Kefalonia, tips?

30-07-2019 20:25 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga in september een week naar Kefalonia (Griekenland) met mijn vriend. Zijn er hier mensen al geweest en hebben jullie tips van dingen die we echt niet moeten missen op het prachtige eiland?

Ik heb al gelezen dat het OV niet veel voorstelt, we gaan dan ook een scooter huren. Ik kon wel wat oudere topics vinden maar geen recente, dus ik dacht ik vraag het nog maar eens.
Oh Kefelonia :loveys:

Fishbones was leuk. Chille eigenaar, verse vis en lekkere cocktails: https://www.tripadvisor.nl/Restaurant_R ... lands.html

En als je dood wil moet je een scooter huren. Neem een autootje en zorg er voor dat je voor het donker op je slaapplek bent de eerste nacht.
Alle reacties Link kopieren
Kefalonia is een bergachtig eiland met heel veel - of alleen maar - bochtige wegen. Als je wat wilt zien dan heb je een auto nodig. Met een scooter kom je niet ver en is ook vermoeiend. Plus da het levensgevaarlijk is.

De kustplaatsen zijn m.i. het leukst, zoals Fiscardo/ Sami/ Eufemia / Poros.

En ja gewoon rondtouren.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil je niet bang maken, maar op griekenland gebeuren heel erg veel scooter ongelukken. Vaak ook met de dood tot gevolg. Zelf ben ik ook verongelukt met de scooter in griekenland. Toen heb ik van de eigenaar van dat verhuur bedrijf een heleboel verhalen gehoord.
Alle reacties Link kopieren
Anoniempjerosso schreef:
31-07-2019 08:32
Ik wil je niet bang maken, maar op griekenland gebeuren heel erg veel scooter ongelukken. Vaak ook met de dood tot gevolg. Zelf ben ik ook verongelukt met de scooter in griekenland. Toen heb ik van de eigenaar van dat verhuur bedrijf een heleboel verhalen gehoord.
ja, klopt. Komt vooral omdat toeristen niet erg gewend zijn aan scooterrijden en al helemaal niet in Griekenland. Daarnaast heeft een normale scooter al een topsnelheid van 70 km per uur. Grieken zelf verongelukken veel minder. Maar elk ongeluk is er een te veel ... .
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties! Een auto is helaas geen optie. Alleen ik heb mijn rijbewijs, en deze heb ik nog geen jaar. Dat is overal een vereiste. Daarnaast zou ik het niet prettig vinden dat ik dan altijd zou moeten rijden.
Wel even een eye-opener om goed uit te kijken en rustig te rijden. En natuurlijk de helmen altijd te dragen. Anoniempje, wat naar dat je een ongeluk hebt gehad. Ik hoop dat je goed hersteld bent van het ongeluk.

GlitterCupcake, bedankt voor de tip! Erg leuk om een concrete restauranttip te krijgen, er is zoveel keuze dat - mochten we Lixouri bezoeken - ik graag afga op een restaurant dat iemand heeft getipt. En we houden erg van cocktails : - )

Boogschutter, thx, al die plaatsen lijken me zo leuk, het wordt nog lastig kiezen haha! Denk dat ik er wel langer zou kunnen vertoeven dan een week. Nu kunnen we helaas maar een weekje.
amarettootje wijzigde dit bericht op 31-07-2019 15:57
Reden: Foutje
0.93% gewijzigd
Uhm...als je verongelukt bent, dan ben je dood. Dus dat zal niet gebeurd zijn bij Anoniempjerosso. Tenzij ze nu vanuit het hiernamaals schrijft.

Maar los daarvan heb ik helaas geen tips voor je en lees ik graag mee omdat het eiland op mijn lijstje staat voor een volgende vakantie.
Alle reacties Link kopieren
Splinter_ schreef:
31-07-2019 15:41
Uhm...als je verongelukt bent, dan ben je dood. Dus dat zal niet gebeurd zijn bij Anoniempjerosso. Tenzij ze nu vanuit het hiernamaals schrijft.

Maar los daarvan heb ik helaas geen tips voor je en lees ik graag mee omdat het eiland op mijn lijstje staat voor een volgende vakantie.
Ik pas het aan.
Het lijkt me duidelijk wat ik ermee bedoelde. Béétje flauw dit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven