Suitsuit koffers

17-07-2019 13:26 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga met mijn kinderen op vliegvakantie

En heb een nieuwe koffer nodig

Ik vind de koffers van suitsuit erg mooi,
Heeft iemand ervaring met deze zijn ze fijn in gebruik?

Daarbij twijfel ik wat makkelijk is als handbagage kleine trolly/koffer of rugzak/tas?
Alle reacties Link kopieren
De Suitsuit koffers heb ik nooit gehad, dus daar kan ik je niet over adviseren. Maar ik zou geen trolley als handbagage nemen, maar gewoon een rugzak of wat grotere handtas.
Als je ook nog ruimbagage hebt, moet je namelijk met twee koffers lopen en dat is niet handig. Daarnaast kunnen meestal niet alle trolleys mee en moet je hem dan soms alsnog inchecken. Plus je mag/kunt hem niet bij je voeten kwijt en moet dus steeds opstaan als je iets wilt pakken. Vervelend voor jezelf en zeker ook voor je medepassagiers.
Alle reacties Link kopieren
Trouwens, je kunt vast beoordelingen vinden van die koffers als je googlet.
Alle reacties Link kopieren
Thx

Mijn laatste vlieg vakantie is 11 jaar geleden toen had ik ook tas
Maar dacht misschien met kinderen trolly fijner

Dat met 2koffers lopen vond ik ook een minpuntje
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Trolly's erg irritant. Nemen veel te veel ruimte in, ik krijg je regelmatig tegen mijn schenen (die van andere passagiers wel te verstaan) en als ze al het vliegtuig in mogen moeten ze in de rekken en is je spul er lastig uit te halen als je wat wil. Ik heb een mooie grote rugzak, die officieel groter is dan een Ryanair maat, maar die (als ik m niet vol doe) prima in het bakje past en daarom altijd mee mag. Onder mijn stoel, dus altijd in de buurt en ik kan alles pakken wat ik wil.

Kinderen kunnen ook zelf met een rugzakje lopen, dan kunnen ze hun eigen spulletjes dragen.
Ik neem altijd een rugzak mee als handbagage en dan denk ik oh een trolley is eigenlijk wel handiger (want m'n rugzak kan best wel zwaar zijn). Maar dan kom ik in het vliegtuig en dan baal ik weer van die mensen met trolleys. In het vliegtuig is een rugzak echt veel handiger.

Geen ervaring met Suitsuit,ik heb altijd American Tourister koffers. Mijn harde zat na een rondreis echt onder de krassen en vuiligheid. En m'n softcase zat ook na een rondreis onder de vlekken. Heb nooit zin om m'n koffer te laten sealen. Ik kies mijn koffers dus niet uit voor de mooi maar voornamelijk voor het praktische aspect.
Wel ervaring met suitsuit koffers. Ze zien er geweldig uit maat je ziet ook meteen elke veer en kras. Dan moet je eigenlijk ook de hoes voor erom heen er bij kopen. Verder vind ik het geen speciale koffer voor deze prijs en zou ik toch naar een andere kijken. Je koopt hem namelijk maar voor een dag voor de mooi, daarna is het mooie er wel af.
Deze koffers zijn erg kwetsbaar, je ziet er elke kras op en dat is natuurlijk zonde. Je hebt er wel hoezen voor, maar daar heb je geen mooie koffer voor.

Ik mis vooral het voorvakje wat je bij veel rolkoffers wel hebt. Daar stop ik dingen in die ik wat sneller nodig hebt.

Ik heb wel een kleinrolkoffertje mee. Heb er nu 1 van kipling en die is heel fijn. Ik doe daar de dingen in voor de eerste dagen. Ben een keer mijn koffers kwijt geraakt en dat is heel vervelend.
Bij elke luchtvaartmaatschappij waar ik mee gevlogen heb mag je ook nog een rugzak mee. Die heb ik bij mijn voeten voor alles wat ik onderweg gebruik.
anoniem_282325 wijzigde dit bericht op 17-07-2019 14:05
Reden: Correctie
0.89% gewijzigd
Hee! Ik heb zo'n koffer. Hij was prachtig en in de aanbieding. Maar nu veel krassen erop.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zo’n koffer, met beschermhoes. Verder bevalt hij prima. Ik heb handbagage formaat en neem hem dus ook alleen mee als handbagage. Ik zou hem niet in het ruim en op de band willen hebben. Hij moet wel mooi blijven. Voor een lange vakantie heb ik dus een grotere koffer en geen suitsuit koffer.

Als handbagage zou ik een rugtas meenemen en geen rolkoffer. Precies wat hierboven al werd gezegd, het is onhandig om met twee koffers te slepen, je haalt er niet even snel wat uit. Rugtas is veel handiger en makkelijker.
I told you walking was idiotic.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zo'n koffer, maar dan de turtle uitvoering. Dit is dus niet de glimmende variant, en je ziet dus niet dat er krassen of vlekken opzitten.
Ben er erg blij mee
Alle reacties Link kopieren
Ik sweer bij de American Tourister met ribbels, die beschadigen minder snel. Met 4 wielen vind ik ze ook erg praktisch.

Suitsuit is prachtig maar kwetsbaar.
Live long and prosper
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een Suitsuit-koffer en sluit me aan bij bovenstaande: prachtig, maar snel beschadigd. Op de mijne (mintgroene) staan al sinds de eerste vlucht zwarte strepen, van de bagagebanden, vermoed ik.
Oja nog een algemene tip: Koop geen zwarte koffer of een andere veel voorkomende kleur. Heel toevallig had iemand laatst precies dezelfde koffer incl. kleur want er lagen er 2 op de band. Maar ik herkende de mijne meteen aan het koffer label wat ik er altijd aan hang en die andere had er allemaal frutsels aan hangen.
Wij hebben verschillende handbagage trolleys, die van de Postcodeloterij en American Tourister bevallen het best. Overigens neem ik die alleen mee als handbagage als ik geen ruimbagage meeneem, maar het heeft niet mijn voorkeur. Liever een koffer op (vier) wielen inchecken en dan een rugzak als handbagage.
Alle reacties Link kopieren
Verleden jaar een grote rode samsonite gekocht. Beste aankoop ever! Maar dat vroeg je niet :)
Ik heb een suitsuit koffer en ben daar heel blij mee! Ja, hij beschadigd. Maar dat heb je met elke koffer. Ik vind de indeling binnenin met in het deksel een hoes met vakjes heel fijn. Ook rijdt hij heel soepel. Fijne koffer en ik heb een hele herkenbare en dat vind ik handig :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven