Tips voor vakantie naar Bali

02-08-2019 08:42 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helemaal in de wolken! We willen al jaren heel graag een keer naar Bali en gisteren kwam er een aanbieding voorbij die we niet voorbij konden laten gaan. Voor een "Turkije-prijs" 15 dagen naar Bali.

We gaan 16 september voor 15 dagen - dan ben je 13 dagen/12 nachten daar. Heerlijk!

Maar nu ben ik natuurlijk op zoek naar tips! Zijn er dingen die we daar echt moeten gaan doen of bekijken? Genoeg te vinden op google, maar dat zegt natuurlijk niks over persoonlijke ervaringen van mensen. Ons hotel is gevestigd in Sanur, maar een auto/taxi regelen is geen probleem dus mag ook iets verder daar vandaan zijn.

Als er tips zijn, hoor ik het graag :-)
Sowieso naar Ubud, dat kan met taxi, maar ook heel goedkoop met de bus (google op perama of kurakura). Ik zou je aanraden er een nacht te blijven, klein rugzakje mee en kies een guesthouse tussen de rijstvelden of langs de Campuhan ridge walk. Prachtig ‘s ochtends vroeg. En in Sanur zelf eten bij Warung Saro (vlakbij de markt). En eet naast alle saté en nasi goreng / campur ook eens ajam (kip) of bebek (eend) betutu - heerlijk aromatische mix van oa gember, citroengras.
Alle reacties Link kopieren
Behalve het apenpark vond ik Ubud echt geen ruk aan. Alleen maar verkopers en een stomme markt. De tempels zijn mooi zoals de watertempel e.d.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Genoteerd, dank je wel! Klinkt heel goed!
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
02-08-2019 09:05
Behalve het apenpark vond ik Ubud echt geen ruk aan. Alleen maar verkopers en een stomme markt. De tempels zijn mooi zoals de watertempel e.d.

Tempels en apen...check ;-)
Eten bij Bumbu Bali
http://www.balifoods.com/
Dat is echt zo heerlijk!!

Naar Ubud en Celuk, kunstnijverheid en zilvercrafts.

Jatiluwih rijstvelden, prachtig en groen.

We hadden een jongen ontmoet in het restaurant van het hotel en die had een auto met airco en heeft 2 dagen met ons rondgereden. Voelde veilig omdat hij al heel zijn werkende leven in dat hotel werkte en zijn moeder ook. Super gezellig.

Tegen een goed tarief voor hem en een hele dikke fooi. Vinden ze heel fijn. Zie je ook eens anders dan het supergeijkte. Of andere routes en stopplekken.

Ga een vulkaan op, watervallen bekijken. Tempels, er is echt veel moois te zien. Wel soms echt zo druk met toeristen en opdringerige verkoopfiguren. Die jongeman stond ze dan weg te sturen.

Kuta. Ik vond het vreselijk maar als je van druk en stad houd moet je daarheen.
Diverse markten afgeweest, kunst markten en heerlijk eten. Veel straatkunst, dat vond ik echt leuk.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 02-08-2019 09:15
1.13% gewijzigd
viva-amber schreef:
02-08-2019 09:05
Behalve het apenpark vond ik Ubud echt geen ruk aan. Alleen maar verkopers en een stomme markt. De tempels zijn mooi zoals de watertempel e.d.
Ik vond juist het apenpark vreselijk.
Wij zijn Ubud zelf ingeweest, echt hele dag rondgelopen en met auto eromheen. Heb heel veel mooie dingen gezien. Gewoon bij ateliers/mensen thuis en in de tuin. Heb er 3 schilderijen gekocht.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
02-08-2019 09:15
Ik vond juist het apenpark vreselijk.
Wij zijn Ubud zelf ingeweest, echt hele dag rondgelopen en met auto eromheen. Heb heel veel mooie dingen gezien. Gewoon bij ateliers/mensen thuis en in de tuin. Heb er 3 schilderijen gekocht.
Dat bedoel ik het hele plaatsje draait om commercie.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
02-08-2019 09:17
Dat bedoel ik het hele plaatsje draait om commercie.
Dat hele eiland draait op 'commercie'. :-D

En dat apenpark ook. :roll:
viva-amber schreef:
02-08-2019 09:05
Behalve het apenpark vond ik Ubud echt geen ruk aan. Alleen maar verkopers en een stomme markt. De tempels zijn mooi zoals de watertempel e.d.
.
Brrr apen :mrgreen:

Ben je de stad wel uitgeweest? Campuhan ridge walk gelopen ‘s ochtends vroeg? De weg omhoog naar de rijstvelden vanaf het einde van de hoofdstraat? Door Penestanan gedwaald? De oudste doeken in Puri Lukisan museum gezien?

Rond de hoofdstraat is het inderdaad druk, commercieel en de markt is zelfs op een droge dag modderig, maar als je wat verder kijkt is er zoveel te doen.
puntillita schreef:
02-08-2019 09:38
.
Brrr apen :mrgreen:

Ben je de stad wel uitgeweest? Campuhan ridge walk gelopen ‘s ochtends vroeg? De weg omhoog naar de rijstvelden vanaf het einde van de hoofdstraat? Door Penestanan gedwaald? De oudste doeken in Puri Lukisan museum gezien?

Rond de hoofdstraat is het inderdaad druk, commercieel en de markt is zelfs op een droge dag modderig, maar als je wat verder kijkt is er zoveel te doen.

Precies dat.
Dat vond ik ook. Met jongen van het hotel ( andere plaats) echt zelf beetje rondgewandeld en kleine stukjes gereden in die regio, dan weer wandelen, zo mooi en zo veel leuker dan de hoofdstraat inderdaad. Waar elke kwartier een tourbus aankomt en de mensen voor ene paar uurtjes uitgeladen worden en de vaste standjes en de markt moeten bekijken.

Daar van alles moeten kopen en dan bus weer ingeduwt worden. Ja dat is niks inderdaad. En dat is op elke toeristische trekpleister zo.

Of het apenpark met de bussen vol toeristen en 200 vervelende noten verkopers en drukte en de stelende apen en overal vleermuizen. ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ubud vond ik ook verschrikkelijk. Die stelende #$!apen en al die verkopers. Je kon er wel heerlijk eten trouwens.

De echte toeristengebieden zijn allemaal erg maar het is erg makkelijk om er aan te ontsnappen. Gewoon een scootertje huren en weg van de gekte. Dan zie je de mooiste dingen.
Vergeet zeker niet een aantal tempels te bezoeken o.a. Tanah Lot of Uluwatu. Ben je in de gelegenheid om naar het zuiden te gaan zeker doen! Daar is een mooi park GWK aangelegd met een heel groot beeld van Garuda. En breng zeker een bezoekje aan Seminyak veel lekkere eettentjes en leuke boetiekjes. Meer tips nodig dan hoor ik het graag!
Alle reacties Link kopieren
•SweetDreams• schreef:
02-08-2019 11:15
Vergeet zeker niet een aantal tempels te bezoeken o.a. Tanah Lot of Uluwatu. Ben je in de gelegenheid om naar het zuiden te gaan zeker doen! Daar is een mooi park GWK aangelegd met een heel groot beeld van Garuda. En breng zeker een bezoekje aan Seminyak veel lekkere eettentjes en leuke boetiekjes. Meer tips nodig dan hoor ik het graag!
Gaan we zeker doen, dank je wel!!
Alle reacties Link kopieren
Niet te lang blijven in Sanur. Ik zou ook niet te lang naar Ubud gaan, allebei een toerist hell.

Zo snel mogelijk een boot naar de Gili’s of Nusa pakken.
Alle reacties Link kopieren
Wij zitten ongeveer dezelfde periode ook twee weken in Sanur. En dat al voor de vierde keer. De eerste keer als onderdeel van een reis over andere eilanden van Indonesië. Na twee weken eenvoudige verblijven op Flores vonden we het heerlijk om op Bali te kunnen kiezen uit meerdere restaurantjes en een gekoelde fles wijn te kunnen bestellen. Maar we zijn later ook al eens eerder alleen twee weken in Sanur geweest, bij wijze van strandvakantie. Grappig om te lezen hoe verschillend zo’n plaats wordt ervaren; wij vinden het er dus juist prettig. Toeristisch, maar voor ons niet te druk. Laid back. Genoeg restaurantjes maar verder niet veel te beleven, er hoeft dus niets.
Ik had toen ik er tien jaar geleden was weer niet zoveel met Seminyak, dat was mij wat te ‘smooth’. En op dit moment lijkt mij het ‘hippe’ Canggu juist the hell on earth. Maar anderen zijn daar juist weer heel enthousiast over.

Ubud vond ik vooral aantrekkelijk vanwege de ligging van veel hotels tussen de rijstvelden. Erg prettig voor een paar dagen.

Maar je vraagt om tips. De fietstocht vanaf de vulkaan is gewoon erg leuk, volgens mij ook prima te doen vanaf Sanur.
En Bali heeft prachtige rijstvelden. Sidemen en Belimbing schieten mij te binnen. Leuk om daar voor een paar nachtjes naar toe te gaan en daar een wandeling te maken.
Duiken/snorkelen kan volgens mij het mooist bij Tulamben. Of eigenlijk bij Menjangan eiland, maar dan zit je in Sanur echt aan de verkeerder kant van Bali. (En bij de al eerder genoemde Gili's bij Lombok natuurlijk.)
Thoth schreef:
06-08-2019 07:37
Maar we zijn later ook al eens eerder alleen twee weken in Sanur geweest, bij wijze van strandvakantie. Grappig om te lezen hoe verschillend zo’n plaats wordt ervaren; wij vinden het er dus juist prettig. Toeristisch, maar voor ons niet te druk. Laid back. Genoeg restaurantjes maar verder niet veel te beleven, er hoeft dus niets.
.
Lekker toch, twee weekjes niets hoeven, gewoon even bijkomen van de ratrace in NL :)
Thoth schreef:
06-08-2019 07:37
Duiken/snorkelen kan volgens mij het mooist bij Tulamben. Of eigenlijk bij Menjangan eiland, maar dan zit je in Sanur echt aan de verkeerder kant van Bali. (En bij de al eerder genoemde Gili's bij Lombok natuurlijk.)
.
Ik gok zomaar dat TO een reis heeft incl hotel in Sanur voor de gehele tijd? Dan heeft ze dus een beperkte afstand die ze wil afleggen. Al is een enkel nachtje ergens anders wel een aanrader, Menjangan (prachtig inderdaad) is dan wel heel ver. En als je zsm naar Noosa of de Gilis wilt kun je beter een losse vlucht boeken.
Alle reacties Link kopieren
TO heeft idd 2 weken 1 hotel ;)

Maar een afstand afleggen is geen probleem. Toeristisch gebied ook niet. Echter wel bewust voor Sanur gekozen en niet voor Kuta omdat het toerisme daar (zo ver ik heb gehoord) meer is en er veel uitgaanspubliek is. Wij vinden toeristisch geen probleem maar zijn geen club-gangers. Iets meer rust vinden we dus wel fijn. Maar we willen er wel graag op uit. Vandaar dan Sanur voor ons de juiste optie leek. Of dat zo is moeten we zien natuurlijk maar dat is altijd als je op vakantie gaat haha.

Rijstvelden, tempels, vulkaan klinkt allemaal erg interessant!
Alle reacties Link kopieren
Kuta is Kut(a).

Sanur is nog wel fijner met restaurants aan het strand, palmbomen en rustige plekken. De natuur in en naar de tempels is veel leuker dan de toeristische gebieden die druk zijn en je elke 5 min wordt aangesproken door een verkoper.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven