Curacao huis of hotel

24-07-2019 11:57 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi

Ik wil in april met de kinderen naar curacao

Zit nu te twijfelen tussen hotel (all in) of villa huren

Oudste vind villa helemaal geweldig maar dat is niet doorslag gevend

In kosten maakt het niet veel uit
Bij de villa moet ik natuurlijk wel nog eten erbij rekenen.
Maar zitten ook een aantal excursies/dag trapjes in de plannen met eten

Ik vind het alletwee voor en nadelen hebben
Vandaar mij. Twijfel

Wat zijn jullie ervaringen/ wat zouden jullie doen
Huis. Via Airbnb.
Alle reacties Link kopieren
Snap niet wat je met je kinderen (leeftijd tot een jaar of 16?) op Curaçao moet. Voor hun leeftijd buiten waterpret niks maar dan ook niks te beleven. Zou mijn euro's dichterbij besteden ( strand is strand en zee is zee) of ga je graag mee in de (voor mij onduidelijke) hype die Curaçao heeft ?
Bimzarellio...what else
Bimzarellio schreef:
24-07-2019 12:02
Snap niet wat je met je kinderen (leeftijd tot een jaar of 16?) op Curaçao moet. Voor hun leeftijd buiten waterpret niks maar dan ook niks te beleven. Zou mijn euro's dichterbij besteden ( strand is strand en zee is zee) of ga je graag mee in de (voor mij onduidelijke) hype die Curaçao heeft ?
Je wil als ouder toch ook een beetje lol hebben op vakantie. Je gaat niet alleen voor de kinderen. Als je graag een cocktail op het strand wil drinken en ‘s avonds lekker wil dansen is curacao een prima optie. En warm in april.
Alle reacties Link kopieren
Wij huren meestal een huisje bij jan thiel en een huurauto ( brandstof is echt heel goedkoop) van daaruit rijden we zelf stranden af waar we zin in hebben . Eten doen we dan ook waar we zin in hebben , bij een hotel ben je zo aangewezen op tijden. Je kunt ook huizen huren van mensen die ze verhuren maar toch is het veiliger om een huisje met bewaking te hebben . ( helaas)
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook gekeken bij cas jan thiel

Auto is dat goed te doen?
Las dingen over dat er vaak in auto’s ingebroken wordt bij parkeerplaatsen?

De entreegelden bij stranden ook goed te doen?
loekie80 schreef:
24-07-2019 12:28
Ik had ook gekeken bij cas jan thiel

Auto is dat goed te doen?
Las dingen over dat er vaak in auto’s ingebroken wordt bij parkeerplaatsen?

De entreegelden bij stranden ook goed te doen?
Je moet voor bijna elk strand betalen, maar dat zie ik zelf meer als parkeergeld. Nergens duur.
Wat ik ook wel heel tof vond zijn de villa's op Chogogo, dat zit bij Jan Thiel Beach dus strand om 3 minuten lopen.
Ik heb een poosje in een 4-kamerbungalow gezeten daar, echt tof.

Maar inderdaad wel een auto erbij huren zodat je alle andere mooie plekken/stranden kunt opzoeken.
En goed luisteren naar de tips welke buurten je wel/niet moet gaan (en parkeren)

https://www.tui.nl/time-to-smile-chogog ... 68/#kamers
(als voorbeeld, geen idee of Tui de voordeligste aanbieder is)
Alle reacties Link kopieren
Hoi Loekie,

Valt best mee hoor, dat inbreken in auto's op parkeerplaatsen.
Net als overal moet je gewoon opletten en alles goed afsluiten, geen privé eigendommen in de auto achterlaten e.d.

Je hebt wel echt een auto nodig op het eiland.

Je hoeft niet bij elk strand te betalen, bij Grote Knip betaal je bijvoorbeeld geen entree, bij Cas Abao wel.

Qua accommodatie heb ik alleen ervaring met het Kontiki Beach Resort aan Mambo Beach. Die geef ik echt een 10, alles is daar perfect. Wel zonder eten gedaan zodat we lekker op eigen houtje heen konden gaan waar we wilden.

Wat Byrma ook zegt, ik zou wel voor een huisje gaan inclusief beveiliging.
Veel plezier met de voorpret! Het eiland is super!
Alle reacties Link kopieren
Ik had huizen gezien via cas jan thiel exclusive
Bij Boca gentil
Alle reacties Link kopieren
Zelf vind ik Daai Booi lekker rustig , geen luxe of speelgoed in het water . Tot nu toe hebben we daar nog nooit hoeven betalen ,er zijn meer stranden gratis. Staat een tentje waar je friet ,snacks en drinken kunt kopen van een man die er al jaren woont ( Kees ) . Je moet alleen niet als laatste op de stranden blijven ,wordt ook gezegd , de goede man zelf is ook vaker overvallen. Voor de waterpret met bootjes en kussens moet je andere stranden zoeken . Auto vinden wij goed te doen , je laat sowieso niks van waarde in je auto liggen toch . Wat ons wel opvalt is dat er veel mensen ( gewoon zichtbaar ) bier drinken achter het stuur . En die snek tentjes daar kun je overigens vaak echt goed eten krijgen ,we halen dat gewoon op en eten in het huisje een groot bord friet bv met een groot stuk vlees en groente is echt niet duur !
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben vorig jaar met onze dochter in een kleinschalig appartementencomplex op jan thiel gezeten. Uitzicht op natuurgebied en zaten er heerlijk rustig. Er zat een zwembad bij voor de verkoeling. We hadden de hele periode een auto ter beschikking. Wel met goede verzekering.

Mambo Beach vond ik echt niks aan veel te massaal.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben in een appartement in de wijk Mahaai gezeten. Met eigen zwembad, ophaalservice van vliegveld en een huurauto erbij. Zonder auto verhuren ze het appartement niet, want die heb je echt nodig. Om de hoek zit een grote supermarkt en restaurant de Tropen waar je voor nog geen tientje lekker kunt eten.
"Boring conversation anyway"
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden een vrijstaand huisje gehuurd op bon bini seaside resort bij mambo beach. Achter de lions dive. We hadden een huisje aan de achterkant van het park wat we in de boeking aangevraagd hadden omdat je anders aan een vrij drukke weg zit (mensen die ‘s avonds van het strand vertrekken)

We hebben twee heerlijke vakanties gehad. Konden met een kaartje van de receptie gratis naar het strand. Jan thiel was erg druk met gezinnen met kleinere kinderen iets wat wij echt niet wilden. Bij mambo heb je veel keuze qua eten drinken en voor ieder budget wat wils. Met de kleine busjes zat je voor een paar gulden in het centrum van Willemstad. Auto huren is zeker aan te raden om de rest van het eiland en de mooie baaien te ontdekken. Lekker duiken/snorkelen enz enz
Alle reacties Link kopieren
En ga eten bij de vele Truki Pan (foodtrucks) die er staan! Meestal kun je daar pas vanaf 21:00 terecht maar het eten is zo fantastisch!
Pinda1511 schreef:
24-07-2019 13:40
En ga eten bij de vele Truki Pan (foodtrucks) die er staan! Meestal kun je daar pas vanaf 21:00 terecht maar het eten is zo fantastisch!

Tot er een maf met een pistool komt omdat de kip niet gaar was.
Is vorig jaar een Truki Pan eigenaar doodgeschoten. Wil je niet bij staan 😆😮
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een huis gehuurd bij Jan Sofat. Dat is voor Jan Thiel linksaf. Wij zaten direkt aan het Spaanse Water. Heerlijke zwemmen voor de deur en Jan Sofat is beveiligd.

Jan thiel is megadruk. Er zitten veel hotels en appartementen. Je kan boodschappen doen bij een soort AH maar dat is heel duur. Wij deden boodschappen bij een grote supermarkt waar voornamelijk locals kwamen, dat scheelde heel veel geld.

De weg van Willemstad richting Jan Thiel is wel heel druk, je staat vanaf een uur of 4 al snel in de file. Aan de andere kant van Willemstad is het rustiger.

Wij hadden bewust een wat oudere pick-up gehuurd. Wij zijn veel naar strandjes geweest waar weinig mensen kwamen maar de weg is zachtjes gezegd heel slecht.

Gebruik juist ook overdag veel muggenspul. Mijn zoon heeft Zika gekregen en mijn man Dengue ondanks vele malen per dag insmeren.

Aruba heeft mooiere stranden en de mensen zijn vriendelijker (Amerikaans gericht).

Ga je maar een week of kan je langer? Een week met dat tijdsverschil met kinderen is wel erg kort.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet in een hotel gaan zitten. Chogogo leuke villa’s en dichtbij de appie voor een vers sapje en broodje in de ochtend.
Flamingo park zit je wat verder weg van alles, redelijk dichtbij de stranden en goedkoop.
Abc appartements ligt centraal niet dicht bij de stranden. Net wat je wilt. Ik zou persoonlijk kiezen voor Jan Thiel of centrale ligging.
ieneminnie schreef:
24-07-2019 16:39
Ik zou niet in een hotel gaan zitten. Chogogo leuke villa’s en dichtbij de appie voor een vers sapje en broodje in de ochtend.
Flamingo park zit je wat verder weg van alles, redelijk dichtbij de stranden en goedkoop.
Abc appartements ligt centraal niet dicht bij de stranden. Net wat je wilt. Ik zou persoonlijk kiezen voor Jan Thiel of centrale ligging.
Dit. Bij Chogogo kunnen de kinderen ook zelf van/naar het strandje. Vreugdenhil supermarkt is klein stukje rijden maar scheelt veel in prijs met de AH. Bij Spaanse water zit je meer afgelegen.
Alle reacties Link kopieren
Thx

Iemand nog sites om huis/villa te huren?
Alle reacties Link kopieren
https://www.apartmentscuracao.nl/
"Boring conversation anyway"
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij moeten we eens afspreken met alle viva forummers die op het eiland zijn/komen. :-D

TO -> geen all inclusive doen hoor! een appartement (van een organisatie of particulier) is veel beter/makkelijker/ handiger/goedkoper/leuker.
Je moet alleen dan wel even onderzoeken waar je wat kan halen voor welke prijs. Maar daarvoor zijn er meerdere FB groepen over Curacao.
En JA er is WEL superveel te doen -voor tieners- hier. naast luieren en zwemmen/strandhangen kun je hier kayakken, wandklimmen, snorkelen/duiken, quadrijden, kruidentuintocht, sportvissen op zee, golfsurfen, offroad biking, hiken (christoffelberg op, of door de natuur) paardrijden, struisvogelfarm, tropische planten/dierentuin (L'Aldea), Kite surfen, naar hele gezellige happy hours (salsa / breakdance) en ga zo maar door!
Kijk eens op https://labougainville.com/bed-and-breakfast/

Wij hadden er een geweldig verblijf. Je kan zelf koken maar ook mee eten, ontbijt is mogelijk etc.
Goede kamers en een fijn zwembad(je) met ligbedden.
Wij gaan ook april 2020, wij hebben na lang twijfelen toch een ultra all inclusive te boeken.
Wij gaan met 3 kinderen en qua kosten was het niet eens zo heel veel duurder.

Wij gaan 2 weken en gaan waarschijnlijk 1 week een auto huren.

De voorpret is al zóó leuk, wij hebben er heel veel zin in.
wat ik me herinner van Curacao is dat het eten echt HEEL erg duur was, dus ik zou all-in kiezen.
Maar ik houd ook van verzorgd worden als ik op vakantie ben :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven