Eten Gran Canaria

25-07-2019 22:56 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Wij zijn op zoek naar een gezellige plek op Gran Canaria om lekker te eten.

We zoeken iets zoals Barbacao hier in Nederland, dus een BBQ in de tafel. Wie weet waar ik dit kan vinden op GC?

Alle tips zijn welkom!
Waarom? Wat is er mis met de lokale keuken? Spaans eten is lekker en je hebt genoeg keuze in restaurants.
Dit is wel een heel specifieke wens.
Via tripadvisor kun je vast leuke eetplekjes vinden. Zeker als je je wens wat minder specifiek maakt. :)
Alle reacties Link kopieren
Zijn de forummers hier zo bekend met Gran Canaria dat ze restaurantjes kunnen aanraden? Als ik zelf op vakantie ben, dan google ik altijd.
Ik kan me niet voorstellen dat er zó weinig leuke, gezellige restaurants zijn op GC dat je er geen tegenkomt, eerlijk gezegd.
puntillita schreef:
26-07-2019 00:09
Waarom? Wat is er mis met de lokale keuken? Spaans eten is lekker en je hebt genoeg keuze in restaurants.
Lokale keuken druipt soms van de olijfolie en vissen worden droog gegrilld ipv smeuig in de roomboter gebakken.
Je moet dus gewoon ff zoeken tot je een restaurant vindt wat wél iets van je gading heeft in Spanje.
En de tomaten hebben tenminste smaak ipv water RB :-D
Is het geen idee om het daar te vragen? Of indd gebruik maken van Google?
puntillita schreef:
26-07-2019 00:09
Waarom? Wat is er mis met de lokale keuken? Spaans eten is lekker en je hebt genoeg keuze in restaurants.
Iemand die naar Gran Canaria gaat zal geen interesse hebben in de lokale keuken. Gran Canaria is een toeristenoord dat is ingericht op de toerist zonder speciale eetwensen en zonder interesse in de cultuur. Mensen komen daar om niets te doen. Het heeft daar niets met de Spaanse cultuur te maken, dus de vraag van deze forummer is niet raar.
Alle reacties Link kopieren
https://www.tripadvisor.com/Restaurants ... lands.html
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
26-07-2019 01:26
Zijn de forummers hier zo bekend met Gran Canaria dat ze restaurantjes kunnen aanraden? Als ik zelf op vakantie ben, dan google ik altijd.
Ik ben nog zo ouderwets dat ik een rondje door de stad/ het dorp/centrum loop. Waar ziet hete r gezellig uit, en hebben ze op de kaart staan waar ik zin in heb
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Hatchi schreef:
26-07-2019 08:37
Iemand die naar Gran Canaria gaat zal geen interesse hebben in de lokale keuken. Gran Canaria is een toeristenoord dat is ingericht op de toerist zonder speciale eetwensen en zonder interesse in de cultuur. Mensen komen daar om niets te doen. Het heeft daar niets met de Spaanse cultuur te maken, dus de vraag van deze forummer is niet raar.
Dat is wel erg kort door de bocht.
Buiten de toeristische helsoorden Playa del Ingles en Maspalomas is er veel moois te vinden op Gran Canaria. Met prima lokale keukens ook.

Maar buiten dat; het lijkt me vrij oncomfortabel om met mijn hoofd boven een bbq te zitten op een plek waar het meestal sowieso vrij warm is.
Alle reacties Link kopieren
Waar je ook gaat eten op GC het is overal beter dan in Playa d’Ingles. Wat een ellende daar.
In Maspalomas aan de boulevard zit een goed Indiaas restaurant.
Hatchi schreef:
26-07-2019 08:37
Iemand die naar Gran Canaria gaat zal geen interesse hebben in de lokale keuken. Gran Canaria is een toeristenoord dat is ingericht op de toerist zonder speciale eetwensen en zonder interesse in de cultuur. Mensen komen daar om niets te doen. Het heeft daar niets met de Spaanse cultuur te maken, dus de vraag van deze forummer is niet raar.
.
Wordt tijd dat je er eens heen gaat, want je kraamt onzin uit. Buiten Playa del Inglés barst GC van de Spaanse en Canarische cultuur.
Alle reacties Link kopieren
puntillita schreef:
26-07-2019 12:07
.
Wordt tijd dat je er eens heen gaat, want je kraamt onzin uit. Buiten Playa del Inglés barst GC van de Spaanse en Canarische cultuur.
Zeker! Er zijn buiten de badplaatsen een aantal mooie dorpjes te vinden. Vorig jaar in Teror een heerlijke kop koffie gedronken met verse churro’s op een pleintje.
Alle reacties Link kopieren
El Fuego in Playa del Ingles

https://www.tripadvisor.nl/Restaurant_R ... lands.html
Hatchi schreef:
26-07-2019 08:37
Iemand die naar Gran Canaria gaat zal geen interesse hebben in de lokale keuken. Gran Canaria is een toeristenoord dat is ingericht op de toerist zonder speciale eetwensen en zonder interesse in de cultuur. Mensen komen daar om niets te doen. Het heeft daar niets met de Spaanse cultuur te maken, dus de vraag van deze forummer is niet raar.
Toch altijd weer fijn te constateren dat er op het Viva forum weinig vooroordelen zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven