Rondreis in november tips gezocht!

18-07-2019 19:23 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Al dagenlang zoek ik me rot en we komen er niet goed uit, ik hoop dat iemand hier goede tips heeft.

We willen in november een rondreis maken (2 weken) naar een plek waar het lekker weer is (dus boven de 20 graden minimaal) Buiten Europa heeft onze voorkeur.
Zuid-afrika en Thailand zijn we al geweest.
Ik zat te kijken voor Mexico/Costa Rica alleen lees ik daar wisselende dingen over met zelf auto rijden/orkanen/regenseizoen etc. We willen namelijk het liefste zelf rond rijden.
Ons budget is ongeveer 1200 inclusief vlucht p.p voor 2 weekjes.

Wie heeft DE tip? (andere landen zijn ook welkom mits het in budget en eisenpakketje past:) )
Ik wilde zeggen australie of nieuw-zeeland maar daar zul je wellicht wat langer voor moeten sparen. November is daar wel een fijne tijd voor geloof ik.
Jordanië en eventueel Israël?

Wel effe de veiligheids-waarschuwingen checken.
Cuba, Florida
Alle reacties Link kopieren
Nieuwzeeland/australie inderdaad helaas niet binnen ons budget dit jaar..
Jordanie en israel (voornamelijk het 2e trekt mij eigenlijk totaal niet... niet echt veilig gevoel ofzo denk ik)

Is Florida niet heel erg duur, vooral daar dan?
Alle reacties Link kopieren
Ik moet er misschien ook nog bij zeggen dat wij beide erg van mooie natuur en dieren houden! :) en natuurlijk ook even relaxen op mooi strand/gezelligheid in leuke dorpjes op een terrasje
Alle reacties Link kopieren
Mexico in November is prima! Af en toe een korte bui. Tenzij je pech hebt, maar het echte regenseizoen is wel voorbij. Autorijden gaat ook goed daar. Budget moet lukken als je niet teveel luxe verwacht.
Alle reacties Link kopieren
Costa Rica is heel goed te doen met de auto. Zelf ook gedaan, maar dan wel in maart/april. Geen idee hoe dit in november is. Costa Rica is wel een relatief duur land. Wij hebben veel meer dan 1200 euro pp uitgegeven.
That’s how Sue c’s it
Alle reacties Link kopieren
arcobaleno schreef:
18-07-2019 19:38
Mexico in November is prima! Af en toe een korte bui. Tenzij je pech hebt, maar het echte regenseizoen is wel voorbij. Autorijden gaat ook goed daar. Budget moet lukken als je niet teveel luxe verwacht.
Jij bent er geweest denk ik? Heb je tips voor leuke route daar? en echt luxe hoeven we niet, alleen we zijn ook niet van de hostels.
Gewoon gezellig hotel met schone kamer en ontbijtje (wellicht zo nu en dan een zwembad is ook fijn) en dan zijn we al blij
Ik zou denken pak een land (of combineer er een paar) in Zuid-Oost Azie, Of wellicht ergens in Zuid Amerika. Die richtingen heb je het meeste kans op mooi weer in die tijd als het tenminste geen regen seizoen is.

Wellicht Zuid China, Hong Kong, Macau, Maleisië, Filipijnen,Vietnam, Indonesië, Singapore, Suriname. Geen idee of die landen in je budget vallen.

Misschien de wereldkaart er eens bij pakken?
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
18-07-2019 19:41
Ik zou denken pak een land (of combineer er een paar) in Zuid-Oost Azie, Of wellicht ergens in Zuid Amerika. Die richtingen heb je het meeste kans op mooi weer in die tijd als het tenminste geen regen seizoen is.

Wellicht Zuid China, Hong Kong, Macau, Maleisië, Filipijnen,Vietnam, Indonesië, Singapore, Suriname. Geen idee of die landen in je budget vallen.

Misschien de wereldkaart er eens bij pakken?
Ja het enige dingetje hierbij is dat ik inderdaad graag nog eens naar Indonesie wil ( maar blijkbaar regenseizoen in november?)
En we hebben vorig jaar rondreis Thailand gedaan vandaar dat ik dacht liever nu geen Azie.. Al weet ik dat alle aziatische landen niet met elkaar te vergelijken zijn en ze hebben natuurlijk vaak leuke prijzen voor hotels etc
Alle reacties Link kopieren
Maar heb je heel Thailand dan al gezien, of ben je er een keer geweest? Het is mooi en afwisselend vind ik, geen probleem om er nog een keer heen te gaan, ander gebied.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
mviersel21 schreef:
18-07-2019 19:36
Nieuwzeeland/australie inderdaad helaas niet binnen ons budget dit jaar..
Jordanie en israel (voornamelijk het 2e trekt mij eigenlijk totaal niet... niet echt veilig gevoel ofzo denk ik)

Is Florida niet heel erg duur, vooral daar dan?
Ik ben er vorige zomer geweest en ik heb me echt totaal niet onveilig gevoeld. Niet in Jeruzalem, niet in Tel Aviv (onze hotels lagen daar, uitstappen gedaan naar oa Haifa en de Dode Zee/Masada), ook niet op de West Bank of in het Arabische deel van Jeruzalem, niet ‘s avonds of ‘s nachts, niet alleen over straat of in het OV, nergens eigenlijk. Is me 100% meegevallen terwijl ik me vooraf toch ook zorgen maakte.

Edit: aan terrasjes en leuke restaurants heb je aan Tel Aviv een goede (let wel op de shabbat) en er is genoeg te bezoeken, het is een relatief klein land dus je staat overal erg snel.
Alle reacties Link kopieren
Ik zoek ongeveer hetzelfde! Twijfel vooral nog tussen Cuba of Gambia. Bij Cuba dan wel zelf de tickets, huurauto en overnachtingen boeken, anders red je het niet binnen dat budget.
Twee weken is niet heel lang. Ben je vaak bijna de helft van je budget kwijt aan het ticket. Week erbij is niet veel duurder vaak, maar je moet wel kunnen natuurlijk.

Als je per se zelf wilt rijden dan is november heel geschikt voor bijvoorbeeld
* Mexico (rondje Playa del Carmen - Merida -Palenque - San Cristobal -Tulum),
* noord-oost Brazilië (van Fortaleza via oostkust omlaag),
* Argentinië (Buenos Aires, naar Mendoza, Peninsula Valdez)
* Cuba, oost of west
Alle reacties Link kopieren
Thanks voor de tips!
Ivm werk inderdaad ongeveer 14 dagen, 15/17 dagen is nog te regelen...
We waren ook aan het twijfelen over Bali maar las dus wisselende berichten over het weer daar en daarbij ben ik bang dat het behoorlijk op Thailand lijkt. Is er iemand die in beide landen is geweest en dit kan vergelijken?
Zelf in Cuba geweest in november en in Florida half oktober en beiden prima weer gehad.
Als je niet persé bloedheet zoekt maar wel mooie natuur is een roadtrip door zuidoost USA ook gaaf. Wellicht half tot eind oktober zodat je mooie herfstkleuren meekrijgt en halloween.
Alle reacties Link kopieren
Canada?
Alle reacties Link kopieren
Ben in oktober in costa rica geweest, wel af en toe een tropische bui, maar over het algemeen super lekker weer.
Hangt idd wat af van de orkanen, daar kan soms een staartje van over komen, orkanen zelf zijn er nooit (voor zover ik weet).
2 weken is prima te doen en als je van veel dieren houdt een geweldig land
sneeuwvrouw schreef:
18-07-2019 20:23
Canada?
Ze wil lekker zonnig weer en waarschijnlijk ook nog wat warmte.

Geen halve sneeuwstorm en in 't beste geval +5 graden Celcius.

:-D
Alle reacties Link kopieren
Haha ja en canada is ook vrij duur...

hmm ik ga het allemaal even uitzoeken, zo lastig!
Ik lees wel dat costa rica soms uitdagend kan zijn qua wegen? (rijden langs afgronden, wegen met kuilen etc.)
In Canada heb je al kans op sneeuw vanaf oktober.
Alle reacties Link kopieren
Botswana? Namibië? Zambia? Zuidelijk Afrika, maar echt geen Zuid-Afrika.
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Alle reacties Link kopieren
De weg naar Monteverde is inderdaad wat uitdagend, maar verder heel goed te doen. Alleen wat ik al zei.. Costa Rica is wel een relatief duur land, zeker voor centraal Amerika
That’s how Sue c’s it
Alle reacties Link kopieren
mviersel21 schreef:
18-07-2019 19:41
Jij bent er geweest denk ik? Heb je tips voor leuke route daar? en echt luxe hoeven we niet, alleen we zijn ook niet van de hostels.
Gewoon gezellig hotel met schone kamer en ontbijtje (wellicht zo nu en dan een zwembad is ook fijn) en dan zijn we al blij
Wij waren er ook rond half november. We hebben een korte rondreis in Yucatan gedaan (1 week) en een strandverlenging (ook 1 week). Als we het nog eens hadden gedaan had ik denk ik 10 dagen rondreis 4 strand gedaan. Wij hadden nu Tulum, chichen itza, uxmal, Merida, Valladolid/coba als route. Ik zou denk ik datzelfde rondje doen in 10 dagen, en dan vooral in Merida en tulum een dag langer blijven. En dan nog 4 dagen Playa del Carmen ofzo. Rijden is daar heel goed te doen, de mensen erg vriendelijk, en eten is goedkoop. Ik vond het heerlijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven