Begpacking, kun je dat maken ja of nee?

11-07-2019 18:04 166 berichten
Nee, ik heb het niet over backpacking maar begpacking waarbij reizigers geld vragen aan de locale bevolking om verder te kunnen reizen. Sommigen maken er zelfs een sport van om zonder geld, of zo min mogelijk, de wereld rond te willen reizen en gaan dan gewoon ergens zitten met een bordje in de trant van "Please support my trip around the world" etc. Het is met name een probleem in de armere landen die leven van toerisme.

Ik kwam vandaag dit artikel tegen:
https://www.boredpanda.com/begpackers-t ... als-money/

Nu vraag ik me eigenlijk af wat er in die mensen om gaat? Ik bedoel ze bedelen om geld bij mensen die zelf nooit genoeg verdienen om ver op reis te kunnen en zeer waarschijnlijk nooit een vliegtuig van binnen zullen zien. Dat je een keer in nood zit en hulp vraagt okee maar dit is toch wel van andere orde.

Wat vinden jullie van dit fenomeen? Heb je wel eens begpackers gezien? Heb je zelf wel eens hulp moeten vragen bij locals omdat je bijvoorbeeld gerold was?
Alle reacties Link kopieren
Dat kan wel, maar het is de vraag of mensen je ook daadwerkelijk het geld geven. Het is dan ook je eigen keuze als je geld geeft of om geld vraagt
Alle reacties Link kopieren
Echt, om je dood te schamen!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nouschi schreef:
11-07-2019 18:07
Echt, om je dood te schamen!

+ 100.000
Alle reacties Link kopieren
Nooit van gehoord, maar ik vind het zelfs nog gekker dan die oproepen die ik wel eens op crowdfundingpagina's zien, waar mensen blijkbaar ook geen zin hebben om voor hun eigen wereldreis te betalen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Belachelijk. Ik zou er geen cent voor geven.

Hulp vragen als je bestolen bent, vind ik wel wat anders, overigens.
Alle reacties Link kopieren
Ik had er nog nooit van gehoord, maar kwam het ook tegen via boredpanda. Echt triest zoiets.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Nouschi schreef:
11-07-2019 18:07
Echt, om je dood te schamen!
Eens.
De lokale bevolking, wereldwijd is het echt spuugzat om dergelijke bedelaars in hun omgeving te hebben. Heb er toevallig een reportage over gelezen vorige week. Begpackers worden verafschuwt en het wordt steeds moeilijker om iets los te peuteren.
Het tv programma Peking expres is daar op gericht toch? Vind het ook beschamend hoe deelnemers eten en slaapplekken krijgen bij mensen die vele malen armer zijn dan wij.
Alle reacties Link kopieren
wel lekker makkelijk, je leeft eerst een paar jaar op kosten van onbekenden om intussen te kunnen denken wat je in de toekomst wil. of om jezelf te vinden, of geef het maar een naam. En is de reis afgelopen, ga je weer naar papa en mama, en heb je jezelf nog steeds niet gevonden, en weet je nog niet wat je wil. En dan leef je nog een tijd op de kosten van pa en ma, en kun je intussen bedenken wie je dan een poot uit gaat draaien
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het not done. als je geen geld hebt, heb je gewoon niet de luxe om op reis te gaan.
Ik snap dus ook echt niet hoe mensen erop komen om zoiets te doen. Werken in ruil voor onderdak en eten vind ik wat anders tenzij er dan een baan van een local ingepikt wordt. Maar om dan gewoon als een zwerver ergens op de grond te gaan zitten, soms zelfs bij locale bedelaars die het echt hard nodig hebben om te overleven.... Nee dan is er een steekje los naar mijn idee.

En door deze onzin wordt je straks ook niet meer geholpen door locals als je echt in nood zit omdat je gerold bent. Dan krijg je dat ze denken: Daar heb je er weer een....
Alle reacties Link kopieren
forumfossiel schreef:
11-07-2019 18:16
Het tv programma Peking expres is daar op gericht toch? Vind het ook beschamend hoe deelnemers eten en slaapplekken krijgen bij mensen die vele malen armer zijn dan wij.

Dat programma komt al jaren niet meer op tv, maar is ook iets anders dan begpackers. Daarin proberen zij vooral een lift en slaapplek te krijgen bij mensen. Begpackers vragen om geld zodat ze zelf in een hotel kunnen zitten.
Alle reacties Link kopieren
Schaamteloos, walgelijk.
Ik las het ook laatst. Walgelijk. Nee, dit kun je niet maken. Privileged ten top.
Alle reacties Link kopieren
Walgelijk. Zoals eerder gezegd: om je dood te schamen. Hoe halen mensen het in hun hoofd!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in Thailand de pech gehad dat mijn pinpas het niet meer deed en ik ben hem een keer kwijt geweest, echt naar was dat, maar het is nooit in mij opgekomen om te bedelen. Ik vind het eigenlijk niet kunnen in arme landen.

Ik vind het een opmerkelijke ontwikkeling. Als je muziek maakt of wat verkoopt, vind ik het anders, maar zomaar bedelen bij mensen die minder hebben...nee

Ik ben volgens westerse maatstaven ook arm, maar ik zou niet zo gaan bedelen, ik heb niet eens een uitkering. Eigenlijk vind ik dat je dan gewoon niet op reis moet gaan.
Ik zou me kapot schamen.

Overigens jaren geleden wel 'ns iemand tegen gekomen die haar bed&board vooral middels versieren van een local op deed. Ze neukte zichzelf de wereld rond.
Enquidou schreef:
11-07-2019 18:31
Ik heb in Thailand de pech gehad dat mijn pinpas het niet meer deed en ik ben hem een keer kwijt geweest, echt naar was dat, maar het is nooit in mij opgekomen om te bedelen. Ik vind het eigenlijk niet kunnen in arme landen.

Ik vind het een opmerkelijke ontwikkeling. Als je muziek maakt of wat verkoopt, vind ik het anders, maar zomaar bedelen bij mensen die minder hebben...nee

Ik ben volgens westerse maatstaven ook arm, maar ik zou niet zo gaan bedelen, ik heb niet eens een uitkering. Eigenlijk vind ik dat je dan gewoon niet op reis moet gaan.
Dat is ook een van de dingen waarvoor ik op vakantie bang ben: Dat zonder geld kom te zitten omdat mijn pas het niet doet/gerolt is of kwijt. Gelukkig nog nooit voor gekomen maar ik ben wel benieuwd hoe je het opgelost hebt?

En dingen verkopen of een instrument bespelen is ook tricky want dat mag niet overal en dan vind ik dat ze wel iets moeten verkopen wat een local die het geld harder nodig heeft, niet verkoopt. Las dat foto's verkopen populair is maar om die af te laten drukken kost ook weer geld....
Dat kunnen alleen hele nare mensen zijn. Met een heel beperkt EQ.
Nee, ik vind dat echt niet kunnen. Ik zou me kapot schamen in elk geval. Kansloos zeg.
Alle reacties Link kopieren
Onbeschoft.
Maar ik geef alleen geld aan Amnesty en een plaatselijk Theater.
Ik zou ook nooit geld geven voor een alternatieve, dubieueze dure medische behandeling zonder garanties in het buitenland. Mensen denken blijkbaar dat het leven maakbaar is!
Alle reacties Link kopieren
Gênant en absurd. Dan sta je toch echt compleet buiten alle werkelijkheid, als je meent dat zoiets gepast is.

Mocht je als toerist in het buitenland echt in de problemen raken, dan kun je geholpen worden door de lokale ambassade (of het consulaat, maar net wat van toepassing is).
Ik vind die crowdfundacties waarbij zieke mensen om geld bedelen voor een behandeling in het buitenland waar artsen in NL niets voor voelen al onbeschoft. Collectanten van de Hart- en Nierstichting zijn ook al onacceptabel, omdat maar een klein gedeelte naar onderzoek gaat en de mensen die daar in dienst zijn een dik salaris krijgen.
Bedelen om een nier op Facebook vind ik schaamteloos en deze vorm van bedelen valt in dezelfde categorie: belachelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven