Samen paar dagen zonder kids

12-07-2019 13:30 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een roerige periode willen mijn man en ik ongeveer 5 a 6 dagen even samen nog weg zonder onze kinderen.

Ik wil graag gewoon lekker relaxen, boulevard struinen, gezellige restaurantjes.

Ik zat zelf te denken aan Italië of Portugal? Wellicht ergens een b&b maar dan wel met zwembad?
Heeft iemand leuke tips? Ieder geval niet waar het stikt van de kinderen
Whatsinaname1988 schreef:
12-07-2019 14:57
Helemaal mee eens. En overigens snap ik ook niet waarom ouders zo graag zonder hun kinderen weg willen maar dat kan aan mij liggen.

Dat ze een nachtje samen weg willen begrijp ik nog wel. Even uitwaaien een zee met een nacht in een hotel kan fijn zijn.
Maar dat je echt op vakantie gaat zo ver naar het buitenland zonder je kinderen, dat snap ik niet.
Dat gaat wel weer als je kinderen te oud zijn om met hun ouders op vakantie te willen, nu heb je kinderen moet je andere keuzes maken.
2 nachtjes (een weekendje) Zeeland samen kan net zo fijn zijn en als er iets is ben je er zo en voelen je kinderen zich ook niet zo in de steek gelaten.
Stokkie schreef:
12-07-2019 15:04
Dat jij het niet snapt betekent toch niet dat het raar of gek is?
Ik snap niet dat er mensen zijn die na het krijgen van kinderen helemaal niets meer zonder hun kinderen willen doen. Maar hé, ieder z'n ding toch?!

@TO, leuke plannen. Ik heb geen leuk adresje voor je, maar wil je wel alvast veel plezier wensen!


Jawel. Iedereen moet zo zijn als zij. En zo denken.
Lijkt me heel vermoeiend leven.


TO, gewoon doen wat jij wil.

Ik vind sowieso niks aan vakantie of weekenden ver weg. Met of zonder kinderen dus concrete tips heb ik niet.

Zou als ik wel van het weggaan was, gaan voor een B&B ergens in de middle of niks in Frankrijk ofzo.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 12-07-2019 15:15
25.77% gewijzigd
Wat een heerlijk vooruitzicht.
Wij hebben het een paar jaar geleden ook gedaan en zijn 8 dagen naar Parga in Griekenland geweest.
Wij vonden het heerlijk en echt even helemaal los van thuis.
De kinderen hadden een heerlijke week met opa en oma.
Meestal gaat het wel goed bij opa en oma natuurlijk. Maar wij willen het risico gewoon niet lopen.
Stel, je kind valt uit een boom en breekt een arm, of wordt heel erg ziek, of er gebeurt een ander ongeluk. Dan zit je daar in bv Portugal of Griekenland en voel je je enorm schuldig en maak je jezelf verwijten en je kind wil alleen maar papa en/of mama en voelt zich enorm in de steek gelaten en eenzaam. Ook al is er een hele lieve oma bij hun, mama en/of papa is dan gewoon echt onmisbaar!
Je hebt nu eenmaal kinderen en die heb je 24/7, 365 dagen per jaar!
Als alles goed gaat is het fijn, maar gebeurt er iets dan vergeef je het jezelf nooit.

En een weekendje Zeeland of een paar daagjes ergens in Duitsland is ook heel erg fijn en kan je toch samen zijn, maar ook dichtbij als er iets is.
Wij gaan ook wel eens samen een nachtje weg zonder de kinderen, maar dan blijven we wel altijd in Nederland. Ik wil zo in de auto springen en binnen een paar uur bij mijn kind zijn als er iets is.
Grote vakantie's doen we als gezin.
LAgirl82 schreef:
12-07-2019 14:35
Betrouwbaar logeeradres of opa en oma is geweldig. Maar als er iets gebeurt wil een kind maar één ding: papa en/of mama!
Als er iets is dan is een ouder toch het beste en dan is het goed als je er binnen een paar uur kan zijn.
Ouders zijn onmisbaar in bepaalde situatie's en je weet nooit wat er kan gebeuren.
Oh please… ben jij het geweten van TO. Je kunt je ook overal mee bemoeien hé :facepalm:
LAgirl82 schreef:
12-07-2019 15:21
En een weekendje Zeeland of een paar daagjes ergens in Duitsland is ook heel erg fijn en kan je toch samen zijn, maar ook dichtbij als er iets is.
Wij gaan ook wel eens samen een nachtje weg zonder de kinderen, maar dan blijven we wel altijd in Nederland. Ik wil zo in de auto springen en binnen een paar uur bij mijn kind zijn als er iets is.
Grote vakantie's doen we als gezin.

Nou mooi dat jij zo geweldig bent en het zo doet. Echt! Petje af.
Jammer alleen dat je zo oordeelt over een ander (en buiten dat weet je niet eens hoe oud de kinderen van TO zijn)
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
12-07-2019 15:21
Meestal gaat het wel goed bij opa en oma natuurlijk. Maar wij willen het risico gewoon niet lopen.
Stel, je kind valt uit een boom en breekt een arm, of wordt heel erg ziek, of er gebeurt een ander ongeluk. Dan zit je daar in bv Portugal of Griekenland en voel je je enorm schuldig en maak je jezelf verwijten en je kind wil alleen maar papa en/of mama en voelt zich enorm in de steek gelaten en eenzaam. Ook al is er een hele lieve oma bij hun, mama en/of papa is dan gewoon echt onmisbaar!
Je hebt nu eenmaal kinderen en die heb je 24/7, 365 dagen per jaar!
Als alles goed gaat is het fijn, maar gebeurt er iets dan vergeef je het jezelf nooit.

En een weekendje Zeeland of een paar daagjes ergens in Duitsland is ook heel erg fijn en kan je toch samen zijn, maar ook dichtbij als er iets is.
Wij gaan ook wel eens samen een nachtje weg zonder de kinderen, maar dan blijven we wel altijd in Nederland. Ik wil zo in de auto springen en binnen een paar uur bij mijn kind zijn als er iets is.
Grote vakantie's doen we als gezin.
Waarom zo oordelen?
TO heeft een beslissing genomen. Daar kun je van alles van vinden, maar het is nogal storend om zo een topic over te nemen omdat het niet gaat zoals jij het zou doen.
minnimouse schreef:
12-07-2019 15:32
Waarom zo oordelen?
TO heeft een beslissing genomen. Daar kun je van alles van vinden, maar het is nogal storend om zo een topic over te nemen omdat het niet gaat zoals jij het zou doen.

Ik wil TO alleen maar helpen. Of ze het gaat aandurven of niet moet ze zelf weten en is haar verantwoordelijkheid.
Maar sommige dingen kan je beter vooraf zeggen.
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
12-07-2019 15:10
2 nachtjes (een weekendje) Zeeland samen kan net zo fijn zijn
maar dat vroeg ze niet
en als er iets is ben je er zo en voelen je kinderen zich ook niet zo in de steek gelaten.
maar dat vroeg ze niet (en jouw kinderen zijn niet de hare.


Echt geen idee hoe oud de kinderen van TO zijn maar als die van ons beide zo rond de 10 zijn, boek ik die quinta van Redbulletje! :yes:
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
12-07-2019 15:35
Ik wil TO alleen maar helpen. Of ze het gaat aandurven of niet moet ze zelf weten en is haar verantwoordelijkheid.
Maar sommige dingen kan je beter vooraf zeggen.
Wat een aannames. Over TO, over haar kinderen, over de afwegingen die ze doet, de beslissingen die ze neemt, de achterwacht die ze heeft.

Ik zou mijn kinderen met gemak bijvoorbeeld bij mijn schoonouders achter durven laten. Zoveel vertrouwen heb ik in hen, en in de band die onze kinderen met ze hebben. Net niet onze band, dat idee. Als er wat met ons gebeurt (god verhoede) dan zijn ze daar in vertrouwde handen, en ook als er wat met hen aan de hand is.
LAgirl82 schreef:
12-07-2019 15:35
Ik wil TO alleen maar helpen. Of ze het gaat aandurven of niet moet ze zelf weten en is haar verantwoordelijkheid.
Maar sommige dingen kan je beter vooraf zeggen.
Tuurlijk. Dat is het. Waarom begrijpt niemand dat he?
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
12-07-2019 15:35
Ik wil TO alleen maar helpen. Of ze het gaat aandurven of niet moet ze zelf weten en is haar verantwoordelijkheid.
Maar sommige dingen kan je beter vooraf zeggen.
Helpen waarmee?
Alle reacties Link kopieren
Oh heerlijk! Mijn vriend en ik proberen ook elk jaar een weekje samen te gaan. En ik ken veel meer ouders die dat doen. Je bent namelijk meer dan vader en moeder dus het is af en toe wel eens goed om er samen uit te gaan. Helaas gaat het dit jaar niet lukken voor ons.
Heel veel plezier alvast!
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
12-07-2019 15:21

Stel, je kind valt uit een boom en breekt een arm, of wordt heel erg ziek, of er gebeurt een ander ongeluk.
Djeez, wat een ramp scenario's. Hoe vaak gebeurt het nou dat een kind uit de boom valt.
To vraagt om tips voor een leuke mid- week samen uit, Op de Brouwersdam in Zeeland kun je ook een ongeluk krijgen.
Vaders, moeders reizen regelmatig voor werk naar verre streken. Blije, relaxte ouders zijn een goed voorbeeld voor kinderen i.t.t. angsthazen.
Alles sal reg kom
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
12-07-2019 15:21
Meestal gaat het wel goed bij opa en oma natuurlijk. Maar wij willen het risico gewoon niet lopen.
Stel, je kind valt uit een boom en breekt een arm, of wordt heel erg ziek, of er gebeurt een ander ongeluk. Dan zit je daar in bv Portugal of Griekenland en voel je je enorm schuldig en maak je jezelf verwijten en je kind wil alleen maar papa en/of mama en voelt zich enorm in de steek gelaten en eenzaam. Ook al is er een hele lieve oma bij hun, mama en/of papa is dan gewoon echt onmisbaar!
Je hebt nu eenmaal kinderen en die heb je 24/7, 365 dagen per jaar!
Zou je teruggaan voor een gebroken arm dan?
dubbel
anoniem_387962 wijzigde dit bericht op 12-07-2019 16:20
Reden: dubbel geplaatst
98.54% gewijzigd
LAgirl82 schreef:
12-07-2019 15:35
Ik wil TO alleen maar helpen. Of ze het gaat aandurven of niet moet ze zelf weten en is haar verantwoordelijkheid.
Maar sommige dingen kan je beter vooraf zeggen.

TO heeft al bedacht dat ze heel erg toe is aan even weg met haar man. Daar heeft ze geen oordeel van een supermoeder bij nodig hoor. Daar help je echt niet mee.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha ik was even weg en toen ik terug ging inloggen dacht ik Hey wat leuk allemaal nieuwe tips!!!

Maar neeeee de moedermaffia heeft weer een mening :hyper:

De wat als dit.. wat als dat.. senario's ga ik helemaal niet op in.

Ieder zijn ding sommige ouders willen het wel en sommigen niet. Iedereen maakt hierin zijn eigen keuzes en overwegingen. Ik zeg; leven en laten leven.


Dus tips nog steeds welkom
Alle reacties Link kopieren
La Palma, Finco Sueño (www.suenolapalma.nl). Heerlijke plek om paar dagen te relaxen en er met een huurauto op uit te gaan.
Sharing schreef:
12-07-2019 15:49
Djeez, wat een ramp scenario's. Hoe vaak gebeurt het nou dat een kind uit de boom valt.
To vraagt om tips voor een leuke mid- week samen uit, Op de Brouwersdam in Zeeland kun je ook een ongeluk krijgen.
Vaders, moeders reizen regelmatig voor werk naar verre streken. Blije, relaxte ouders zijn een goed voorbeeld voor kinderen i.t.t. angsthazen.

Maar niet tegelijk, toch? Mijn man is ook wel eens in het buitenland voor werk. Dan ben ik thuis.
ldp schreef:
12-07-2019 15:53
Zou je teruggaan voor een gebroken arm dan?

Als mijn kind dat wil, ja, dan ga ik naar huis.
Zo niet, dan laat ik ze bij opa en oma. Maar dat ligt aan het kind en de leeftijd van het kind.
LAgirl82 schreef:
12-07-2019 20:42
Als mijn kind dat wil, ja, dan ga ik naar huis.
Zo niet, dan laat ik ze bij opa en oma. Maar dat ligt aan het kind en de leeftijd van het kind.

Ga nog even door ja :facepalm:
LAgirl82 schreef:
12-07-2019 20:42
Als mijn kind dat wil, ja, dan ga ik naar huis.
Zo niet, dan laat ik ze bij opa en oma. Maar dat ligt aan het kind en de leeftijd van het kind.
Jouw kinderen zijn door jou waarschijnlijk ook onbewust opgevoed met het idee dat alleen mama of papa kan troosten bij verdriet en ziekte. In andere gezinnen is er misschien een heel andere balans.

Is dit iets, TO?

https://www.hotel-molino.com/
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
12-07-2019 15:21
Meestal gaat het wel goed bij opa en oma natuurlijk. Maar wij willen het risico gewoon niet lopen.
Stel, je kind valt uit een boom en breekt een arm, of wordt heel erg ziek, of er gebeurt een ander ongeluk. Dan zit je daar in bv Portugal of Griekenland en voel je je enorm schuldig en maak je jezelf verwijten en je kind wil alleen maar papa en/of mama en voelt zich enorm in de steek gelaten en eenzaam. Ook al is er een hele lieve oma bij hun, mama en/of papa is dan gewoon echt onmisbaar!
Je hebt nu eenmaal kinderen en die heb je 24/7, 365 dagen per jaar!
Als alles goed gaat is het fijn, maar gebeurt er iets dan vergeef je het jezelf nooit.

En een weekendje Zeeland of een paar daagjes ergens in Duitsland is ook heel erg fijn en kan je toch samen zijn, maar ook dichtbij als er iets is.
Wij gaan ook wel eens samen een nachtje weg zonder de kinderen, maar dan blijven we wel altijd in Nederland. Ik wil zo in de auto springen en binnen een paar uur bij mijn kind zijn als er iets is.
Grote vakantie's doen we als gezin.
Voor als je je eigen advies volgt, Duitsland ligt niet in Nederland. Los daarvan, waarschijnlijk heb je je kinderen gemiddeld langer dan 365 dagen per jaar maar het zij je vergeven.
Nou ja, jij niet per se want je gaat ook wel eens een nachtje bij ze weg. En als ze dan een ongeluk krijgen (kleine kans waar je ook weer niet zoveel rekening mee hoeft te houden dat je ze niet bij iemand kan laten logeren, maar goed jij wil dat wel zo doen dus laten we dat doen).

Je stelt dat als je zover weggaat dat je niet in een paar uur bij je kind kan zijn dat je je dat niet vergeeft. En je noemt een ander ongeluk. Goed, stel het kind gaat zwemmen en verdrinkt in een zwembad. Daar is risico op, zo serieus dat ervoor wordt gewaarschuwd. En jij bent in Nederland op een paar uur weg. Dan is je schuldgevoel net zo groot als dat je niet in Nederland was. Veroordeel mensen niet op de plek waar ze heengaan op vakantie.
Alle reacties Link kopieren
Sorry Loetje geen tips voor waar je kan gaan op vakantie. Maar wel, veel plezier! Ontspanning is goed voor jou en je man en tijd voor jullie tweeën is gezond voor jullie huwelijk (En een goed huwelijk is in jullie belang en in het belang van je kinderen).

Dat wilde ik nog eens onderstrepen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven