Commentaar op kamperen

19-07-2019 08:55 155 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net een “leuke” discussie gehad met mijn schoonmoeder die er compleet tegen is dat we met de kinderen met de tent gaan camperen. Ze vindt dat ongehoord, gevaarlijk en onhygiënisch. De discussie (niet echt discussie hoor maar eerder geanimeerd gesprek waarbij ik me met een glimlach niet liet doen) kwam omdat ik zei dat we waarschijnlijk een nieuwe tent gaan kopen. En toen zei ze dat we gek waren, dat met dat geld (400€) je beter naar een bungalow kan gaan dan tentkamperen. Ik haar er van op de hoogte gesteld dat je echt niet voor 400€ een huisje of stacaravan kan huren in augustus maar haar antwoord was “dan blijf je toch beter thuis”. Want volgens haar gaan we gewoon kamperen omdat we iets anders niet kunnen betalen, hahaha.
Nou, ik ben geen fanatiekeling en ben echt geen back-to-basics type maar als iemand mijn manier van vakantie afbreekt zonder te weten wat het is (want ja, ze is 1x gaan kamperen 30 jaar geledenop een veldje en daardoor expert) tegenwoordig. Volgens haar is camperen: in de rij gaan staan voor het toilet, in de rij gaan staan voor de douche, kreupel uit je tent komen ’s ochtends van de rugpijn, voortdurend je kinderen in het oog houden want ze mogen zich niet vuilmaken (ja echt, ze mogen niet op de grond zitten of met stoffige shirtjes rondlopen, dat hoort niet blijkbaar en is onhygiënisch), etc. Mijn schoonmoeder is een lief mens waar ik veel van hou maar kan absoluut nooit toegeven dat de mening van een ander ook wel eens goed kan zijn.
Hetzelfde gesprek heb ik onlangs met een collega gehouden. Ze dacht dat we gingen kamperen omdat iets anders te duur was. Ik ga graag naar de camping voor de sfeer. Het relaxte, het alles 3x langzamer doen. ’s Morgens in mijn pyjama kunnen ontbijten. In de hangmat voor de tent een boek lezen. Maar tegelijkertijd is de camping ook een goede uitvalsbasis voor de streek te verkennen. Meestal kiezen we in de zomer voor grote campings aan het strand. Deze hebben alles wat een hotel heeft: verschillende zwembaden, restaurants, bars, winkels, privé toegang tot het strand, sport, animatie, etc. Ideaal voor de kinderen en altijd wat te beleven. In de winter gaan we naar kleine campings in de bergen.
Waarom denken mensen dat kamperen een goedkoop alternatief is voor een vakantie? Of dat het primitief moet zijn? Tegenwoordig heb je campings met percelen met een eigen badkamer met toilet, douche, wastafel als dat is wat je zoekt. Maar even 50m naar het toiletgebouw lopen (brandschoon) is toch ook niet zo erg? En ’s nachts als je dat niet wil doen bestaan er plasemmers of porta pottis.
Ik bedoel maar, hoe komt het dat mensen die niet graag kamperen (omdat ze een slechte ervaring hebben of uit onwetendheid) vaak erg negatieve meningen uiten over kamperen terwijl als je zegt dat je op hotel naar Rome gaat je de kampeerders niet vaak zult horen zeggen “Jakkes, op hotel, wat erg”.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je je verdedigen voor het feit dat je graag gaat kamperen? Je overtuigt anderen er toch niet mee en laten we wel wezen: dat moet je ook niet willen, straks komen ze toch naar de camping :P
Dat je daar over in discussie gaat snap ik niet.
En nog een topic hier over aanmaakt ook nog.
Hop lekker naar de camping.
Alle reacties Link kopieren
Nou, ‘jakkes een all-in aan het strand’ is juist de meest gehoorde opmerking denk ik.
-Red- schreef:
19-07-2019 08:57
Waarom zou je je verdedigen voor het feit dat je graag gaat kamperen? Je overtuigt anderen er toch niet mee en laten we wel wezen: dat moet je ook niet willen, straks komen ze toch naar de camping :P
Nou inderdaad.

I :heart: kamperen en als kind echt de meest fantastische herinnering aan.
Alle reacties Link kopieren
Wat is de reden dat haar mening zoveel voor je waard is?
Waarom moet zij het met je eens zijn?
viva-amber wijzigde dit bericht op 19-07-2019 09:06
25.33% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Lekker gaan genieten. Ze weten niet wat ze missen & laten we dat vooral zo houden 🥳

Wij stappen morgen in de auto met een baby van 11 maanden en kamperen ook met eigen tent. Heb zelden zoveel zin gehad in een vakantie - zeker nu we met ons drieën zijn!

Fijne vakantie!
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je je hier druk om maken?

Mijn man wil ook niet naar een wcgebouw hoeven te lopen dus huren wij een huisje of stacaravan op een camping maar hij kijkt daardoor echt niet anders tegen kampeerders aan hoor.
Alle reacties Link kopieren
Je steekt veel te veel energie in deze zinloze discussie. Laat je schoonmoeder lekker, ze hoeft niet mee toch? En jij hoeft niet met haar mee.
Klaar!
Alle reacties Link kopieren
Sommige mensen raken steeds meer overtuigd van hun gelijk als ze ouder worden, maakt niet uit hoe kortzichtig het is. Zie het in mijn omgeving wel meer.

Je gaat haar niet overtuigen, dus bespaar je de moeite.

Geniet van de vakantie, kamperen kan inderdaad zo leuk zijn :P
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Andere weten het altijd beter. Wij camperen veel maar gaan ook naar luxere oorden. Sommige mensen hebben, maakt niet uit waar we heen gaan, altijd commentaar op.

Je schoonmoeder draaft wel door. Ik zou er persoonlijk een geintje van maken en haar beleefd uit lachen. Sterkte in je tent 😋
Nou gelukkig gaat ze niet mee toch. Fijne (kampeer)vakantie.
Mijn herinnering aan kamperen is ook geen beste. Wij hadden geen auto dus kamperen betekende minimalistische uitrusting en alles op je rug sjouwen. Dus geen stoelen maar op de grond zitten, liggend in je tent je in je broek wurmen en als het slecht weer was was alles nat en klam en geen plek om het te laten drogen.
En idd rijen bij toiletten en douche, waarvan de waterdruk minimaal was. En vaak smerig sanitair en geen wc papier. Wat vond ik met die pleerol onder je arm op pad gênant als kind.

Als je wel een auto hebt, kun je gewoon een tent meenemen waarin je wel kunt staan, en opvouwbare stoeltjes en een tafel. De meeste campings hebben voldoende en schoon sanitair en vaak droogkasten en of faciliteiten om natte zooi droog op te hangen.
Zo’n luxe camping met zwemparadijs plus de investering in goede kampeeruitrusting maakt kamperen niet heel veel goedkoper dan een all-in met Cor en Don, dus het is maar net wat je wilt.

En kinderen die niet vies mogen worden vind ik zielig.
Grappig dat je zegt eerst zegt dat de tent een stuk goedkoper is dan een huisje in het hoogseizoen en vervolgens zegt dat het voor jou geen goedkoper alternatief is.

Ik begrijp niet waarom je je verdedigt. Ieder zijn ding. Want tegelijkertijd ben je zelf ook wat kortzichtig.
"Het relaxte, het alles 3x langzamer doen. ’s Morgens in mijn pyjama kunnen ontbijten. In de hangmat voor de tent een boek lezen". Dat kan ik ook op vakantie. Terwijl wij niet kamperen, maar in een huisje ergens in the middle of nowhere zitten. Want een hotel óf camping met verschillende zwembaden, restaurants, bars, winkels, sport en animatie vind ik dan weer echt drie keer niks.

Waarmee ik wil zeggen dat het niet het een (kamperen op een megacamping) of het ander ("op" hotel) is.
Er zijn veel meer vormen van vakantie vieren en die zijn allemaal goed. Als de vakantievierder er zelf maar blij mee is.
Hier kampeert iedereen juist. Wij worden met de nek aangekeken omdat we geld over de balk smijten met huisje of chalet.
Maar net wie je spreekt dus.
En wat zei jij?

"Ik begrijp dat jij erop tegen bent dat we gaan kamperen. Je hebt je punt nu wel duidelijk gemaakt. Zou je er nu over op willen houden, want je verpest mijn vakantieplezier ermee."
Alle reacties Link kopieren
Kinderen vinden kamperen leuk. Leuker dan volwassenen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Mijn schoonfamilie begrijpt niet dat wij geen caravan willen. Iets specifieker dus. Wij willen niet rijden met zo'n groot lomp ding en bovendien vind ik het nogal een uitgave én heb ik er totaal geen verstand van.

We hebben tot nu toe altijd stacaravans gehuurd - handig met kleine kinderen - maar die worden ook steeds duurder. We zijn nu aan het kijken naar een tent of (tweedehands) vouwwagen.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Zij hoeft toch niet hetzelfde leuk en goed te vinden als jij.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Sommige mensen hebben altijd commentaar. In mijn omgeving gaan veel mensen kamperen, die gaan in de meivakantie wat luxer op vakantie en dan in de zomer naar een camping in Frankrijk of zo. Ik heb nog niet gehoord dat ze daar commentaar op kregen. Je schoonmoeder weet gewoon niet beter, laat het lekker langs je heen gaan.
Op mijn werk hadden we het met de lunch over vakanties. De stagiaire van 20 ging naar Portugal, autootje huren, lekker rondreizen. De CFO had nog wel een paar tips. Alles wat hij noemde waren 5 sterren hotels en sterrenrestaurants. En zorg dat je geen Kia Picanto aangesmeerd krijgt bij het huren. Ik heb hem toen onderbroken, wij raden hem toch ook geen hostels en bussen aan?

Kortom, luister voor vakantieverhalen gewoon naar wat iemand leuk vindt. Ik erger me er al aan dat iedereen er standaard vanuit gaat dát je op vakantie gaat. Ik ben zelf geen echte vakantieganger. Hoe vaak ik dat niet uit moet leggen.

Ik kampeer af en toe. Op veel campings vind ik het vervelend dat je nooit echt een privégesprek kunt voeren.

Tot slot; en wat dan nog als mensen wel kamperen vanwege het budget? Mogen die dan maar niet op vakantie? De zomer is lang hoor. Mensen die dat roepen weten zelf niet wat het is om jaar in, jaar uit niet op vakantie te gaan (met je kinderen).
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
19-07-2019 09:31
Kinderen vinden kamperen leuk. Leuker dan volwassenen.
Dat denk ik ook. Ik heb als kind veel gekampeerd en vond het geweldig. Nu heb ik toch liever een appartementje of hotel met een eigen badkamer en alles bij de hand. Ook op festivals heb ik het wel gehad met 3 dagen kamperen :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Zoveel mensen zoveel wensen meer is het niet. Als jullie maar een fijne vakantie hebben toch?
Ik doe overigens beide , kamperen en naar hotel/ appartement. Ik zie kampeervakanties wel altijd als extra vakantie, en maximaal een week in de tent. Dan heb ik het wel gehad en wil ik meer comfort.
viva-amber schreef:
19-07-2019 09:32
Zij hoeft toch niet hetzelfde leuk en goed te vinden als jij.
Waarom levert zíj dan commentaar op andermans vakantie?
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
19-07-2019 09:35
. Ook op festivals heb ik het wel gehad met 3 dagen kamperen :mrgreen:
Ja maar dan heb je het ook ergens over. Ik heb het afgelopen weekend ook weer gedaan. En dat gemanoeuvreer over en tussen de scheerlijnen was ik wel beu en dan is 3 dagen lang genoeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven