dezelfde aandoening.
Zorg dat je iets in je maag hebt, maar niet te vet.
Ik heb meer last met een lege maag.
Hier werkt Primatour ook altijd goed.
Hou er wel rekening mee dat het een versuft gevoel kan geven. Nu zal je daar bij die walvissen niet veel last van hebben, maar als je daarna nog moet rijden moet je daar wel rekening mee houden.
(ze werken volgens mij 6-8 uur?)
Van primatour word ik juist misselijk, ik gebruik suprimal. Maar wellicht hebben ze in Amerika wel nóg beter spul?
Seaband polsbandjes! Ik word ook enorm zeeziek, maar sinds ik die dingen draag als ik ergens op een boot moet, heb ik er totaal geen last meer van. Het klinkt echt heel stom, maar het werkt wel!

Ik heb de mijne bij de apotheek gehaald maar veel webshops hebben ze ook.
Alle reacties Link kopieren
Je kan het natuurlijk vooraf even uitproberen door een pilletje te nemen op een normale dag dat je nog thuis bent oid.. Zonde als je misselijk wordt of juist heel erg duf met zo'n leuk tochtje. Mijn man heeft bijvoorbeeld aan een half pilletje echt voldoende, anders wordt hij heel duf/slaperig.
Verder: geen lege maag, zorg dat je eten/drinken meehebt. Ook proberen te blijven eten als je toch hebt overgegeven. En in de boot zoveel mogelijk naar de horizon blijven kijken.
Alle reacties Link kopieren
Primatour werkt voor mij ook goed ja. Maar ik moet wel een hele kleine dosis innemen (half pilletje max) anders word ik er enorm slaperig van. Maar misschien heb je daar als je walvissen gaat kijken niet zo'n last van. In de auto heb ik wel eens uren achter elkaar liggen slapen op Primatour.
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Alle reacties Link kopieren
Ben net even bij kruidvat geweest en die raden suprimal aan; primatour is meer voor langduriger gebruik zeiden ze. Heb nu een doosje suprimal, maar misschien dan toch een doosje primatour bij kopen? Voor die paar euro wil ik zo'n leuke (en dure!) excursie niet laten vergallen. Man rijdt dus daarna is het niet erg als ik in slaap val ;-)
Is dat spul ook geschikt om preventief aan de kinderen te geven?
Ik heb overigens nooit last van reisziekte in auto en vliegtuig. Echt alleen maar op een boot(je)
eva1977 wijzigde dit bericht op 27-06-2019 13:45
11.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
masatu schreef:
27-06-2019 10:10
Je kan het natuurlijk vooraf even uitproberen door een pilletje te nemen op een normale dag dat je nog thuis bent oid.. Zonde als je misselijk wordt of juist heel erg duf met zo'n leuk tochtje. Mijn man heeft bijvoorbeeld aan een half pilletje echt voldoende, anders wordt hij heel duf/slaperig.
Verder: geen lege maag, zorg dat je eten/drinken meehebt. Ook proberen te blijven eten als je toch hebt overgegeven. En in de boot zoveel mogelijk naar de horizon blijven kijken.
Goede tip; wat is dan handig om mee te nemen? fruit of juist brood of yoghurt?
Alle reacties Link kopieren
Eva1977 schreef:
27-06-2019 10:39

Is dat spul ook geschikt om preventief aan de kinderen te geven?
ja hoor, in aangepaste hoeveelheden, staat wel in de bijsluiter
Alle reacties Link kopieren
Eva1977 schreef:
27-06-2019 10:41
Goede tip; wat is dan handig om mee te nemen? fruit of juist brood of yoghurt?
bij mij helpt brood het best
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
27-06-2019 10:42
bij mij helpt brood het best
Dank je!
Alle reacties Link kopieren
Ontbijt normaal, geen melkproducten en chocola. waterhoudende dranken drinken.
Ik ben onwijs wagenziek en neem Cinnarizine (dat is de werkzame stof in oa primatour, maar primatour is een merk en je kan Cinnarizine ook zo kopen en dat scheelt in prijs) en seabands.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Ik heb goede ervaringen met Primatour! Voor mij is ook Cinnezarine het werkzame stofje dat werkt tegen zeeziekte. Ik wordt er wel wat duffig/sloom van, maar niet in die mate dat ik niet meer functioneer oid.
Alle reacties Link kopieren
Eva1977 schreef:
27-06-2019 10:41
Goede tip; wat is dan handig om mee te nemen? fruit of juist brood of yoghurt?
In ieder geval geen yoghurt! (ook niet als ontbijt. Gewoon geen melk-achtige producten eten/drinken). Koffie (caffeine) werkt ook nooit zo tof. Sommigen zweren bij chocolade maar daar moet ik dan weer niets van hebben (maar ik ben ook standaard al een beetje gevoelig ervoor, dat helpt vast niet mee).
Fruit vind ik zelf fijn, lekker makkelijk weg te werken. Brood hangt van het beleg af (of gewoon droog eten zonder enig beleg). Ik heb trouwens geen idee hoe het brood in Amerika is, dat kan nogal uitmaken. Als het daar niet zo lekker is, krijg je het niet al helemaal niet weg als je je niet zo lekker voelt.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Eva,

Wij gaan ook walvissen spotten, maar dan aan de Oost-kust van Amerika :-) .
Ik heb ook altijd last van zeeziekte en heb ook Suprimal bij me. Neem ik voor de zekerheid ook altijd in als ik ga vliegen (volgens mij niet persé nodig, maar liever een pilletje teveel dan ziek in het vliegtuig).
Ik ben ontzettend benieuwd hoe zoiets is, en of je op zo'n boot inderdaad last hebt van zeeziekte. In Mexico zijn we met kleine bootjes de zee opgegaan (die wel hard gingen hoor) op zoek naar dolfijnen (niet gezien trouwens) en toen nergens last van gehad.
Dus ik hoop er het beste van, het zijn immers geen goedkope excursies inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
hoi Mamaonbekend,
leuk! jullie ook!Echt heel veel zin in; van de week was er een docu op RTL Z over monterey bay en zag ik het bootje waarmee wij gaan. Super leuk.
Ik word al zeeziek als we met een bootje de zee op gaan om te snorkelen; in Maleisie me toen voorgenomen om volgende keer tocht pilletjes in te nemen. Dus vandaar :-)
Nog 3 weken! En jullie?
Met Primatour val ik gewoon na een half uur (letterlijk helaas) om van de slaap. Mijn dochter had echter nergens last van. Ik zou dat dus zeker thuis eerst een keer uitproberen.
MinkeDeWit schreef:
27-06-2019 14:22
Met Primatour val ik gewoon na een half uur (letterlijk helaas) om van de slaap. Mijn dochter had echter nergens last van. Ik zou dat dus zeker thuis eerst een keer uitproberen.
Dit. Ik voelde me volledig high na het nemen van biodramina.
Zoals eerder al gezegd, gewoon even uitproberen. Bij mij werkt Primatour het beste, maar als er echt veel turbulentie/golven/bochten zijn werkt hier helemaal niks.

Grappig dat zoveel mensen moe of suf worden van Primatour. Dat staat inderdaad ook in de bijsluiter, maar ik merk er niks van. Stiekem jammer, want ik kan niet slapen in een vliegtuig, al duurt de vlucht 20 uur :-[

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven