Dochter mag niet mee op vakantie.

19-07-2019 22:16 223 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedeavond viva dames,

Mijn man heeft een dochter en is 14 jaar. Ik heb haar opgevoed vanaf baby zijnde, haar moeder is vlak na de geboorte door een ongeluk om het leven gekomen.

Samen hebben wij drie kinderen twee meiden en een jongen. Laat ik erbij zeggen dat dochter van mijn man echt als mijn kind zie, en net zoveel van haar hou als van onze gezamenlijke kinderen.

Het geval is nu dat onze gezamenlijke dochter (12 jaar) tegen oudste dochter heeft gezegd in een ruzie tegen dochter van 14 heeft gezegd dat haar mamma (ik dus) niet haar echte mamma ben, en dat ze maar weg moet gaan.

Ik ben heel boos op mijn dochter hierom, maar vooral heel verdrietig. Ik vind het echt zo erg voor mijn oudste dochter vooral omdat zij al veel heeft meegemaakt waaronder de dood van haar moeder.

Nu heeft mijn man tegen dochter van 12 gezegd dat ze niet mee mag naar Marokko.( Afkomst man) door dit voorval. Ik weet niet wat ik ervan moet vinden, maar ik zit vooral met het verdriet van oudste dochter zij is mijn alles net als onze gezamenlijke kinderen.

Mijn man is echt serieus dat hij onze dochter van 12 niet mee wil hebben door haar uitlatingen.
Nu hebben man en ik ruzie en ik weet even niet wat te doen.
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
De 12-jarige verdient een pittig gesprek. Zij moet het gaan goedmaken met de 14-jarige. Natuurlijk gaan alle kinderen mee op vakantie.
Naar je man luisteren natuurlijk. Duh
Je dochter mee en je man thuis laten.

Probleem opgelost
Alle reacties Link kopieren
Wat een idioterie. Waar zou ze moeten blijven dan? Ga jij dan wel?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Wat verdrietig. Wanneer is dit gebeurd? Misschien moeten de emoties nog een beetje zakken. Ik zou een goed gesprek houden met dochter van 12 en 14 tegelijk. Waarom zegt ze zoiets? Realiseert ze zich wat dat voor haar zus betekent?

Niet meenemen op vakantie vind ik te zwaar voor een (jaloersige?) uitspraak van een kind van 12.
En je man verdient ook een goed gesprek. Je kunt niet een kind thuislaten.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje zeg, twee pubers die ruzie hebben en 1 die iets heel vervelends heeft gezegd. Dat zal de komende jaren wel vaker voor gaan komen. En natuurlijk zoeken ze naar precies dat waarmee ze de grootste impact kunnen maken.
Niet leuk, pubers zuigen regelmatig. En daar moet je ze ook zeker op aanspreken. Maar vervolgens niet mee mogen op vakantie slaat nergens op.
Alle reacties Link kopieren
*Judy* schreef:
19-07-2019 22:19
De 12-jarige verdient een pittig gesprek. Zij moet het gaan goedmaken met de 14-jarige. Natuurlijk gaan alle kinderen mee op vakantie.
Dat gesprek heeft ze zeker gehad van ons beide. Ze heeft natuurlijk haar excuses moeten aanbieden, maar voor de oudste voelt dat niet gemeend.
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Waar zou dochter van 12 dan moeten verblijven als jullie naar Marokko gaan?
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
19-07-2019 22:20
Wat een idioterie. Waar zou ze moeten blijven dan? Ga jij dan wel?
Nee ik blijf thuis ivb met werk en onze jongste is nog maar een paar maanden.
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Gatinmijnsok schreef:
19-07-2019 22:21
Jeetje zeg, twee pubers die ruzie hebben en 1 die iets heel vervelends heeft gezegd. Dat zal de komende jaren wel vaker voor gaan komen. En natuurlijk zoeken ze naar precies dat waarmee ze de grootste impact kunnen maken.
En dit.
Alle reacties Link kopieren
Gatinmijnsok schreef:
19-07-2019 22:21
Jeetje zeg, twee pubers die ruzie hebben en 1 die iets heel vervelends heeft gezegd. Dat zal de komende jaren wel vaker voor gaan komen. En natuurlijk zoeken ze naar precies dat waarmee ze de grootste impact kunnen maken.
Niet leuk, pubers zuigen regelmatig. En daar moet je ze ook zeker op aanspreken. Maar vervolgens niet mee mogen op vakantie slaat nergens op.
Drie pubers. Man ook.
.
Alle reacties Link kopieren
Zalmsnipper schreef:
19-07-2019 22:20
Wat verdrietig. Wanneer is dit gebeurd? Misschien moeten de emoties nog een beetje zakken. Ik zou een goed gesprek houden met dochter van 12 en 14 tegelijk. Waarom zegt ze zoiets? Realiseert ze zich wat dat voor haar zus betekent?

Niet meenemen op vakantie vind ik te zwaar voor een (jaloersige?) uitspraak van een kind van 12.
12 jarige heeft niks om jaloers op te zijn. Zelf zegt ze het gevoel te hebben dat ze denkt dat 'pappa' meer van 14 jarige houd dan van haar, maar dat is absoluut niet zo natuurlijk.
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Als jij ook thuisblijft misschien niet zo slecht dat die 12-jarige ook thuisblijft.

Heeft de oudste tenminste een leuke vakantie.
Zonder dat ze aanhoudend gepest wordt daar haar jongere zus.


Want dit zal wel niet het eerste akkefietje tussen die twee geweest zijn.


(Moest ze nu echt alleen moeten thuisblijven zou ik er misschien lichtjes anders over denken.
Maar als vader alleen met zijn kinderen naar Marokko gaat is het hij toch die beslist en blijft kind 2 niet zielig alleen achter bij een tante ofzo.)
Alle reacties Link kopieren
*Judy* schreef:
19-07-2019 22:21
En je man verdient ook een goed gesprek. Je kunt niet een kind thuislaten.
Nee dat vind ik ook, vooral omdat ze gaan om familie daar te zien en ondanks alles vind ik dat 12 jarige recht heeft om familie te zien.
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Yasmeenah82 schreef:
19-07-2019 22:28
Nee dat vind ik ook, vooral omdat ze gaan om familie daar te zien en ondanks alles vind ik dat 12 jarige recht heeft om familie te zien.
Gaat vader dan niet minstens elk jaar, elke 2 jaar naar ginder?

Nog kansen genoeg voor kind 2 om familie te zien.



Kind 1 gaat over een paar jaar waarschijnlijk niet meer mee op familie-vakantie.
Al helemaal niet met zo'n "sister from hell".
anoniem_387728 wijzigde dit bericht op 19-07-2019 22:30
3.49% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Yasmeenah82 schreef:
19-07-2019 22:26
12 jarige heeft niks om jaloers op te zijn. Zelf zegt ze het gevoel te hebben dat ze denkt dat 'pappa' meer van 14 jarige houd dan van haar, maar dat is absoluut niet zo natuurlijk.
Maar de 12-jarige voelt dat blijkbaar wel zo.
Mss dat eerst ook eens serieus nemen, i.p.v. het afdoen als onzin.

Dat soort gevoelens kunnen er enorm inhakken op die leeftijd.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Yasmeenah82 schreef:
19-07-2019 22:28
Nee dat vind ik ook, vooral omdat ze gaan om familie daar te zien en ondanks alles vind ik dat 12 jarige recht heeft om familie te zien.
En omdat ze er samen uit moeten komen. Het zijn zussen. Kunnen elkaar de tent uitvechten en elkaars beste vriendinnen zijn, of is dat niet van toepassing bij jullie thuis?
Alle reacties Link kopieren
Yasmeenah82 schreef:
19-07-2019 22:26
12 jarige heeft niks om jaloers op te zijn. Zelf zegt ze het gevoel te hebben dat ze denkt dat 'pappa' meer van 14 jarige houd dan van haar, maar dat is absoluut niet zo natuurlijk.
Dus jaloers.

Terecht of onterecht.
Wat vind die dochter er zelf van dat ze niet mee mag?
Alle reacties Link kopieren
Oriander schreef:
19-07-2019 22:21
Waar zou dochter van 12 dan moeten verblijven als jullie naar Marokko gaan?
Bij mij en de jongste want ik blijf thuis met de baby.
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
19-07-2019 22:29
Gaat vader dan niet minstens elk jaar, elke 2 jaar naar ginder?

Nog kansen genoeg voor kind 2 om familie te zien.



Kind 1 gaat over een paar jaar waarschijnlijk niet meer mee op familie-vakantie.
Al helemaal niet met zo'n "sister from hell".
Wat een hysterische opmerking over een 12 jarige die iets lelijks gezegd heeft.
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
19-07-2019 22:29
Gaat vader dan niet minstens elk jaar, elke 2 jaar naar ginder?

Nog kansen genoeg voor kind 2 om familie te zien.



Kind 1 gaat over een paar jaar waarschijnlijk niet meer mee op familie-vakantie.
Al helemaal niet met zo'n "sister from hell".
Ja hij gaat minstens twee keer per jaar naar Marokko.
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Ik gok overigens ook dat pa met de auto naar Marokko rijdt?

Die heeft geen zin in 3 à 4 dagen rijden met voortdurend puberruzies op de achterbank.

Of een auto-ongeval omdat ie niet goed op de baan let door al dat puber-gedoe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven