Bagage niet of te laat aanwezig op vakantieadres.

18-07-2019 09:27 61 berichten
Vanochtend op TV opnames gezien van vliegveld(en) waar enorme bergen bagage staan/liggen die niet zijn meegereisd met passagiers naar hun land van bestemming.

Kom je aan en mis je je bagage. Soms is het er vrij snel middels een "extra vlucht" en soms duurt het oneindig lang voordat je het in bezit hebt. Soms is het zoekgeraakt en op weg naar een ander oord. Lijkt me verschrikkelijk.

Zaken als tandpasta/tandenborstel en douchecreme/shampoo zijn vervangbaar. Zaken als eigen kleding, make-up, medicatie etc., (dus spullen van meer persoonlijke aard) zijn al een stuk moeilijker vervangbaar. Daarnaast is het vervelend als je niet met je eigen spullen kunt gaan relaxen in land van vakantie en je je zorgen maakt om je spullen en vanalles moet regelen. Dat drukt de pret behoorlijk.

Zijn er mensen die dit hebben meegemaakt? Gebeurd dit vaak? En hoe los je zoiets op? Bestaan er tips en trics, adviezen, do's en don'ts?
Alles wat belangrijk is gaat in mijn handbagage, dus zeker medicijnen, telefoons, iPad, opladers, geld e.d. Het wordt ook geadviseerd om spullen van gezinsleden te verspreiden over koffers, maar dat vind ik te onhandig. Mijn bikini zou ik wel vervelend vinden als die kwijt zou raken (lastige maat), maar voor het overige zie ik het wel.
Je bikini, een extra onderbroek en je opladers in je handbagage.
Alle reacties Link kopieren
Ik alleen een keer op de terugweg. Koffer kwam 3 dagen later of zo. Het lijkt me echt heel vervelend om op je vakantieadres al je spullen te moeten missen.

Ik stop altijd wat spullen in mijn handbagage, zoals ondergoed, een bikini en mijn lievelingsjurkje. Plus de belangrijke zaken natuurlijk (telefoon, oplader en powerbank, portemonnee en sleutels etc.) En mijn dochter heeft medicijnen in zakjes die ik over de koffers verdeel. Is haar koffer er dan niet, dan zit er in de andere koffers ook een deel. Dit zou je ook kunnen doen met andere dingen, zoals kleding. Het is misschien wel lastig als je niet al je kleding in één koffer hebt, maar zo heb je wel altijd iets als er een koffer zoekraakt.
Alles wat ik echt nodig heb, zoals medicijnen, gaat in mijn handbagage, net als alles wat ik per se niet kwijt wil raken (zoals mijn sieraden). De rest gaat in de ruimbagage.
Alle reacties Link kopieren
Belangrijke spullen neem ik altijd mee in de handbagage, inclusief mijn eigen bikini (lastige maat). Dus portemonnees, telefoons, oplader, paspoort, medicatie etc
Je moet gewoon niet reizen met dingen die je heel dierbaar zijn. En anders zoveel mogelijk in de handbagage. Ik kan altijd even voort met wat ik in mijn handbagage heb, schoon T-shirt en schoon ondergoed en wat toiletspullen.

Ik ben mijn bagage ook weleens kwijtgeraakt. Zo’n drama als sommigen er van maken is het ook weer niet.
9 van de 10 keer wordt je koffer binnen een paar dagen nabezorgd. Zelf ook weleens gehad en dan maar het hoogstnoodzakelijke bijgekocht.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben het een paar jaar geleden meegemaakt op een KLM vlucht naar Bologna. In het vliegtuig werd al omgeroepen dat er helemaal geen bagage was mee gegaan ivm storing op Schiphol.

Op de bestemming de reisverzekering gebeld en we mochten spullen kopen voor de eerste dagen (ook kleding). In de voorwaarden stond een bedrag van iets van 200-250 euro p.p. "Yeah", denk je dan, "lekker shoppen!" Maar daar hadden we helemaal geen zin in in de warmte. Uiteindelijk alleen voor de kinderen wat zwemkleding gekocht en natuurlijk wat toiletspullen.

Onze koffer werd op de 3e dag van de vakantie (vd 8 dagen) afgeleverd.

Ondanks dat, hebben we er maar het beste van gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Bij KLM en partners krijg je een overlevingspakketje met toiletspullen en een budget om wat dingen te kopen. En je bagagestuk wordt zodra hij er is bij je huis of hotel afgeleverd. Op zich prima geregeld vond ik, het kan nou eenmaal niet altijd goed gaan.

Ik heb het twee keer gehad omdat ik een overstap had waarbij ikzelf sprintend naar het volgende vliegtuig ging en mijn bagage dat uiteraard niet haalde. Liever ikzelf al op bestemming zonder mijn bagage, dan wij allebei niet.
Eerlijk gezegd houd ik er nooit rekening mee en het is altijd nog goed gegaan.
In de handbagage komen belangrijke papieren, telefoons en opladers enzo.

Maar een bikini in de handbagage is een goed idee, maar dan moet er eigenlijk ook een badhanddoek bij, slippers een jurk.
Alle reacties Link kopieren
Als je met twee of meer mensen reist, dan altijd je spullen verdelen (al is het maar voor de heenweg; thuis red je je wel).

Mijn schoonzus heeft het meerdere malen meegemaakt toen ze naar haar verloofde in Amerika reisde. Ze kreeg toen een ruime compensatie om voor de eerste dagen kleding etc. te kopen (destijds 500 Dollar) en haar koffer werd alsnog met 2 of 3 dagen afgeleverd.

Mensen in ons reisgezelschap hebben het een keer gehad op een Middellandse Zee cruise. We vaarden elke dag naar een andere bestemming en de koffers waren steeds net te laat in de haven van vertrek die dag. Zo'n cruiseschip wacht niet, dus die mensen hebben acht dagen zonder koffer gezeten.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man heeft het al 2x gehad. Om een of andere reden laten ze zijn tas achter terwijl die van mij wel mee komt. Vervelende is dat als je aankomt na een lange vlucht je dingen moet gaan regelen/ bellen. Eerste keer was USA dus communiceren was prima te doen tweede keer was tanzania, dan wordt het lastiger als niet iedereen even goed Engels spreekt. Tweede keer was extra naar omdat we 2 dagen later de kilimanjaro gingen beklimmen en je dan je spullen uit je backpack wel echt nodig hebt. Gelukkig kwam de tas een dag later. Waren daar ook mensen tegen gekomen waarbij het vliegtuig (emritates) maar 2x per week vloog, zij moesten dus met geleende spullen (schoenen e.d.) de kilimanjaro op.

Ik zelf heb altijd in mijn carry on spullen voor 2 dagen in geval van zoekgeraakte tas. Mijn man nog steeds niet, hij blijft vertrouwen hebben ;-)
Alle reacties Link kopieren
Niet meegemaakt, maar het lijkt me vreselijk onhandig.
Ik heb een moeilijke maat en zou op mn vakantieadres niet aan kleding in de goede maat kunnen komen.
Wij verdelen onze spullen over 2 koffers. De kans dat beide koffers kwijt raken is klein, dus dan hebben we altijd wat.
Belangrijke spullen als medicijnen, opladers, reservebril , papieren etc. altijd in de handbagage.
Lenzenspullen helaas niet in de handbagage, dat is teveel aan vloeistoffen. Maar wel altijd voldoende om 2 dagen vooruit te kunnen.
ik doe altijd wat ondergoed en een schoon shirtje in de handbagage voor noodgevallen.
Van papieren heb ik altijd een papieren kopie in de koffer en een foto op mn telefoon.
Ooit hadden we terug veel vertraging omdat de luchtvaarmij. failliet ging (Air Holland). Het zeg er toen naar uit dat dat een paar dagen kon duren.
Inmiddels heeft mijn man een hele lijst aan medicijnen. Daar neem ik nog voor een dagen aan reserve van mij, voor eventuele lange vertraging.
amarna wijzigde dit bericht op 18-07-2019 10:26
17.70% gewijzigd
Ik heb het twee keer meegemaakt, beide keren betrof het een reis met overstap. Daar zit dan ook de grootste ellende, de korte overstap in combinatie met een beetje vertraging..

Jij kan dan wel je vlucht halen, maar of je baggage net zo snel bij het volgende toestel is is maar net de vraag. Ik vermijd korte overstappen sindsdien als de pest.

En ja, wat doe je dan op bestemming zonder baggage? De eerste heb ik netjes een vergoeding gekregen van de maatschappij om noodzakelijke kleding te kopen. Zit je daar in een merkloze spijkerbroek en t-shirt terwijl je collega's netjes in pak rondlopen! Twee dagen later werd de baggage middernacht bezorgd door DHL :-? (Lufthansa). De tweede keer kreeg ik niks en moest ik zelf m'n koffer ophalen op Schiphol (British Airways volgens mij). Maar goed, toen was ik al thuis, dus dat scheelde. Achteraf bezien had ik kunnen eisen dat ze de koffer gewoon netjes thuis af zouden leveren.
anoniem_126923 wijzigde dit bericht op 18-07-2019 10:31
21.23% gewijzigd
Oh dit lijkt mij écht niet grappig!

Hier in mijn handbagage, (gewoon een rugzak) dus altijd lenzen, bril, zonnebril, oplader, setje ondergoed, luchtig jurkje en zwemkleding. De rest is eventueel te koop. Zwemkleding in principe ook maar met cup E is het wel wat lastig in die vakantie oorden een zwempak te vinden.

Nu met kind gaat er ook voor haar een UV pakje in!
puntillita schreef:
18-07-2019 09:51
9 van de 10 keer wordt je koffer binnen een paar dagen nabezorgd. Zelf ook weleens gehad en dan maar het hoogstnoodzakelijke bijgekocht.
Dit inderdaad.
Ja, nagezonden bagage heb ik inderdaad ook vaak genoeg meegemaakt. Meestal is je bagage inderdaad niet kwijt.

Hoe korter het tripje, hoe meer zonde van de tijd, maar ja, zo gaan die dingen soms

Zakelijk zorg ik altijd dat ik een nette werkoutfit en schoenen in de handbagage heb. In bijvoorbeeld Azië hebben ze niet altijd nette damesschoenen in maat 40.

Een vriendin heeft eens tijdens een congres de hele tijd op grote witte sneakers moeten lopen, omdat haar spullen niet waren gearriveerd.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb helaas een keer meegemaakt dat mijn koffer echt kwijt was. Nooit meer terug gehad. Ik was pas een jaar of 6/7 en ging met mijn vader op vakantie, mijn moeder had een hoop nieuwe kleren gekocht want we zaten in een chique hotel. Helaas alles weg, hebben daar alles nieuw moeten kopen.
Ik doe dus altijd kleding verdelen over de koffers.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het meegemaakt met een werkreis naar Bermuda. Koffer niet aangekomen, en er was niks open die dag vanwege feestdag. Zelfs geen apotheek om een tandenborstel te kopen. In het winkeltje van het hotel was alles schreeuwend duur. Uiteindelijk maar een heel lelijke polo gekocht om toch iets anders te hebben dan een dikke trui. Mn hele lieve collega die uit Canada moest komen die zelfde dag heeft op het vliegveld tandenborstel, borstel, onderbroeken en zelfs een jurk voor me gekocht zodat ik toch iets had. Mn koffer kwam na 4 dagen pas aan. Alles ging op island time, koffer werd niet gebracht, airline vond het niet hun verantwoording. Sinds dien reis ik sowieso altijd voor werk dingen met mn pak in handbabage zodat ik niet in een spijkerbroek in de vergaderingen zit.
Alle reacties Link kopieren
Heb ik meegemaakt, in Brazilië.
Iemand nam per ongeluk mijn koffer mee en vloog met een ander vlucht naar een ander stad in Brazilië.
Balen maar kan gebeuren...
Gelukkig kon ik alles kopen wat ik nodig had. Had echt veel nodig want het was ontzettend warm daar.
Baalde wel want het koste me dagen om een fatsoenlijk garderobe bij elkaar te vinden. 4de dag kon ik eindelijk mijn koffer weer ophalen bij de airport.
Heerlijk weer mijn eigen spullen maar ik heb uiteindelijk veel weggegeven want op een gegeven moment had ik dus teveel spullen.
Verzekering had alles incl. benzinekosten tot de cent vergoed.
Prrrr, mauw miawwwww.
Nitflex schreef:
18-07-2019 09:45
Je moet gewoon niet reizen met dingen die je heel dierbaar zijn. En anders zoveel mogelijk in de handbagage. Ik kan altijd even voort met wat ik in mijn handbagage heb, schoon T-shirt en schoon ondergoed en wat toiletspullen.

Ik ben mijn bagage ook weleens kwijtgeraakt. Zo’n drama als sommigen er van maken is het ook weer niet.
Op TV kwam een stel aan het woord dat dit meemaakte en de dame in kwestie gaf duidelijk te kennen dat, indien haar bagage niet heel snel aanwezig zou zijn, ze rechtsomkeert zou maken ivm spanning en onplezierig vakantiegevoel. Wat voor de een dus geen drama is is voor een ander enorm drama.
Ttroeteltje schreef:
18-07-2019 12:33
Op TV kwam een stel aan het woord dat dit meemaakte en de dame in kwestie gaf duidelijk te kennen dat, indien haar bagage niet heel snel aanwezig zou zijn, ze rechtsomkeert zou maken ivm spanning en onplezierig vakantiegevoel. Wat voor de een dus geen drama is is voor een ander enorm drama.
Ja, dat kan. Iedereen ervaart dingen anders. Maar het is wel zonde als je door zoiets je vakantie laat verpesten. Maar ik ben inderdaad iemand die zich niet snel druk maakt on zulke dingen. Wat gebeurt, gebeurt.
Blijenvrij schreef:
18-07-2019 10:10
Eerlijk gezegd houd ik er nooit rekening mee en het is altijd nog goed gegaan.
In de handbagage komen belangrijke papieren, telefoons en opladers enzo.

Maar een bikini in de handbagage is een goed idee, maar dan moet er eigenlijk ook een badhanddoek bij, slippers een jurk.
Handdoek krijg je toch gewoon in je hotel?
Ja, ervaring mee. Eén keer op heenreis, een keer toen we weer thuis kwamen. We reizen vrij veel, dus die twee keer valt hartstikke mee.
Het is vervelend, maar ik ga er niet de bagage voor 4 personen over de verschillende tassen voor verdelen (dat vind ik vreselijk onhandig, aangezien wij op vakantie de tassen niet uitpakken) of een set schone kleren in mijn handbagage doen (ik reis het liefst met zo min mogelijk handbagage).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven