Punta cana

19-07-2019 15:11 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste ,kzou in september naar puta cana willen ,en eerder zou ik niet kunnen omdat deze maand mijn jaarlijks verlof is ,nu heb ik overal gelezen en van mensen gehoord dat het orkaanseizoen is en er constant dan regent ,dus mijn vraag is raad je me dan het af om naar daar te gaan grts
Als het daar orkaanseizoen is en je gaat niet voor storm en regen lijkt het me inderdaad geen aanrader.
https://www.klimaatinfo.nl/dominicaanse ... tacana.htm

Via die link kun je zien dat de kans op orkanen/cyclonen erg hoog is in september.
Lijkt mij persoonlijk best gaaf. Maar niet als je aan het strand wilt liggen.
Alle reacties Link kopieren
Uhm dat zou ik niet doen... september hoge kans op een orkaan of tropische storm. Dan wil je daar echt niet zijn. Naja, in ieder geval niet als je voor een strandvakantie gaat. Het kan ook meevallen, maar ik zou er niet op gokken.
Mijn vrouw en ik zijn er geweest op onze (verlate) huwelijksreis, maar volgens mij in augustus en niet in september. We hebben van de 7 dagen 6 dagen regen gehad en... we vonden het geweldig! Maar dat komt met name doordat ik niet zo van zon houd (en mijn huid al helemaal niet), dus die ene dag met zon ben ik flink verbrand... Maar het regende echt niet de hele dag, gewoon af en toe een bui en verder bewolkt.

We hebben een grappig filmpje, zittend onder een parasol op het strand wanneer het begint te regenen en iedereen naar het hotel terugrent, terwijl mijn vrouw zich hardop afvraagt waarom, want ze zijn toch al nat van de zee of het zwembad :biggrin: De regen is natuurlijk ook helemaal niet koud, maar net een lekker warme douche.

Edit: Ik zou er "Punta Cana" van maken in je post ipv "Puta Cana" :rofl:
Alle reacties Link kopieren
flipsen_NL schreef:
19-07-2019 16:00


Edit: Ik zou er "Punta Cana" van maken in je post ipv "Puta Cana" :rofl:

Inderdaad, zeg nooit, 'puta' tegen een vrouw, of 'hijo de puta' (hoerenzoon) tegen een man, in spaanstalige landen, tenzij je flinke ruzie wilt ;-)
Verder weet ik er niets van, TO, sorry.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn eind september geweest op huwelijksreis en alleen maar zon gehad en misschien één avondje regen.. geen orkaan gezien, maargoed dat wil natuurlijk niet zeggen dat jullie dat geluk ook hebben!
Alle reacties Link kopieren
Dominicaanse republiek zou ik op dit moment echt niet naartoe gaan!
De toeristen sterven daar momenteel bij bosjes door onduidelijke oorzaken:

https://www.thesun.co.uk/news/9397863/d ... st-update/



Net als een paar jaar geleden dat Nederlandse stel:

https://www.gelderlander.nl/binnenland/ ... ~aa7151f3/
Alle reacties Link kopieren
In het Nederlands:

https://www.misdaadjournalist.nl/2019/0 ... nparadijs/
Alle reacties Link kopieren
PoesinBoots schreef:
19-07-2019 15:48
Als het daar orkaanseizoen is en je gaat niet voor storm en regen lijkt het me inderdaad geen aanrader.
:HA:
Alle reacties Link kopieren
Dat was heel duidelijk en ben ik goed geholpen ,dus is het zeker een NO NO ,weet er iemand een ander alternatief ,en niet beginnen over de Malediven ,moet een beetjd nog betaalbaar blijven he 😊,van die puta is me zojuist opgevallen wat 1 letter toch allemaal kan veroorzaken 😂😂😂
Canarische eilanden is lekker in september.
Zazamaenade schreef:
19-07-2019 16:22
Inderdaad, zeg nooit, 'puta' tegen een vrouw, of 'hijo de puta' (hoerenzoon) tegen een man, in spaanstalige landen, tenzij je flinke ruzie wilt ;-)
Verder weet ik er niets van, TO, sorry.
De puta madre mag je dan wel weer gebruiken. Dat is geen scheldwoord.
Alle reacties Link kopieren
En iemand ervaring met kaapverdië ?
Hatchi schreef:
19-07-2019 20:32
De puta madre mag je dan wel weer gebruiken. Dat is geen scheldwoord.
In Spanje niet, maar in Argentinië zou ik het zeker niet gebruiken als je niet een stevig potje wil vloeken :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Gabrielle555 schreef:
19-07-2019 20:56
En iemand ervaring met kaapverdië ?
Nog niet. Gaan pas in oktober / november.

In september zou ik naar Tenerife oid gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven