Koffertips

28-07-2019 12:25 25 berichten
Hoi,

Voor de zoveelste keer een topic over koffers, maar ik kwam er nog niet helemaal uit.
Gezocht, koffers, voor zn 10 lange reizen per jaar. Dus de wielen lopen aardig wat km'ers.
Dat is dus ook waar ze nu steeds op stuk gaan, van goedkoop tot duur(koop).
Wat zijn jullie ervaringen qua goede koffers, of moet ik er maar gewoon vanuit gaan dat het normaal is dat ik ieder jaar nieuwe koffers moet kopen.
En voor de grap keek ik op groupon, daar waren hele dure sets heel erg afgeprijsd, heeft iemand daar ervaring mee?

Dus kortom, wat raad je me aan.

Dus kortom, wat raad je me aan.

Totaal aantal stemmen: 23

Duur, denk aan samsonite, of princess (87%)
Goedkoop, bijvoorbeeld .... (graag tips) (4%)
Ik heb een groupon koffer, en dat bevalt mij ... Geen stemmen
Zoek een andere baan, dat je niet meer zoveel hoeft te reizen. Geen stemmen
Zn geruite 'turkentas' houd al vele reizen mijn bagage prima. (4%)
Anders, namelijk .... (4%)
Waarom een nieuwe koffer kopen als je de wieltjes kunt vervangen? Als dat bij die van jou niet kan koop er dan een waarbij dat wel kan.
Die wieltjes kun je inderdaad vervangen vaak en wellicht valt het onder de garantie.
Ik ben erg tevreden over American Tourister (goedkoper merk van Samsonite)
Alle reacties Link kopieren
Mijn samsonite gaat al vele reizen mee en lijkt onverwoestbaar. Ik moest voorheen ook regelmatig een nieuwe koffer, maar deze samsonite houdt het lang vol.
American tourister vallen de wieltjes onder de garantie..
Alle reacties Link kopieren
Al jaren plezier van onze samsonite koffers. Die hebben veel meer dan 20 lange vakanties goed doorstaan. Anders inderdaad wieltjes laten vervangen.
That’s how Sue c’s it
Misschien super blond, maar ik wist niet eens dat je de wielen kon vervangen. Meerdere koffers zijn dus weggegaan zonder dat het hoefde.

Daar baal ik achteraf best wel heel erg van.

Maar super bedankt voor de tip xD
Oei dat is vervelend. Kan wel bij redelijk wat koffers, even goed informeren.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel eens skeeler wieltjes onder een koffer gezet, deze gaan erg lang mee.. helemaal van die soft wheels.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al jaren een Burton trolley tas, wielen vallen onder de levenslange garantie. Niet goedkoop, maar de mijne gaat al zeker 11 jaar mee en wordt best intensief gebruikt!
Alle reacties Link kopieren
Princess noem ik nou niet precies de categorie duur. Ik zou vooral letten op degelijkheid en garanties.

Ik reis net zoveel als jij, maar heb ik de afgelopen 8 jaar maar twee koffers gekocht en die gebruik ik allebei nog steeds intensief; ze kunnen met gemak nog 10 jaar mee. Mijn merken zijn Samsonite en Rimowa. Nadeel van Rimowa vindt ik dat de meeste koffers geen zijvak hebben en de aluminium variant veel geluid maakt. Stevig is het wel, en ze bieden ook goede service. Ik denk dat een Tumi ook wel heel fijn zal zijn, met goede vakken en mooie bijbehorende tassen. Ik zal zeker investeren in een goede koffer, ik heb er zoveel plezier van. Niet alleen de wielen, maar ook een goede trekstang in de juiste hoogte. No way dat ik nog met een goedkoop prut ding ga lopen.
Alle reacties Link kopieren
Utakar schreef:
28-07-2019 13:29
Misschien super blond, maar ik wist niet eens dat je de wielen kon vervangen. Meerdere koffers zijn dus weggegaan zonder dat het hoefde.

Daar baal ik achteraf best wel heel erg van.

Maar super bedankt voor de tip xD
Dat kan ook niet altijd, maar wel bij de betere merken. Soms moet je ervoor betalen, andere keer valt het onder de garantie.
Alle reacties Link kopieren
Ik reis niet zoveel, dus wat ik voor koffer heb is voor jou niet zo relevant denk ik, maar ik ben heel benieuwd wat voor reizen je dan maakt en hoe lang. Is het voor vakantie? Want onder lange reizen versta ik toch zeker 3 weken (en dat vind ik al niet heel erg lang) en dat keer 10... dan ben je toch sowieso het halve jaar van huis!
pamelacourson schreef:
28-07-2019 14:16
Ik reis niet zoveel, dus wat ik voor koffer heb is voor jou niet zo relevant denk ik, maar ik ben heel benieuwd wat voor reizen je dan maakt en hoe lang. Is het voor vakantie? Want onder lange reizen versta ik toch zeker 3 weken (en dat vind ik al niet heel erg lang) en dat keer 10... dan ben je toch sowieso het halve jaar van huis!
prive
anoniem_651321ff337ba wijzigde dit bericht op 28-07-2019 19:27
Reden: verwijderen privé informatie
36.27% gewijzigd
Utakar schreef:
28-07-2019 13:29
Misschien super blond, maar ik wist niet eens dat je de wielen kon vervangen. Meerdere koffers zijn dus weggegaan zonder dat het hoefde.

Daar baal ik achteraf best wel heel erg van.

Maar super bedankt voor de tip xD
Wat balen zeg en dat wist ik ook niet hoor. Ik hoop dat je je laatste koffer nog hebt en daar de wielen van kan veranderen :)
Alle reacties Link kopieren
Goede ervaringen met Samsonite en American Tourister.

De Samsonite is zo'n 15 jaar de wereld over gereisd (maar lang niet zo frequent als jouw koffers..) en is nog steeds goed. Enige reden dat ik een andere koffer heb gekocht is dat mijn Samsonite maar 2 wieltjes heeft en ik 4 toch een stuk fijner vindt.

De American Tourister heb ik inmiddels ruim 2 jaar (3 vliegreizen, 1 autovakantie) en bevalt ook prima.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
28-07-2019 14:16
Ik reis niet zoveel, dus wat ik voor koffer heb is voor jou niet zo relevant denk ik, maar ik ben heel benieuwd wat voor reizen je dan maakt en hoe lang. Is het voor vakantie? Want onder lange reizen versta ik toch zeker 3 weken (en dat vind ik al niet heel erg lang) en dat keer 10... dan ben je toch sowieso het halve jaar van huis!
Voor een koffer lijkt het mij vooral relevant dat de afstand lang is, niet perse de duur van de reis zelf.

@TO: wat een spannende banen hebben jullie!! Ook wel vermoeiend zoveel reizen en zoveel overstappen.
Utakar schreef:
28-07-2019 13:29
Misschien super blond, maar ik wist niet eens dat je de wielen kon vervangen. Meerdere koffers zijn dus weggegaan zonder dat het hoefde.

Daar baal ik achteraf best wel heel erg van.

Maar super bedankt voor de tip xD
Wat zonde! Naast de wieltjes kunnen er ook nog andere dingen vervangen worden zoals sluitingen of sloten (bij American Tourister/Samsonite kan dat). Dan moeten de sloten natuurlijk niet op slot zitten.
Alle reacties Link kopieren
Hier een samsonite fan!
Kwalitatief gewoon echt beter dan die goedkope koffers.

Ik koop ze tegenwoordig online in Duitsland via koffer-direkt.de
Is vaak goedkoper dan in Nederland.
Vorige week nog een handbagage koffertje van samsonite gekocht, was 30 euro goedkoper dan in Nederland.

Heb daar ook een keer een grote koffer gekocht van samsonite. Was toen een aanbieding voor 100 euro. In Nederland was dezelfde koffer 200 euro!
Ze bezorgen snel, met dhl in 3 dagen in huis.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook Samsonite fan. En ik zou inderdaad 4 wieltjes doen. Dan hoef je de koffer niet alleen te trekken, maar kan je deze ook duwen. De belasting wordt dan ook verdeeld over 4 wielen ipv 2.
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.
Alle reacties Link kopieren
Samsonite heeft rond Black Friday erg scherpe aanbiedingen op koffersets. Heb er de mijne gescoord. Samsonite koffers zijn erg fijn, licht, wendbaar en kwalitatief zeer goed.
Ik ben erg tevreden over mijn koffer van suit suit. Heb een groot model met 4 zwenkwielen. Hij rijdt heel soepel en vind 4 wielen erg prettig. Ik heb een speciale editie die heel herkenbaar is. Zijn er niet heel veel van gemaakt, dus ik zie mijn koffer altijd heel snel op de band liggen. Er kan super veel in ook en is stevig. Zowel de koffer zelf als bij de ritsen.
Ik heb een Samsonite (handbagage)koffer die al 20 jaar meerdere keren per jaar met me meereist, en met de wielen is niks aan de hand. Maar de wielen zitten er niet "los" onder, maar deels "in" het koffer. En dat is voor mij weer een vereiste bij een nieuw koffer.
Vergelijk bv https://www.samsonite.nl/base-boost-upr ... in-luggage met https://www.samsonite.nl/x-blade-4.0-sp ... in-luggage.
En ik zie dat ze ook nog koffers met grotere "geïntegreerde" wielen heeft. Dat lijkt me ook wel wat.
Rosalind schreef:
30-07-2019 09:30
Ik heb een Samsonite (handbagage)koffer die al 20 jaar meerdere keren per jaar met me meereist, en met de wielen is niks aan de hand. Maar de wielen zitten er niet "los" onder, maar deels "in" het koffer. En dat is voor mij weer een vereiste bij een nieuw koffer.
Vergelijk bv https://www.samsonite.nl/base-boost-upr ... in-luggage met https://www.samsonite.nl/x-blade-4.0-sp ... in-luggage.
En ik zie dat ze ook nog koffers met grotere "geïntegreerde" wielen heeft. Dat lijkt me ook wel wat.
Heb jij maar 2 wielen dan? Want 4 zwenkwielen die geïntegreerd zijn bestaat volgens mij niet, of wel?
Whomi schreef:
30-07-2019 09:33
Heb jij maar 2 wielen dan? Want 4 zwenkwielen die geïntegreerd zijn bestaat volgens mij niet, of wel?
Ik heb een handbagagekoffer.
Voor ruimbagage gebruik ik nooit een koffer maar een reistas (harde onderkant, zachte bovenkant). Met twee geïntegreerde wielen.
Zwenkwielen zullen inderdaad niet geïntegreerd kunnen zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven