Europapark: welke dagen en andere tips?

18-07-2019 13:06 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers, begin augustus gaan wij een dag of tien naar het Schwarzwald. Onze zoons van 14 en 15 jaar willen heel graag naar Europapark. Iemand hier een idee op welke dagen je dat park in augustus het best zou kunnen bezoeken? In het weekend of juist door de week, of maakt dat helemaal niet uit? Is het er meestal knetterdruk of valt dat mee?
Ik ben helemaal geen pretparkganger, dus overweeg niet mee het park in te gaan of maar een dag, als de jongens twee dagen willen (het kost een duit en ik ga toch bijna nergens in en hou ook niet zo van drukte), tips voor een solo-wandeling in de omgeving of leuk plaatsje waar ik me alleen kan vermaken, lekker met een boek in de relax-mode?
(en ja, ik weet dat google bestaat, maar tips van mensen die in de omgeving bekend zijn, zijn altijd beter)
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
En ik maar denken waarom je in godesnaam een dag naar het station in Groningen zuid wil...
Alle reacties Link kopieren
Ik volg even. Zou graag ook tips willen over bijv het reizen naar Europapark. Disney is toch een stuk makkelijker geregeld in mijn optiek.
Alle reacties Link kopieren
Maris_90 schreef:
18-07-2019 15:05
Ik volg even. Zou graag ook tips willen over bijv het reizen naar Europapark. Disney is toch een stuk makkelijker geregeld in mijn optiek.
Welnee. De hoofdweg naar Basel gaat er vlak langs, zie je het gewoon liggen. Parkeerterrein staat aangegeven.

To: sorry geen advies. Ik ben buiten het hoogseizoen mee geweest. In zijn algemeenheid is het wel zo dat de maandag (en dinsdag) rustig er zijn.
Alle reacties Link kopieren
ekeim schreef:
18-07-2019 14:35
En ik maar denken waarom je in godesnaam een dag naar het station in Groningen zuid wil...
:rofl:

Verder helaas geen tips. Ik wil er zelf ook graag een keer heen en hoop dat je wat nuttige antwoorden krijgt.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
https://www.tripadvisor.nl/Attraction_R ... mberg.html

Hier zijn vast wel de nodige tips te vinden.
Ik zou echt niet weten wat 1 ervaring van een toevallige Viva-forummer meer heeft dan alle ervaringen die je daar kunt vinden.
Wij zijn een paar jaar geleden geweest en het is een superleuk park! Ondanks de zomervakantie waren er geen lange wachtrijen en het restaurant met de rails met karretjes die je eten brengt is leuk om te doen! En betaalbaar.
De camping erbij vonden we verschrikkelijk met de tent, misschien dat dat met een caravan anders is. Het toilet en de douches waren niet schoon en veel te weinig waardoor er lange wachtrijen waren. We mochten met de auto niet bij de tent en ook niet bij het opzetten en afbreken, waardoor we alles naar de parkeerplaats heen en weer moesten tillen. Maar het park is echt super en het eten betaalbaar en voor een park goed.
Ik ben er een aantal keren geweest, maar niet in schoolvakanties. Het is dan alle dagen wel druk daar. Je hebt Frankrijk, Duitsland en Zwitserland wat allemaal vakantie heeft en er komen uit die landen ook veel mensen naar het park en dan heb je nog vakantiegangers die in de omgeving zitten. Volgens mij zijn idd maandag/dinsdag/woensdag over het algemeen rustiger dan de rest van de week, maar of dat in de vakantie ook zo is weet ik niet. Ik zou iig begin van de week gaan dan. Sowieso is het geen park dat je in 1 dag hebt gezien. Zelfs als het rustig is heb je al 2 dagen nodig.
Xenosdoos schreef:
18-07-2019 16:30
Wij zijn een paar jaar geleden geweest en het is een superleuk park! Ondanks de zomervakantie waren er geen lange wachtrijen en het restaurant met de rails met karretjes die je eten brengt is leuk om te doen! En betaalbaar.
De camping erbij vonden we verschrikkelijk met de tent, misschien dat dat met een caravan anders is. Het toilet en de douches waren niet schoon en veel te weinig waardoor er lange wachtrijen waren. We mochten met de auto niet bij de tent en ook niet bij het opzetten en afbreken, waardoor we alles naar de parkeerplaats heen en weer moesten tillen. Maar het park is echt super en het eten betaalbaar en voor een park goed.
de drukte is flink toegenomen de laatste jaren. Europapark heeft zelf de laatste jaren nog 2 hotels bijgebouwd ook. Ik hoor van veel pretparkgangers dat er nog maar weinig echt rustige dagen zijn door het hele jaar. Ze maken tegenwoordig ook al hier reclame en het park heeft de laatste jaren daardoor ook meer naamsbekendheid gekregen en dus meer bezoekers.
Wij zijn denk ik 3 jaar geleden geweest en max een half uur moeten wachten vind ik kort voor een pretpark. We zijn wel een paar dagen geweest waardoor we volgorde kunnen aanpassen op wachttijden.
Alle reacties Link kopieren
delicious35 schreef:
18-07-2019 15:13
Welnee. De hoofdweg naar Basel gaat er vlak langs, zie je het gewoon liggen. Parkeerterrein staat aangegeven.

To: sorry geen advies. Ik ben buiten het hoogseizoen mee geweest. In zijn algemeenheid is het wel zo dat de maandag (en dinsdag) rustig er zijn.
Ik bedoel, met de trein. Met de auto is namelijk geen optie voor mij. En bij Disney was met de trein gaan super makkelijk, en nu zelfs nog makkelijker met die directe verbinding vanaf A 'dam.
Maris_90 schreef:
18-07-2019 16:47
Ik bedoel, met de trein. Met de auto is namelijk geen optie voor mij. En bij Disney was met de trein gaan super makkelijk, en nu zelfs nog makkelijker met die directe verbinding vanaf A 'dam.
Klopt, EP is wat lastiger te bereiken met OV. Maar in EP staat het halve park dan weer niet vol met schuttingen en zijn de prijzen een stuk vriendelijker. En ik persoonlijk vind het attractieaanbod van EP een stuk leuker dan dat van Disneyland Paris. Het park is ook beter onderhouden.
Europapark is prima te bereiken met het ov. Je reist met de trein naar Rust en pakt daar de rechtstreekse bus naar Europapark en stopt zo ongeveer voor de ingang.

De dag wanneer je daar naar toe gaat maakt niet uit. Geen lange rijen, genoeg te doen en een schoon park. Afgelopen jaren in het hoogseizoen geweest en we hebben ons prima vermaakt. Ik vind het het geld dubbel en dwars waard.

Het ligt aan de rand van het dorpje Rust en daar kun je prima koffie drinken.
Rust heeft geen treinstation. Ringsheim is het dichtstbijzijnde treinstation.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt goed, ben benieuwd. Denk dat ik dan toch maar in elk geval een dag mee in het park ga.
Waar we nog niet over uit zijn, is welke dagen dan precies. We hebben een appartement in het zuidelijke Schwarzwald van zondag tot zondag, op ongeveer 1,5 uur rijden van Europapark. We zouden op vrijdag kunnen vertrekken en dan de zaterdag naar het park, maar dan moeten we twee keer ergens anders overnachten om een dag naar het park te kunnen. Vanuit het appartement op en neer in de week dat we daar verblijven kan natuurlijk ook, maar liever niet twee dagen achter elkaar. Een andere optie is om een keer tussendoor op en neer te gaan en dan op de terugweg nog een dag en dan daar ergens nog overnachten. Daar kom ik maar niet goed uit. We laten het ook maar een beetje van het weer afhangen en ter plekke beslissen, denk ik.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou op Dinsdag gaan..... Wij gaan regelmatig vanuit Zwitserland, en de weekenden zou Ik nooit doen!
Alle reacties Link kopieren
Dank JobEva. Nog andere tips voor daar in de buurt die niet meteen overal te voorschijn springen op de bekende sites?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Yella78 schreef:
18-07-2019 19:17
Dank JobEva. Nog andere tips voor daar in de buurt die niet meteen overal te voorschijn springen op de bekende sites?
Wat voor tips?
Alle reacties Link kopieren
Wat erg leuke plaatsjes zijn om te bezoeken, bijzondere eetstekjes, dat soort dingen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Yella78 schreef:
19-07-2019 19:49
Wat erg leuke plaatsjes zijn om te bezoeken, bijzondere eetstekjes, dat soort dingen.
Ehm, daar kan ik je niet mee helpen :mrgreen: ik zit altijd in een gasthuis in Rust en kom niet verder dan EP en wat restaurants in Rust.
Alle reacties Link kopieren
Nou ja, dat gasthuis bijvoorbeeld al, misschien iets voor ons om een nacht te verblijven.

Ik heb nu bedacht: wij moeten de zondag weer uit ons appartement. Dat moet meestal aan de vroege kant, we kunnen dan gelijk doorrijden naar Europapark en die zondag dan het park in, ergens in de buurt overnachten en de maandag dan weer park. Na die parkdag een uurtje of twee, drie rijden, weer ergens overnachten en dan door naar huis.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik ben nu 2 keer bij Gästehaus Jäger geweest. Maar die zal wel vol zitten al. Verder ook een keer in Vanii gezeten en die is ook top! En ik heb nog een keer in Gästehaus Durst geslapen. Ik kijk altijd gewoon via booking.com en zoek dan vooral op de beoordeling. Als die goed is, is dat ook altijd wel een prima gasthuis.
Alle reacties Link kopieren
Jaaa, super leuk Europapark. Ik ben er twee keer geweest en het was er nooit echt druk. Komt misschien ook omdat het megagroot is, inderdaad niet in één dag te doen. Ik ben er steeds op de terug- of heenweg van een vakantie geweest. De eerste keer geslapen in een stacaravan in de buurt en de tweede keer in een B&B in Rust. Die laatste was ontzettend dichtbij de ingang van het park, heel handig.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Dank allemaal. Ik heb inmiddels een leuk appartementje geboekt voor twee nachten, niet te duur en op loopafstand van het park. We rijden op zondagochtend weg bij het appartement waar we dan een week verbleven hebben, op 1,5 uur rijden van Europark. Ik heb gevraagd of we dan 's morgens al mogen parkeren bij de accommodatie, ik neem aan dat dat geen probleem is. Dan gaan we van daar af naar het park met z'n vieren en de volgende dag blijf ik lekker in het appartement en omgeving, mijn man misschien ook wel, onze jongens kunnen gewoon zelf gaan omdat het zo dichtbij is. En na de tweede overnachting rijden we in principe dan in een stuk door naar huis, mocht dat niet bevallen dan onderweg nog ergens een hotelletje.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven