April 2020 naar Curaçao, kunuku aqua resort

29-07-2019 11:06 17 berichten
🤩🤩🤩

Volgend jaar gaat het gebeuren, we gaan met het gezin naar Curaçao 😎

Heeft iemand nog tips ervaringen of gewoon handige informatie, do's & don'ts?... ik wil alles weten 😉
Alle reacties Link kopieren
Huur een auto om het eiland te verkennen!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik ben op het resort geweest. Eten vond ik niet bijzonder en vrij weinig qua buffet keuze. Verder een prima, mooi, nieuw resort! Dagje Willemstad kun je met een gratis shuttle vanaf het resort doen. Verder heb je wel een auto nodig (hebben wij niet gedaan maar wij hebben dan ook de hele vakantie niks gedaan). Robot om je drinken te bestellen is ook wel grappig om af en toe te proberen.
Huur een auto en ga het eiland verkennen. Ga bijvoorbeeld naar het Westpunt voor prachtige stranden en rij door het sheta boka park, eet bij Jaanchies en sluit af bij het strand playa grandi waar je aan het eind van de dag veel zeeschildpadden ziet bij het snorkelen.
Onderweg kan je ook de grotten van Hato bezoeken.
Het christoffelpark is ook mooi om te zien of om de berg te beklimmen.

Boek een stadswandeling bij dushi walks als je echt meer wilt weten over de lokale bevolking en geschiedenis van het eiland.

Ga snorkelen, bezoek de stranden of mambo beach boulevard. En bezoek Willemstad met de beroemde pontjesbrug.

Verder de struisvogelfarm, het slavernij museum, amazonia en een bezoek aan de zwerfhondenopvang Resue Paws.
Alle reacties Link kopieren
Eten bij Jaanchies :flirting:
¡Apagando las luces!
Wie op het resort is geweest, wat hebben ze zoal bij het eten.

Hebben ze bij het ontbijt bijvoorbeeld hagelslag en chocolade pasta?

Als we naar Egypte of Turkije gaan nemen we dat zelf mee voor de kinderen
Kan ik me niet meer herinneren, maar ze hebben zelfs kroketten, frikandellen en allemaal Nederlandse snacks. Het is net Nederland. :biggrin: Daarom ga ik er nooit meer heen haha
Kooimi schreef:
29-07-2019 12:14
Wie op het resort is geweest, wat hebben ze zoal bij het eten.

Hebben ze bij het ontbijt bijvoorbeeld hagelslag en chocolade pasta?

Als we naar Egypte of Turkije gaan nemen we dat zelf mee voor de kinderen
Je kunt de kinderen leren om te eten wat er is. Je gaat toch niet op reis om exact zo te leven als thuis? En je gaat je toch niet zorgen maken om het ontbijt van volgend jaar?
Waarom zou je zo’n verre reis maken als je je niet wilt aanpassen?
Alle reacties Link kopieren
Hatchi schreef:
29-07-2019 13:18
Je kunt de kinderen leren om te eten wat er is. Je gaat toch niet op reis om exact zo te leven als thuis? En je gaat je toch niet zorgen maken om het ontbijt van volgend jaar?
Waarom zou je zo’n verre reis maken als je je niet wilt aanpassen?
Eens. Dan eten ze maar een keertje geen hagelslag of pasta.
Haha nou als mijn kinderen graag hagelslag op hun broodje eten vind ik dat een hele kleine moeite om het voor ze mee te nemen.

Dat is toch geen reden om je vakantie daarop aan te passen 🤷‍♀️
Alle reacties Link kopieren
Dat zullen ze vast wel hebben. En zo niet, dan ga je naar een van de 2 AH’s (van den tweel eigenlijk). Net alsof je in Nederland boodschappen doet.
Alle reacties Link kopieren
Hagelslag meenemen vind ik echt zo vreemd. Tuurlijk is het een kleine moeite maar waarom leer je je kinderen niet dat het niet overal zo als thuis is en passen ze zich aan. Worden het flexibelere volwassenen van dan van pamperen met hagelslag.
sparoodislekker schreef:
30-07-2019 19:11
Hagelslag meenemen vind ik echt zo vreemd. Tuurlijk is het een kleine moeite maar waarom leer je je kinderen niet dat het niet overal zo als thuis is en passen ze zich aan. Worden het flexibelere volwassenen van dan van pamperen met hagelslag.
Ah, dus al die inflexibele volwassenen van tegenwoordig zijn vroeger op de camping gepamperd met hagelslag!?

Dit verklaart een hoop psychische problematiek hoor! :proud: :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
ClaireSophie schreef:
31-07-2019 13:18
Ah, dus al die inflexibele volwassenen van tegenwoordig zijn vroeger op de camping gepamperd met hagelslag!?

Dit verklaart een hoop psychische problematiek hoor! :proud: :facepalm:

Als jij mijn bericht zo wil uitleggen dan mag dat :facepalm:
sparoodislekker schreef:
31-07-2019 17:02
Als jij mijn bericht zo wil uitleggen dan mag dat :facepalm:
Ik zou er werkelijk niet mee zitten als er naast mij in de ontbijtzaal/camping/kampeerplek kinderen ontbijten met hagelslag.

Jij wel? Vind je werkelijk dat je kinderen pampert met hagelslag?
Ik als volwassene at in Indonesië ook écht geen nasi als ontbijt, maar roosterde gewoon een broodje. Ook gepamperd?
Alle reacties Link kopieren
ClaireSophie schreef:
31-07-2019 17:32
Ik zou er werkelijk niet mee zitten als er naast mij in de ontbijtzaal/camping/kampeerplek kinderen ontbijten met hagelslag.

Op de camping lijkt het me vrij normaal maar ik vind het “raar” als mensen eigen eten gaan meenemen naar een all inclusive hotel.
dolfje schreef:
31-07-2019 17:37
Op de camping lijkt het me vrij normaal maar ik vind het “raar” als mensen eigen eten gaan meenemen naar een all inclusive hotel.
Een pakje hagelslag hebben we het over! Geen afgeladen caravans met kilo's aardappels en kaas.


Voor een week lang tevreden kleuters aan het ontbijt? Ik zou het doen!

En begrijp mij goed; ik ga een poging wagen mijn dochter zo op te voeden/te instrueren/ aan te leren dat eten op vakantie net zo lekker is als thuis maar als je echt lastige eters hébt heb ik geen problemen met een pakje hagelslag op tafel!

Heb het idee dat ouders graag lekker afgeven op elkaar om zelf te kunnen benadrukken dat hún kind wel olijven/garnalen/spaanse ham/whatever eet...


Zoals gezegd, dat bakje nasi in Indonesië heb ik voor weken lang voor gepast, dan maar een cultuurbarbaar!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven